[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:13

RoosG schreef:
Ik vind zwangerschapsverlof dikke prima en moedig het ook wel aan dat partners wat langer verlof krijgen na de geboorte. Is al regelmatig bewezen dat dit goed is voor het kind. En ik hoop dat er alleen maar betere kinderen op de wereld komen zodat ik wat minder me hoef te ergeren. Bijv een maand verlof voor de partner ofzo vind ik wel redelijk. Volgens mij is het nu in Nederland slechts een paar dagen.

3 en ik dacht vanaf 2019 5

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3


Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:32

De meeste kerels die ik ken vonden het heerlijk om weer te werken. Zo lekker rustig :D

Nee partnerverlof vind ik echt onzin. Prima dat je vrij neemt maar dan zonder staatssteun aub. De vrouw heeft te lijden en heeft het fysiek nodig om bij te komen. Logisch dat daar een voorziening voor is. Mannen in staat stellen verlof op te nemen voor een X periode ook helemaal top maar dat hoeft de samenleving niet te financieren.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:36

Mijn vorige werkgeber (tot afgelopen maand) geeft sinds vorig jaar vaders 6 weken betaald (zelf in te delen binnen 1 jaar). Voor een Amerikaans bedrijf enorm vooruitstrevend.

Als het vanuit de overheid moet ben ik ook geen voorstander, wel zou je een recht moeten kunnen krijgen op het opnemen van vakantie.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:38

Ach, die paar dagen. Ik kan me er niet druk om maken. Wel mag van mij de kinderbijslag worden afgeschaft. In plaats daarvan uitgebreidere en betaalbaardere kinderopvang voor werkende moeders. Zo zonde, al die geïnvesteerde kosten en energie qua opleiding en werkervaring wat dan (deels) thuis gaat zitten omdat het kostentechnisch niet uit kan. En dan komen mijn ervaringen met barende collega’s toch wel uit het modale/bovenmodale deel van de inkomens.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:45

Vaak is het inderdaad goedkoper om parttime te gaan werken dan om het kind weg te brengen als je hoger opgeleid bent en dus geen recht hebt op steun van vadertje Staat... Echt te triest voor woorden eigenlijk.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:51

Ik heb daar echt moeite mee, al die strijd voor gelijke rechten, zodra de eierstokken rammelen en als je als vrouw dan volop wil blijven werken ben je een carrièrebitch, slechte moeder of dief van je eigen portemonnee. En groeit er weer een generatie dochters op met zulke ideeën. Zo jammer.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:56

Een van mijn vorige collega‘s (man, midden 30): waarom wil je dit, ga naar huis en maak een broer of zus voor je kind. Hoe kan je man 60% werken, dat is killing voor zijn ego.....dat is niet goed voor mannen.
8)7 _-:( :roll:

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:01

Dat is ook heel, heel jammer anno 2018. Komop zeg. Behoorlijk denigrerend ook, die opmerking...

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:09

Dat deed hij tegen alle vrouwen (ik heb meerdere klachten gekregen over zijn positie tov vrouwen). Beetje jammer voor hem dat ik tot managent behoorde (en hij niet) en dat het onfatsoenlijk behandelen van vrouwen nu meegerekend is in zijn beoordeling en bonus <<)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:09

~~}>

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:27

Haha lekker bezig Sizzle :D :D

Van mij mag dat partnerverlof er wel komen hoor. Dan ben je als jonge vrouw tenmknste wat minder in het nadeel op sollicitatiegesprekken; voor jonge mannen is de kans dan net zo goed aanwezig dat ze op een zeker moment een kind krijgen en dus een tijdje uit de running zijn.
Dat en ik vind het idioot dat je als man denkt dat je vrouw het na 1 weekje samen wel alleen aan kan := met een beetje pech zit ze vol met hechtingen en kraamzorg krijg je ook niet zo lang.
Nee dat je als man na een week alweer zou willen vluchten naar je werk, pfoe. Ik zou het kind acuut ter adoptie opgeven :=

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:38

Trouwens, over die overbevolking hè. Je moet dat echt wel in context zien. Een kind dat geboren wordt in Niger gaat bij lange na niet zoveel milieu impact veroorzaken als een kind geboren in het Westen zegmaar. Zelfs niet als ze allebei 80 worden.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:44

O heerlijk Sizzle, daar kan ie het mee doen.
En inderdaad Magrathea, laat kinderwens van de man ook maar eens reden tot discussie zijn.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:46

Haha Sizzle, jij bent cool :D

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:39

Selka schreef:
Maar krijgen de mensen zonder kinderen die dus ook jarenlang werken voor dat soort dingen dan ook een uitkering ergens voor iets? Niet dat ik weet. En dat is ons stelsel snap ik ook. Maar ik heb dan persoonlijk liever dat dit geld naar de zorg of het onderwijs gaat dan het ondersteunen van het hebben of krijgen van kinderen. :)


Die kinderen zijn wel later weer de mensen, die voor ons zorgen als we oud en versleten zijn.
Als er geen kinderen geboren zouden worden, dan zijn er op den duur geen mensen meer in de zorg.
Op zich lost dat weer wel een probleem op. Want er hoeft geen geld naar de zorg en naar het onderwijs als daar toch niemand in werkt of naar toe hoeft.

Kinderen van nu verzorgen wel de economie, ons brood en de zorg van later. Dat mag, vind ik, de staat (ons) best wel wat kosten.

Nu ben ik moeder, maar toen ik dat niet was, dacht ik er ook al zo over.
Ik ben jarenlang bewust kinderloos geweest en er is veel veranderd, maar hier heb ik altijd al wel hetzelfde in gestaan.

Jork; weeskind (Fries), M1 + 9
Pureina; voorheen M springen, L2 dressuur, B eventing, nu nog gereden door mijn moeder.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:49

watchthesky schreef:
Haha Sizzle, jij bent cool :D


:D thanks
Het probleem is meer dat ik het voor mezelf wel kan hebben, maar kom je aan mijn team...... }:)

scrabbel

Berichten: 932
Geregistreerd: 25-04-14

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:52

Ik snap kinderen krijgen en fulltime werken van beide ouders echt niet. Staat op dumpt kind, gaat naar het werk, haalt kind op, gooit het voor de tv, gaat eten koken, drukt eten erin en hoppa kind op bed. Weekend moet het huishouden dus weinig tijd en papa en mama willen ook tijd alleen, dus nog een dagje oppas. En dan denk ik waarom!!! Voed het kind zelf op of neem er geen. Wat er momenteel rond loopt vraag ik mij ernstig af hoe die later voor onze oude dag moeten zorgen. Het woord trek ik niet, kan ik niet is echt favoriete. Als ik elke dag een deel van mijn loon moet inleveren als investering prima, maar zorg er dan ook voor dat die investering wat waard is. Dit lijkt meer op loze aandelen

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:01

In heel veel (communistische) landen altijd normaal geweest. Die denken ook niet zo seksistisch over mannen/vrouwen als die ‚verwende‘ westerse landen waar alles maar altijd het recht moet zijn (aanrecht vooral).
Het is eigenlijk nog maar zo‘n 2 generaties dat kinderen echt aandacht krijgen van hun ouders. Daarvoor had moeders met 9 koters, geen wasmashine en geen stofzuiger en geen auto en een man die nog 6 dagen per week werkte en kinderen die nog 6 dagen per week naar school gingen helemaal geen tijd daarvoor.

En nee, ik zou nooit voor een kind gekozen hebben als we beide op 100% waren gebleven, maar dat maakt die keuze niet minderwaardig enkel omdat we het niet gewend zijn.
Ik heb veel poolse en andere oostblik mensen leren kennen en voor hun is dat de normaalste zaak van de wereld.

Een poolse collega viel bijna van haar stoel toen haar zwitserse verloofde haar domweg vertelde dat als er kinderen zouden komen (en dat wenste hij zich) het wel duidelijk was dat zij daar voor ging zorgen en het dus zinloos was dat ze zo hard aan haar academische carriere timmerde {:)-:(
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 13-12-18 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:05

Tendance schreef:
Selka schreef:
Maar krijgen de mensen zonder kinderen die dus ook jarenlang werken voor dat soort dingen dan ook een uitkering ergens voor iets? Niet dat ik weet. En dat is ons stelsel snap ik ook. Maar ik heb dan persoonlijk liever dat dit geld naar de zorg of het onderwijs gaat dan het ondersteunen van het hebben of krijgen van kinderen. :)


Die kinderen zijn wel later weer de mensen, die voor ons zorgen als we oud en versleten zijn.
Als er geen kinderen geboren zouden worden, dan zijn er op den duur geen mensen meer in de zorg.
Op zich lost dat weer wel een probleem op. Want er hoeft geen geld naar de zorg en naar het onderwijs als daar toch niemand in werkt of naar toe hoeft.

Kinderen van nu verzorgen wel de economie, ons brood en de zorg van later. Dat mag, vind ik, de staat (ons) best wel wat kosten.

Nu ben ik moeder, maar toen ik dat niet was, dacht ik er ook al zo over.
Ik ben jarenlang bewust kinderloos geweest en er is veel veranderd, maar hier heb ik altijd al wel hetzelfde in gestaan.

Ja sorry maar dit is dus echt het grootste non argument dat er bestaat. Zat kinderen die opgroeien tot luie bijstandtrekkers, die aangeboren of niet-aangeboren letsel hebben waardoor ze zelf zorg nodig hebben, permanent, of misschien emigreren ze wel een dan hebben wij er ook niets meer aan hier.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Sanet

Berichten: 7845
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 06:48

Ik snap nog steeds niet waarom mensen met kinderen (schrijnende zaken uitgesloten) ondersteund moeten worden. Ik heb toch zelf gekozen voor bijvoorbeeld een hond. Dus ik moet zelf ook oppas regelen als ik niet kan. Ik heb zelf eerst vakantie genomen toen hij pupje was en het eerste half jaar gekke uren gemaakt zodat ik tussendoor naar huis kon om hem uit te laten... Omdat ik een hond wou!
Ik ben ook van 36 naar 32 uur gaan werken zodat ik meer tijd kon besteden aan de beestjes (paarden, katten en hond) 1 dag ik de week. Dat is wederom mijn keuze. Ik snap niet waarom dat anders moet zijn als je kinderen hebt?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 07:08

quickie schreef:
Ik snap kinderen krijgen en fulltime werken van beide ouders echt niet. Staat op dumpt kind, gaat naar het werk, haalt kind op, gooit het voor de tv, gaat eten koken, drukt eten erin en hoppa kind op bed. Weekend moet het huishouden dus weinig tijd en papa en mama willen ook tijd alleen, dus nog een dagje oppas. En dan denk ik waarom!!! Voed het kind zelf op of neem er geen. Wat er momenteel rond loopt vraag ik mij ernstig af hoe die later voor onze oude dag moeten zorgen. Het woord trek ik niet, kan ik niet is echt favoriete. Als ik elke dag een deel van mijn loon moet inleveren als investering prima, maar zorg er dan ook voor dat die investering wat waard is. Dit lijkt meer op loze aandelen


En dit vind ik dus verspilling van arbeidspotentieel van ouders. Juist dat op een voetstuk zetten van je kinderen en er altijd maar beschikbaar voor willen zijn creeert volgens mij de trek ik niet/kan ik niet generatie. Niks mis met naar de opvang (mooie werkgelegenheid!) of een nanny in huis (vaak meer ervaring met kinderen dan de ouders zelf). Prima dat je een dagje inlevert om er zelf ook lol van te hebben, doe je ook voor hond of paard, maar om fulltime thuis te gaan zitten met je opleiding en ervaring? Gewoon zonde!

mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 07:13

Sizzle schreef:
Een poolse collega viel bijna van haar stoel toen haar zwitserse verloofde haar domweg vertelde dat als er kinderen zouden komen (en dat wenste hij zich) het wel duidelijk was dat zij daar voor ging zorgen en het dus zinloos was dat ze zo hard aan haar academische carriere timmerde {:)-:(

Ex-verloofde inmiddels hoop ik? :=
Zo'n vent zou ik persoonlijk de deur gewezen hebben. (Maargoed, als meneer zich bij mij persé nakomelingen had gewenst dan had ie ze sws zelf uit mogen poepen. Want ik ga dat dus niet doen.)

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

MissAnnemijn

Berichten: 2371
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:51

Sanet schreef:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen met kinderen (schrijnende zaken uitgesloten) ondersteund moeten worden. Ik heb toch zelf gekozen voor bijvoorbeeld een hond. Dus ik moet zelf ook oppas regelen als ik niet kan. Ik heb zelf eerst vakantie genomen toen hij pupje was en het eerste half jaar gekke uren gemaakt zodat ik tussendoor naar huis kon om hem uit te laten... Omdat ik een hond wou!
Ik ben ook van 36 naar 32 uur gaan werken zodat ik meer tijd kon besteden aan de beestjes (paarden, katten en hond) 1 dag ik de week. Dat is wederom mijn keuze. Ik snap niet waarom dat anders moet zijn als je kinderen hebt?


Als jouw hond later mee gaat draaien in het werkende leven en de economie draaiend houdt had je dat vast gekregen. De meeste kinderen gaan dat wel doen, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Kinderen zijn over het a lgemeen nuttig voor het voortbestaan van het land zoals het is, honden nou eenmaal niet.

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:00

Tendance schreef:
Die kinderen zijn wel later weer de mensen, die voor ons zorgen als we oud en versleten zijn.
Als er geen kinderen geboren zouden worden, dan zijn er op den duur geen mensen meer in de zorg.
Op zich lost dat weer wel een probleem op. Want er hoeft geen geld naar de zorg en naar het onderwijs als daar toch niemand in werkt of naar toe hoeft.

Kinderen van nu verzorgen wel de economie, ons brood en de zorg van later. Dat mag, vind ik, de staat (ons) best wel wat kosten.

Op zich is dat natuurlijk een kulargument. Als er geen kinderen geboren zouden worden dan zijn er op den duur geen mensen meer in de zorg, maar op de niet heel veel langere duur is er dan ook niemand meer die behoefte heeft aan zorg.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Qimm

Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:04

jaein

In feite zou iedereen maximaal 2 kinderen moeten hebben die jouw aanwezigheid op de planeet vervangen als je overlijdt. Al dat oeverloze gefok van 4, 5, 6 kinderen per gezin. Dat mag van mij aan banden gelegd worden. Niet dat ik China praktijken wil, maar vaak zie je juist in de gezinnen uit de 'lagere sociale klasse' ontzettend veel kinderen, en dat zijn nou vaak niet de gezinnen waar de meest productieve leden van de samenleving uitkomen (uitzonderingen uiteraard daargelaten)

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _Nadia_, Ania, Arlette1991, Benazir, Boheme, desi92, Eefje_Sammy, Flew, Geerten, Josien_, Keizerinnnn, reina, SemrushBot, Tomboy0, ynskek en 50 bezoekers