Frustratie omtrent kinderwens en familie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:31

Rchell schreef:
Waar het hem voor mij vooral in zit is het nonchalante manier van het omgaan met een (mogelijk) kinderleven. Het ach het loopt allemaal wel los, ik doe wat ik zelf wil ongeacht dat het medisch advies anders is.


Ja dat herken ik enorm. Een destijds vriendin van me werd zwanger, in een onstabiele relatie van een paar weken, gepland zwanger ook nog. Rookte als een ketter, dat soort dingen.

Heb me er kapot aan geërgerd. Kindje werd geboren en kon binnen een paar maanden een zware operatie ondergaan omdat een orgaan slecht ontwikkeld was. Houdt hier het hele leven schade van over.

Ja ik snap je. Ik heb de vriendschap zelfs verbroken. Wat een dom gedrag, en nog zielig doen ook. Ja snap ik.

Echter is jou schoonzus nog niet zwanger, en misschien slaat ze straks wel om als een blad aan de boom. Wacht het even af. En richt je vooral op je zelf, je eigen gezondheid en relatie.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Frustratie omtrent kinderwens en familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:38

Helaas werkt het zo dat iedere debiel een kind mag maken, en helaas zul je daar mee moeten leren leven. Ik begrijp dat het super frustrerend en confronterend is om zelf erg veel moeite te moeten doen voor een zwangerschap en je schoonzusje er zo nonchalant mee omgaat, maar probeer het los te laten. Dit brengt niemand een stap verder, je schoonzus gaat er echt niet minder zwanger om raken en van de stress die jij er door ervaart word je eigen zwangerschap misschien nog wel moeilijker te realiseren.
Richt je gewoon lekker op jezelf en jullie toekomstige zwangerschap/kindje :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:40

Let it go. Het kan best zijn dat ze als ze eenmaal zwanger is of het kindje voelt bewegen anders over bepaalde zaken denkt en toch dat wijntje laat staan. Je geeft zelf aan dat het ook een lieve zorgzame meid is dus die kans zit er best in. Vind het ook niet zo netjes dat je dit zo bespreekt met je schoonouders, dat is gewoon ordinair stoken. Hou je frustratie over schoonzusje lekker tussen jou en je man, of bespreek het met schoonzusje zelf. Dat is beter voor iedereen.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:41

Hoewel ik het knap van je vind dat je jezelf zo stort in het gezonde leven jegens je hopelijk toekomstige kindje, denk ik dat je er wellicht iets te zwaar aan tilt.

Ik ben zelf nooit zwanger geweest, maar heb altijd begrepen van mensen dat jezelf er te druk over maken (stress) er juist voor kan zorgen dat het moeilijker word. Grote kans ook dat als het straks raak is ze ineens 100% om slaat.

Bovendien denk ik dat Nederlanders over het algemeen heel paranoïde zijn betreffend wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap. Tuurlijk moet je geen pakje peuken weg paffen, drugs gebruiken of wekelijks alcohol drinken maar als je eens in de maand een glaasje wijn drinkt voor de lekker en om te ontspannen bijvoorbeeld zie ik daar geen problemen in :)
Laatst bijgewerkt door Cubone op 02-11-18 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:41

Blijheid schreef:
Ik snap heel goed dat je je daar rot door voelt TS. Realiteit is helaas dat je er weinig aan kan doen wat je schoonzus doet, de wereld is soms niet eerlijk.

Ik zou wat afstand inbouwen om jezelf in bescherming te nemen. Doe jezelf de extra stress niet aan als je die kan voorkomen.


Precies dit.
Dat jij je zo druk maakt om een ander maakt het voor jou ook niet makkelijker in jullie traject.
En weetje, ook met de minst doordachte koppels die er bewust aan beginnen (no offense uiteraard) komt het vaak goed. En iedereen heeft een ander ideaalbeeld van het 'perfecte plaatje', en de één denkt ergens gemakkelijk over hoewel de ander overal eerst de doemscenario 's overdenkt.
Iedereen is anders, en voor jou en jouw vriend moeten in dit verhaal jullie jezelf nu het belangrijkste vinden.
Niet je schoonzusje.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:42

Knuffel voor jou TS. Zwanger worden en zijn is al spannend genoeg zonder dat het misgaat. Ik hoop dat het jullie snel gegund is!

Ik snap je frustratie heel goed, ik zou daar ook slecht tegen kunnen. Maar je schoonzusje heeft het recht om stomme keuzes te maken. Meer dan advies geven kun je niet. Maar wie weet hoe ze verandert als ze echt zwanger is en het ineens over gezondheidsrisico's bij een echt, bestaand kindje gaat ipv een abstract idee. Dat kan ook nog hè. En zo niet, vermijdt het onderwerp gewoon of loop desnoods weg bij het gesprek als je het niet trekt. Zij mag vertellen dat roken prima verantwoord is, jij mag kiezen daar niet naar te luisteren. :)

Discussie over waarom wel/geen kinderen lijkt me hier niet nodig trouwens? TS wil graag een kindje en heeft daar vast goed over nagedacht, lijkt me niet dat ze nu ineens zal denken 'oh ja wat als hij gepest gaat worden, toch maar niet doen'. ;)

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:43

Eerst en vooral, heel veel sterkte met het verlies. Een kindje verliezen moet vreselijk zijn, dikke knuffel en hopelijk wordt je wens werkelijkheid! :(:)

Ik snap heel goed dat je haren daar van recht gaan staan. Ik heb zelf ook een schoonzus (al heb ik zelf geen kinderen, wel een heel leuk nichtje en ben 'godmother' van de dochter van mijn zus) waar af en toe mijn haren van gaan rechtstaan als het om de opvoeding/zwangerschap ging van haar dochter. Ik had/heb vaak het gevoel dat ik het als tiener nog beter wist dan haar, en dat was ook vaak zo. Ja, die stond ook te roken tijdens haar zwangerschap. Kind is misschien gezond maar wel met een te laag gewicht geboren.

Maar uiteindelijk, is het je schoonzus haar eigen keuze. Hoe erg je je daar ook aan irriteert, ze heeft nog altijd het volste recht om een kind te willen en op die manier te denken ongeacht of dat nu slim is of niet, ongeacht wat jij daar van vind... Jammer maar helaas. Het is haar leven. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer er je zo weinig mogelijk van aan te trekken en als het je echt te hard irriteert afstand te nemen van haar. Hoe dom haar redenering ook is, jammer genoeg heb jij daar als 'buitenstaander' weinig over te zeggen.

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:43

Sorry dat ik t zeg maar waar bemoei jij je mee?
heb je dit al besproken met je schoonzus..?

ik snap dat het frustrerend is maar laat het los
kijk naar je eigen leven en geluk en op jullie toekomstige kindje

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:53

Cubone schreef:
Bovendien denk ik dat Nederlanders over het algemeen heel paranoïde zijn betreffend wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap. Tuurlijk moet je geen pakje peuken weg paffen, drugs gebruiken of wekelijks alcohol drinken maar als je eens in de maand een glaasje wijn drinkt voor de lekker en om te ontspannen bijvoorbeeld zie ik daar geen problemen in :)


Jij bent dan ook geen dokter.


Ts: ik snap je frustraties zeker wel! Ik zou het ook heel moeilijk vinden, maar helaas is er niet veel aan te doen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:59

Ik snap je frustratie … helemaal aangezien het bij jullie al twee keer mis is gelopen en je je nu aan strenge leefregels moet houden wat betreft je dieet en controleren van je glucose.
Dan is het gewoon hartstikke frustrerend om te zien dat iemand die zich totaal niet aan de standaard geadviseerde ''regels'' houdt zoals niet roken, geen alcohol, geen rauw vlees of rauwe melk kazen e.d. en dat het daarbij allemaal goed gaat.

Maar al deze frustratie kost je gewoon teveel negatieve energie. Verspil je energie daar niet aan. Ze gaat toch niet naar jou luisteren en daarbij is het haar eigen verantwoording. Het is aan de verloskundige om daar straks wat van te zeggen, niet aan jou.
Probeer het los te laten en focus je op je zelf! Je zult merken dat het je veel minder energie gaat kosten als je dit van je af laat glijden en je niet meer druk maakt om wat zij zegt of doet.

Ik hoop van harte dat je snel weer zwanger bent en een goede gezonde zwangerschap zult hebben!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 02-11-18 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:07

Damned schreef:
Cubone schreef:
Bovendien denk ik dat Nederlanders over het algemeen heel paranoïde zijn betreffend wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap. Tuurlijk moet je geen pakje peuken weg paffen, drugs gebruiken of wekelijks alcohol drinken maar als je eens in de maand een glaasje wijn drinkt voor de lekker en om te ontspannen bijvoorbeeld zie ik daar geen problemen in :)


Jij bent dan ook geen dokter.


Ts: ik snap je frustraties zeker wel! Ik zou het ook heel moeilijk vinden, maar helaas is er niet veel aan te doen.

Basis lessen natuurwetenschappen in het middelbaar onderwijs; roken of drinken doe je NIET tijdens een zwangerschap, hoe weinig dat ook is. Zelfs een glas kan voor een verstoring zorgen in de groei van de baby. Zeker de eerste drie maanden is het kindje heel vatbaar voor misvormingen, handicaps etc. Als je het kan laten, doe het dan niet. Wil het enkel even mee geven, de schoonzus van TS doet ermee wat ze wil natuurlijk, maar het is gewoon niet gezond. Dieet is ook niet echt 'streng' hoor, je mag gewoon niet roken, drinken, kaas eten en rauw vlees/vis, veel gevraagd is dat niet in mijn ogen, en je gaat er zeker niet dood van.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:09

Waarom mag zij niet dromen van een gezin, dat hardop uitspreken, zich bedenken hoe ze het later aan denkt te gaan pakken en jij wel,?


Ik lees vooral heel veel wrok. Laat het gaan, ontspanning komt je toekomstige zwangerschap vast ten goede.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:10

Maar ja, wat is belangrijk bij zwanger worden. Voor de een is dat een gespierd en slank lichaam, voor de ander een perfect eetpatroon en voor weer een ander is dat niet roken. Ideaal is het volledige plaatje maar in de praktijk doet iedereen concessies. Jij vast ook, je noemt een streng dieet en diabetes dus ik gok dat jij niet dat gespierde slanke lichaam hebt. Daar hebben anderen het misschien moeilijk mee. Ik gok dat je er niet op veroordeeld wilt worden, en terecht, maar dan is het jouw taak om anderen niet om hun keuzes te veroordelen...

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:12

Heel herkenbaar.
Hier is een kindje ook niet vanzelfsprekend.
Wij hebben ook een traject gevolgd.
Ondertussen hebben we wel een dochter.

Nichtje van mijn vriend rookte ook gewoon door tijdens de zwangerschap.
Wij zaten toen in het traject.
Ik walgde ervan.
En 3x raden ze zijn ook in 1 poging zwanger.
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Het is heel frustrerend.
Maar kan alleen zeggen blijf dicht bij jezelf.
Je hebt niks aan die negatieve gedachtes en stress.
Je kan alleen maar hopen dat het kindje gezond op de wereld komt.

Het traject is al stress vol genoeg en niet makkelijk.

Yoga gaf mij veel rust.

Wil je ooit praten je mag mij altijd een pb sturen.

Rchell

Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 19:26

linnie050 schreef:
Heel herkenbaar.
Hier is een kindje ook niet vanzelfsprekend.
Wij hebben ook een traject gevolgd.
Ondertussen hebben we wel een dochter.

Nichtje van mijn vriend rookte ook gewoon door tijdens de zwangerschap.
Wij zaten toen in het traject.
Ik walgde ervan.
En 3x raden ze zijn ook in 1 poging zwanger.
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Het is heel frustrerend.
Maar kan alleen zeggen blijf dicht bij jezelf.
Je hebt niks aan die negatieve gedachtes en stress.
Je kan alleen maar hopen dat het kindje gezond op de wereld komt.

Het traject is al stress vol genoeg en niet makkelijk.

Yoga gaf mij veel rust.

Wil je ooit praten je mag mij altijd een pb sturen.


Dank je wel. Het is heel fijn om dit te lezen!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Frustratie omtrent kinderwens en familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:37

Nou, schoonzusje komt nogal impulsief over, misschien waait de kinderwens over en wil ze een hond :P

TS, ik snap je frustratie heel goed. In mijn omgeving meerdere mensen die een grote kinderwens hebben en waar het ook niet vanzelf ging (zet ik liever niet allemaal uitgebreid op internet :P ) en ik kan dus ook niet naar dat programma kijken waarin BN'ers een tienermoeder gaan helpen, de laconieke houding van sommige meisjes ;(

Maar, probeer je te focussen op de dingen die je leuk vind en je ontspanning geven :(:)

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Frustratie omtrent kinderwens en familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:44

Ik zou het ook met rust laten, dat van je schoonzusje dan.
Denk lekker aan jezelf, en doe waar jij je goed bij voelt. Ik snap heel goed hoor dat je frustraties hebt ect. Alleen het helpt jou niet om je daarop te richten. Geeft alleen maar meer stress.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:47

Lieve TS

Allereerst een dikke knuffel, zo’n traject aan gaan en twee keer een kindje verliezen is enorm zwaar!

Ik herken je verhaal, ik herken de frustratie. Bij mij zat er misschien zelfs wel een stuk jaloezie. Maar ook boosheid en verdriet.

Wij zijn nu tot twee keer toe snel en gezond zwanger geraakt, iets wat ik nier als vanzelfsprekend zie door mijn Pcos. Dus wij tellen onze zegeningen dagelijks.
In mijn omgeving mensen waarbij dat minder vlekkeloos gaat en ik veel mee leef

In mijn omgeving was ook iemand zwanger onder voor mij absurde redeneren en benaderde de zwangerschap en haar ongeboren baby ook op een absurde manier. Ze zei ook vaak dingen tegen me die me diep kwetsen en zij wist dit.

Het heeft me heeeeel lang gekost om dat los te kunnen laten. Ze is een goeie moeder, doet de zaken anders dan ik, maar dat doen we bijna allemaal. Een fikse postnatale depressie heeft me met beide benen op de grond gezet.

Iemand anders benoemde het al, je kunt je de rest van je leven nog frustreren aan andere ouders, we zullen altijd zaken zijn die je anders doet of niet achter staat.

Ik snap her volkomen, jullie zo gewenste kindje zijn jullie al twee keer verloren en zij gaat er (op het eerste gezicht) zo achteloos mee om. Voor je eigen geluk en rust, probeer afstand te nemen en het los te laten.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:50

Cubone schreef:
Bovendien denk ik dat Nederlanders over het algemeen heel paranoïde zijn betreffend wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap. Tuurlijk moet je geen pakje peuken weg paffen, drugs gebruiken of wekelijks alcohol drinken maar als je eens in de maand een glaasje wijn drinkt voor de lekker en om te ontspannen bijvoorbeeld zie ik daar geen problemen in :)


Dan hoop ik dat je je eerst even inleest, voor je aan dat glaasje wijn begint in je zwangerschap, want één glas kan al enorm schadelijk zijn en foetaal alcoholsyndroom veroorzaken. Het verteringsstelsel van je ongeboren kind is namelijk een gesloten systeem en het kind krijgt dus keer op keer weer diezelfde alcohol in zijn/haar systeem.
Dus ga geen onzin lopen verkondigen alsjeblieft, als je totáál geen idee hebt waar je het over hebt -O-

TS. Ik zou me enorm opvreten in bijzijn van je schoonzusje. Ongeacht hoe moeilijk of makkelijk je zelf zwanger wordt. Maar helaas, je moet het loslaten. Net wat eerder is gezegd, iedereen mag zwanger worden en daar heb je niets over te zeggen.
Ik hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben en een zwangerschap mag voldragen!

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Frustratie omtrent kinderwens en familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:01

Zoals menig bokker boven mij heeft gezegt: Laat het los. Het is haar leven en daar kan jij weinig aan doen dan advies geven en hopen dat ze het aanneemt.
Maar ik kan me ook heel goed het frustrerende, verdrietige deel voorstellen. Ze weet dat jullie er hard voor knokken en dat jullie er al verdriet onder hebben geleden. Om er dan zo luchtig over te doen vind ik persoonlijk nogal een rotstreek. Ik snap dat het niet voor iedereen lastig is maar wrijf het er niet in.
Ik hoop voor jou en je man dat het snel lukt en dat er een prachtig kindje op de wereld komt. Meer dan je best doen (wat je overduidelijk al doet) kan je niet doen in deze situatie.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:05

Rose123 schreef:
Ze weet dat jullie er hard voor knokken en dat jullie er al verdriet onder hebben geleden. Om er dan zo luchtig over te doen vind ik persoonlijk nogal een rotstreek. Ik snap dat het niet voor iedereen lastig is maar wrijf het er niet in.

Een rotstreek? Moet ze dan maar in een grafstemming verkeren omdat een ander het moeilijk heeft?
Daarnaast is de schoonzus ook nog niet zwanger. Maar die maakt zich blijkbaar niet zo druk, leeft haar leven en ziet wel waar het schip strandt. Een mooie instelling die helemaal niet meteen luchtig is. Ik noem het liever minder gecompliceerd.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:07

TS soms is het leven gewoon oneerlijk. Jullie willen zo graag, doet en laat er alles voor, en dan gaat het mis. En dan komt je schoonzus quasi nonchalant, let nergens op.

Het traject waar jullie in zitten is gewoon *piep*. Ik weet niet of Bokt het juiste forum hiervoor is. Kijk eens op freya.nl Daar zitten meer mensen in dezelfde situatie. Uit ervaring kan ik zeggen dat het erg prettig is om te kunnen praten met lotgenoten. I.r.l. komen mensen vaak niet verder als de dooddoener "dat je er niet teveel mee bezig moet zijn" _-:(

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:09

Allereerst heel veel sterkte TS! Twee keer achter elkaar een miskraam is enorm heftig.

De frustratie ten opzichte van je schoonzusje snap ik enorm goed. Je doet er zelf alles aan om zwanger te worden en een gezond kind op de wereld te zeggen terwijl iemand anders er in jouw ogen heel laks mee omgaat. Maar zoals al heel veel aangegeven is hiervoor: het is jouw probleem niet en hard gezegd zijn het ook jouw zaken niet.

Probeer het los te laten en focus je op jezelf. Je zult er toch niets mee bereiken. Jij doet het op jouw manier en zij op haar manier. Ik lees dat je het al besproken hebt met haar maar dat ze nog steeds dit soort opmerkingen tegen jou maakt. Misschien is het goed om nog een keer het gesprek aan te gaan en eerlijk te zeggen dat je haar een lieve meid vindt maar dat jij moeite hebt met de manier waarop ze met een mogelijke zwangerschap omgaat en dat je om die reden wat afstand neemt.

Ik hoop dat je snel zwanger mag worden en deze keer met een gezonde baby als resultaat! :*

Britt schreef:
Cubone schreef:
Bovendien denk ik dat Nederlanders over het algemeen heel paranoïde zijn betreffend wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap. Tuurlijk moet je geen pakje peuken weg paffen, drugs gebruiken of wekelijks alcohol drinken maar als je eens in de maand een glaasje wijn drinkt voor de lekker en om te ontspannen bijvoorbeeld zie ik daar geen problemen in :)


Dan hoop ik dat je je eerst even inleest, voor je aan dat glaasje wijn begint in je zwangerschap, want één glas kan al enorm schadelijk zijn en foetaal alcoholsyndroom veroorzaken. Het verteringsstelsel van je ongeboren kind is namelijk een gesloten systeem en het kind krijgt dus keer op keer weer diezelfde alcohol in zijn/haar systeem.
Dus ga geen onzin lopen verkondigen alsjeblieft, als je totáál geen idee hebt waar je het over hebt -O-

Ik ben het helemaal met je eens, Britt. Vanuit mijn beroep al meer dan genoeg ellende gezien als gevolg van alcohol-, tabaks- of drugsgebruik. Dat het bij veel mensen goed gaat betekent niet dat het gebruik ervan geen risico's heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:14

Palmera schreef:
Rose123 schreef:
Ze weet dat jullie er hard voor knokken en dat jullie er al verdriet onder hebben geleden. Om er dan zo luchtig over te doen vind ik persoonlijk nogal een rotstreek. Ik snap dat het niet voor iedereen lastig is maar wrijf het er niet in.

Een rotstreek? Moet ze dan maar in een grafstemming verkeren omdat een ander het moeilijk heeft?
Daarnaast is de schoonzus ook nog niet zwanger. Maar die maakt zich blijkbaar niet zo druk, leeft haar leven en ziet wel waar het schip strandt. Een mooie instelling die helemaal niet meteen luchtig is. Ik noem het liever minder gecompliceerd.


Dit. Ik ging er ook heel luchtig over. Wat komt dat komt. Ik vind dat de gezondste instelling. Je kan moeilijk altijd bedrukt zijn omdat iemand anders het moeilijk heeft. Ieder huisje heeft zijn kruisje.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Frustratie omtrent kinderwens en familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:17

Dat is makkelijk praten, zeker als je zelf geen kinderwens hebt :)