Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:37

Maagzweer ? Heb recent iets in een topic gezien dat er op lijkt

Caitlin_K
Berichten: 3754
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:18

Mijn elleboog :+Afbeelding
Afbeelding

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:59

Mijn voet.
Afbeelding

Lijkt mij vrij duidelijk :+
Oorzaak, paard schrok en ging erop staan

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:35

Die elleboog en die voet :oo

En dat arme paard Y;(

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:23

Afbeelding

Spoiler:
Nee ik ben niet zwanger :Y)
Dit is een deel van mijn gescheurde kuit spier.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:16

Afbeelding
Na 6 jaar weet ik eindelijk waarom ik nog steeds last heb van een simpele enkelverzwikking.

Spoiler:
beenmergoedeem

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:30

Geen röntgen maar wel een ct van het hoofd van onze Jack. Mag dat hier ook?Afbeelding

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:01

netjuh6 schreef:
Geen röntgen maar wel een ct van het hoofd van onze Jack. Mag dat hier ook?[ [url=m/hLZ4A1.png]Afbeelding[/url] ]


Een ct wordt gemaakt met behulp van röntgen dus ik vind van wel :Y) ondertussen komen er al allerlei andere beeldvormende modaliteiten voorbij. Ik vind t juist wel intressant!

Is dat een bloeding?

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:16

MonteKarlo schreef:
netjuh6 schreef:
Geen röntgen maar wel een ct van het hoofd van onze Jack. Mag dat hier ook?[ [url=m/hLZ4A1.png]Afbeelding[/url] ]


Een ct wordt gemaakt met behulp van röntgen dus ik vind van wel :Y) ondertussen komen er al allerlei andere beeldvormende modaliteiten voorbij. Ik vind t juist wel intressant!

Is dat een bloeding?


Het is nog niet bekend wat het is. Het zit bij het reukorgaan. (We gingen voor iets anders dr longen. Die waren perfect, maar dit kwam wel boven). Ze heeft er naar ons idee geen last van maar ik wil wel weten wat het is.

Voor de mensen die dit snappen:
Afbeelding

Dit stond erbij. Wat de radioloog in Jip en Janneke taal zij is dat er iets zit wat er al vanaf de geboorte zit en bij haar hoort, of dat het een Tumor is. Of een oude bloeding van een eerdere harde klap tegen het hoofd of het zou een zeldzame aandoening zijn.

Ik denk zelf de klap. Ze is ooit eens tegen een klomp aangerend. Iemand had deze klomp aan. Ze is toen even bewusteloos geweest. Ik denk dat dit het is. Maar wil zeker zijn dat ik haar niet met pijn laat lopen of dat we er nu iets aan kunnen doen en over 3 jaar niet meer.

Ze moet 4 maart naar de neuroloog in Utrecht en daar krijgt ze dan waarschijnlijk ook een MRI.

julio111

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:12

Jeetje wat een heftige foto’s komen er voorbij! Die voet en elleboog :wow:
Alles gelezen en wat interessant om al die foto’s te zien! Ik vind vooral de dieren lastig om te zien..

Hierbij denk ik ook een vrij duidelijke foto van mijn kitten van toen 4 maanden oud. Was zelfs van buitenaf goed te zien :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:26

Dat hele bekken staat scheef, kan ze daar goed mee lopen?

Vandaag een CT-scan van mijn kat laten maken. Het probleem waarvoor ik ging is goed te zien

Afbeelding
Spoiler:
Zijn middenoor rechts (links op scan) is grijs ipv zwart, dus daar zit weefsel dat er niet hoort


Daarnaast hadden ze nog iets opgemerkt

Afbeelding
Spoiler:
Zijn keel is vrij nauw, daarom snurkt hij soms. Hij heeft flinke wangen, die drukken a.h.w. zijn keel dicht in bepaalde houdingen.

MarjanB

Berichten: 16426
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:40

Ik weet dat dit topic al even stil is maar wie weet heeft iemand hier ideeën over of dit normaal is :')

Ben vorig jaar van paard gevallen en nog steeds last van mn kont. Scherpe pijn. Volgens hen heb een oude breuk waarvan ik het bestaan niet wist. Heb alleen nog nooit zoveel pijn gehad dus kan me niet voorstellen dat ik ooit mn heiligbeen al gebroken heb. Zit nu te twijfelen voor second opinion. Maar dacht, wie weet zijn er bokkers die zeggen dat het gewoon allemaal in een normale hoek staat :+ Kan via internet weinig vergelijkingsmateriaal vinden.


Afbeelding

Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:24

Hmm.

Wellicht handiger om dat met een echte arts te bespreken.



Foto's hier delen, waarvan bekend is wat te zien is en dat bespreken vind ik persoonlijk net even veiliger dan hier foto's plaatsen met vraag om diagnose.

MarjanB

Berichten: 16426
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:47

Femke_Tweety schreef:
Hmm.

Wellicht handiger om dat met een echte arts te bespreken.



Foto's hier delen, waarvan bekend is wat te zien is en dat bespreken vind ik persoonlijk net even veiliger dan hier foto's plaatsen met vraag om diagnose.


Oh hoef geen diagnose hoor haha zou t alleen fijn vinden als iemand weet of t enigsinds normaal is :')

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:51

Het heeft geen enkele zin om dat op internet te gaan vragen :n
Ik bedoel het niet aanvallend, maar echt alleen radiologen weten waar ze echt naar kijken. Het kost jaren om daarvoor opgeleid te zijn. Een stel random bokkers (zelfs degene die in radiologie werken O:) ) kunnen je hier niet bij helpen. Want normaal is ook maar relatief, je hebt heel veel variaties in mensen die ook nog steeds normaal zijn. Mensen die hun organen links-rechts verwisseld hebben is bijzonder, maar ook nog steeds normaal.

Gewoonlijk zou de radioloog die de beelden verslagen heeft netjes in je verslag moeten hebben gezet wat er wel en niet normaal is en jou behandeld arts of je huisarts kan hier gewoon bij.
Als je echt twijfelt gewoon die second opinion aanvragen!

MarjanB

Berichten: 16426
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:57

Oh maakt mij niet uit hoor :D ben vooral benieuwd! Had al even een ander topic aangemaakt. Woensdag even bij de fysio foto’s laten zien en dan maar verder zien.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:07

Snap ik! Hoop dat je fysio je verder kan helpen :j
Heeft je ziekenhuis geen patiëntenportaal? Als die foto's/scans langer dan 2 weken terug zijn zou het kunnen zijn dat je op dat portaal ook zelf bij de uitslag kan om het na te lezen

MarjanB

Berichten: 16426
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:09

laraxXxemma schreef:
Snap ik! Hoop dat je fysio je verder kan helpen :j
Heeft je ziekenhuis geen patiëntenportaal? Als die foto's/scans langer dan 2 weken terug zijn zou het kunnen zijn dat je op dat portaal ook zelf bij de uitslag kan om het na te lezen


Ja daar staat oude breuk in. Helaas nog steeds vaak pijn.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:29

Oude breuk zou wel passen bij die val van een jaar terug hoor. Oud is niet per se jaaaaaren maar kan ook meer dan een maand zijn, of in jouw geval vorig jaar.
Ik denk dat oud/nieuw gebaseerd wordt op in hoeverre de breuk al helingsproces laat zien. Om even een armbreuk als voorbeeld te nemen, die kunnen in 6 weken al helen dus dan laat dat 6 weken na het moment van breken ook al zien als een oude breuk en niet als een recente.

MarjanB

Berichten: 16426
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:31

laraxXxemma schreef:
Oude breuk zou wel passen bij die val van een jaar terug hoor. Oud is niet per se jaaaaaren maar kan ook meer dan een maand zijn, of in jouw geval vorig jaar.
Ik denk dat oud/nieuw gebaseerd wordt op in hoeverre de breuk al helingsproces laat zien. Om even een armbreuk als voorbeeld te nemen, die kunnen in 6 weken al helen dus dan laat dat 6 weken na het moment van breken ook al zien als een oude breuk en niet als een recente.


Oude breuk zeiden ze een dag erna. Heb alleen nooit iets ervoor gehad wat het kan verklaren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:34

Oké ik ben ook verre van een dokter, hoor. Maar als je op google 'anterior angulation of the coccyx' zoekt, dan komen er ook wat van zulke plaatjes uit. Maar inderdaad, de arts/radioloog zal het beter weten! Die zeggen vast niet voor niets dat het een oude breuk is. Beterschap met je kont! :(:)

MarjanB

Berichten: 16426
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:45

culaccino schreef:
Oké ik ben ook verre van een dokter, hoor. Maar als je op google 'anterior angulation of the coccyx' zoekt, dan komen er ook wat van zulke plaatjes uit. Maar inderdaad, de arts/radioloog zal het beter weten! Die zeggen vast niet voor niets dat het een oude breuk is. Beterschap met je kont! :(:)


Thanks! Dat ziet er idd hetzelfde uit :D grappig nu ff kijken of ik ook zoiets in nl kan vinden

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:56

Ik heb ook nog wel wat fotos voor de mensen die het leuk vinden.
Zijn van mijn jonge merrie.
1ste foto is een cyste te zien.
Paard was hier als jaarling goed kreupel aan.
Waarschijnlijk ontstaan door een oude botkneuzing.
Donkere ronde vlek boven de gewrichtsspleet.
Er is een schroef in gezet die de bovenkant van de cyste heeft aangeboord.
Hierdoor is botvernieuwing in gang gezet.
Afbeelding

Aantal maanden later, maar wel veel eerder dan gepland is de schroef er weer uitgehaald.
Cyste volledig gevuld en paard niet meer kreupel.
Wel veel onrust op de plek waar de schroef er uit gehaald is maar daar direct voor behandeld.
Afbeelding

Inmiddels zijn we een jaar verder na de laatste foto.
Afgelopen winter op controle geweest( kan helaas de fotos niet vinden)
Onrustige plek is mooi afgerond en de botvernieuwing mooi uitgehard waardoor de holte niet meer zichtbaar is.
Paard loopt super,enige dat ze er aan overgehouden heeft is een verdikking ter hoogte van de plek waar de schroef ingezet is maar is daar niet gevoelig aan.
Gelukkig zit dit nergens in de weg dus al met al blij dat we de gok genomen hebben.
Nog een foto van de buitenkant zodat duidelijk is waar de schroef precies zat.

Afbeelding
Afbeelding

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:01

Amai, heftig. Gelukkig is ze weer goed. Zal ze later sneller artrose krijgen of zo?

MarjanB

Berichten: 16426
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het grote röntgen topic! (dieren & mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:14

Bizar dat dat kan en zo werkt!