[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:32

Helemaal mee eens Lima!
Wij willen dit jaar op verre vakantie... Normaal blijven we dichtbij, maar dit is echt een goede deal. We zijn verder echt ecohippies, maar die ene keer met het vliegtuig moet kunnen hoor, in verhouding tot wat ik bespaar aan CO2 door niet te fokken :=


Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:51

Vind het ook van de gekke hoor... En laten wij eerlijk zijn, in veel situaties is dat geld niet voor het kind, zoals bedoeld, maar voor eigen portemonee.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:28

Mijn vriend zijn loon wordt in België al niet eens belast :+

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:54

DeMolenhoek schreef:
Vind het ook van de gekke hoor... En laten wij eerlijk zijn, in veel situaties is dat geld niet voor het kind, zoals bedoeld, maar voor eigen portemonee.

nee dat is voor zware shag

:')

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:56

Maar dan na de middelbare school geen geld hebben voor een studie voor de kinderen.. Want dat geld is vast niet gespaard.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:29

Studie is sowieso overrated.

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:36

Sowieso, als je het een beetje slim speelt kun je ook lekker uitkering trekken

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:33

Jongens! Ik keek gisteren het nieuws, en daar kwam een jochie langs die echt Storm heet, een echte! *\o/*

Ook de Luizenmoeder gekeken, en een nieuwe term geleerd: "Curlingouders". Want die willen elk obstakel voor de voeten van hun kind wegzwabberen _/-\o_

Gave Polocrosse foto's zien? Klik!
Kijk ook eens op onze Instagram
Of bezoek onze Facebook pagina
Meer info op onze nieuwe Website
Videoimpressie

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:02


Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:09

Na zo'n chat zou je haast zin krijgen in vissoep _/-\o_ (ik ben geen fan van vis om te eten %) )

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:17

En als je leraar bent, vergaat de zin in het lesgeven je acuut met dit soort ouders.

Plumeau :)) :') :=

noordje

Berichten: 2202
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:18

Kesje : een oud-collega van mij heeft een zoon die Storm heet :D

Hij is leuk Ibbel :')

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:20

Ik heb nu al een paar keer op de radio een reclame gehoord over een bloedtest die je 4 dagen na de geboorte gratis kan doen, voor het opsporen van 12 zeldzame (erfelijke?) ziektes.

Ik bedenk me dan, welke ziektes zijn dat (nog geen zin gehad om dat uit te zoeken) en ook, waarom doen ze zoiets niet voor de geboorte, als het even kan vroeg in de zwangerschap?

Zie het al voor me, zit je daar op je roze wolk met je ukkepuk van een week oud, krijg je misschien bericht dat ie aan MS lijdt. Of taaislijmziekte. Of progeria. Dan valt de wereld toch onder je voeten weg, wetende dat je kind niet oud gaat worden? Of op latere leeftijd enorm te lijden gaat hebben?

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:26

Vissoep _O-

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:42

Het betreft niet enkel erfelijke ziektes. :) Verder zijn de testen hier in België ook belachelijk duur. Denk aan een €500/600 per test. Als je dan alles wilt uitsluiten spreek je over een bedrag wat je in een leven nog niet verdiend. En dan nog, als je bent getest weet je nog niet veel.

Hier bv zit muco in de familie (taaislijmziekte) Mijn vriend is drager. Aangezien ik kan aantonen dat mijn partner drager is wordt deze test wel vergoed, anders niet. Ik ben geen drager. Maar! ze kunnen maar een klein percentage (+-15%) testen van de vele varrianten. Dit zijn wel de meest voorkomende maar dan nog, je weet het gewoon nooit zeker.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:49

Of gewoon niet fokken :D
Dan hoef je je daar ook geen zorgen om te maken :))

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:52

Ik was aan het wachten wie de eerste was met deze reactie :D Maar je hebt zeker een punt :j

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:57

Ik snap jou ook wel hoor. Maar dat is mijn nuchtere insteek dan weer O:)

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:59

Varekaj schreef:
Ik heb nu al een paar keer op de radio een reclame gehoord over een bloedtest die je 4 dagen na de geboorte gratis kan doen, voor het opsporen van 12 zeldzame (erfelijke?) ziektes.

Ik bedenk me dan, welke ziektes zijn dat (nog geen zin gehad om dat uit te zoeken) en ook, waarom doen ze zoiets niet voor de geboorte, als het even kan vroeg in de zwangerschap?

Zie het al voor me, zit je daar op je roze wolk met je ukkepuk van een week oud, krijg je misschien bericht dat ie aan MS lijdt. Of taaislijmziekte. Of progeria. Dan valt de wereld toch onder je voeten weg, wetende dat je kind niet oud gaat worden? Of op latere leeftijd enorm te lijden gaat hebben?


Ik verwacht dat bij deze testen, net als bij de hielprik, alleen getest zal wordem op ziektes die behandelbaar zijn.

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:04

Nou, dan hoef je alvast niet op MS, CF of progeria te testen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:31

Muco kan je ook behandelen maar (nog) niet genezen. En zo zijn er nog wel een reeks.

Kunnen ze dan die vroegtijdige testen niet gewoon algemeen goedkoper maken ipv na de geboorte gratis? Als je soms hoort wat voor klappen geld ouders moeten neerleggen om een kind een bestaanswaardig leven te geven...

Uiteraard moeten we opletten dat we niet gaan richting het maken van de perfecte mens en alles wat erbij hoort. Maar tegelijk zou het geld dat vrijkomt omdat die -ietwat mensonwaardige- aandoeningen verminderen, gespendeerd kunnen worden aan de overige ziekenzorg en bejaardenzorg.

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:34

Geen enkele chronische ziekte is te genezen. Daarom heten ze ook chronisch.
Maar om nu te gaan testen op chronische ziekten die min of meer behandelbaar zijn... Waarbij ik er overigens twijfel aan of er wel een test voor MS is. MS is een autoimmuunziekte, niet erfelijk, en multifactorieel. Of je het krijgt hangt maw van heel veel factoren af.

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:48

Waarom hebben we het hier over het wel of niet testen van kinderen?
De testen die in dit topic volgens mij voornamelijk gedaan worden zijn testen om te kijken of er überhaupt kinderen in aantocht zijn :P

Love is Love

My current situation is not my final destination.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:58

fleurtjeuh schreef:
Waarom hebben we het hier over het wel of niet testen van kinderen?
De testen die in dit topic volgens mij voornamelijk gedaan worden zijn testen om te kijken of er überhaupt kinderen in aantocht zijn :P

Testen of er nog een extra reden is om hun aantocht te verhinderen, past anders ook prima in het topic.

Schoentje, kerstmuts en [o]

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:00

Varekaj schreef:
Ik heb nu al een paar keer op de radio een reclame gehoord over een bloedtest die je 4 dagen na de geboorte gratis kan doen, voor het opsporen van 12 zeldzame (erfelijke?) ziektes.

Ik bedenk me dan, welke ziektes zijn dat (nog geen zin gehad om dat uit te zoeken) en ook, waarom doen ze zoiets niet voor de geboorte, als het even kan vroeg in de zwangerschap?

Zie het al voor me, zit je daar op je roze wolk met je ukkepuk van een week oud, krijg je misschien bericht dat ie aan MS lijdt. Of taaislijmziekte. Of progeria. Dan valt de wereld toch onder je voeten weg, wetende dat je kind niet oud gaat worden? Of op latere leeftijd enorm te lijden gaat hebben?

Dan zou je de optie moeten hebben om het kind te euthanaseren vind ik. Wanneer het geen menswaardig bestaan zal kunnen leiden iig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, IASCrawler, LuckySeven, NinaCharlie en 119 bezoekers