Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:40

Nou, net vriendin uitgezwaaid met haar auto volgeladen met dozen met mijn spullen.. Waarvan ik erachter kwam dat ik er meer waarde aan hechtte dan ik dacht. Het voelt gek maar ik ben wel blij dat ik dit nu gedaan heb.

Heb tevens de koopovereenkomst ingescand en naar mezelf gemaild. Andere belangrijke papieren scan ik morgen in, daar heb ik vandaag geen tijd (of privacy) meer voor.

En zometeen klaarmaken voor het dinertje met z'n pa die jarig is. Weeeeeeird maar oke.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:51

Typisch, eerste grote stap genomen.. Half opgelucht en half gek zenuwachtig gevoel: direct migraine op komst..

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:52

Goed gedaan TS! Een belangrijke eerste stap.
Hoe laat komt hij thuis?

Je kunt het TS, je bent sterk genoeg. Laat je niet ondersneeuwen want dat verdien jij niet.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:58

Goed bezig TS!

Zou mooi zijn als je nu even zou kunnen douchen om letterlijk wat spanning af te laten vloeien. En een halve liter water drinken helpt ook. Vandaag heeft je heel veel energie gekost, het is niet gek dat zich dat op een of andere manier manifesteert in je lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:00

Maflinger_S schreef:
Goed bezig TS!

Zou mooi zijn als je nu even zou kunnen douchen om letterlijk wat spanning af te laten vloeien. En een halve liter water drinken helpt ook. Vandaag heeft je heel veel energie gekost, het is niet gek dat zich dat op een of andere manier manifesteert in je lichaam.


Bedankt voor de tips, zal even flink wat water drinken. En alvast paracetamol nemen mocht dat nog helpen.

Jullie zijn lief Y;(

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:01

Je kunt wel eenzijdig scheiden hoor. Zou toch wat zijn als dat niet kon, daar worden heel veel vrouwen slachtoffer van denk ik......

@Gast7252: superstoer van je! Idd ff een hete douche, dat zal je goed doen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:11

Ja en een lekkere warme kop thee of chocomel met wat comfortfood. Even rust. Dat mag wel hoor, goed voor jezelf zorgen.

Annumarie

Berichten: 370
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Liessel

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:41

Mocht het nu zo zijn dat ie zich inderdaad afsluiten en in zichzelf terugtrekken na je aankondiging, vanwege zn depressie/burn out, waardoor jij je weer ongelofelijk zorgen gaat maken, zorg dan dat je iemand kunt bellen die hem in de gaten kan houden; een vreind, z'n moeder/vader. Puur voor je eigen gemoedsrust zodat jij in ieder geval kunt vertrekken en je weet dat hij in goede handen is. Ik zeg dit niet omdat ik me zoveel zorgen om hem maak maar wel omdat jij dan tenminste pas echt afstand kunt nemen.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:22

Heel goed advies idd

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:56

Annumarie schreef:
Mocht het nu zo zijn dat ie zich inderdaad afsluiten en in zichzelf terugtrekken na je aankondiging, vanwege zn depressie/burn out, waardoor jij je weer ongelofelijk zorgen gaat maken, zorg dan dat je iemand kunt bellen die hem in de gaten kan houden; een vreind, z'n moeder/vader. Puur voor je eigen gemoedsrust zodat jij in ieder geval kunt vertrekken en je weet dat hij in goede handen is. Ik zeg dit niet omdat ik me zoveel zorgen om hem maak maar wel omdat jij dan tenminste pas echt afstand kunt nemen.


Goed advies! Succes vanavond bij het etentje..

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:21

Ik heb dit topic altijd stil gevolgd, maar nu wil ik je toch heel veel sterkte wensen! Ik vind het zo knap van je dat je deze stap durft te nemen! Heel veel sterkte en succes de komende periode :(:) Het gaat je allemaal lukken!

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:12

Anoniem schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik zou juist wel zo snel mogelijk alles afhandelen met hem TS, of toch proberen. Mijn vader is ook hartstikke narcistisch, daarom ook geen contact meer met hem. Krijg je niks van terug. Maar die is na 6 jaar nog altijd niet gescheiden van mijn moeder aangezien hij niet mee werkt. Er zijn al een miljoen voorstellen geweest, 2 of 3 advocaten en bemiddeling verder en ze zijn er nog niet. Mijn vader weigert papieren te tekenen en tot een overeenkomst te komen qua huis, geld etc. Super vermoeiend! Mijn tip: wees zo snel mogelijk afgehandeld.



Citaat:
Gek, kan je moeder niet gewoon van hem scheiden onder bepaalde omstandigheden? Raar toch dat je bij elkaar moet blijven omdat één iemand niet z'n handtekening wil zetten.
.


Nee, getrouwd in gemeenschap van goederen. Dus zolang er geen verdeling van huis en geld etc op papier staat kan er niets ondertekend worden, uiteraard slaat hij ieder aanbod af. Valt ook gewoon niet mee te praten, vanaf je daar iets over zegt loopt hij zo snel mogelijk weg en wordt boos. Ze zijn ondertussen gelukkig wel gescheiden van tafel en bed, dat kon zonder zijn toestemming, dus mijn moeder is niet meer verantwoordelijk voor zijn daden en hij niet voor die van haar.

Sterkte TS, lees het juist. Heel goed gedaan, ik ben trots op je!
Excedrine helpt ook enorm tegen de migraine, even een lekker warm bad nemen! :(:)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:44

JIj bent van belgie....volgens mij kun je in Nederland heus wel scheiden hoor..

De rechter doet dan gewoon uitspraak en klaar is kees (even hel grof gezegd).

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:50

studiemiep schreef:
JIj bent van belgie....volgens mij kun je in Nederland heus wel scheiden hoor..

De rechter doet dan gewoon uitspraak en klaar is kees (even hel grof gezegd).

Moet persoon volgens mij ook fysiek voor aanwezig zijn, en dat is niet het geval :z

Avalanche

Berichten: 15952
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:52

Nah, je kan eenzijdig scheiden, ook in Belgie. Alleen is het idd wel een probleem dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:54

Avalanche81 schreef:
Nah, je kan eenzijdig scheiden, ook in Belgie. Alleen is het idd wel een probleem dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn.

Idd, ook omdat er meerdere huizen in het spel zijn in het buitenland etc etc

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:25

TS, wat ben je sterk. Je kunt dit! Dat rotgevoel gaat voorbij.
Volhouden hoor! :(:)

Hevonen

Berichten: 5610
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:29

Hoe voel je je nu? Gaat het een beetje?

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:54

Ik denk dat je een goede stap hebt gezet, het zal moeilijk worden maar over een tijd kijk je opgelucht terug als je weer eenmaal de rust hebt gevonden. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:20

Annumarie schreef:
Mocht het nu zo zijn dat ie zich inderdaad afsluiten en in zichzelf terugtrekken na je aankondiging, vanwege zn depressie/burn out, waardoor jij je weer ongelofelijk zorgen gaat maken, zorg dan dat je iemand kunt bellen die hem in de gaten kan houden; een vreind, z'n moeder/vader. Puur voor je eigen gemoedsrust zodat jij in ieder geval kunt vertrekken en je weet dat hij in goede handen is. Ik zeg dit niet omdat ik me zoveel zorgen om hem maak maar wel omdat jij dan tenminste pas echt afstand kunt nemen.


Ja dat ben ik ook van plan.
Hevonen schreef:
Hoe voel je je nu? Gaat het een beetje?


Het etentje gisteren was op zich wel gezellig, ik had in het begin nog last van de migraine aan de rechterkant van mijn hoofd, gelukkig was het later goed te doen. Het helpt bij mij altijd wel als ik even iets eet. Ik vertelde op een gegeven moment een verhaal aan vriend en hij reageerde aan het eind met: "Ja??? En?" Nogal ongeduldig en ongeïnteresseerd. Dus ik keek zo van, eh.. laat maar.. (vertelde iets over dat ik had gelezen, het was echt wel interessant in my defense haha). Hij zegt: "Ugh ja ik mag toch wel vragen wat nou de clou is van je verhaal?" (Het gesprek ging over zwanger zijn en niet weten wie de vader is en toen herinnerde ik me een verhaal van een vrouw die aangerand/verkracht was door een inbreker en later bleek dat ze zwanger was en dat ze nogal paniek had omdat ze dus niet zeker wist of het van die inbreker was). Maar goed ik zei hem dus dat ik het niet leuk vond om op deze manier iets aan hem te vertellen. Zo gaat het best vaak namelijk. Hij doet wel erg z'n best om vaker geïnteresseerd te zijn, maar zoals gisteren wordt het me wel duidelijk dat hij er toch veel moeite mee heeft. Andere keren zeg ik iets en dan kijkt hij pas na een minuut of zo naar me en vraagt poeslief: zei je iets?

Die kleine dingen irriteren me :P zo erg. Veel meer dan zou moeten. En elke keer als ik weer zulke kleine dingen tref, denk ik: soon it's all over.

Ehmmm maar even terug naar hoe ik me nu voel. Ik was gisteravond na het diner he-le-maal kapot. Deels door de migraine denk ik maar ook deels omdat het gewoon als één grote façade aanvoelt. Bonus: wel heerlijk geslapen (al vanaf 21:30).

Ik voel me nu wel weer okay, neutraal beschrijft het denk ik het beste. Vandaag veel te doen, vanavond komt een vriendin een paar nachten logeren dus het hele huis wil ik schoonmaken. En ik moet nog even wat opdrachten thuis doen voor m'n werk :) Keeping busy.

Die dozen die ik gisteren heb weggesleept, mis ik niet. Ben echt blij dat we dat gedaan hebben en zo fijn om vrienden te hebben die willen helpen en mijn troepjes in hun huis bewaren.

Eind deze week zijn mijn ouders terug en dan wil ik direct even met ze praten. Vriend heeft alleen besloten om enkele dagen vrij te nemen, komende vrijdag en volgend weekend ivm verplichte rust ivm burnout. Eén van die dagen wil hij graag met mij doorbrengen en ergens heen gaan. Hoewel ik er niet echt om sta te trappelen is het misschien wel een goed moment voor het gesprek. Niet thuis, in het openbaar. Mocht ie me dan laten staan kan ik altijd iemand opbellen. Wel banketstaaf dat hij dan net vrij neemt om te ontspannen en ik kom met een ehh. Nja niet zo ontspannend nieuwtje.

Achja.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:24

Het moet er ooit van komen. Een 'goed' moment is er nooit...

Ik leef met je mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:30

khirshanta schreef:
Het moet er ooit van komen. Een 'goed' moment is er nooit...

Ik leef met je mee!


Nee dat is zeker zo. Ik heb heel lang gewacht op een 'goed' moment, maar dat bestaat inderdaad niet. Al verwacht ik wel dat hij dan zou zeggen dat ik expres zijn vrije dagen verpest. Achja als dat het ergste is.

Ik vraag me af: als hij me buiten zou sluiten van ons huis, kan ik dan de politie bellen? Of zeggen ze euh los dit zelf maar op?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:42

Heel knap hoe jij je staande houdt in deze moeilijke situatie.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:52

Maar -ik denk dat ik even een stukje gemist heb- heeft hij niet door dat er veel van jouw spullen weg zijn?

Misschien kan je het algemene nummer (dus niet 112) bellen van de politie en daar je verhaal uit leggen en vraag stellen. Hun kunnen het beste antwoord geven. Je mag de politie gewoon bellen voor dat soort vragen.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:16

Anoniem schreef:
khirshanta schreef:
Het moet er ooit van komen. Een 'goed' moment is er nooit...

Ik leef met je mee!


Nee dat is zeker zo. Ik heb heel lang gewacht op een 'goed' moment, maar dat bestaat inderdaad niet. Al verwacht ik wel dat hij dan zou zeggen dat ik expres zijn vrije dagen verpest. Achja als dat het ergste is.

Ik vraag me af: als hij me buiten zou sluiten van ons huis, kan ik dan de politie bellen? Of zeggen ze euh los dit zelf maar op?


Mocht hij je buiten sluiten, dan kun je misschien wanneer hij werkt spullen ophalen? Geen idee hoezoiets werkt, en of je kunt 'inbreken' in je eigen huis. Lijkt mij haast niet...maar het algemene politie nummer is inderdaad een goede, die kunnen je daar vast ook vantevoren over inlichten (of op het moment dat het zo is; als dat al gebeurt)