Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 01:05

moonfish13 schreef:
Wat ik ook gedaan had, je gaat niet weken lang iets voor mij achter houden om me dan aan de kant te zetten, terwijl je dat allang en breed wist voor jezelf. -O-


Ik wist ook al een jaar dat ik ging/wou scheiden, alleen nog niet wanneer.. Ben ik dan ook gemeen? Omdat ik het 1000% zeker wou weten? Omdat ik hoopte dat het nog zou veranderen als ik het aangaf? Omdat ik het doodeng vond om er alleen voor te staan?
Verschil met ts was wel dat wij nog prima samen gingen, broerzus relatie, maar toch..
Het is nu eenmaal niet altijd zo simpel.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 01:08

Typisch inderdaad.
Ben het helemaal met GamblersCup eens.

Dit is onderhand een soort symbiose.
Misschien kan TS het boek Liefdes bang van Hannah Cuppen eens gaan lezen, wellicht zet dat zoden aan de dijk. Al vrees ik van niet want ze zit zo onwijs vast in haar eigen patronen. Zij en haar vriend versterken elkaars gedrag voortdurend op een giftige manier.
Eeuwig zonde, maar zoals een wijs iemand mij ooit zei over een soortgelijke relatie van mijn destijds beste vriendin; "Niet kiezen is ook een keuze". En dat is zo.
Het is alleen zo ongelooflijk zonde van je leven als je je zo door een ander en/ of door je eigen tekortkomingen naar jezelf laat bepalen. Maar goed, dat zie je zelf niet als je zo wankel in het leven staat.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 01:18

rien10 schreef:
Tjonge jonge. Wie z’n leven is t nou eigenlijk. En wat hebben jullie voor last van de beslissing van TS ?
Laat haar lekker haar eigen ding doen!


mee eens! sommige reageren erg fel! het is ts haar leven en haar keus ook als ze alsnog blijft

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 01:21

rien10 schreef:
Tjonge jonge. Wie z’n leven is t nou eigenlijk. En wat hebben jullie voor last van de beslissing van TS ?
Laat haar lekker haar eigen ding doen!

Amen. _/-\o_

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:19

SecretLIN schreef:
rien10 schreef:
Tjonge jonge. Wie z’n leven is t nou eigenlijk. En wat hebben jullie voor last van de beslissing van TS ?
Laat haar lekker haar eigen ding doen!


mee eens! sommige reageren erg fel! het is ts haar leven en haar keus ook als ze alsnog blijft

Of mensen zijn geschrokken van de spiegel die TS ze onbewust voorhoudt? Het komt akelig dichtbij? Het is te herkenbaar?

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:37

Doe eens normaal zeg! Waarom zou iemand t niet op haar eigen tempo kunnen doen? Soms gaat het zo en niet met de botte bijl.. ben blij dat niet iedereen t zelfde is op deze wereld.

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:41

MarjanB schreef:
Doe eens normaal zeg! Waarom zou iemand t niet op haar eigen tempo kunnen doen? Soms gaat het zo en niet met de botte bijl.. ben blij dat niet iedereen t zelfde is op deze wereld.


Nou inderdaad. Je bent wel tien jaar samen geweest. En waar twee vechten hebben twee schuld.

Het valt mij sowieso wel vaker op hoe rigoreus sommige bokkers op dit soort dingen reageren. Ongeacht wat voor verleden je samen hebt is het altijd rok omhoog en rennen, alsof hij je iets vreselijk misdaan heeft. Er zijn ook volwassen oplossingen, zoals het uitpraten, open en eerlijk zijn. Ookal heeft dat soms wat meer tijd nodig. Ook met kerels kun je gewoon een gesprek aangaan hoor :+

En tevens vind ik het ook apart hoe nu gereageerd wordt. Is de knoop eindelijk doorgehakt en heeft ze besloten om te vertrekken, waar iedereen al op heeft zitten hameren (asociaal veel als je het mij vraagt) en nu is de manier waarop niet goed.

De TS kwam hier voor advies, geen tweede opvoeding of een beoordeling over hoe ze in het leven staat en dingen aanpakt.

Je bent niet per definitie zwak of houdt iemand aan het lijntje als je twijfelt om je relatie te beëindigen. Ook als dat voor langere tijd zo is. Compleet situatie-afhankelijk in mijn ogen. TS haar vriend was op de hoogte dat het slechter ging. Het is niet alsof hij compleet onwetend was over wat er speelde.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:56

Precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:16

Stille meelezer hier, en ik ga er verder niet over oordelen. Maar lieve lieve TS, kies nou eindelijk is echt voor jezelf!! Je blijft daar nu nog steeds zitten omdat hij niet in een leeg huis aan wilt komen en het moeilijk vind. Geef jezelf een week om je spulletjes en beestjes te verzamelen en vertrek dan naar je ouders.
Maak het jezelf niet nog moeilijker dan het al is door hier nog weet ik veel hoe lang te blijven zitten. Ik vind het onwijs dapper dat je toch de knop door gehakt heb, maar eigenlijk is die nog niet volledig door. Kies nu is volledig voor jezelf, en niet half of een beetje, maar helemaal :(:) Sterkte en succes!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:25

_Dreamer schreef:
Stille meelezer hier, en ik ga er verder niet over oordelen. Maar lieve lieve TS, kies nou eindelijk is echt voor jezelf!! Je blijft daar nu nog steeds zitten omdat hij niet in een leeg huis aan wilt komen en het moeilijk vind. Geef jezelf een week om je spulletjes en beestjes te verzamelen en vertrek dan naar je ouders.
Maak het jezelf niet nog moeilijker dan het al is door hier nog weet ik veel hoe lang te blijven zitten. Ik vind het onwijs dapper dat je toch de knop door gehakt heb, maar eigenlijk is die nog niet volledig door. Kies nu is volledig voor jezelf, en niet half of een beetje, maar helemaal :(:) Sterkte en succes!


Hier ben ik het helemaal mee eens!
Sterkte TS :(:).

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:25

Zit hier echt verbaasd sommige reacties te lezen....mag ze het gewoon even lekker op haar tempo doen? Vraag me af,of de mensen die roepen,dat ze nu meteen weg moet zelf ook altijd zo snel n knoop doorhakken.

Moest ook eerst woonruimte vinden,voordat ik uit het huis van m'n ex weg kon. Ging vrij snel,maar niet binnen 3 dagen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:34

En op goede voet met elkaar blijven is ook wel handig aangezien er wel een huis is wat verdeeld moet worden.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:38

Getup schreef:
Zit hier echt verbaasd sommige reacties te lezen....mag ze het gewoon even lekker op haar tempo doen? Vraag me af,of de mensen die roepen,dat ze nu meteen weg moet zelf ook altijd zo snel n knoop doorhakken.

Moest ook eerst woonruimte vinden,voordat ik uit het huis van m'n ex weg kon. Ging vrij snel,maar niet binnen 3 dagen.


_/-\o_

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:51

NatasjavE schreef:
En op goede voet met elkaar blijven is ook wel handig aangezien er wel een huis is wat verdeeld moet worden.


Nou vooral dat dus ook...je kan wel maken dat je weg komt, maar het is maar de vraag hoe comfortabel je bij je ouders zit terwijl je ex nog wel lekker het woongenot heeft van het huis waar je samen voor betaalt.

Ik kan me best voorstellen dat je als 2 volwassen mensen besluit nog als huisgenoten verder te gaan tot er een goede oplossing is voor beiden. Ik zou in dit geval ook een beetje bang zijn dat ex de verkoop van het huis gaat zitten traineren en dat TS nog eeuwen hypotheek mee kan betalen en dan ook niet verder kan....

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:08

Wij hebben nog 7 maanden in 1 huis gewoond nadat we besloten hadden te gaan scheiden. Ik ging niet zomaar weg met de kinderen en hij wilde ook niet, gelukkig was hij bijna nooit thuis....
Was best een onrustige periode maar we konden elkaar goed ontlopen gelukkig :D

BigOne
Berichten: 38250
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:01

Ts, hoe gaat het er mee , ex nog steeds vriendelijk en begripvol??

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:27

bigone schreef:
Ts, hoe gaat het er mee , ex nog steeds vriendelijk en begripvol??

Net zo begripvol als dit bericht???...
Jammer, nergens voor nodig.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:41

Het is maar net hoe je het wil lezen senna :) ik lees het als een oprechte vraag en ik hoop ook dat ex zich zo gedraagt.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:18

Nou ik heb hier ook een nou ja, scharrel kan ik het niet eens noemen... (2 dates gehad)
Die heeft echt een plaat voor zijn kop!

Ik heb hem nu echt 5 x afgewezen.
Ik ben altijd super duidelijk geweest.
0,0 hoop gegeven, maar hij blijft het proberen....

Zucht, snappen sommige mensen dan niet dat je juist dan nog meer afknapt?

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:22

daantjuhhh schreef:
Nou ik heb hier ook een nou ja, scharrel kan ik het niet eens noemen... (2 dates gehad)
Die heeft echt een plaat voor zijn kop!

Ik heb hem nu echt 5 x afgewezen.
Ik ben altijd super duidelijk geweest.
0,0 hoop gegeven, maar hij blijft het proberen....

Zucht, snappen sommige mensen dan niet dat je juist dan nog meer afknapt?

Echt he..... bij sommige mensen moet je echt serieus lomp worden voordat ze het snappen

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:40

Relaxed schreef:
moonfish13 schreef:
Wat ik ook gedaan had, je gaat niet weken lang iets voor mij achter houden om me dan aan de kant te zetten, terwijl je dat allang en breed wist voor jezelf. -O-


Ik wist ook al een jaar dat ik ging/wou scheiden, alleen nog niet wanneer.. Ben ik dan ook gemeen? Omdat ik het 1000% zeker wou weten? Omdat ik hoopte dat het nog zou veranderen als ik het aangaf? Omdat ik het doodeng vond om er alleen voor te staan?
Verschil met ts was wel dat wij nog prima samen gingen, broerzus relatie, maar toch..
Het is nu eenmaal niet altijd zo simpel.

Op dat moment denk je dus alleen aan jezelf en hou je daarmee je partner -onwetend- aan het lijntje.
Niet helemaal eerlijk, als je het mij vraagt.

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:45

Ach hou toch op zeg. Ik wist het ook zeker een jaar voordat ik het echt deed, weet je waarom ik niet eerder scheidde? Omdat partner dreigde mij wat aan te doen als ik ooit wegging. Vind je dat wel eerlijk?
Dat was de reden dat ik het pas deed toen ik zeker wist dat ik een veilige plek had om heen te gaan en financiele back-up had.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:55

Avalanche81 schreef:
Ach hou toch op zeg. Ik wist het ook zeker een jaar voordat ik het echt deed, weet je waarom ik niet eerder scheidde? Omdat partner dreigde mij wat aan te doen als ik ooit wegging. Vind je dat wel eerlijk?
Dat was de reden dat ik het pas deed toen ik zeker wist dat ik een veilige plek had om heen te gaan en financiele back-up had.

Maar dat is dan toch ook totaal een niet vergelijkbare situatie

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:01

Eh, ja, wel met Relaxed idd. Is idd anders.

Maar niet zo anders als de situatie van TS. Dat was mijn punt. Ik vind helemaal niet dat TS haar vriend aan het lijntje houdt. 't Is meer dat zij weg wil, en hij dat probeert tegen te houden.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:03

Avalanche81 schreef:
daantjuhhh schreef:
Nou ik heb hier ook een nou ja, scharrel kan ik het niet eens noemen... (2 dates gehad)
Die heeft echt een plaat voor zijn kop!

Ik heb hem nu echt 5 x afgewezen.
Ik ben altijd super duidelijk geweest.
0,0 hoop gegeven, maar hij blijft het proberen....

Zucht, snappen sommige mensen dan niet dat je juist dan nog meer afknapt?

Echt he..... bij sommige mensen moet je echt serieus lomp worden voordat ze het snappen

Mijn excuses aan iedereen in dit topic

Ik dacht dat ik mijn bericht in tranen en brake-up topic plaatste. Niet goed gekeken.