[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:20

Gisteren gesproken met een aantal moeders. Schijnt dat je met kinderen de eerste paar jaar nauwelijks aan slaap toekomt. Geloof mij, je wilt mij niet in de buurt hebben als ik te weinig geslapen heb. Dan ben ik niet alleen zwartkijker en somber, maar ook behoorlijk zeikerig en boos.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:35

Echt alles hangt af van jou kind. Gisteren Esmé om 23.00 op bed gelegd en we hebben heerlijk liggen snurken tot 8.00. Is trouwens geen uitzondering. Sinds haar 2 maand ongeveer slaapt ze quasi door. Dus voor iemand die geen kind wou en toch een kind kreeg heb ik het ongelofelijk getroffen met haar :D

Mijn schoonzus daarin tegen is 5 jaar lang meerdere keren wakker geweest. Eerst door nummer 1, dan door nummer 2.

Waar ik echt niet tegen kan zijn de mama roepers: Mama, mama, mama, MAMAAAAAAA. En dit op 2 seconden tijd. En ja hoor, ze krijgen die aandacht dan nog ook 8)7 Zit je midden in een gesprek en krijgt kind eerst 10 minuten aandacht want ja, een gevallen potlood kunnen ze echt niet zelf oprapen.

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:44

Oh, daar zou ik ook niet tegen kunnen.
Fijn, dat jij goed kunt slapen met een kleintje, Molenhoek.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:51

Ook die engeltjes produceren ranzige luiers en vieze snotneuzen..

c_alsemgeest

Berichten: 20628
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:32

Ik zou denk ik niet kunnen slapen, maar ik ben sowieso onrustig met kinderen in een straal van 5 meter :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:40

Lisette0 schreef:
Zo heb ik eens te horen gekregen "lekker doel in het leven heb je dan", toen het ter sprake kwam.


Er zijn echt mensen die vinden 'dat ze niet compleet zijn/geen doel in het leven hebben' zonder kinderen.
Dat onderdeel is bij mij kennelijk vergeten bij de assemblage. Ik kan me daar echt totaal niets bij voorstellen. En dat 'niet compleet zijn' wordt ook bij mannen gemonteerd, dus het is ook nog echt iets anders dan rammelende eierstokken denk ik.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:40

Mijn schoonzusje vroeg van de week of haar 2 zoontjes mochten blijven logeren volgende week. Een kind van 2 en een baby die nog zeker 3x per nacht komt. Uhhh voel eens aan je voorhoofd?! :')

Heb ook direct gezegd dat ze beter haar moeder kan vragen.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:44

Wat, meen je dat? Ook lekker dan...

Ibbel: Mijn vriend is zo. Een kind hoort er bij. Zonder kind is hij niet compleet. Hij heeft het al enkele keren proberen uitleggen maar ik snap het nog altijd niet. Ik zie een kind als aanvulling, een toevoeging. Maar als persoon ben je toch al compleet? :?

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:45

Ik heb een keer opgepast maar ik had er iemand bij gevraagd die de luier ect mocht doen. Het voeren heb ik overleefd. Maar kon meteen alles schoon maken.

Was meteen de laatste keer oppassen alleen bij de ouders thuis met de baby op bed nog eens gedaan.

The end

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:56

Ibbel schreef:
Lisette0 schreef:
Zo heb ik eens te horen gekregen "lekker doel in het leven heb je dan", toen het ter sprake kwam.


Er zijn echt mensen die vinden 'dat ze niet compleet zijn/geen doel in het leven hebben' zonder kinderen.
Dat onderdeel is bij mij kennelijk vergeten bij de assemblage. Ik kan me daar echt totaal niets bij voorstellen. En dat 'niet compleet zijn' wordt ook bij mannen gemonteerd, dus het is ook nog echt iets anders dan rammelende eierstokken denk ik.

Nou bij mij is het duidelijk ook vergeten. :P
Gelukkig maar, haha. Ik hou het wel bij kattenkinders, veel leuker. :D

Toby =^.^= Mara

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:02

Vermeerderen van mensen op zich vind ik ook geen goed doel overigens.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:31

DeMolenhoek schreef:
Waar ik echt niet tegen kan zijn de mama roepers: Mama, mama, mama, MAMAAAAAAA. En dit op 2 seconden tijd. En ja hoor, ze krijgen die aandacht dan nog ook 8)7 Zit je midden in een gesprek en krijgt kind eerst 10 minuten aandacht want ja, een gevallen potlood kunnen ze echt niet zelf oprapen.

Ja echt!!! Ik hoefde dat vroeger echt niet te proberen. Als er echt iets ergs was, ok, maar ook voor een kleine vraag moest ik even wachten tot ze tijd voor me hadden. (Zegmaar op zijn minst wachten tot telefoongesprek klaar was / zin uitgesproken := )
Ken wel van die mensen met wie je dus echt geen normaal gesprek kunt voeren als de kinderen in de buurt zijn want je wordt gewoon keihard onderbroken en ze krijgen nog de aandacht ook :o

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:35

En weet je wat nog erger is? Een volwassen vent (met een schuldcomplex omdat-ie gescheiden is), wiens puberkinderen (en ondertussen zelfs afgestudeerde kinderen, ruim in de 20 dus) 'm tijdens z'n werk, vergaderingen, werkoverleggen etc, áltijd mogen bellen - om het cijfer van een proefwerk of een tentamen te vertellen, of andere onbenulligheden.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:10

Ibbel schreef:
En weet je wat nog erger is? Een volwassen vent (met een schuldcomplex omdat-ie gescheiden is), wiens puberkinderen (en ondertussen zelfs afgestudeerde kinderen, ruim in de 20 dus) 'm tijdens z'n werk, vergaderingen, werkoverleggen etc, áltijd mogen bellen - om het cijfer van een proefwerk of een tentamen te vertellen, of andere onbenulligheden.

Ik zou wíllen dat ik zulke ouders had...
Mijn moeder nam niet eens de (huis en mobiel) telefoon op toen ik onder een auto lag...

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:11

Dammie schreef:
Gisteren gesproken met een aantal moeders. Schijnt dat je met kinderen de eerste paar jaar nauwelijks aan slaap toekomt. Geloof mij, je wilt mij niet in de buurt hebben als ik te weinig geslapen heb. Dan ben ik niet alleen zwartkijker en somber, maar ook behoorlijk zeikerig en boos.

Goede vrienden van ons hebben er 4. Soms na een feestje slapen ze bij ons of bij mn zwager, en dan slapen ze direct echt een gigantisch gat in de dag. De laatste keer werden ze pas om 17 uur wakker (03.00 uur thuis). :') Ze zijn dan ook helemaal in coma, want hij had 3 wekkers gezet en gewoon dwars doorheen geslapen :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:12

Ibbel schreef:
En weet je wat nog erger is? Een volwassen vent (met een schuldcomplex omdat-ie gescheiden is), wiens puberkinderen (en ondertussen zelfs afgestudeerde kinderen, ruim in de 20 dus) 'm tijdens z'n werk, vergaderingen, werkoverleggen etc, áltijd mogen bellen - om het cijfer van een proefwerk of een tentamen te vertellen, of andere onbenulligheden.

Doet de vader van mijn vriend ook. Maar die heeft gewoon een hekel aan meetings en vind het leuk om een excuus te hebben om eruit te lopen _O-

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:30

Oh maar echt, dat onderbreken van gesprekken. Ik bedenk me nu ook dat met Sinterklaas er dus 6 onafgemaakte verhalen zijn, omdat je dan een vraag gesteld wordt, je begint met antwoord geven en dan onderbreekt zo’n kind weer (al dan niet bewust) en dan is de focus weer weg en is je verhaal niet af... :/

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:36

Ik leerde van mijn moeder dat ik haar hand moest vast nemen als ik wat wou zeggen. Vond dat eigenlijk echt wel iets handigs. Moeder wordt niet onderbroken maar weet wel dat kind wat wil zeggen. Kind weet door het vastnemen van het handje dat moeder weet dat ze er is en ze aandacht krijgt zodra het kan.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:03

DeMolenhoek schreef:
Ik leerde van mijn moeder dat ik haar hand moest vast nemen als ik wat wou zeggen. Vond dat eigenlijk echt wel iets handigs. Moeder wordt niet onderbroken maar weet wel dat kind wat wil zeggen. Kind weet door het vastnemen van het handje dat moeder weet dat ze er is en ze aandacht krijgt zodra het kan.

_O- haaaa! :') *woordgrap modus uit*

Nee maar wel echt slim! Lekker rustig ook :=

Je voorkomt dit:

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:20

Oh mèn, net in een winkel, kind dat op volume 10 aan het schreeuwen was in een eigen taaltje, want de goeie god mag weten wat-ie allemaal aan het roepen was.
Iedereen er om heen stoorde zich er aan, ouders deden net of ze doof waren (waren ze misschien ook ondertussen) dus ik spreek het knulletje maar aan met: "Echt waar joh?" Klaar, volumeknop dicht, knulletje rent meteen achter z'n moeder.
Ik wist weer feilloos waarom ik geen kinderen heb :+

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:52

Dat is een goeie DeMolenhoek :j

Pfff ik had voor de kinderen van m'n zus voor Sinterklaas elk een klein cadeautje en wat lekkers gehaald samen met m'n moeder. Twee echt heel blij, de middelste (8 jaar) was echter mega verontwaardigd. Ze had een puzzel van Frozen gekregen maar ze wilde er absoluut niet mee spelen want "Frozen is voor baby's" en ze snapte niet dat de Sint dus zoiets stoms had gebracht. Een maand geleden was ze nog helemaal gek van Frozen en liep ze nog vrolijk verkleed als Elsa rond >;)

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:54

Goh, maar je bent er zo goed mee, Ibbel :j O:) O:)

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:56

Oh ons neefje had dat ook. Gek van Paw Patrol. Van de ene op de andere dag was Paw Patrol verleden tijd en moest het Spider Man zijn. Thank god is hij nog altijd gek van stickeren dus konden wij de Paw Patrol stickers alsnog geven. Zijn maar snel een Spider Man dekbed gaan halen :')

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:56

Waratje schreef:
Goh, maar je bent er zo goed mee, Ibbel :j O:) O:)


Staat je zo goed!

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:58

Haha, kinderen hebben wel vaker last van ern accute generatiekloof :D
Het ene moment doe je nog glitterstrikjes om je wedstrijdknotjes bij de manege pony en bij de volgende wedstrijd is dat zooooooo voor pennies :):)

Je hebt haar een goede les bijgebracht: omgaan met teleurstellingen <<)