[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:48

watchthesky schreef:
Ik raad het haar sterk af. :+
Daarvoor gekozen om precies de reden die hier wordt genoemd: ik kan het en er is werk in, maar man, wat was ik graag iets anders geweest _O-


Ik ben na mijn accountancy opleiding gewoon meteen het bedrijfsleven in gegaan, wat een gezeik krijgen die accountants over zich heen. Komen ze bij de controle weer met 1001 vragen :+

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:51

die voetbal kaarten neem ik vaak wel eens aan als er in de buurt een in de buurt kinderen met de ouders boodschappen doen. vanochtend had ik best veel die jongen meteen blij. die vader meteen oh das de enige reden dat hij mee gaat... dat deden wij vroeger om de flippo's.

ik heb hier verder nooit zeurenden kinderen gehad. toen ik elders een was waren er gewoon hekken neergezet... tegen de kinderen.

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:43

Sizzle schreef:
Duhelo, een couch patato :')
Kijkt hij ook zo TV? :P

Ze ligt / zit heeel vaak zo. Vaak met de bijhorende routine van daar alles te wassen, inclusief gesmek. Of ze zit daar gewoon te zitten...

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 01:17

Pff, ik ben net begonnen met de eerste aflevering van Tidying up with Marie Kondo en erger mij al meteen aan de twee jonge kinderen die de hele tijd aandacht vragen. Ik weet meteen waarom ik geen kinderen wil.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:12

Ik ergerde me vooral aan hoe die vrouw haar man behandelde :=
“Oh ik heb het zo zwaaaaar met de kinderen en jij doet nooit wat, huilie huilie”
Dat hij het geld binnenbracht was haar even helemaal ontgaan geloof ik.
Heb het afgezet na een kwartiertje of zo. Wat een afschuwelijk Amerikaans realityprogramma. Ik koop het boek wel, hoef ik niet naar al dat dramatische gezever te kijken.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:01

Ik ben niet eens zover gekomen, afschuwelijk. :') En dat mijn wacke schoonzusjes nu roepen dat hun leven zoooooo veranderd is, werkt ook niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:54


Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:01

Onethisch maar prima. Lastig vraagstuk. Ik kwam in het onderwijs genoeg incompetente ouders tegen, jeugdzorg zit vol ouders die het niet zouden mogen kunnen... Maar wie zou dat gaan bepalen en hoe?

De zus van mijn schoonzus loopt tegen de 40 en gaat het donortraject in. Voor iedere dag van de week heeft ze een andere oppas voor de nog niet verwekte baby want minder werken gaat straks niet. Ik vind dat dat niet zou mogen maar ja. Wie ben ik?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:32


Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:38

Ja waar leg je de grens? En wie bepaald dit? Dat is ethisch niet te regelen denk, zeker niet in een vrije wereld waarin we leven.

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:59

Ik ben sws voor maar helaas zal dit niet zo makkelijk te realiseren zijn.

Mensen onder dwang steriliseren of abortus laten plegen lijkt me in strijd met onze grondwetten.

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:28

Er zijn nu ook richtlijnen wanneer een kind weggehaald mag worden uit een gezin dus die richtlijnen kun je ook toepassen om te voorkomen dat er een kind in wordt geboren.
Ik ben in ieder geval voor.
Als je zo graag kinderen wilt moet je eerst je eigen leven op orde hebben.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:37

Soms was alles wel op orde toen het kind in aantocht was en loopt het helemaal in de soep als er later wat onvoorziens op het pad komt. Denk aan (vecht)scheiding, nieuwe partner die jaloers is op dat kind, slechte vrienden, depressie en vlucht in alcoholgebruik of druggebruik, werkverlies, verlies van loon...
Dat kan je niet voorspellen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:48

Nee en een kind weghalen is ook niet zo zwart-wit. Het is mensenwerk en er worden fouten gemaakt. Zeker nu de gemeentes verantwoordelijk zijn voor jeugdzorg en mensen dus mogen beslissen over iets waar ze geen verstand van hebben.

Maar er zijn ook van die extreme gevallen, was een docu op tv over. Een verstandelijk gehandicapt stel dat steeds een nieuw kind maakten als het vorige was uitgeplaatst. "We gaan door tot we er eentje mogen houden". Dat lijkt mij klip en klaar maar waar trek je de grens?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:49


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:01

(Tijdelijke) anticonceptie als voorwaarde voor bijv schuldhulp lijkt me geen slechte zaak.

Er zijn nu ook al ouders van verstandelijk gehandicapte meisjes die haar stiekem de pil geven. Je weet gewoon dat het niet in het belang van het kind is als ze een ongelukje krijgt. (Of erger, misbruikt wordt.)

Een paar jaar terug deelde iemand hier (of nou ja, het vorige topic :P ) dit: https://www.lindanieuws.nl/nieuws/moede ... riliseren/

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:43

Het bestaat in sommige gevallen al wel hoor, mijn vroegere buurmeisje heeft een prikpil terwijl ze zelf best kinderen zou willen.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:45

Ik zou het een goede zaak vinden, maar wat hier ook al genoemd werd, waar trek je de grens?
Ik ken meerdere mensen die imo echt niet voor een kind kunnen zorgen, hetzij door psychische problemen, dan wel door geld problemen.
Ik zou nooit degene willen zijn die beslist of iemand wel of geen kind mag, maar ik denk dat er zeker situaties zijn waarin je een eventeel kind beter kunt beschermen door het überhaupt niet mogelijk te laten zijn, dan door het na de geboorte weg te halen bij de ouders.

Zelf zou ik door psychische instabiliteit ook niet voor een kind kunnen zorgen (naast dat ik het niet wil), maar ik vind het fijn dat ik wel zelf de keuze heb (al heb ik soms wel de angst dat mijn eierstokken gaan klapperen en iemand me tegen mezelf in bescherming zou moeten nemen)


En dan van mijn kant even een toevoeging aan dit vraagstuk: wat vinden jullie van situaties waarin men met zekerheid kan zeggen dat een kind slechts enkele maanden/jaren zal leven na de geboorte, met veel pijn en lijden, of überhaupt niet levensvatbaar is. Mogen de ouders dan ten behoeve van het welzijn van het kind gedwongen worden abortus te plegen?
Bijna dezelfde vraag: als iemand met een genetisch defect een kind wil maken, waarbij de kans extreem groot is dat het kind zwaar gehandicapt zal worden of heel vroeg zal overlijden, mogen de ouders dan tot anticonceptie of abortus gedwongen worden?

Overigens vind ik zelf het dwingen tot abortus eigenlijk net over de grens. In heel veel situaties die ik zie denk ik wel eens "goh, het zou beter geweest zijn voor het kind als hij niet geboren was"
Dwingen tot anticonceptie, oke, daar kan ik nog inkomen in sommige situaties. Maar onder dwang iets weghalen uit iemands lichaam waar diegene misschien al wel heel erg veel van houdt gaat me eigenlijk wat te ver. Dat zal hoe dan ook traumatisch zijn.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:09

Vaak kun je bij genetische defecten kiezen voor embryoselectie.
Dan plaatsen ze alleen gezonde embryo's terug.
Ik zou zoiets eerder een soort van verplichten in dergelijke gevallen en het gewoon zelf aanfokken verbieden. :)

Wb de geboortebeperking bij mensen die niet in staat zijn om een kind een goede basis te geven ben ik voor.
Hetzij door bijv de prikpil/spiraal/implantaat, hetzij door sterilisatie, een en ander uiteraard afhankelijk van de ernst en tijdsduur.
Zet mensen die in de schuldsanering oid zitten maar aan een tijdelijk middel, als ze de boel weer op orde hebben gaan ze hun gang maar.
Wel met wat begeleiding op financieel gebied zoals een bewindvoerder/stadsbank of iemand die meekijkt en ze helpt de fouten die ze voorheen maakten te voorkomen. ;)

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:19

Ik ben zeker voor anti conceptie voor mensen die niet zelf voor hun kinderen kunnen zorgen, hetzij door verslaving, hetzij door een grote handicap.

We steriliseren dieren ook, waarom mensen niet.

Wat zijn we als mensheid toch ontzettend hypocriet geworden. Ik las laatst weer iets van wolven en vossen afschieten, want daar was geen plek voor. Maar een stop zetten op ons eigen fok als mens, ho ho, nee nee, dat kan niet! Want een mens niet het recht hebben op kinderen krijgen, we geven er zelfs nog grof geld op toe en stimuleren in de basis verzekering nog allerlei methoden zoals ivf om toch op wat voor manier dan ook een kind te kunnen krijgen.

Soms, soms word ik echt misselijk van mijn eigen soort.

/rant uit.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:34

Mensen worden gesteriliseerd, de gehandicapten etc. Maar daar zitten de issues niet, die zitten weliswaar bij alle lagen van de bevolking maar toch vooral aan de overkant. Te slim om te steriliseren maar te dom om een kind op te voeden, kort door de bocht. En dat beslissen, willen beslissen, is gewoon niet eenvoudig. Je kunt wel zeggen dat iemand een bepaald inkomen moet hebben of een iq wat minimaal zo is, maar dat zijn niet altijd de factoren waar het misloopt. Zeg maar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:28

Schuldsanering hoeft niet noodzakelijk tot budgetbegeleiding te leiden als de schulden afgelost zijn. Niet iedereen komt daar door eigen toedoen in terecht. Het zou niet de eerste zijn wiens partner zonder medeweten ernstige schulden maakt en er dan tussenuit piept. Of komt de overlijden. Of scheiding vraagt terwijl je gemeenschap van goederen hebt. Mag je als partner gewoon meebetalen of zelfs in je eentje de boel aflossen.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:31

Ik ken in de familie een die gesteriliseerd is omdat ze verstandelijke beperking heeft.
Dus vroeger werd dat wel gedaan in die tijd. Of omdat de ouders het wouden.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:15

Varekaj schreef:
Schuldsanering hoeft niet noodzakelijk tot budgetbegeleiding te leiden als de schulden afgelost zijn. Niet iedereen komt daar door eigen toedoen in terecht. Het zou niet de eerste zijn wiens partner zonder medeweten ernstige schulden maakt en er dan tussenuit piept. Of komt de overlijden. Of scheiding vraagt terwijl je gemeenschap van goederen hebt. Mag je als partner gewoon meebetalen of zelfs in je eentje de boel aflossen.

Dan schift je die categorieën toch gewoon. :)
Degenen die door eigen onverstandig gedrag in de schuldsanering belanden nazorg geven (bijv verplichte cursus leren omgaan met financiën/administratie en zo nodig begeleiding hierbij) en degenen die door toedoen van een ander/hun partner in de schuldsanering terechtkomen enkel als diegene er behoefte aan heeft nog even een vinger aan de pols te houden.
In geval van huwelijk in gemeenschap van goederen zou ik diegene wel helpen met het omzetten naar huwelijkse voorwaarden zodat als er in de toekomst weer wat mis gaat diegene er niet weer voor opdraait.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:30

Voor kinderen schijn je aardig geld te kunnen vangen op online veilingen, dus dan ben je zo uit de schulden O:)