Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 21:23

Moonfight schreef:
Ja met een spray omcirkelen hadden wij het ook over gehad. Helaas is het wel allemaal kale aarde (de buren hebben een kwekerij). Het is dus redelijk eenvoudig voor de buurman op de paaltjes er uit te trekken en de spray weg te scheppen.

Janine, wat bedoel je precies?


Nouja, in principe is het bij de meeste bedrijven vrij gebruikelijk om een dossier te hebben van elke klant. Of in het geval van een overheidsorgaan van elk adres/perceel.

Ik denk dat het niet verkeerd is om even te informeren bij het Kadaster, aangaande je afspraak, of ze dit ook in het dossier van het perceel doen. En of ze anders hun bevindingen schriftelijk kunnen bevestigen, samen met foto's. Zodat je zelf een dossier hebt.

Moest het dan alsnog tot een rechtszaak komen, dan kan je alles zo overhandigen aan de rechtbank en valt daar weinig tegenin te brengen.

Filmen is ook zeker een optie, maar juridisch gezien kan de buurman hier wel wat mee doen om de boel te vertragen. Ik weet niet hoe slim hij is. Maar wettelijk gezien zitten hier wel wat haken en ogen aan voor wat betreft bewijsvoering. Dus zorg voor driedubbele bewijsvoering.


Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:32

Kan je niet gelijk diezelfde dag een nieuw hek laten plaatsen volgens de nieuwe erfgrens van het kadaster?

Sanet

Berichten: 7916
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:41

Kadaster zal dit toch veel vaker meemaken? Zo niet nagenoeg altijd?
Hebben die geen slimme ideeën?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:31

Als het kadaster komt om te meten en de grens indd anders ligt moet je nog maar zien dat je het stuk grond van de buren krijgt.. Zoals ik het hier lees zullen de buren dit niet zonder slag of stoot opgeven en is een gang naar de rechter heel waarschijnlijk.

Ik zou daarom helemaal niet moeilijk doen en geen getuigen erbij roepen. Als de buren echt de paaltjes gaan verplaatsen zou ik dit aangeven bij de rechter en die mag er zijn zegje over doen. Als de paaltjes echt verplaatst zijn kunnen deze teruggezet worden op kosten van de buren.
Vaak kun je de situatie ook zelf reconstrueren op basis van de uitmeet-gegevens van het kadaster. Het zogenaamde veldwerk. Hier staan afmetingen op. :j

mamamika
Berichten: 512
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:34

Hoi

Ik zou zeker als ik jouw was even contact opnemen met de Wijkagent. Als ik jouw berichten zo lees lijkt me dat niet onverstandig.
Deze man is zeer vriendelijk en geeft je ook zeer fijn advies.
En als het echt mensen van de oude stempel van varsseveld zijn dan hebben ze ook wel ontzag voor de wijkagent.

Groetjes Natasja een dorpsgenoot wie ook import is.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:16

TS heb je nog een datum doorgekregen van het Kadaster? Hopelijk is 2019 een jaar zonder ellende voor jullie en wordt het conflict goed opgelost.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 12:26

Eindelijk belde het kadaster vanmorgen en ze komen overmorgen al. Wel een beetje vervelend want dat is ook wel erg kort dag. Ook voor de buren...

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:43

Ja, da's minder. Gelukkig kun je eerlijk tegen de buren zeggen dat je het ook pas nu wist en dat je ze zodra je het wist hebt geïnformeerd. Of ze je geloven en blij met je zijn is deel 2.

Hoe dan ook, ik hoop dat het kadasterbezoek positief voor jou uitpakt, in die zin dat je dan duidelijkheid hebt over de erfgrens en een poot hebt om op te staan.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

meggiemeg

Berichten: 12216
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:04

Het mag dan kort dat zijn maar dan kan je nu wel ergens naar toe gaan werken, het blijft lastig of het nu overmorgen is of over een maand. Succes, hopelijk kan je het naar tevredenheid af gaan sluiten dit gedoe over de erfgrens.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:52

Moonfight schreef:
Eindelijk belde het kadaster vanmorgen en ze komen overmorgen al. Wel een beetje vervelend want dat is ook wel erg kort dag. Ook voor de buren...

Misschien wel goed, vragen of ze thuis zijn en bij ja dan zeg je dat het kadaster komt . Anders krijg je weer de smoes dat ze niet kunnen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Jolien87

Berichten: 17401
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:32

En des te minder tijd hebben de buren om fratsen te verzinnen.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:54


Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 17:56

Helaas, ik heb de buren vriendelijk uitgenodigd om te komen maar de enige reactie was dat ze de meneer van het kadaster niet op hun grond wilde...
Ik heb er een hard hoofd in dat de buren zullen accepteren wat het kadaster uitzet :n

Anoniem

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:01

Gekke gedachte, maar dan de wijkagent uitnodigen om erbij te zijn? Want ik denk dat er vrij weinig over gaat blijven dan uiteindelijk ook rechtsbijstand in te gaan schakelen. Dit kan een lange zaak worden.

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:09

ik zou ook zeker iemand met wat meer invloed uitnodigen, wijkagent idd (of die contacteren wat handig is). Dan heb je een neutrale derde persoon ...

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:57

Weet je of ze naar de kerk gaan? Dan zou je meneer pastoor/dominee/rabijn ook kunnen vragen om erbij te zijn en of te bemiddelen

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:00

He jakkes, wat weer een noodgreep. Ben benieuwd wat het Kadaster daar van zegt. Als zij het bestempelen als jullie grond, dan komt hij ook niet op zijn grond toch? :P

Ik wens je in ieder geval alvast heel veel succes en wijsheid toe! En zal donderdag voor je duimen!

En wees blij dat het zo snel is, kost het je minder slapeloze nachten/energie, mocht dat het geval zijn.

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:10

Ik weet niet of je dit zou kunnen of willen overwegen (ik heb namelijk in veel kleinere zin hiervoor gestaan en was zó verbeten dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen) maar is het een optie, dat als het kadaster is geweest en evt blijkt dat de grenzen niet heel erg in hun nadeel zijn (ik bedoel dus een reepje grond, een klein percentage) het ze dan te schenken? Voor de lieve vrede?
Laat ze er gelukkig mee wezen!
Dit hangt uiteraard van de hoeveelheid af, maar kan het overwegen waard zijn.
The moral highground (nogmaals, ik heb die nooit weten te bereiken ).
En ze dit, als je daartoe besluit, ook fijntjes laten weten.

Fell "Rufus" (Linnel Ronald)

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:06

Hahaha, je buren hebben het zichzelf net met hun eigen opmerking dat ze die man van het kadaster niet op hun grond willen onmogelijk gemaakt om die man van het kadaster te weigeren.

Die man komt namelijk de erfgrens vastleggen, dus totdat die vastgelegd is, is onduidelijk wat de grond van de buren is. De kadasterman kan dus ongehinderd rondlopen om de grens uit te zetten.
Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 18-12-18 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:15

Je zou idd wel even contact kunnen opnemen Met de Wijk agent om te informeren en hem in te Lichten.
(Wat de buren wel of niet kunnen weigeren etc , en dan is ie maar op de hoogte ;) )

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

speurneusc

Berichten: 5362
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:24

kadaster heeft vrijstelling, hoeft geen toestemming te hebben om ergens te meten.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:33

Moonfight schreef:
Helaas, ik heb de buren vriendelijk uitgenodigd om te komen maar de enige reactie was dat ze de meneer van het kadaster niet op hun grond wilde...
Ik heb er een hard hoofd in dat de buren zullen accepteren wat het kadaster uitzet :n


Laat eerst maar eens afwachten van wie die grond is, dan pas roeptoeteren.
En dan? mocht de grond van jullie zijn, hoe zorg je er voor dat je het ook krijgt?
De rechter? En hoe markeer je dat stuk als er wordt afgetekend op grond. Zet je er een paal in? Maar ik vermoed niet dat je aan de andere kant van de schutting mag komen om er een paal in te slaan. Kun je over een poos weer de kadaster laten komen, duur grapje. Hoe markeer je het tot de tijd dat je het daadwerkelijk over gedragen krijgt. Of gaan jullie gelijk de schutting verplaatsen?

Ik had voor de zekerheid gevraagd of er een wijkagent kan komen om escalatie te voorkomen. Je hebt hier echt professionele ondersteuning voor nodig.
Heel veel succes, ik hoop voor je dat alles makkelijker gaat dan vermoed.

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:58

speurneusc schreef:
kadaster heeft vrijstelling, hoeft geen toestemming te hebben om ergens te meten.



Dit! Ik zou me er niet druk over maken, wel even een wijkagent inlichten over wat jullie gaan doen. Het is niet zo gek als die toevallig een beetje in de buurt rond hangt op het goede moment toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:15

bridgetF schreef:
Moonfight schreef:
Helaas, ik heb de buren vriendelijk uitgenodigd om te komen maar de enige reactie was dat ze de meneer van het kadaster niet op hun grond wilde...
Ik heb er een hard hoofd in dat de buren zullen accepteren wat het kadaster uitzet :n


Laat eerst maar eens afwachten van wie die grond is, dan pas roeptoeteren.
En dan? mocht de grond van jullie zijn, hoe zorg je er voor dat je het ook krijgt?
De rechter? En hoe markeer je dat stuk als er wordt afgetekend op grond. Zet je er een paal in? Maar ik vermoed niet dat je aan de andere kant van de schutting mag komen om er een paal in te slaan. Kun je over een poos weer de kadaster laten komen, duur grapje. Hoe markeer je het tot de tijd dat je het daadwerkelijk over gedragen krijgt. Of gaan jullie gelijk de schutting verplaatsen?

Ik had voor de zekerheid gevraagd of er een wijkagent kan komen om escalatie te voorkomen. Je hebt hier echt professionele ondersteuning voor nodig.
Heel veel succes, ik hoop voor je dat alles makkelijker gaat dan vermoed.


Hier in België is het zo dat als de buren het oordeel van het kadester aanvechten, dit voor de vrederechter komt. Deze probeert te bemiddelen. Komen ze er niet uit, komt de vrederechter ter plaatse met het kadester en is zijn oordeel definitief.

Maar goed, dat is België. Vrederechter kost hier ook nauwelijks wat.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:57

Het is nog zachtjes uitgedrukt dat de buren vervelend zijn.... Succes vandaag!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, Dyphusion, Emmaa_92, Maliboe, Zira1994, zivazoef en 204 bezoekers