Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:36

Werecat schreef:
upendo schreef:
Wat anderen in hun slaapkamer doen gaat mij letterlijk en figuurlijk geen reet aan. :D


Dit vind ik wel altijd interessant :'), maar ik zou er nooit om vragen haha.

Hahaha tuurlijk is het interessant en vaak vind ik het geen probleem om het erover te hebben als vrienden het vragen, maar vreemden of vage bekenden vraag ik ook niet wat zij uitvreten..

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:43

upendo schreef:
Die vraag krijg ik zo vaak.. 'Mis je dan niks/gebruik je er iets bij?' :)
Die vraag beantwoord ik nooit. Ik ga ook niet random aan heterokoppels vragen of zij butplugs/bondagemeuk gebruiken. Wat anderen in hun slaapkamer doen gaat mij letterlijk en figuurlijk geen reet aan. :D

Maar puur beredenerend:
Ik walg niet van mannen, ik walg niet van seks met mannen. Het is anders dan seks met vrouwen en de focus ligt voor mijn gevoel vaak ook anders. Dat verschilt natuurlijk per persoon dus ik spreek hiermee alleen voor mezelf. Kan me voorstellen dat je het niet gebruikt als vervanging, maar eerder als simpele oplossing. Net als heteromeiden die oliebol in hun slaapkamer hebben liggen, zeg maar. :P


Dit dus.

Maar het kan volgensmij ook gewoon leuk zijn om wat afwisseling te hebben…
Iedere keer hetzelfde met mijn vriend vind ik ook niks aan.
Ik heb er met een vrouw geen behoefte aan, maar ik kan mijn piemels natuurlijk ook in levende lijve vinden. Moet zeggen dat ik hierdoor trouwens ook echt niet op een dadbod inclusief manboobs val, die heb ik liever in vrouwelijke vorm :+

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 16:50

Avalanche81 schreef:
Ailill schreef:
De vraag wie van 'ons' het vrouwtje is kon ik nooit zo waarderen. Zelf ben ik vrij mannelijk, val ook echt op mannelijke mannen (of vrouwelijke vrouwen) en kaats zo'n vraag dan ook altijd terug, want er is altijd een lollige oom of nieuwsgierige tante, vaak binnen een hetero relatie en die krijgen dan direct een wedervraag, vaak kijken ze je dan een beetje schaapachtig aan :j

Zo heteronormatief ook...... en homofobisch......

Ik val op personen. Op een bepaald type. Ik ben biromantisch, sex met vrouwen vind ik overigens niet interessant, vrouwen winden me sexueel niet op, ook niet als ik een vrouw wel heel sexy vind.
Maar waar ik op val is niet specifiek een man of een vrouw, ik val op een persoon, op hun persoonlijkheid, en ook wel de looks, maar met name de persoon.

Ben wel heterosexueel, 100%. Ik heb sex gehad met vrouwen, en het deed me gewoon heel weinig. Lag niet aan haar, trouwens.
Ik zou een uitgebreidere test willen dan de Kinsey scale, omdat die romantische gevoelens en sex op een hoop gooit, voor mij is dat niet hetzelfde.


Je hebt ook de Red-Purple scale (uit mijn hoofd) die is wat uitgebreider.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:49

Ik moet er ook een speciaal woordenboek bij hebben zie ik??

In gesprekken komt er weleens iets naar voren en heb ik altijd gezegd dat ik helemaal niks met vrouwen heb. Ook niet om een bff te hebben bijv. De standaard reactie was altijd dat ik mn lesbische gevoelens onderdrukte etc etc. Maar ik weet echt zeker dat ik er niks bij voel.
Gewoon oppervlakkige vriendschappen en contact kan wel, maar verder heb ik ook op dat vlak geen klik met vrouwen.

Vroeger wel meer met mannen, maar dat is met de jaren ook veel minder geworden.

Mijn man is wel mn beste vriend en kan wel alles of veel met hem delen, maar ik hoef niet per se alles met iemand altijd te delen.

Upendo, ik snap echt dat je die vragen niet wil beantwoorden. Maar aan de andere kant....Waarom wordt het niet aan hetero's gevraagd?? Het is pure taboe. Als er over sex wordt gesproken is het vaak met een lach of stoer doen.
Omdat ik alleen sex heb met mijn man, wil ik het wel prive houden, maar verder zou ik wel bereid zijn te beantwoorden.

Het lijkt me soms ook beter als mensen wel wat meer open zijn en wel antwoorden geven. Ik weet echt dingen niet en kan met mn vragen nergens terecht. Ik wil geen vooroordeel en denk wel dat het veel vooroordelen weg zou kunnen nemen.
Je hoeft niet in details te spreken, maar als het gewoon gezegd wordt; het is zus of zo, dan is het misschien klaar. Stomme grapjes of mensen die dingen vies vinden zijn erger.

Ik heb wel echt respect voor de vele open reacties hier. Fijn dat zoveel mensen gewoon kunnen uitkomen voor wie ze zijn, hoe ze het voelen etc etc. Ik denk dat het voor veel jonge meelezers bijv echt een eye opener kan zijn dat het ook zo kan.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:55

Ik vraag me altijd af wat voor vragen mensen kunnen hebben over seksualiteit. Ik denk dat er, zeker door mediakanalen zoals BNN, al best veel bekend is over seks en fetishes. :)

De gemiddelde huis-tuin-keukenlesbienne zal geen intens anders seksleven hebben dan een gemiddeld heterokoppel. Ja, er is geen piemel aanwezig, maar verder komt het qua voorspel/daad waarschijnlijk redelijk overeen.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:44

superpony schreef:
Het lijkt me soms ook beter als mensen wel wat meer open zijn en wel antwoorden geven. Ik weet echt dingen niet en kan met mn vragen nergens terecht. Ik wil geen vooroordeel en denk wel dat het veel vooroordelen weg zou kunnen nemen.
Je hoeft niet in details te spreken, maar als het gewoon gezegd wordt; het is zus of zo, dan is het misschien klaar.


Op het internet is er ook erg veel te vinden over seksualiteit, zoals bijvoorbeeld op de site van sense. Die is er vooral op gericht om jongeren te informeren, maar dan alsnog erg nuttig.

Je geeft zelf bijvoorbeeld aan dat je het niet prettig vindt om jouw seksleven te bespreken, omdat je dat graag privé wil houden. Ik denk dat dat voor de meeste mensen zo geldt. Heeft denk ik meer met het verlangen naar privacy te maken, dan dat het echt taboe is.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:52

Ierpier schreef:
Als je genoeg "girlcrushes" hebt word je op een gegeven moment achterdochtig :') .


Dit dus _O-

Nooit iets achter gezocht. Maar heb nu ruim drie jaar een relatie met een man (eerste relatie) en ik wil absoluut niks anders. Alleen is hij zo ongeveer de enige man die ik leuk vind en zijn best heel veel vrouwen wel leuk :o

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:42

Ik label mezelf eigenlijk gewoon niet want hou er niet van om in hokjes te denken (nou oke, tot op een zekere hoogte dan want in hokjes denken is onvermijdelijk en menselijk).
Ik heb een vriendin en mensen gaan er dan altijd direct vanuit dat ik lesbisch ben. Dat vind ik soms juist wel lastig.. Alsof je niet op mannen kan vallen als je ook op vrouwen valt >;) :+ Ik weet niet wat ik ben en of ik ook een relatie zou kunnen hebben met een man, maar ik voel me zeker wel aangetrokken tot mannen.

Maarja, hoe ik er achter kwam.. Eigenlijk wist ik het deep down al wel toen ik een jaar of 16 was denk ik. Ik had het aan één vriend verteld maar heb er toen verder niet zo veel meegedaan, totdat ik 19 was en er klaar voor was om mijn tinder op vrouwen te zetten :)) En dat besloot ik te doen omdat ik toch wel heel veel girlcrushes had (wel celebrity dan, het gevoel bij 'echte' mensen onderdrukte ik behoorlijk). Met series waren m'n favoriete characters en acteurs bijna altijd vrouwen. En wanneer er een lesbische scene kwam, dan werd ik stiekem ook wel erg warm van binnen. Toen dacht ik wel, oke hier klopt iets niet :')

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:52

Ik val op vrouwen maar ben ook een paar keer heel erg verliefd geweest op een man.
Met het laatste heb ik verder nooit iets gedaan maar ik me ervan bewust dat met de juiste persoon alles mogelijk is.

Dus ben bi.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:08

Voor iedereen die houdt van hele korte series is Anne+ trouwens wel een leuke. :)
Gaat over een lesbische chick en de verschillende relaties.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:19

Interessant topic! Heb het snel allemaal doorgelezen en toch wel prettig om te lezen dat er nog mensen zijn die met dezelfde struggle rondlopen als ik :+

Ik ben er zelf altijd van overtuigd geweest dat ik volledig hetero was. Kleuterschool, lagere school, middelbare school alleen maar crushes gehad op jongens. Paar jaar terug - rond m'n 20 ongeveer - toch een meisje gehad in mijn omgeving waar ik toch ook wel 'meer' voor voelde en waar ik niet zou wegtrekken mocht ze mij zoenen oid, of een relatie mee zou kunnen beginnen. Sindsdien ben ik wat meer gaan opletten en af en toe een meid tegengekomen die ik best wel aantrekkelijk vond.

Dus: ik weet het helemaal nog niet :+ ik ben echt véel sneller aangetrokken tot een man/jongen, en het grote merendeel van de meisjes/vrouwen doet mij echt helemaal niks (en degenen die me wel wat doen, zijn ook niet de typische meisjes-meisjes zeg maar). Heb verder ook niet echt geëxperimenteerd met hetzelfde geslacht. Moeilijk!

Overigens heb ik wel een gigantische crush op Ruby Rose, maar ik heb al begrepen dat zij zowat bijna alle hetero meisjes aan hun seksualiteit doet twijfelen :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:22

Ruby Rose... ja... de enige vrouw geloof ik waar ik in nuchtere toestand iets mee zou kunnen :o

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:25

Oh, daar zou ik dan weer niet mijn nek voor omdraaien of me iets bij kunnen voorstellen := Heb dat wel bij Megan Fox.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:41

Dreamy schreef:
Oh, daar zou ik dan weer niet mijn nek voor omdraaien of me iets bij kunnen voorstellen := Heb dat wel bij Megan Fox.


Megan! :9

En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. :=

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:49

Ik val wel op mannen met lang haar. Wat ben ik dan? :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:03

Misschien heb ik er overheen gekeken, maar ik denk dat er hier wat verwarring ontstaat over het hoe en wat van je aangetrokken voelen tot iemand. Een vriendin van me heeft een transgender kind en ik heb deze vaak langs zien komen: de Gender Unicorn. Is eigenlijk voor kinderen bedoeld maar maakt een en ander ook voor volwassenen erg duidelijk :j Plus het is een eenhoorn en hij is schattig

Afbeelding

Het idee is dat je in elke categorie iets kan kiezen wat bij jou past (of nou ja, in het geval van "sex assigned at birth" is het meestal vrij duidelijk := )
Seksuele aantrekking en emotionele aantrekking worden overigens apart genoemd, omdat je bijvoorbeeld misschien best wel graag seks hebt met iemand van hetzelfde geslacht (seksuele aantrekking) maar liever een heteroseksuele romantische relatie hebt (emotioneel).
Je kunt zelfs de woorden "women" en "men" onderaan nog vervangen door "feminine" en "masculine", je hebt bijv mensen die zowel op feminine mannen als vrouwen vallen omdat ze dat een aantrekkelijke eigenschap vinden :j

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:07

Magrathea schreef:
Misschien heb ik er overheen gekeken, maar ik denk dat er hier wat verwarring ontstaat over het hoe en wat van je aangetrokken voelen tot iemand. Een vriendin van me heeft een transgender kind en ik heb deze vaak langs zien komen: de Gender Unicorn. Is eigenlijk voor kinderen bedoeld maar maakt een en ander ook voor volwassenen erg duidelijk :j Plus het is een eenhoorn en hij is schattig

[ Afbeelding ]

Het idee is dat je in elke categorie iets kan kiezen wat bij jou past (of nou ja, in het geval van "sex assigned at birth" is het meestal vrij duidelijk := )
Seksuele aantrekking en emotionele aantrekking worden overigens apart genoemd, omdat je bijvoorbeeld misschien best wel graag seks hebt met iemand van hetzelfde geslacht (seksuele aantrekking) maar liever een heteroseksuele romantische relatie hebt (emotioneel).
Je kunt zelfs de woorden "women" en "men" onderaan nog vervangen door "feminine" en "masculine", je hebt bijv mensen die zowel op feminine mannen als vrouwen vallen omdat ze dat een aantrekkelijke eigenschap vinden :j


Beetje hetzelfde als de genderbread person denk ik?

Lente
Berichten: 27779
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:17

karuna schreef:
Denk fijne handen, dunne niet gespierde bouw, hoge stem, vrouwelijke kin, vrouwelijke gebaartjes enz. Misschien eventueel ook het gebrek aan haar :+ dat zou voor mij in ieder geval een complete afknapper zijn :') .

Maar een heel misschen vreemde vraag aan de lesbienes hier. Als je alleen voor vrouwen gaat, waarom dat wel een mannelijke vleesvervanger gebruiken? :o? Je valt toch juist op vrouwen.


Ben nog aan het bijlezen maar wilde hierop reageren. Zonder het te plastisch te maken; dat je lesbisch bent wil niet zeggen dat je geen gevoel in je donder hebt natuurlijk :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:20

Lente schreef:
karuna schreef:
Denk fijne handen, dunne niet gespierde bouw, hoge stem, vrouwelijke kin, vrouwelijke gebaartjes enz. Misschien eventueel ook het gebrek aan haar :+ dat zou voor mij in ieder geval een complete afknapper zijn :') .

Maar een heel misschen vreemde vraag aan de lesbienes hier. Als je alleen voor vrouwen gaat, waarom dat wel een mannelijke vleesvervanger gebruiken? :o? Je valt toch juist op vrouwen.


Ben nog aan het bijlezen maar wilde hierop reageren. Zonder het te plastisch te maken; dat je lesbisch bent wil niet zeggen dat je geen gevoel in je donder hebt natuurlijk :+

:= Ja.
Je kunt het ook andersom zien: waar heb je een man voor nodig als je het nuttige deel ook in een winkel kunt kopen? :') :')

(Geintje natuurlijk, ik kan mijn vriend én zijn nuttige deel erg waarderen :j )

@Theadora, ja! Heb ik er overheen gelezen? :o

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:23

Magrathea schreef:
(Geintje natuurlijk, ik kan mijn vriend én zijn nuttige deel erg waarderen :j )


Afbeelding

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:27

Ik vind dit een leuk topic. :')

Lente
Berichten: 27779
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:39

Nuttige deel ook :')

Anoniem

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:43

Ik zal eens worstelen door dit topic :')


Heb niks met mannen , als kind al niet en ben 26 nu en nog nooit een relatie gehad :') . Soms het gevoel dat ik gewoon op niemand val maar misschien val ik gewoon niet op mannen , kwijl nooit bij zogenaamde hete mannen op tv weg etc :=

-gaat eens lezen-

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:47

Dat kan ook hè Rebecca. :) Aseksueel zijn is ook een optie. Vriendin van me is biromantisch aseksueel.

Anoniem

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:56

-googelt-

Lastig lastig :P , te open reageren doe ik maar niet maar mijn 2de naam Maria dekt de lading :+

Vrouwen in jurk vreselijk , ik hou zelf ook niet van jurken etc . Blijf dit topic maar stilletjes volgen