Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Deni11

Berichten: 1211
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:21

Diep van binnen heb je je keuze al gemaakt.
Zo wil je toch niet oud worden?
Je bent 'pas' 27. Er zijn zoveel mooie dingen op de wereld, kies voor jezelf, je huisdieren en je eigen geluk.
Je ouders staan achter je, de huizenmarkt is goed en hoe zit het met je baan?

Ik wens je t beste, sterkte met de situatie.

S <3


anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:23

Maar Bigone,ik zeg toch juist dat ts wel uit elkaar kan gaan! En gemakkelijker omdat ze niet getrouwd is!

Avalanche

Berichten: 15759
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:32

anjali schreef:
Nou,ik ben Rooms-Katholiek en daar is het (Kerkelijk!) huwelijk een sacrament,wat je maar 1 keer in je leven mag ontvangen. Als je dan dus gaat scheiden,mag je (voor de Kerk) niet opnieuw trouwen. Uiteraard zijn er veel mensen die niet R.K. zijn en voor wie deze regels niet gelden.Bovendien is ts dus (gelukkig maar in dit geval!) niet getrouwd. Overigens is dit dan ook in juridisch opzicht,wat betreft de verdeling van het bezit,heel wat gemakkelijker.En het is niet zo dat ik geen medegevoel heb in relatieproblemen hoor,integendeel,maar gevoelens zijn niet te beoordelen,maar de praktische problemen die eruit voorkomen,daarvoor is het wel mogelijk advies te geven.Omdat daar wetten en regels voor zijn.

Ik ben ook Christen. En ik ben er vast van overtuigd dat Onze Lieve Heer niet wil dat zijn kinderen emotioneel mishandeld worden. Huwelijk of geen huwelijk. Dit is gewoon emotionele mishandeling.

Er staan ook nogal wat dingen over hoe mensen met hun partner moeten omgaan in de bijbel, anjali, even vergeten?

En dan afgezien daarvan: door dit rigide standpunt wat betreft het huwelijk worden heel veel mensen die in een abusieve relatie zitten ook nog slachtoffer van de kerk, en wordt religie en geloof gebruikt als een wapen om iemand daarin vast te houden, in plaats van de bevrijding die een relatie met God zou moeten zijn.

"Gij zult niet echtbreken". Maar wie is degene die echtbreuk pleegt? Is dat degene die, moegevochten, alles aan de relatie gedaan hebbend, opgeeft, omdat de partner niet mee WIL werken?

Of is dat misschien degene die willens en wetens een gezonde relatie om zeep helpt door zijn partner te bedriegen en dan ook nog het slachtoffer de schuld geeft, die manipuleert, liegt, zijn macht misbruikt, waardoor de partner zoveel stress heeft, dat ze zich niet meer kan ontspannen, spontane huilbuien en paniekaanvallen heeft?

Vertel het mij maar.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:38

Ik vind dat er nu wel een beetje overdreven op Anjali wordt gereageert. Zij mag net als wij allemaal best zeggen hoe zij erover denkt. Aan ts
wat ze ermee doet.

Geen leven zonder horsies!

BigOne
Berichten: 37975
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:41

anjali schreef:
Maar Bigone,ik zeg toch juist dat ts wel uit elkaar kan gaan! En gemakkelijker omdat ze niet getrouwd is!

En daar ga je dus de mist in, op het moment dat je relatie zo slecht is of zelfs niet meer aanwezig is zou wel of niet getrouwd voor de kerk niets meer uit mogen maken. Mocht ik al geloven dan geloof ik toch in de eerste plaats dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen geluk. Dus gehuwd of niet, het gaat om de mens en niet om het verbond wat mensen voor god sluiten. En ik ben niet helemaal onwetend, gehuwd met een katholiek , in de kerk maar zelf geen geloof aanhangend. En na mijn uitleg voor het huwelijk bij de pastoor wilde hij ons wel huwen. Geloof me, wanneer ik mijn man zou bedriegen en mishandelen is er geen god die hem tegenhoud om mij er uit te schoppen. Helaas worden veel mensen die net als jou denken zeer vaak de dupe van hun diepe geloof. Geloof rustig in god maar wees niet van de christelijke regels afhankelijk voor je levensgeluk.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Walkure

Berichten: 1390
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:43

Wat erg TS, ik vind het al erg knap dat je bij hem bent gebleven na die woorden tegen je vriendin.. Dit verdien je niet en zoals vele al zeggen.. ik zou de stekker eruit trekken. Het is een enorm lastige beslissing en helemaal na zoveel jaar begrijp ik dat het niet 'even doen' is, in elk geval veel sterkte en succes met je beslissing.

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:45

Lieve TS,
Ga alsjeblieft weg bij die man. Zelf ook door iets soortgelijks gestaan, en kan je maar een ding zeggen: wegwezen!
Het hoeft niet op een vervelende manier te gaan, handel het netjes af, maar het is duidelijk dat jullie niet meer bij elkaar horen, het vertrouwen is weg, de liefde ook, en alleen de angst om alleen te blijven is er nog. Het komt heus wel goed, echt waar!
En jullie hebben vast ook mooie tijden gehad, en hij zal nu dan wel verbeterd zijn, maar dat maakt hem nog niet gelijk de man die jij op dit moment wilt hebben, en ook niet voor de rest van je leven. Zoals anderen al zeiden, bekijk de situatie even van buitenaf, dan weet je gelijk welke keuze de goede is. En ik snap dat het van binnenuit veel lastiger is dan dat, maar hier wil je niet mee verder, dit ga je ook niet nog jarenlang volhouden. Het is moeilijk en je zal er veel moed voor nodig hebben, maar ik denk echt dat je de stap moet zetten om deze relatie achter je te laten.
Als je wilt, mijn inbox staat open :-)
Heel veel sterkte!

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:45

Ik heb getemd! Lijkt wel een persoonlijke aanval zo langzamerhand!

Geen leven zonder horsies!

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:49

bigone schreef:
anjali schreef:
Maar Bigone,ik zeg toch juist dat ts wel uit elkaar kan gaan! En gemakkelijker omdat ze niet getrouwd is!

En daar ga je dus de mist in, op het moment dat je relatie zo slecht is of zelfs niet meer aanwezig is zou wel of niet getrouwd voor de kerk niets meer uit mogen maken. Mocht ik al geloven dan geloof ik toch in de eerste plaats dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen geluk. Dus gehuwd of niet, het gaat om de mens en niet om het verbond wat mensen voor god sluiten. En ik ben niet helemaal onwetend, gehuwd met een katholiek , in de kerk maar zelf geen geloof aanhangend. En na mijn uitleg voor het huwelijk bij de pastoor wilde hij ons wel huwen. Geloof me, wanneer ik mijn man zou bedriegen en mishandelen is er geen god die hem tegenhoud om mij er uit te schoppen. Helaas worden veel mensen die net als jou denken zeer vaak de dupe van hun diepe geloof. Geloof rustig in god maar wees niet van de christelijke regels afhankelijk voor je levensgeluk.
Joh, leven en laten leven. Nergens voor nodig om nu collectief op een iemand te duiken :n

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Es_ther

Berichten: 18689
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:49

Lieve TS, wat ben jij een sterke vrouw! Ik had het echt niet getrokken hoor.
Mijn advies is ook, weggaan bij hem. En ja, dat is eng, moeilijk en verdrietig, maar je bent 27! Je kan nog zo veel leuke dingen doen, je bent nog jong, je moet er van genieten!
Het leven is te kort om te piekeren :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:22

Het is duidelijk dat je er klaar mee bent maar natuurlijk verandering is eng en het besluit nemen om het definitief maken is gewoon super eng en spannend! Je bent toch al zo lang bij elkaar dus het is niet niks om het te beëindigen, maar het niet doen omdat je het niet ‘durft’ is niet een goede reden om het dan maar door te laten gaan en beide ongelukkig te zijn.

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

Blacky94

Berichten: 3430
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:24

TS, volgens mij heb jij je keuze al gemaakt. Je moet je ook afvragen, blijf je nog samen uit angst om alleen te zijn, of omdat je van hem houdt? En als ik je laatste stuk zo lees, krijg ik het idee dat het voornamelijk dat eerste is.
Ik ben begin dit jaar ook uit een relatie van 2,5 jaar gestapt die, iig voor mij, niet gezond was. En, zeker achteraf gezien, had ik daarin zeker het laatste jaar al steeds meer twijfels over en wist ik eigenlijk ook wel dat er geen toekomst in zat. Maar ik ben net als jij een ''fixer'', dacht dat dingen nog wel konden veranderen en beter konden worden. In mijn geval was het weliswaar geen 10 jaar, maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en dat was doodeng, maar gaf ook zoveel meer lucht en rust!

Sindsdien ben ik zoveel vrolijker, gezelliger en relaxter dan in het laatste jaar/1,5 jaar van die relatie. Vrienden om me heen zeiden hetzelfde en waren blij dat ze eindelijk de ''oude ik'' weer terug hadden.
Nu scheelde het wel dat ik officieel nog thuis woonde, ondanks dat ik 99% van de tijd bij hem was. Ik had dus ook wel de nodige zooi om te verdelen en mee terug naar huis te slepen. Maar net wat je zegt, dat zijn maar materiele zaken, dat komt echt wel goed!

Nadat het uit was riep ik dat ik de komende 2,5 jaar geen relatie meer wilde. Ik wilde rustig en zonder gedoe mijn school kunnen afmaken en daarna zou ik wel weer verder zien. Echter leerde ik een aantal maanden later mijn huidige vriend kennen. Inmiddels kennen we elkaar bijna 5 maanden en zijn we 4 maanden samen. En echt, ik ben nog nooit zo gelukkig geweest binnen een relatie. En ik weet dat het begin altijd leuk is en dat dat altijd nog veranderd naarmate je langer samen bent, maar als ik zie hoe makkelijk dingen nu gaan, hoe goed hij met mijn vrienden kan en hoeveel lol we samen hebben maar ook hoe goed we over dingen kunnen praten, dan is dat zo'n verschil met mijn vorige relaties en zelfs de eerste maanden daarvan. Nu zou ik het niet per se aanraden, zo snel op elkaar, maar soms loopt het ook gewoon zo.

Echt meid, je bent nog jong en er is zoveel meer in het leven. Ik gun je dat geluk ook. En het begin zal misschien even k*t en huilen zijn, dat is ook heel normaal, maar dat wordt vanzelf echt beter! Ik vind het dan ook erg knap van je dat je het ondanks alles nog 3 jaar hebt volgehouden, maar ik hoop ook dat je je eigen gevoel achterna durft te gaan. Heel veel succes en sterkte! Mocht je je hart willen luchten mag je altijd een PB sturen, maar voel je vooral niet verplicht.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:28

Voor mij zijn dit geen relatieproblemen, maar zit jij gewoon in een enorm giftige relatie. Ieder mens verdient beter dan een relatie waarin ze af en toe vlagen van liefde krijgen en het voor de rest maar moeten doen met uitbarstingen en genegeerd worden. Je bent 27, je hebt nog een heel leven voor je. Zie jij jezelf echt 80 worden met een man die jouw passie voor dieren niet deelt? Die tegen jouw beste vriendin zegt dat hij je eigenlijk niet wil? Die je negeert en uitbarstingen heeft?

Avalanche

Berichten: 15759
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:31

Emmaa_ schreef:
Voor mij zijn dit geen relatieproblemen, maar zit jij gewoon in een enorm giftige relatie. Ieder mens verdient beter dan een relatie waarin ze af en toe vlagen van liefde krijgen en het voor de rest maar moeten doen met uitbarstingen en genegeerd worden. Je bent 27, je hebt nog een heel leven voor je. Zie jij jezelf echt 80 worden met een man die jouw passie voor dieren niet deelt? Die tegen jouw beste vriendin zegt dat hij je eigenlijk niet wil? Die je negeert en uitbarstingen heeft?

Voila. De spijker op de kop.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Bloodymary
Berichten: 4497
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:39

anjali schreef:
MarjanB schreef:
@anjali wat is daar nu zo anders aan? Ongelukkig zijn blijft hetzelfde getrouwd of niet..

Ts heel veel sterkte! Als ik het zo lees zou ik ook weg gaan. Maar.. ik weet ook uit ervaring dat het een moeilijke stap is en vooral als je er nog niet helemaal klaar mee bent.

Met mijn ex heb ik op papier opgesteld wat van ons samen was en wie wat kreeg. Dit beiden ondertekend en ook aan gehouden. Verder geld op gezamenlijke rekeningen verdeeld enz. Alleen moet je ex dan wel mee willen werken. Wie weet kan je iemand om hulp vragen?

Nou,ik ben Rooms-Katholiek en daar is het (Kerkelijk!) huwelijk een sacrament,wat je maar 1 keer in je leven mag ontvangen. Als je dan dus gaat scheiden,mag je (voor de Kerk) niet opnieuw trouwen. Uiteraard zijn er veel mensen die niet R.K. zijn en voor wie deze regels niet gelden.Bovendien is ts dus (gelukkig maar in dit geval!) niet getrouwd. Overigens is dit dan ook in juridisch opzicht,wat betreft de verdeling van het bezit,heel wat gemakkelijker.En het is niet zo dat ik geen medegevoel heb in relatieproblemen hoor,integendeel,maar gevoelens zijn niet te beoordelen,maar de praktische problemen die eruit voorkomen,daarvoor is het wel mogelijk advies te geven.Omdat daar wetten en regels voor zijn.


Ach, ach, die godsdienstgekkies toch...

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:52

Moeilijke situatie zit je in. Volgens mij heb je je keuze al wel gemaakt. Wat je ook beslist, veel sterkte! Zal sowieso een roerige tijd gaan worden.

Temeraire

Berichten: 3514
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:58

Ik begrijp dat je het spannend vind om de stap te zetten om weg te gaan, maar is het vooruitzicht om nog langer bij hem te blijven niet nog veel beangstigender?

This is my design

Iruss94

Berichten: 398
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:58

Ik denk dat je je gevoel achter na moet gaan... je wordt zo niet gelukkig dat zeg je zelf.
Ja wanneer je het uitmaakt komt er een hoop drama maar wanneer er dan eindelijk rust is en tijd voor je zelf dan leer je jezelf weer kennen. Hier kun je uiteindelijk alleen maar sterker door uit komen. Helaas heb ik ook ooit zo iets meer gemaakt. En nu heb ik een veel leuker vriend en ben ik een stuk gelukkiger met mezelf.

❥ Everyday is a second chance

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:01

TS ik wil je heel veel liefde en wijsheid toewensen. Ik hoop dat je de juiste keuze kan maken en dat je daar uiteindelijk ook vrede in vind wat de keus ook is.

Broken crayons still color

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:14

Bloodymary schreef:
Ach, ach, die godsdienstgekkies toch...

Jee, iedereen mag er wat van vinden toch. Beetje respectloze opmerking die ook niets toevoegt aan het topic.

TS, misschien is de tip om eerst uit de situatie te stappen nog wel de beste. Even afstand nemen om alles helder te kunnen overzien. Daadwerkelijk weggaan is dan ook makkelijker omdat je al uit de situatie weg bent. Een vriendin van mij is een paar dagen bij mij komen logeren toen haar relatie fout liep en dat gaf haar lucht om een keuze te maken. Haar hart schreeuwde toen dat ze niet meer terug wilde. En dus is ze daarna haar spullen gaan halen. Maar wel met de berusting dat het de juiste keus was.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe :(:)

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:19

Ik denk; biezen pakken en wegwezen.

Ik denk dat je zelfs bijna 3 jaar te laat bent hiermee.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:34

Moderatoropmerking:
het vriendelijke verzoek om reacties on-topic, respectvol en niet persoonlijk te houden, ook wanneer je het niet met iemands zienswijze eens bent.

Bloodymary
Berichten: 4497
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:34

Ceffyl schreef:
Bloodymary schreef:
Ach, ach, die godsdienstgekkies toch...

Jee, iedereen mag er wat van vinden toch. Beetje respectloze opmerking die ook niets toevoegt aan het topic.

:(:)


Dat vind ik dus van wat er door hen wordt gesteld, respectloos. En daar mag ik dus ook wat van vinden.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:36

Makkelijk hoe mensen reageren met "spullen pakken en wegwezen". Alsof je even een pakje boter gaat halen bij de supermarkt. Ook nog ff lekker er inwrijven dat ze 3 jaar te laat is, lekkere reactie 8)7

Ik kom uit een soortgelijke relatie waarin het bijna begint te lijken alsof de TS een relatie met mijn ex heeft. En inderdaad zal de ts vanzelf bij hem weggaan, alleen het stuk daar naar toe is ontzettend eng en lastig.

Het is weer helemaal op 0 beginnen en alles achterlaten wat je samen hebt opgebouwd, en die stap is niet zo makkelijk als dat hier word gesuggereerd.

Denk dat de TS meer baat heeft bij goede tips en adviezen ipv te horen krijgen dat ze daar weg moet gaan, want denk dat ze dat zelf ook wel weet.

Mijn tip aan jouw TS, wat ik ook heb gedaan. Pak een tasje met kleding voor een weekje en ga even bij je ouders, familie of vriendin slapen. Zet alles voor jezelf in een rustige omgeving op een rijtje, schrijf het desnoods op als je bang bent dat je het vergeet, en ga daarna in gesprek met je vriend over hoe het nu verder moet. Want wat ik uit jouw verhaal kan halen is er geen respect van zijn kant en geen vertrouwen vanuit jouw kant. En die 2 dingen zijn echt het belangrijkste in een relatie.

Heel erg veel sterkte hiermee. Het is moeilijk maar als het eenmaal achter de rug is voel je jezelf 1000x beter :(:)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:48

Ik ga grotendeels met Charmings mee hierboven, alleen ga ik nog eens tapje verder. Als jullie de financiën allemaal op 1 rekening laten komen start vast je eigen rekeningnummer op waar je je eigen salaris kan laten storten, al is het ter voorbereiding, pak de dingen die je dierbaar zijn vast in (foto's, paspoort, kleine dingetjes die je niet wil missen). Als jij een weekje uit huis gaat kunnen mensen die depressief zijn en agressief reageren op veranderende situaties ook rare dingen doen en soms is dat dingen stukmaken van de partner.

Als je het gesprek aan gaat hou het bij jezelf, ga niet beschuldigen, ga niet verwijten geven, dat zal hij waarschijnlijk al genoeg doen. Hou het bij jezelf geef aan dat jij je niet meer goed voelt in de relatie, dat jij geen toekomst meer ziet. Dat je hem een fijn leven gunt, maar dat jij ook verder moet. Dat je graag om de tafel wil om dit netjes af te ronden.

heel veel sterkte... het zal even heel vervelend zijn, maar ik denk dat je je binnen een maand nadat je weg bent al beter voelt dan ooit.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Ashleytjuhh, djodjodjo, Gee, Imhrien, Inney, Josien_, katinker, laran, Renee1991, Theseus, VuurVleugels en 48 bezoekers