[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:11

We kunnen wel roepen: Dat eerst die in landen zoals Nigiria eens minder kinderen krijgen. Als iedereen, waar ook ter wereld, pas een kind krijgt als het finanieel kan, zou het ook al veel veranderen. Dan is de overheidssteun ook niet meer nodig.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:26

En in derdewereldlanden is anticonceptie en onderwijs niet zo vanzelfsprekend. Dus mensen weten niet beter en kunnen een zwangerschap niet voorkomen.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:33

Als je stelt dat er voor iedereen een kindmaximum is, dan is dat 1 per persoon en geen 2. Twee geldt alleen voor koppels.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:37

RoosG schreef:
En in derdewereldlanden is anticonceptie en onderwijs niet zo vanzelfsprekend. Dus mensen weten niet beter en kunnen een zwangerschap niet voorkomen.

Als je de documentaire bekijkt die ik hier onlangs nog gelinkt heb, dan zie je dat het echt niet alleen een kwestie van onwetendheid of een gebrek aan beschikbare anticonceptie is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:57

Dus die kinderen zijn er om voor mij te zorgen... Wil dat zeggen dat ik als kinderloze dan geen zorg verdien? Omdat ik er bewust voor gekozen heb om er geen te willen? Of wil dat zeggen dat ik door die keuze geen bijdrage lever en dus egoïstisch ben omdat ik de tijd en aandacht vraag van iemand anders zijn kind om voor mij te zorgen terwijl ik zelf een mantelzorger voor mezelf eruit had kunnen poepen?

Mooi niet. Als je ziet hoeveel druk er op gezinnen ligt tegenwoordig om maar mee te kunnen in de maatschappij... die druk is zo hoog dat ze amper nog tijd hebben om voor familie te zorgen, op bezoek te komen of wat dan ook. Sta je dan mooi met je 5 kinderen, allemaal te druk met zichzelf. Moet je alsnog beroep gaan doen op andermans kinderen om jouw luier te verversen of om een praatje te maken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:00

DeMolenhoek schreef:
We kunnen wel roepen: Dat eerst die in landen zoals Nigiria eens minder kinderen krijgen. Als iedereen, waar ook ter wereld, pas een kind krijgt als het finanieel kan, zou het ook al veel veranderen. Dan is de overheidssteun ook niet meer nodig.

Wat je ziet is dat er eigenlijk altijd een correlatie is tussen de welvaart van een land en het aantal kinderen. Zodra de welvaart toeneemt neemt het aantal kinderen dat een koppel krijgt af.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:03

Klopt. Omdat in de landen waar het slecht gaat ouderen ervan uit gaan dat hoe meer kinderen je hebt, hoe beter jou leven later is, want jou kinderen onderhouden jou. Dat je jou kinderen daar eerst jaren voor moet uithongeren (of erger, dat ze zelfs sterven) is in mijn ogen uiterst egoïstisch. Als er nu al niet genoeg eten is voor 2 moet je ook geen 6/7 kinderen nemen want daar is er zeker al niet genoeg eten voor.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:04

En dan hebben we de jongere mensen uit de minder welvarende landen nodig om de verhouding tussen werkend en gepensioneerd deel vd bevolking weer recht te trekken. Maar dat noemen we dan profiteurs.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:11

wittepit schreef:
En dan hebben we de jongere mensen uit de minder welvarende landen nodig om de verhouding tussen werkend en gepensioneerd deel vd bevolking weer recht te trekken. Maar dat noemen we dan profiteurs.

Ik heb er totaal geen moeite mee dat er mensen hier komen werken die in hun land van herkomst amper toekomst hebben en die werk willen doen waar Nederlanders geen zin in hebben. Een tijd terug was een verzorgingstehuis in het nieuws die een hele pool van Griekse jongeren had die dolgraag in de ouderenzorg wilden werken. Dat tehuis had een enorm tekort aan gemotiveerde medewerkers voor oa dagbesteding, samen koken. Ik zie dan echt het probleem niet, iedereen was blij met hoe ze dat opgelost hadden.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:59

DeMolenhoek schreef:
Klopt. Omdat in de landen waar het slecht gaat ouderen ervan uit gaan dat hoe meer kinderen je hebt, hoe beter jou leven later is, want jou kinderen onderhouden jou. Dat je jou kinderen daar eerst jaren voor moet uithongeren (of erger, dat ze zelfs sterven) is in mijn ogen uiterst egoïstisch. Als er nu al niet genoeg eten is voor 2 moet je ook geen 6/7 kinderen nemen want daar is er zeker al niet genoeg eten voor.

Egoïstisch of juist zeer verstandig.
Je blijft gewoon kinderen maken, en als er echt te weinig eten is of een ramp plaatsvindt, dan zijn het meestal de allerjongsten, waaraan je nog niet veel kosten hebt gemaakt, die het niet halen. Is er onverwachts ineens wel genoeg eten, dan blijven ze allemaal leven en heb je een betrouwbare inkomstenbron en oudedagsvoorziening.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:10

ja omdat daar kinderarbeid nog is toegestaan. Hier dien je minimaal de eerste 16 jaar toch zelf alle kosten nog op te hoesten eer ze de handen uit de mouwen mogen steken :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:31

Magrathea, precies. Ik kan ook zo moe worden van uitspraken als "zij pakken ons werk af". Grenzen zijn ook maar verzinsels.

Wij gaan voor de verzorgbot als wij oud en chagrijnig zijn. Dus ik zou zeggen opschieten met het ontwikkelen van een robot die alle zorg kan verschaffen.

Onze verzorgingsstaat is onhoudbaar. Zeker voor de generaties < 40 jaar en dus ook de toekomstige generaties. Ik vermoed dat wij geen aow of andere staatssteun meer gaan krijgen. Pensioenen worden ook steeds minder waard. Er zal iets moeten veranderen. Je eigen broek ophouden lijkt mij een mooi begin en dat zou dus ook moeten gelden voor mensen met kinderen. Of dat er nu 10 of 2 zijn.

Dan kan het overheidsgeld tenminste naar écht schrijnende gevallen. En niet naar vrienden van ons die van de kinderbijslag maar uit eten gaan want er is toch al geld zat.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:51

Geen idee wie deze vrouw precies is maar vanaf 57s is een grappig stukje _O-

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:52

Nicole is super leuk <3 Ze maakt een geniaal programma Nailed It.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:30

Varekaj schreef:
Dus die kinderen zijn er om voor mij te zorgen... Wil dat zeggen dat ik als kinderloze dan geen zorg verdien?


Nee hoor. Jij betaald toch ook gewoon mee aan die maatschappij van later?
Ook al zijn het niet jouw kinderen.
Jij hebt evenveel recht als ieder ander.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:34

Ik werk in de ouderenzorg. Zijn nog maar weinig kinderen die hun ouder(s) opzoeken. Echt triest :(

En door de bezuinigingen, hebben wij ook nauwelijks tot geen tijd om extra activiteiten te doen met de bewoners.

Als goed is komt er per 1 januari of februari extra ondersteuning voor op de huiskamers.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:47

love_western schreef:
Ik werk in de ouderenzorg. Zijn nog maar weinig kinderen die hun ouder(s) opzoeken. Echt triest :(

En door de bezuinigingen, hebben wij ook nauwelijks tot geen tijd om extra activiteiten te doen met de bewoners.

Als goed is komt er per 1 januari of februari extra ondersteuning voor op de huiskamers.


Er moet sowieso meer geld naar de zorg.
En daarmee meer handen in de zorg.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:12

Ik werk in dezelfde branche en ik zie steeds vaker onenigheid tussen kinderen over de zorg van hun ouders. Meestal zijn ze akkoord dat de ouders ergens heen moeten, alleen wil de ene dat om dat ze echt zorg nodig hebben en de andere omdat die het huis wil :P En dan bakkeleien ze ook nog over de kostprijs van het rustoord want "ja hoe goedkoper hoe liever dan blijft er later meer over" (echt gehoord).

Mooi toch, die kinderen die zo voor je zorgen.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:41

Zo hebben wij ons huis gekocht. Ruzie tussen de kinderen en dan was het maar direct verdeeld ipv ruzie na het overlijden van de moeder. Van de 4 keer is er maar 1 die echt wat doet qua papierwerk etc. Die gaat zijn moeder halen, gaat er mee wandelen etc. De rest? Ja misschien als het echt moet gaan ze eens langs. Daarvoor heb je dus 4 kinderen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:50

Mijn schoonzusje (in China geboren) is de tweede oudste van 4 kinderen. Omdat haar ouders liever jongens wilden en ivm de regels omtrent geboorteperking is zij toen bij haar oma geparkeerd en door haar opgevoed.
Ik vind dat ook een rare gewaarwording (haar overige broers en zussen zijn wel door de ouders groot gebracht trouwens).

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:58

Dat is zoals mijn ouders. Mijn moeder heeft al zo veel gezegd dat als ik niet was geboren haar leven niet was verpest. Toen ik 14 was buiten gezet door haar want ze had mijn jongste zusje liever. Zo is er nog een hele hoop gebeurt. Ze vindt baby’s tot een jaar leuk. Daarna is het een last volgens haar. Maar zwanger zijn vond ze super dus ja, dan zet je toch 3 kinderen op de wereld. Het gaat nog altijd niet goed tussen ons (ook niet tussen mijn vader en ik) Nou, dat ze het maar zelf uitzoeken als ze bejaard zijn :evaw:

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:59

Daar ben je dan ook mooi klaar mee, DeMolenhoek. Heftig om zo ongewenst te zijn.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:52

Nicole <3 Vind haar echt hilarisch.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:53

>;) Kinderen op de wereld zetten 'want zwanger zijn is zo leuk'. Bijzonder. Vooral om dat daadwerkelijk zo uit te spreken :oo

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:20

Word dan draagmoeder :=

Ik vind kittens ook leuk en daarom wil ik kittenpleegmoeder worden := Niet nog meer katten op de wereld zetten