Dansende bokkers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 17:44

Voor stijldansen ben je eigenlijk nooit te oud hoor. Hangt ook van je ambities af maar er stromen hier nog regelmatig zestigers in.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:48

Heb net als met turnen het idee dat de meesten van mijn leeftijd echt al dansen sinds klein en ik dan onder t niveau zit

Een koude trui, is geen goede trui.

dauphine

Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:51

Ik vond lindy hop op zich heel erg leuk om te doen, maar stijldansen is meer mijn ding ;) ik ben te stijf denk ik :p

Ik ben op mijn 22e pas begonnen met dansen. Tja aan mensen van mijn leeftijd die al jong gestart zijn kunnen wij ons niet meten, maar we hebben 2 wedstrijden meegedanst en toen kwamen we op ons niveau heel prima mee.
Laatst bijgewerkt door dauphine op 26-10-18 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Aura Tettie (v. Scandic) L1+20

tengeltje11
Berichten: 7072
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:52

Leuk topic!

Vroeger enorm veel gedanst,en ik deed echt alle stijlen,rond mijn 20ste danste ik bv nog 20u/week.

Daarna ook nog wat lesgegeven.

Nu een stuk in de 30 en ik probeer nog enkele stijlen vol te houden,maar door kindjes enzo moeilijk om overal elke week te raken.

Doe nu nog klassiek(ballet),jazz,zumba en volksdans.

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:57

Ik dans 'pas' sinds mijn 15e, maar dat ging gewoon prima :D zelfs tussen alle meiden van 12/13 die al 6 jaar dansten toen.
Tuurlijk heb je niet hetzelfde niveau maar daarvoor zit je op les, om je skills te verbeteren toch :j en omdat het leuk is en goed voor jd lichaam

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:00

Ik heb jaren stijldansen gedaan, daarvoor ook heel veel andere soorten dans geprobeerd! Denk dat ik de helft van m'n leven heb gedanst, met wat tussenpauzes :'). Op dit moment bij gebrek aan partner gestopt (had goudster afgerond, was bezig in wat mijn dansschool topklasse noemde), maar het lijkt me heel leuk om weer te beginnen. Met stijldansen, salsa, argentijnse tango, of iets anders in die richting :=

Trui schreef:
Ik wil graag stijldansen, lijkt me leuk! Maar om op deze leeftijd nog in te stromen...

Verder dans ik nu twee uur per week op school (theater school). Maar ik heb een andere theaterprofiel gekozen dus na de kerst geen dans meer

Als de leeftijd op je profiel klopt hoef je je daar geen zorgen om te maken hoor!
Ik ben begonnen in de jeugdlessen toen ik 16 was en de jongste in de les was toen 14, maar de gemiddelde leeftijd lag denk ik op 18 jaar! En toen ik later ging helpen bij de volwassenen beginnerslessen, waren er volwassenen van alle leeftijden die nog begonnen met dansen.

&if=1

[o]

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 18:04

Bij bijvoorbeeld ballet is een vroege start relatief belangrijker dan bij stijldansen, vanwege het opbouwen van flexibiliteit. Die heb je bij stijldansen niet zo hard nodig als daar :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:19

Leuk, allemaal dansers!
Ik dans nu een jaar of 8 salsa, bachata en een beetje kizomba.
Tussendoor hebben mijn vriend en ik een jaar stijldansenlessen ernaast gehad, maar salsa was toch meer ons ding.

Dans nu naar mijn zin te weinig, maar blijft heerlijk om zo af en toe was dansjes te doen!

tengeltje11
Berichten: 7072
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:40

Sheran schreef:
Bij bijvoorbeeld ballet is een vroege start relatief belangrijker dan bij stijldansen, vanwege het opbouwen van flexibiliteit. Die heb je bij stijldansen niet zo hard nodig als daar :)


hoeft niet perse.

in mijn dansgroepjes ballet zitten vooral mama's.
de lenigheid is vaak ver te zoeken. de meeste dames hebben vroeger ook ballet gedaan,sommige zijn nu gewoon mee ingesprongen en vinden het leuk.
het niveau is natuurlijk niet hoog,maar puur recreactief.
we doen ons best om grand plié's en arabesques er een beetje sierlijk te laten uitzien. het zijn niet de diepste en hoogste,maar daar gaat ons uurtje ook niet om.

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 19:52

Daarom zeg ik relatief: het hangt natuurlijk van je doel af. Maar wil je de wedstrijdsport of de optredens in dan maak je bij ballet gewoon weinig kans.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Jettie

Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:03

Leuk, een danstopic! *\o/*

Ik heb voorheen streetdance en stijldansen gedaan en doe nu alweer zo'n 2 jaar (recreatief) showdance. Heerlijk!

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:12

Sheran schreef:
Daarom zeg ik relatief: het hangt natuurlijk van je doel af. Maar wil je de wedstrijdsport of de optredens in dan maak je bij ballet gewoon weinig kans.

Hangt er vanaf.
Mijn balletdocent begon op 16 jarige leeftijd, werd op alle dansopleidingen waar ze auditie ging doen aangenomen. Maar ze heeft ook gewoon echt talent.

Zelf begon ik vorig jaar pas, op 27 jarige leeftijd.
Ben pas na de zomer met modern-jazz en urban contemporary begonnen, toen was ik dus 28.

Zijn bij ons wel meer die later beginnen. Inmiddels hebben we twee groepen ballet, beginners en gevorderde. Bij de beginners zijn nu echt beginners (sommige hebben vroeger ballet gedaan), bij de gevorderde hebben ze vroeger veel gedanst of dansen al jaren (of nooit gestopt), daar ben ik de enige die net danst.
Bij modern-jazz is er nog eentje meer die nog niet zo lang danst (oke wel al langer dan ik) verder wel, in alle groepen dansen ook (oud) professionele dansers mee. Maakt allemaal niet uit, iedereen is welkom.

Ik merk wel dat ik echt veel flexibeler ben dan een jaar geleden. Toen was ik echt een stijver hark en inmiddels gaat dat echt beter. Nog lang niet waar ik het hebben wil, maar er zit zeker nog vooruitgang in hoor. :)
Maar stretch je maar 1 keer per week 10 minuten, dan schiet het niet echt op, is dus ook motivatie en doorzetten.

'De vraag of we anders kunnen denken dan we denken is essentieel om te blijven denken.' - Michel Foucault

Heeft na jaren dromen, zelf de ijzers ondergebonden.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:22

Ik heb echt 0 aanleg voor lenigheid! Heb 9 jaar geturnd, nu 7 jaar niet meer maar ik ben echt stijf. Maar echt heel erg :+

Een koude trui, is geen goede trui.

eva1969

Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:32

Yes, stijldanser meld zich. Mag me inmiddels wel onder de senioren rekenen, ik word volgend jaar 50 maar volg met veel plezier 2x in de week clubles met mijn man en we pikken zeer regelmatig een priveles mee, gewoon omdat het kan en leuk is. Geen wedstrijdambities (moet er niet aan denken zelfs) maar met een zoon die fanatiek latin danst toch regelmatig langs de wedstrijdvloer te vinden.
Wel eens een aantal lessen westcoast swing gevolgd en een zomercursus salsa gedaan maar je kan niet alles bijhouden he ;)

Insta: ArtbyEvaRoeters

Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:31

tengeltje11 schreef:
Leuk topic!

Vroeger enorm veel gedanst,en ik deed echt alle stijlen,rond mijn 20ste danste ik bv nog 20u/week.

Daarna ook nog wat lesgegeven.

Nu een stuk in de 30 en ik probeer nog enkele stijlen vol te houden,maar door kindjes enzo moeilijk om overal elke week te raken.

Doe nu nog klassiek(ballet),jazz,zumba en volksdans.

Ooo volksdans. Dat heb ik nog gedaan toen ik nog echt jong was. Eigenlijk helemaal vergeten tot ik net jou bericht lees :D


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:39

Hier een country line dancer. :D

Ik heb 7 jaar intensief gedanst, 3x per week. Kort in een demo team gezeten. Toen mijn huidige man in de country getroffen en samen partner dansen gedaan. Sinds onze verhuizing 5 jaar geleden en dochtertje van 16 maanden, dansen we helaas niet meer. Hebben wel nog contact met onze vrienden en gaan zo nu en dan naar een festival.. Maar de dansen van nu ken ik allemaal niet meer, dus echt dansen kunnen we dan niet. Dan maar genieten van de muziek. Vooral als mijn eigen cowboy zingt!

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

tengeltje11
Berichten: 7072
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 06:48

Siesjuh schreef:
tengeltje11 schreef:
Leuk topic!

Vroeger enorm veel gedanst,en ik deed echt alle stijlen,rond mijn 20ste danste ik bv nog 20u/week.

Daarna ook nog wat lesgegeven.

Nu een stuk in de 30 en ik probeer nog enkele stijlen vol te houden,maar door kindjes enzo moeilijk om overal elke week te raken.

Doe nu nog klassiek(ballet),jazz,zumba en volksdans.

Ooo volksdans. Dat heb ik nog gedaan toen ik nog echt jong was. Eigenlijk helemaal vergeten tot ik net jou bericht lees :D


Ja,heel vroeger ook gedaan.
In september gestart,nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Het is zo'n sociaal,vrolijk en warme les.
We dansen op vrijdagavond,starten om 20.30u en stoppen ergens rond 23.00u.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 07:07

Wat leuk al die dansers!
Ik dans nu helaas niets meer en mis het echt enorm maar vroegah heb ik stijldansen gedaan, tot welke cursus ik officieel ben gekomen weet ik niet want ben redelijk snel met wedstrijden begonnen dus de reguliere lessen deed ik niet meer. Best leuk meegedraaid op niveau, regionaal hoofdklasse met zowel latin als ballroom en landelijk (destijds NDO) 1na hoogste klasse. Nog altijd als ik muziek hoor denk ik dit is een rumba of samba etc
Kan nog zo enorm genieten van mooie muziek van een Engelse wals, Weense wals of een lekkere samba!

Back in the good old times:

Afbeelding

Afbeelding

    ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
    ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
    ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

    Sheran

    Berichten: 17224
    Geregistreerd: 20-10-07

    Re: Dansende bokkers

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 08:55

    Leuk die foto's! En wat knap van docent, Tengeltje. Dat kom je inderdaad niet vaak tegen.

    En volksdans is inderdaad, net als hofdans, super gezellig en sociaal. Heeft volledig ten onrechte een oubollige naam.

    Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
    Volg mijn aquarellen op Instagram!

    Narcomil

    Berichten: 138
    Geregistreerd: 04-02-09
    Woonplaats: Enschede

    Re: Dansende bokkers

    Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:37

    Oh leuk, een danstopic! Ik dans zelf balfolk (basically een moderne vorm van volksdansen), ben daar nu bijna 5 jaar mee bezig. Het vult het rijden ook best mooi aan, veel oefening met op de juiste plekken spaninng en ontspanning :) Ik heb nog nooit een andere dansstijl gedaan, al lijkt het me zeker leuk, maar ik heb momenteel geen tijd voor nog meer hobbies :')
    Ik volg tegenwoordig vooral veel workshops en stages (het aanbod van wekelijkse lessen is niet groot, en eigenlijk niet bestaand wanneer je basis goed beheerst). Mijn vriend en ik geven wel zelf sinds kort wekelijks (half)gevorderden lessen aan een groepje in een dansschool vlakbij.

    eva1969

    Berichten: 4024
    Geregistreerd: 01-04-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:03

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand ierse dans doet of heeft gedaan? Dat lijkt me gaaf

    Insta: ArtbyEvaRoeters

    Pluizebolpum

    Berichten: 5006
    Geregistreerd: 01-09-07
    Woonplaats: Thuis

    Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:21

    eva1969 schreef:
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand ierse dans doet of heeft gedaan? Dat lijkt me gaaf

    Ik vind het ook enorm gaaf, maar verder dan een enkele basisstap van Youtube na ben ik niet gekomen. Flamenco vind ik makkelijker om uit te houden.

    Dans nu niet meer, maar heb tot vorig jaar flamenco gedaan en ik vind dans kijken sowieso heerlijk.
    En om terug te komen op leeftijd en dansen, als je de lat niet te hoog legt en een dansschool hebt die bij je past, maakt leeftijd niets uit. In mijn flamenco groepje was de gemiddelde leeftijd echt wel 30+ en op de dansschool liepen wel meer 'oudere' dames rond die vrolijk mee huppelden bij verschillende dansen.

    Ik heb wel gemerkt dat door dans je bewuster wordt van je lijf en dat dat ook meewerkt met paardrijden. Als je toch al wat motorisch minder perfect bent scheelt dat een hoop. Waar vroeger mijn armen en benen dingen deden waar ik geen weet van had kreeg ik ze later steeds meer onder controle. Vond vzpaard ook wel fijn.

    * Love Always 1991 - 2018 *

    tengeltje11
    Berichten: 7072
    Geregistreerd: 16-06-05
    Woonplaats: w-vl,belgie

    Re: Dansende bokkers

    Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:41

    Ik heb 2(of 3,kan het niet meer met zekerheid zeggen) tapdans gedaan.
    Bedoel je dat?

    Is/was behoorlijk moeilijk.is enorm veel hersenwerk en techniek.had ik niet verwacht toen ik eraan begon.

    eva1969

    Berichten: 4024
    Geregistreerd: 01-04-06

    Re: Dansende bokkers

    Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:20

    Nee tapdans is toch weer anders alhoewel me dat ook heel lastig lijkt.

    Door dansen blijf je soepel, althans een soort van haha, en het schijnt ook heel goed voor je hersenen te zijn dus ik blijf het nog maar even doen. Naast onze club- en privelessen op de dansschool zijn we ook nog lid van een dansvereniging een dorp verderop en daar is de gemiddelde leeftijd nog een stuk hoger maar iedereen heeft veel plezier.

    Insta: ArtbyEvaRoeters

    Sheran

    Berichten: 17224
    Geregistreerd: 20-10-07

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 20:56

    Ooit een workshop Iers gedaan. Was enorm gaaf maar had al teveel hobby's :P. Het was erg actief maar daar hou ik van!

    Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
    Volg mijn aquarellen op Instagram!


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: _San87_, Amparo, Babootje, DromenLies, Esmee_RS, Happy_Hippie, Jacksie, JoT, JudithGigi, Lalidan, LWDaisy, ManonGrr, manubres, Mariett, Mondy, Mrskiwi, Muronia, Nientsje, SannevZ, waikiki_6, xPabloBokt, YandexBot en 78 bezoekers