Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:52

Fijn dat de knoop is doorgehakt nu. Dat zal al een heel stuk rust geven. Hopelijk verkoopt het huis snel en vlot, dan kan je alles achter je laten.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:55

senna21 schreef:
PureSG schreef:
Dikgedrukte is reinste manipulatie, nog steeds.
Wat fijn dat je er een punt achter hebt gezet, nu doorpakken en wegblijven, zoals het nu klinkt voor mij, zal hij nog steeds proberen je te gaan manipuleren, echt, contact verbreken lijkt mij de beste optie voor je.

Dat kun je inkleuren als manipulatie, maar ook als gewoon menselijke gevoelens...of een mix van beide.
Iemand, ook iemand met psychische problemen, is meer dan zijn ziekte.
Sterkte TS, je doet het goed.

Net zoals je het gedrag van TS zo kunt noemen. TS heeft net zo lang de boel zitten draaien en rekken in de situatie met vriend totdat het nu ineens hun beider idee is en ze er 'samen' een punt achter zetten (waarbij ze hem niet uit de droom helpt dat het niet meer goedkomt, maar dat is wellicht ook gewoon de realiteit). Dit is wat ze al die tijd al wilde ipv zelf de verantwoording nemen voor de beslissing.
Ik lees verder nog steeds geen concrete stappen overigens dus ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:06

sanso schreef:
Goed zo TS. En nu... GENIET!


Ja joh, dat gaat ook echt van de een op de andere dag :roll: Echt genieten, einde van je relatie regelen.. :+

TS, heel veel sterkte de komende tijd! Nu begint het pas echt..

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:16

Goed gedaan TS! Die kogel is door de kerk. Nu alles gaan regelen, sterkte daarmee.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:19

sanso schreef:
Goed zo TS. En nu... GENIET!


Ja, zo’n break-up is echt de leukste tijd van je leven... }:0 :7

Sterkte TS!!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:34

Ik neem aan dat sanso het alleen maar goed bedoelt. Genieten van het feit dat TS 'bevrijd' is uit deze situatie.

TS, ik wil je veel geluk wensen de komende tijd. Ik vind het knap van je dat je er een punt achter hebt durven zetten, want dat zal voor jullie allebei moeilijk zijn geweest. Goed dat je voor jezelf kiest :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:58

verootjoo schreef:
sanso schreef:
Goed zo TS. En nu... GENIET!


Ja, zo’n break-up is echt de leukste tijd van je leven... }:0 :7

Sterkte TS!!


Nee leuk is het absoluut niet, ik denk dat het wat break-ups betreft wel aardig 'fijn' verloopt, hij heeft veel begrip voor mijn (ontbrekende) gevoelens en geeft me heel veel ruimte om na te denken en dingen te regelen.

Ik wil zelf ook niet pats-boem uit huis vertrekken zonder een goede afsluiting en dat hij ineens in een leeg huis thuiskomt. Ik ga normaal afscheid nemen. Daar is nu ook ruimte en begrip voor.

Ik vind best dat hij mag uitdrukken dat hij bang is voor de toekomst. Dat ben ik ook lang geweest. Ik laat me er nu niet meer door leiden in elk geval. Hij is niet de meest stabiele persoon dus ik denk dat het best reëel is wat hij zegt, dat het misschien nu eerst wel slechter met hem gaat. Mja we zien beiden in dat het niet mijn schuld is en dat ik er niks aan kan doen wat ik voel. Dat heeft hij ook uitgesproken.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:26

Jeetje wat een stap TS! Goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Break up's zijn nooit makkelijk of je nou goed uit elkaar gaat of met ruzie en gedoe. Zorg eerst dat je zelf weer helemaal op de rit bent na verloop van tijd, en dan is er genoeg tijd om te genieten. Sterkte TS :(:)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:03

Ik had dit eerlijk gezegd niet zo snel verwacht. Super knap gedaan TS. Je zult later de voordelen ervan in zien i.p.v. de nadelen. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Heel veel sterkte de komende tijd!

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:22

TS, hij komt sowieso een keer in een leeg huis thuis. Hoe ga je "afscheid nemen" dan? En hoe lang ga je weer zitten rekken? Waarschijnlijk tot je zelf de hand gereikt wordt en je over kunt naar een eigen woning vermoed ik...

Ik vind dit echt zo raar :') Hij gaat door met manipuleren, jij gaat door met rekken en draaien tot het jou goed uitkomt... raar koppel. Nou ja, ik vertrek hier, want mijn medeleven is door je gedrag helemaal omgeslagen naar "je hebt een verschrikkelijke trap onder je kont nodig". En daar gaat heel wat commentaar op komen. Wat me niet interesseert, want dit is mijn mening, gevormd door jouw eigen posts. Succes verder.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:24

GamblersCup schreef:
TS, hij komt sowieso een keer in een leeg huis thuis. Hoe ga je "afscheid nemen" dan? En hoe lang ga je weer zitten rekken? Waarschijnlijk tot je zelf de hand gereikt wordt en je over kunt naar een eigen woning vermoed ik...

Ik vind dit echt zo raar :') Hij gaat door met manipuleren, jij gaat door met rekken en draaien tot het jou goed uitkomt... raar koppel. Nou ja, ik vertrek hier, want mijn medeleven is door je gedrag helemaal omgeslagen naar "je hebt een verschrikkelijke trap onder je kont nodig". En daar gaat heel wat commentaar op komen. Wat me niet interesseert, want dit is mijn mening, gevormd door jouw eigen posts. Succes verder.

Geen commentaar van mij, ik ben het helemaal met je eens.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:26

GamblersCup schreef:
TS, hij komt sowieso een keer in een leeg huis thuis. Hoe ga je "afscheid nemen" dan? En hoe lang ga je weer zitten rekken? Waarschijnlijk tot je zelf de hand gereikt wordt en je over kunt naar een eigen woning vermoed ik...

Ik vind dit echt zo raar :') Hij gaat door met manipuleren, jij gaat door met rekken en draaien tot het jou goed uitkomt... raar koppel. Nou ja, ik vertrek hier, want mijn medeleven is door je gedrag helemaal omgeslagen naar "je hebt een verschrikkelijke trap onder je kont nodig". En daar gaat heel wat commentaar op komen. Wat me niet interesseert, want dit is mijn mening, gevormd door jouw eigen posts. Succes verder.

Nou, precies dit dus.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:28

GamblersCup schreef:
TS, hij komt sowieso een keer in een leeg huis thuis. Hoe ga je "afscheid nemen" dan? En hoe lang ga je weer zitten rekken? Waarschijnlijk tot je zelf de hand gereikt wordt en je over kunt naar een eigen woning vermoed ik...

Ik vind dit echt zo raar :') Hij gaat door met manipuleren, jij gaat door met rekken en draaien tot het jou goed uitkomt... raar koppel. Nou ja, ik vertrek hier, want mijn medeleven is door je gedrag helemaal omgeslagen naar "je hebt een verschrikkelijke trap onder je kont nodig". En daar gaat heel wat commentaar op komen. Wat me niet interesseert, want dit is mijn mening, gevormd door jouw eigen posts. Succes verder.


Geen commentaar. Niet met je eens.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:30

Was ook exact mijn gedachtegang...
Je bent op precies hetzelfde punt als tijdje terug. Met je "hakkuh!!!!"

Nu gaan jullie weer uit elkaar. Maar eigenlijk toch ook maar niet. We blijven lekker samenwonen. Hij gaat weer lekker zielig doen over alleen zijn. Jij blijft de boel weer rekken.

Jullie gaan niet uit elkaar. Nooit. Niet erg. Maar ik hoop dat jullie beide gelukkig kunnen worden op deze manier. Succes

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:54

Kom op nou, ts is al veel verder dan in het begin. Nu is er ook van zijn kant het besef dat het niet meer werkt. Dat deed het vier jaar geleden al maar door het zachte karakter van ts( wat al wat harder word gelukkig) sleept dit al jaren aan. Onvoorstelbaar voor velen onder ons maar voor misschien wel de enigste manier voor haar. En dan gaan jullie nu zitten zeiken??? Hou daar mee op.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:17

Nou inderdaad zeg.
Laat ts lekker haar eigen keuzes maken, op haar eigen manier, en in haar eigen tijd.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:18

bigone schreef:
Kom op nou, ts is al veel verder dan in het begin. Nu is er ook van zijn kant het besef dat het niet meer werkt. Dat deed het vier jaar geleden al maar door het zachte karakter van ts( wat al wat harder word gelukkig) sleept dit al jaren aan. Onvoorstelbaar voor velen onder ons maar voor misschien wel de enigste manier voor haar. En dan gaan jullie nu zitten zeiken??? Hou daar mee op.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:39

Citaat:
Nee leuk is het absoluut niet, ik denk dat het wat break-ups betreft wel aardig 'fijn' verloopt, hij heeft veel begrip voor mijn (ontbrekende) gevoelens en geeft me heel veel ruimte om na te denken en dingen te regelen.

Ik wil zelf ook niet pats-boem uit huis vertrekken zonder een goede afsluiting en dat hij ineens in een leeg huis thuiskomt. Ik ga normaal afscheid nemen. Daar is nu ook ruimte en begrip voor.

Ik vind best dat hij mag uitdrukken dat hij bang is voor de toekomst. Dat ben ik ook lang geweest. Ik laat me er nu niet meer door leiden in elk geval. Hij is niet de meest stabiele persoon dus ik denk dat het best reëel is wat hij zegt, dat het misschien nu eerst wel slechter met hem gaat. Mja we zien beiden in dat het niet mijn schuld is en dat ik er niks aan kan doen wat ik voel. Dat heeft hij ook uitgesproken.


Het klinkt wel okay. Fijn voor je, het is al moeilijk genoeg. Houd er echter wel rekening mee dat zijn houding/stemming heel abrupt kan veranderen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:18

Ik zou om jezelf en hem een hoop pijn en moeite te besparen gewoon nu je spullen inpakken en jezelf niet de ruimte en de rust gunnen op alles samen op het gemakje te doen. Dat gaat niet TS en dat weet je zelf waarschijnlijk ook goed. Je hart en je hoofd willen beide iets anders, maar ik zou nu toch echt even hoofd boven hart prefereren.

Wat ik me ook afvraag; wat is voor jou normaal afscheid nemen? Is het niet normaal om bijvoorbeeld morgen te beginnen met spullen pakken en overmorgen te vertrekken? Gewoon op goede voet met elkaar? Ik denk dat je niet alleen jezelf maar vooral hem het heel erg lastig gaat maken door nóg langer te blijven.

Ja je hebt een flinke knoop doorgehakt, en dat is heel dapper en goed van je, want het is alles behalve makkelijk. Maar ik heb het gevoel dat je mindset eigenlijk nog steeds niet veranderd is. Alsof je constant hem tevreden wilt houden no matter what.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:25

Joh ze gaan toch niet met een romantisch etentje afscheidnemen? Snap wel dat ze niet wilt dat hij na het werk thuis komt en zij is weg. Vind het juist getuige van veel klasse. Of hij dat verdient na alles, is natuurlijk persoonlijk. Maar TS wil het natuurlijk ook ‘positief’ afsluiten denk ik.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:28

Je kunt ook niet altijd zomaar weg.. Das wel makkelijk roepen. Ik heb ook nog 3 maanden met ex samengewoond nadat we gingen scheiden.. Ga hem toch niet op straat schoppen of hij mij :n

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:32

Nee tuurlijk moet je het positief afsluiten. Ik zeg nergens dat TS dat niet moet doen.
Ik vraag me alleen af of zij (en hij trouwens ook) er niet beter aan doet om binnen nu en een weekje daar weg te zijn ipv ´rustig en op het gemak´ Dat betekend niet dat het respectloos en negatief hoeft.

Relaxed, ik heb zelf ook in vergelijkbare situatie gezeten dus het is niet dat ik een beetje simpel loop te roepen. Ik zie gedurende dit topic dat het al best lang duurde voor TS om de knoop eenmaal door te hakken, en als ik lees hoe de situatie daar zit kun je echt beter zo spoedig mogelijk vertrekken, want je beland binnen no time weer in hetzelfde schuitje.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:35

Tjonge jonge. Wie z’n leven is t nou eigenlijk. En wat hebben jullie voor last van de beslissing van TS ?
Laat haar lekker haar eigen ding doen!

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:48

Ik kan de mensen die het respect verliezen heel goed begrijpen.
Eerlijk gezegd ben ik dat ook kwijt, ik vind dit gewoon niet eerlijk, maar blijven uitstellen en uitstellen net zolang tot hij bezweken is.
Ik denk ook dat er van dat uit elkaar gaan niks gaat komen.
Dat is straks een kwestie van ja hij heeft nagedacht, ja hij heeft therapie gehad, hij is veranderd en we gaan toch wél samen verder.
Ik weet niet wiens aandeel ik nu erger vind, het manipulerende aandeel van haar vriend of het vreselijke aan het lijntje houden van ts.
Het ze verdienen elkaar gaat wel erg ver, maar dit verdient zo niét de schoonheidsprijs en ik had dit van mijn partner intens gemeen gevonden.
Wat ik ook gedaan had, je gaat niet weken lang iets voor mij achter houden om me dan aan de kant te zetten, terwijl je dat allang en breed wist voor jezelf. -O-

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 01:00

Shaggy, mijn reactie was niet perse op jou :')

Verder ga ik mee met rien10 :j