Wat moet ik hier nou mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Wat moet ik hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-19 15:28

Twee jaar geleden speelde ik een online spel. Hierop had ik best wat vrienden, waarvan 1 die ik even T noem.
T en ik waren best close als vrienden. Als a-sexuele wilde ik ook niet meer. We speelde veel spellen terwijl we in voicechat zaten etc.
Rond valentijns heeft hij mij een roos gestuurd. 1 stuk. Heel lief, via een webshop hier in Nederlands. Hij heeft de boel een beetje vertaald en het zo gedaan. Mijn adres had ik hem alleen niet gegeven. Dit heeft hij achterhaald via een foto die ik ooit had verstuurd van sneeuw in de straat. Hierbij stond het straatnaam bordje op, maar zo wazig dat het bijna niet te lezen was.
Vanaf de positie van de foto had hij dus het nummer achterhaald. En zo kreeg ik dus de roos.

Een paar maanden later (weet niet precies hoelang meer) had ik hem een foto gestuurd van mijn voeten. Heel random, wilde hij graag. Met sokken :')
Minuutje later stond die foto op zijn facebook met de text: ''I want to ___ all over her feet''.
De meeste mensen kunnen dat woordje wel zelf invullen. Ik was geschockeerd, snel een screenshot gemaakt want een minuut later was de post weg.
Ik heb hierna compleet contact met hem verbroken. Tot precies 1 week geleden.

Ik dacht, er is nu genoeg tijd over, en hij heeft nogsteeds geen idee waarom ik nooit meer wat tegen hem zei. Dus hem een berichtje gedaan met de screenshot, en dat dat de rede was waarom. Omdat ik hem niet meer vertrouwde. Hij zei dat het hem speet, en dat hij mij niet zo wilde kwetsen. Hij heeft ondertussen een vriendin, en er is een kind onderweg (dit was wel een ongelukje.) T is overigens 20.

Nu is het probleem.. We zijn een beetje in gesprek geraakt en eingelijk is het weer zoals vroeger. Het spel spelen we allebij ook weer. Gister zei hij alleen ''sorry voor morgen'' Dus ik had half en half het gevoel dat er wat komen zou...

Nou is net de bezorger langs geweest. Bos van 12 rozen, fles wijn, teddybeer...
Heel lief, heel leuk.. Maar ik heb een zwaar poedersuiker onderbuik gevoel en word er zelfs misselijk van.
Ik heb hem bedankt, maar meer ook niet. Ik weet niet wat ik ermee moet. Wat moet ik zeggen, wat moet ik doen met de spullen..

Gedeeltelijk getypt om het even van mij af te schrijven. Ik voel me er zo naar onder dat ik tegen een paniek aanval aanzit.
Ook gedeeltelijk getypt voor tips.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.



Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat moet ik hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:32

T. zit in een buitenland begrijp ik?

Als het niet goed voelt dan het contact verbreken. Persoonlijk zou ik dit ook een beetje een enge gast vinden :=

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:32

Hem blokkeren/overal op verwijderen en lekker van de wijn genieten :)
Laatst bijgewerkt door UhNee op 05-03-19 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:33

Blokkeren :evaw:
Als jij er geen fijn gevoel bij hebt moet je ook geen contact houden.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Prairy
Berichten: 8951
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:35

Lijkt mij ook niet zo heel moeilijk. Contact verbreken, wijn opdrinken, teddybeer weggeven aan bijv. een demente oudere in het ziekenhuis (vinden ze vaak leuk heb ik gemerkt), klaar ermee zijn.

Je zou eventueel aangifte kunnen doen bij de politie als je je daar beter door voelt, dan staat je adres alvast geregistreerd volgens mij, mocht er dan een keer iets 'engs' zijn, dan komen ze wellicht iets sneller.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 05-03-19 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:36

Wat een creepy gast zeg! Jeetje. Geen contact meer, ik zou hem ook blokkeren. Dat kan toch niet, zeker niet als hij een vriendin heeft en bijna vader wordt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:37

Apple schreef:
T. zit in een buitenland begrijp ik?

Als het niet goed voelt dan het contact verbreken. Persoonlijk zou ik dit ook een beetje een enge gast vinden :=

Dit inderdaad.

Behoorlijk vreemde man als ik het zo hoor. Hij heeft dus al een vriendin, wordt vader, ik zou mooi alle contact wegen verbreken.

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:38

Okeeee..... heel gauw spullen weggooien/opdrinken/opeten en die engerd op alle mogelijke manieren verbannen uit je leven. Geen contact meer mee hebben.

En als jullie gemeenschappelijke kennissen hebben: daar het gerucht rondstrooien dat je bent verhuisd.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Es_ther

Berichten: 18689
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:40

Iewl wat een engerd.
Ik zou m ook blokkeren, wat een engerd.

Had ik al gezegd dat het een engerd was :+?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:41

Contact verbreken, overal blokkeren en je vooral niet schuldig voelen dat je zo een griezel niet in je leven wil.
Die fles wijn opmaken om op jezelf te proosten en die beer desnoods gebruiken als voodoopop }:)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:46

Anoniem schreef:
Contact verbreken, overal blokkeren en je vooral niet schuldig voelen dat je zo een griezel niet in je leven wil.
Die fles wijn opmaken om op jezelf te proosten en die beer desnoods gebruiken als voodoopop }:)


_/-\o_ :')

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

xJennifx

Berichten: 1144
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:49

Persoonlijk mis ik in het verhaal het stukje waar jij je grenzen aangeeft.

Oké,het is misschien een aparte man die misschien bepaalde signalen niet kan begrijpen. Maar jij moet dan heel duidelijk je grenzen aangeven.

Vriendschap en niet verder en geen contact en dingen sturen naar jouw adres. Misschien dat het zo wel werkt, en zo niet, kun je altijd nog besluiten om het contact geheel te verbreken, maar ik denk dat als je dit besluit je ook het beste tegen hem kunt zeggen dat je geen contact meer met hem wil, anders zal hij het misschien niet begrijpen/accepteren en alsnog dingen toesturen/ of jou bezoeken thuis.

Dicha v. Johnson
M1+9

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat moet ik hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-19 15:53

T woont inderdaad in het buitenland (Amerika)

Ik ben zelf inderdaad slecht in het aangeven van mijn grensen. Dit komt lichtelijk door mijn autisme. Hierom vind ik het ook moeilijk om weer te moeten zeggen van adios ik blokkeer je. De enige twee vormen waarop we nu contact hebben zijn discord en het spel. In discord zit ik in een zelfde groep als hem, dus dat word ook nog een probleem.. Het spel zal geen probleem zijn.
Bewust heb ik hem op facebook geblokkeerd gehouden.

Ik vind het gewoon heel lastig een keuze te maken, aan de ene kant is hij aardig maar aan de andere kant ook creepy. Ik weet het dus gewoon even niet meer.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:00

Op die manier je adres achterhalen en je dingen toesturen is ver voorbij aardig. Het is niet normaal. Het is creepy.
Je hoeft ook niets te zeggen tegen hem, nergens voor nodig.
Als hij jou aanspreekt of als je echt graag iets wil zeggen kun je heel kort en duidelijk zeggen dat je het oke vindt om beiden nou eenmaal in die groep te zitten, maar dat je verder geen interesse hebt in contact en kadootjes.

Captain

Berichten: 21321
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:07

Je had hem beter niet kunnen bedanken want nu heb je bevestigd dat je daar nog woont... Blokkeren lijkt mij het makkelijkste.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:13

Vind het ook maar creepy klinken... Snap de reacties die zeggen blokkeren, maar begrijp dat je dat zelf lastig vindt. Misschien is een tussen oplossing beter?

Stuur een berichtje waarin je aangeeft dat je weet dat hij dat lief bedoelt, maar dat jij je daar ongemakkelijk bij voelt. Je kan zelfs hieraan toevoegen dat je rozen, wijn etc iets vindt voor bij een romantische relatie, en aangezien jullie die niet hebben (twee vliegen in een klap) jij je daar niet fijn bij voelt. En of hij dat dus niet meer zou willen doen.

Mocht hij toch doorgaan of weer zoiets op Facebook posten, dan genadeloos blokkeren. Als hij over je grenzen gaat, dan is dat niet ok, maar het is belangrijk dat je die aangeeft zoals xJennifx al aangaf.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-19 16:22

Snap ik, Captain. Maar dat is zo'n adrenaline momentje.

Heb hem nog een berichtje gestuurd, dat ik het niet fijn vind. Dat ik hem een tweede kans gaf en dat hij deze weer verprusts heeft.
Heb hem persoonlijk geblokkeerd, in de groepschat als het om site-gerelateeerde dingen gaat mag hij altijd nog bericht doen. Maar niks persoonlijks meer.

Voel me ontzettend poedersuiker. Kom net onder de douche uit, was zo aan het trillen en had het ontzettend koud. Erg fijn er ook bij is dat ik al sociaal/emotioneel onzeker ben.
Heb net in ieder geval met mijn moeder gepraat, die vond dit ook de beste oplossing.

Bedankt allemaal.


Edit:
Bloemen staan in een vaas. mijn moeder vond et zonde om ze weg te gooien.
Teddybeer g aat naar de golden retriever van een vriendin om te verscheuren.
Wijn zie ik wel. Ik houd niet van rood.


Als ik zelf de gene was die het aangenomen had had ik gezegd dat ze het mee terug mochten nemen. Maar helaas had mijn broer het aangenomen.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Anoniem

Re: Wat moet ik hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:34

Netjes opgelost, ennuhm... Je mag trots op jezelf zijn! *\o/*
Je hebt je grens aangegeven en je hebt voor jezelf gekozen!

Anoniem

Re: Wat moet ik hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:41

Dat heb je echt netjes gedaan!

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wat moet ik hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:47

Tsja ik zie niet zoveel problemen heel eerlijk gezegd, hij woont in het buitenland, komt niet voor je deur staan, belt je niet op, hij aanbid je gewoon :D Ik zou zeggen dank je wel, proosten op hem samen met je moeder en daar een foto van maken en zeggen: mams en ik hebben genoten van de wijn. Ik zou er niet wakker van liggen. ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:53

Hoezo neem je voor de 2e keer met zo iemand contact op vraag ik me dan af ben je dan zo naief of vond je de aandacht verder wel prettig :? Zo veel red flags!!
Dus; alle contact verbreken en iemand die je vertrouwt hierover vertellen zodat ze weten wat er speelt en kunnen ingrijpen mocht er wat gebeuren.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Flevolander

Berichten: 3832
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:58

Niets ten nadelen van jou hoor TS, maar dat a-seksuele zou echt wel mee vallen met je,.. het is best spannend neem ik aan? Vervelend dat hij het zo hoog speelt, maar ik denk dat er vast tzt iemand aan zit te komen waar je buiten de gedeelde interesse van online games ook op andere fronten mee klikt..

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Wat moet ik hier nou mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:40

Huh a-sexueel is toch dat je geen sexuele gevoelens hebt. Ik maak nergens uit op dat dat er wel is bij ts hoor :?

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:45

Flevolander schreef:
Niets ten nadelen van jou hoor TS, maar dat a-seksuele zou echt wel mee vallen met je,.. het is best spannend neem ik aan? Vervelend dat hij het zo hoog speelt, maar ik denk dat er vast tzt iemand aan zit te komen waar je buiten de gedeelde interesse van online games ook op andere fronten mee klikt..

Euhh....jij bent beter op de hoogte van TS haar voorkeur/geaardheid dan zij zelf?
Of weet jij niet wat aseksueel is?

Suzanne F.

Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:57

Flevolander schreef:
Niets ten nadelen van jou hoor TS, maar dat a-seksuele zou echt wel mee vallen met je,.. het is best spannend neem ik aan? Vervelend dat hij het zo hoog speelt, maar ik denk dat er vast tzt iemand aan zit te komen waar je buiten de gedeelde interesse van online games ook op andere fronten mee klikt..


Dit is hetzelfde als tegen een homo zeggen dat het met zijn homosexualiteit wel meevalt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, corinec, GoogleAdsense, Googlebot, GrapeshotBot, teunis001, YandexBot en 29 bezoekers