Amerikanen en huizen zoeken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:05

Amerikanen hebben slechte huizen?? Jee, ken je het land een beetje? De verschil ken zijn er levensgroot, van krot tot paleis, maar de gemiddelde Amerikaan in mijn vriendenkring woont geweldig hoor.

Ruime, frisse huizen met geweldig grote keukens, een eetkamer, family room, meerdere badkamers, een grote inpandige garage. Meestal ook een flinke tuin, vaak met zwembad.

En ja, deze mensen hebben normale banen, maar zoeken dit inderdaad niet in een grote stad.

Dat verhuizen naar een gemeubileerde woning zie je daar misschien vaker omdat mensen vaak naar andere staten verhuizen en ook hun huis weer gemeubileerd achterlaten? ‘s Lands wijs, ‘ lands eer, kan ook nog.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:11

MoniqueT schreef:
OK, maar buiten de ruimte, zijn ze vaak nog erg dol op alles wat ´charming´ (oud??) en ´quirky´ is? Ik denk dat wij vaak van veel strakker en moderner houden.


O God nee
Geef mij alsjeblieft quirky oude muik i.p.v. strakke moderne gedrochten :')
Authentieke sierlijsten en rozetten tegen het plafond, openhaarden
Of beter nog
Inglenook <3
En een AGA om het af te maken
Mijn hart huillt iedere keer weer als ik een huis met hart en ziel Zie welke prachtig op te knappen is waar ze said hart en ziel Met de sloophamer Er uit rammen
Oud muik rant over

Amerikanen kopen idd een huis waar alles perfect en gestoffeerd moet zijn

De aflevering waar Joolien aan refereert heb ik ook gezien idd
Die gevaarlijke trap was gewoon een trap waar ieder normaal denkend mens maar 1 gedachte bij zou hebben ; traphekje


Engeland en vloerbedekking in de badkamer heeft me ook altijd gefascineerd
Hoe onpraktisch wil je het hebben :')
Maar die trend is wel aardig op zijn retour als je de nieuwere huizenprogramma’s bekijkt

En idd nederlanders kunnen Er ook wat van , beklede trap is al een klushuis voor een hoop mensen

Anoniem

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:16

Ik dacht oik altijd dat Amerikanen echt geen smaak hadden qua inrichting. Maar sinds ik Courtney in Masters of Flip bezig heb gezien denk ik daar wel anders over :D
Wat ik wel opvallend vind is dat er in Amerika eigenlijk geen rijtjeshuizen bestaan :P en idd een dubbele badkamer of 1 badkamer per slaapkamer is daar normaal. Ik zou t alleen maar teveel schoonmaak werk vinden :')

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:20

OK, wij hebben dus duidelijk niet dezelfde smaak :-) Ik kan mooie oude elementen best waarderen, maar zodra het rommelig, hokkerig en onpraktisch wordt, haak ik af. Een open haard kan ook prima in een modern huis trouwens, maar in de slaapkamer?

Ja, die van dat traphekje was zeker een inkoppertje, zo simpel. Uiteindelijk werd het toch dat huis.

@Jolien: die meerdere badkamers schoonmaken valt mij alles mee. De gastenbadkamers worden niet intensief gebruikt.

Amerika kent wel rijtjeshuizen hoor, worden vaak ‘town houses’ genoemd. Vrienden van ons zijn pas van hun ranch bij Denver naar een town house verhuisd, met gemeenschappelijke tuin en pool. Ze reizen veel, heel handig dus.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:16

Hokkerig hoeft van mij ook niet hoor, maar tussen hokkerig en een huis Leeg rammen zit nog een heel scala aan mogelijkheden

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:23

Haha mijn ingang is dat in Amerika het allemaal zo groot moet elke kamer een eigen badkamer, zwembaden en meer. Ben niet van de "groenen" maar zou het wat zuiniger willen hebben met wat er is.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:31

Als er veel ruimte is, is het bebouwen ervan ook niet zo’n probleem.

En wat betreft die zwembaden ben ik het met je eens hoor. Wij wonen in een heel droog stuk Spanje en ik vind het verschrikkelijk om te zien hoeveel water hier in die zwembaden gaat. Maar er is hier weer niemand die het in zijn hoofs haalt om een gazon te hebben, terwijl ik daar in Californië weer hoofdschuddend naar sta te kijken. Wij hebben trouwens geen zwembad en dat vinden heel veel mensen hier heel raar :-)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:32

Ik vind Million Dollar Listing ook geniaal. Wat je neertelt voor een huis die dan aan de achterkant uitkijkt op een flatgebouw, maar omdat het in een 'goede' buurt in LA is, toch een slordige 15 miljoen op moet leveren... echt bizar.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:46

Ja, bizar! En het soort mensen in dat programma, pfff.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:48

Voordeuren die in de huiskamer uitkomen is toch ook niet handig.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:50

MoniqueT schreef:
OK, wij hebben dus duidelijk niet dezelfde smaak :-) Ik kan mooie oude elementen best waarderen, maar zodra het rommelig, hokkerig en onpraktisch wordt, haak ik af. Een open haard kan ook prima in een modern huis trouwens, maar in de slaapkamer?

Dat is voor de romantiek, snap dat nou! :D

De elke kamer een badkamer is niet specifiek Amerikaans hoor. Dat vind je ook in Europese landhuizen. Dat komt vooral ut de cultuur van gasten ontvangen die bliven slapen, omdat afstanden groot zijn. Dat is in Nederland natuurlijk minder, maar ook daar vind je wel grote huizen met meerdere badkamers.
Overigens wil dat ook niet zeggen dat er meteen meer water gebrukt wordt. als ze allemaal achter elkaar onder de zelfde douche moeten/in het zelfde bad moeten en dezelfde wc doortrekken, is dat per saldo dezelfde hoeveelheid water. Het is alleen een privacy ding. En ze worden niet gebruikt als er geen gasten zijn....

Een zwembad kan in een droog gebied ook geweldig praktisch nut hebben bij branden. Hier in Portugal worden zwembaden gewoon leeggehaald door de brandweer als het zo uitkomt.
Een nat gazon kan trouwens ook geweldig brandwerend werken.
Het is maar hoe je het bekijkt....
En je kunt een zwembad trouwens ook gewoon vullen met zout water. Het hoeft geen drinkwater te zijn...

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:29

Love them, die programma's dan he? Twee badkamers (waarom ook niet! *\o/* )ze willen allemaal the double vanity, granite countertops en some cool back splash (In Australie noemen ze dat splash back trouwens :+ )

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:30

Vergeet de walk in closet niet. Die soms groter zijn dan mijn slaapkamer :+

En ooh wat a small kitchen terwijl ik zo snel zeker 10 kastjes tel :')

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:36

Lusitana schreef:
Amerikanen vinden de wegen in woonwijken in Europa snel te krap omdat ze daar zoveel ruimte hebben dat alles wijds is opgezet. Ze hebben geen idee van "verspilling van grond" in andere landen waar nu eenmaal niet zoveel plek is.

Daar kan ik me ook verschrikkelijk aan ergeren. Ze vinden het hier 'popperig' en zelf bouwen ze alles lekker gelijkvloers. Bij sommige dorpen waar ik dan vaak kom heb je geen idee wanneer het ene dorp ophoudt en het andere begint. Iets als bebouwde kom lijken ze niet te kennen. Alles lekker uitsmeren. En dan weer voor alles de auto moeten pakken want niets is dichtbij.
Dan heb ik wel eens de neiging om ze om hun oren te slaan met het feit dat ze op gestolen land wonen. Zo kan ik ook wel ruim en goedkoop wonen, op land dat van mensen was die het begrip 'landbezit' niet kenden.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:41

@Luisitana: hier worden de meeste zwembaden gevuld met het schaarse landbouwwater, waar de boeren hier dus echt niet blij mee zijn. Ook in de politiek is het inmiddels een discussie, omdat er een speciaal kanaal is aangelegd voor water wat van uit Noord-Spanje vanuit de rivier de Taag hier naar de regio Murcia wordt getransporteerd. We hebben vier jaar niks gekregen van Asturië, omdat het daar ook droger was dan normaal. Pas toen ze dit voorjaar bijna verzopen, gingen de sluizen open. Ha, nu roepen ze dat ze hun kostbare water niet aan de buitenlanders met al die zwembaden geven. Gazons kunnen brandwerend werken, maar wij waren twee jaar geleden in Palm Springs en als je dan ziet dat er dagelijks volop gesproeid wordt voor de openbare beplanting en er verderop in de staat Californië boeren schreeuwen om water, dan snap ik dat gewoon niet.

Wat betreft de badkamers ben ik het helemaal met je eens, we douchen hier niet meer omdat we meer badkamers hebben. Die hebben we wel omdat we regelmatig gasten hebben die een weekje blijven.

Die romantiek ... ha ja, ik denk eerder aan brandgevaar en benauwdheid :-)

@Britta: wij hebben onze voordeur in de woonkamer en ik vond dat in het begin zó ontzettend raar. Maar als je nooit een jas draagt, hooguit een vest, wordt het een gewoonte om die meteen in een andere ruimte op te hangen. En schoenen e.d. staan hier bij de achterdeur onder de veranda. Van warmteverlies door die voordeur hebben we weinig last in Spanje en ik denk dat dat in veel Amerikaanse gebieden net zo werkt.

@LindyH: jee, sla je niet een beetje door met je landbezit? Amerika, Australië, Canada, Spanje, allemaal landen waar net zo goed grote steden zijn waar bovenop elkaar gebouwd moet worden en waar de huizenprijzen hoog zijn, maar ook veel plaatsen waar bouwgrond inderdaad geen drol kost en waar van diefstal echt geen sprake is hoor. Wij wonen hier net buiten de bebouwde kom in een gelijkvloers huis op 1900 m2 grond. Het plaatselijke boertje die het als bouwgrond verkocht heeft én de plaatselijke aannemer zijn echt niet van mening dat wij de grond gestolen hebben hoor.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:12

Erm... iets met native Americans ?
Althans , ik ga Er van uit dat dat bedoeld word

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:24

Sonja_vR schreef:
Erm... iets met native Americans ?
Althans , ik ga Er van uit dat dat bedoeld word


Dat snap ik ook nog wel. Ik ben niet blond en ik ken de Amerikaanse geschiedenis aardig. Ik heb ook heel wat tijd daar doorgebracht. Maar gaan we nu de zover om te zeggen dat je geen vrijstaande gelijkvloerse huizen zou mogen bouwen op normaal gekocht grond omdat die ooit veroverd is op de Native Americans? Als je dat nu nog diefstal noemt, dan kan je in elk land wel de geschiedenis erbij halen en bouwvergunningen gaan weigeren. Hoe je het ook wendt of keert, Nederland is een klein, overbevolkt land en je kan de bouwstijl die daardoor gebruikelijk is niet los laten op de rest van de wereld.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:51

Vind een Nederlands rijtjeshuis en een townhouse nog wel een wereld van verschil hoor. Was niet in me opgekomen om dat met elkaar te vergelijken.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:51

California neemt wat watergebruik betreft een aparte plaats in omdat ze zelf geen watervoorziening hebben. Overigens mogen ze van mijn water best peperduur maken daar. Volgens mij betalen ze in de US niet eens voor tapwater?

Over het algemeen zijn boeren en industrieën grootgebruikers van water, niet zozeer particulieren, zwembad of niet. "De buitenlanders" ergens op aankijken is niet logisch. Daar zitten andere gedachten achter dan puur waterverbruik.

Terug naar de huizen: Walk-in closets zijn inderdaad vaak gewone aparte kamers en het is eigenlijk heel praktisch. Als je huis groot genoeg is, kan ik het iedereen aanraden. Kun je je slaapkamers heel anders inrichten, als je geen rekening hoeft te houden met kasten. Zijn meteen ook ruimer omdat er geen kasten in staan.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:51

Wat ik vooral opvallend vind, is dat bijna iedereen groot wil, maar wat men dan groot vindt, zo enorm verschilt.

Het mooie aan Amerika vind ik toch wel de verschillen. Wat ze daar ''armoedig'' vinden soms, zouden we hier toch super vinden soms. En dan heb ik het meer over de vrijstaande huizen met 1 verdieping, niet New York city bijv.

Persoonlijk vind ik de Nederlandse bouw echt afschuwelijk. Natuurlijk vind ik de oude Amsterdamse grachtenpanden erg mooi, maar verder trekken de huizen me qua uiterlijk vrijwel nooit. Maar goed, smaak is persoonlijk.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:55

Ze bouwen daar veel met hout, of kunststof, maar dan heeft het toch de looks van hout. Dat vind ik erg mooi. Zij zullen onze rode steentjes wel weer mooi vinden.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Amerikanen en huizen zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 01:07

Volgens mij heb ik exact dezelfde aflevering zitten kijken.

Mij valt vooral op dat ze dingen al snel te klein vinden. De slaapkamer voor baby was “tiny”, terwijl ik echt zoiets had van... is toch prima formaat :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 02:11

Mijn god zeg wat een vooroordelen over Amerikanen en Amerikaanse huizen :')

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:50

Anthea schreef:
Mijn god zeg wat een vooroordelen over Amerikanen en Amerikaanse huizen :')


Inderdaad, alsof alle Amerikanen hetzelfde zijn en dan komt het meestal ook nog uit de mond van mensen die er nog nooit geweest zijn.
Vergelijkbaar met buitenlanders die denken dat alle Nederlanders op klompen lopen met een bosje tulpen en een joint in de hand.......... :o? :o? .

Ik ben al diverse malen in Amerika geweest, in diverse staten en heb er heel veel verschillende mensen leren kennen en huizen in alle soorten en maten gezien.
Het is misschien onvoorstelbaar voor sommigen maar Amerikanen zijn net zo divers qua leefgewoonten als Europeanen in het algemeen en godzijdank niet zo saai en murw als de gemiddelde Nederlander.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:55

Citaat:
Ik ben al diverse malen in Amerika geweest, in diverse staten en heb er heel veel verschillende mensen leren kennen en huizen in alle soorten en maten gezien.
Het is misschien onvoorstelbaar voor sommigen maar Amerikanen zijn net zo divers qua leefgewoonten als Europeanen in het algemeen en godzijdank niet zo saai en murw als de gemiddelde Nederlander


Amen! _/-\o_