[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:03

Ik lees de ‘mijn kind/bevalling/zwangerschap’ posts maar gewoon niet en reageer er niet op. Dat werkt voor mij nog het beste. Jammer vind ik het wel dat die meer en meer hier gepost worden. Ik vond t fijn een topic te hebben met gelijkgestemden, jammer dat dat idd niet meer zo is.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:05

Ik zie ze ook niet echt hoor :n

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:06

MarlindeRooz schreef:
Een momentje van stilte... ik ging vandaag op woensdagmiddag zwemmen. :')
Een groepje meiden kreeg een dodelijke blik, je hoeft niet te schreeuwen met 6 meiden in een bubbelbad. Zo groot is dat niet. :P


Tropisch zwemparadijs? :')

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:07

Ik zit inmiddels 8 pagina‘s terug maar ik ik zie niets concreet.
Een voorbeeld zou fijn zijn, dan valt er rekening mee te houden.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:25

Ik snap het probleem niet zo :+

Ik heb laatst nog een kind stil gekregen door te zeggen dat ik nog wel een anti blafband had liggen.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:08

meestal krijg je ze stil als ze een filmpje mogen kijken..

ik laat mijn mobiel nooit meer zien.. voor je het weet komen die gore snot kwijl etensresten handen over je mobiel heen,...

en een zes jarige die even een foto kon maken zat meteen zijn moeder te appen die weten hoe dat werkt.
gelukkig had ik maar een met die voornaam hij zei dat die na de foto had gekeken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:12

lieveli schreef:
MarlindeRooz schreef:
Een momentje van stilte... ik ging vandaag op woensdagmiddag zwemmen. :')
Een groepje meiden kreeg een dodelijke blik, je hoeft niet te schreeuwen met 6 meiden in een bubbelbad. Zo groot is dat niet. :P


Tropisch zwemparadijs? :')

Ja... mijn vriend is op zondag en woensdag vrij dus we moeten dan wel. :+

Deventer trouwens. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:34

MarlindeRooz schreef:
lieveli schreef:


Tropisch zwemparadijs? :')

Ja... mijn vriend is op zondag en woensdag vrij dus we moeten dan wel. :+

Deventer trouwens. :P

Laatste keer dat wij daar waren, was het best rustig. Was ook op een zondag

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:40

De moeders vallen mij niet heel erg op, niet op negatieve wijze in ieder geval. :)
Zo lang er geen mensen komen binnenvallen die hun (keuze voor een) kind met hand en tand denken te moeten verdedigen vind ik het allemaal prima :P

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:55

Ik ben voor het laatst in zo'n zwemparadijs geweest op een verjaardagspartijtje van een heel stom kind. Je mocht daar niet rennen maar zij rende wel (want ze was heel stoer en luisterde nooit) en toen ging ze gruwelijk onderuit en werd uit het bad gehaald door haar moeder en zat de rest van de middag achter glas naar ons te kijken. Haha.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:58

lieveli schreef:
Ik ben voor het laatst in zo'n zwemparadijs geweest op een verjaardagspartijtje van een heel stom kind. Je mocht daar niet rennen maar zij rende wel (want ze was heel stoer en luisterde nooit) en toen ging ze gruwelijk onderuit en werd uit het bad gehaald door haar moeder en zat de rest van de middag achter glas naar ons te kijken. Haha.


_O-

Ik weet niet precies wie er allemaal moeder zijn, maar de 2 meest aanwezige vind ik wel leuk.
Alleen dooddoener van de eeuw: vraag me wel af of kinderlozen wel zo geaccepteerd worden in moedertopics :')

Maarja, zinnen als "mijn kind is niet zo" neem ik altijd wel met een korreltje zout. Al zeg ik dat soort dingen ook weleens over mijn paard. :')

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:17

Waarom zou je niet welkom zijn in een moeder topic? Je ziet aan iemands boktnaam toch niet of het kroost heeft of niet?
Wellich dat het niet zo aardig is om tegen iemand die net bevallen is te typen dat ze echt vreselijk dom en vervuilend bezig is dat je hoopt dat ze spijt krijgt van het monster (of iets in die richting). :+
Maar dat is hetzelfde als hier een verhaal doen over schattige schoolfotos ofzo.
In een hondentopic roepen dat honden uit hun bek meuren wordt ook niet gewaardeerd denk ik :P Toch kun je prima een oprechte interesse hebben zonder zelf een hond te hebben toch?

Ik denk juist dat een ‚buitenstaander‘ dingen doorgaans beter kan relatieveren dan lotgenoten.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 16-01-19 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:23

Niobe schreef:
lieveli schreef:
Ik ben voor het laatst in zo'n zwemparadijs geweest op een verjaardagspartijtje van een heel stom kind. Je mocht daar niet rennen maar zij rende wel (want ze was heel stoer en luisterde nooit) en toen ging ze gruwelijk onderuit en werd uit het bad gehaald door haar moeder en zat de rest van de middag achter glas naar ons te kijken. Haha.


_O-

Ik weet niet precies wie er allemaal moeder zijn, maar de 2 meest aanwezige vind ik wel leuk.
Alleen dooddoener van de eeuw: vraag me wel af of kinderlozen wel zo geaccepteerd worden in moedertopics :')

Maarja, zinnen als "mijn kind is niet zo" neem ik altijd wel met een korreltje zout. Al zeg ik dat soort dingen ook weleens over mijn paard. :')


Alleen als je iedere pagina zegt dat je eierstokken klepperen.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:46

Sizzle schreef:
Waarom zou je niet welkom zijn in een moeder topic? Je ziet aan iemands boktnaam toch niet of het kroost heeft of niet?
Wellich dat het niet zo aardig is om tegen iemand die net bevallen is te typen dat ze echt vreselijk dom en vervuilend bezig is dat je hoopt dat ze spijt krijgt van het monster (of iets in die richting). :+
Maar dat is hetzelfde als hier een verhaal doen over schattige schoolfotos ofzo.
In een hondentopic roepen dat honden uit hun bek meuren wordt ook niet gewaardeerd denk ik :P Toch kun je prima een oprechte interesse hebben zonder zelf een hond te hebben toch?

Ik denk juist dat een ‚buitenstaander‘ dingen doorgaans beter kan relatieveren dan lotgenoten.


Oh ja mee eens, maar ik bedoel inderdaad dat daar ook niet gewaardeerd wordt als je binnenkomt met de mededeling van "Yo, ik mot geen blagen, maar kom hier gezellig meekletsen omdat ik jullie zo gezellig vind.".
Ik noemde het ook niet voor niets een dooddoener :P


lieveli schreef:
Alleen als je iedere pagina zegt dat je eierstokken klepperen.


Ik zal het in mijn onderschrift zetten :=

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:47

Sizzle schreef:
Waarom zou je niet welkom zijn in een moeder topic? Je ziet aan iemands boktnaam toch niet of het kroost heeft of niet?
Wellich dat het niet zo aardig is om tegen iemand die net bevallen is te typen dat ze echt vreselijk dom en vervuilend bezig is dat je hoopt dat ze spijt krijgt van het monster (of iets in die richting). :+
Maar dat is hetzelfde als hier een verhaal doen over schattige schoolfotos ofzo.
In een hondentopic roepen dat honden uit hun bek meuren wordt ook niet gewaardeerd denk ik :P Toch kun je prima een oprechte interesse hebben zonder zelf een hond te hebben toch?

Ik denk juist dat een ‚buitenstaander‘ dingen doorgaans beter kan relatieveren dan lotgenoten.


Er word alleen gezegd dat de ´mijn kind´ verhalen niet echt gewild zijn hier.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:49

Je eierstokken klepperen?! :')

Rammelen !

Sorry ik ben dan wel kinderloos maar ook heel irritant.

Mijn schoonzus is echt hardleers joh. Vroeg ze van de week of ik van woensdag
op donderdag op wilde passen.. Uh voor de 3e keer; NEE ! Ik slaap zelf al beroerd, laat staan met een baby die snachts wakker wordt.

Dat je dat ook durft te vragen.. -O-

Aan de moeders dan; vinden jullie dat normaal? (Het was totaal geen nood, het was voor een plezier nachtje weg)

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:55

waarom zou ze dat niet mogen vragen? (het oppassen op zich dan. Als je al aangegeven hebt dat je niet (nooit?)wil oppassen vind ik de vraag ook wat apart. Maar indien ze de nooit niet begrepen had, vind ik het geen zo een rare vraag?)

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:57

Geen idee hoe oud dat kind is, maar die van mij is een klein half jaar en nog nooit een nacht uit logeren geweest. Zit er ook niet aan te komen de eerst komende tijd. Wel al een paar keer 2/3 uurtjes bij de grootouders omdat wij dan eens uit eten gingen. Denk dat dat al 2 keer is gebeurt? Maar proberen we te beperken. Ons kind dus onze zorg.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:02

Kind is een halfjaar oud. En ik heb al 2x duidelijk gezegd dat ik dat niet zie zitten.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:24

Nee.

Sowieso logeert mijn kind alleen nog bij mijn ouders want daar is hij vertrouwd. Ik zou m al nooit ergens zetten waar hij niet bekend is, laat staan een nacht, laat staan bij iemand die dat niet ziet zitten. Echt gek.

Klepperen, klapperen, tomato tomato :')

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 07:55

Ik herken het wel hoor, het voelt voor mij echt als “o das lekker makkelijk, zo iemand zonder kinderen, kan die mooi op die van ons passen” eh, pardon? Heb ik daarvoor 25 jaar lang mijn lijf lopen vergiftigen? Mijn zwager vooral, en ik ben best gek op mijn neefje en nichtje. Of ik even kan komen logeren, betekent voor mij oppas voor de hond zoeken, flesje wijn voor die mensen en 60km enkele reis als het niet meer is. Zou ik zeggen, neem me eens uit eten ofzo. Tsja....

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 07:57

love_western schreef:
Ik snap het probleem niet zo :+

Ik heb laatst nog een kind stil gekregen door te zeggen dat ik nog wel een anti blafband had liggen.


Cool, mijn manier van opvoeden ~~}>

Oh overigens; ik wil wel wat dingen quoten van de afgelopen tijd die mij ‘storen’ maar ik ga daarmee scheentjes schoppen en daar heb ik geen zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:44

sanso schreef:
love_western schreef:
Ik snap het probleem niet zo :+

Ik heb laatst nog een kind stil gekregen door te zeggen dat ik nog wel een anti blafband had liggen.


Cool, mijn manier van opvoeden ~~}>

Oh overigens; ik wil wel wat dingen quoten van de afgelopen tijd die mij ‘storen’ maar ik ga daarmee scheentjes schoppen en daar heb ik geen zin in.

Haha :')

Zelfs mijn oma was blij, dat ik hem stil kreeg. Terwijl ze best veel kan hebben van kinderen. Mijn oma is cool!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:49

Shaggy, Niobe vroeg of ze wel gewenst zou zijn in een moedertopic.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:28

Sizzle schreef:
Shaggy, Niobe vroeg of ze wel gewenst zou zijn in een moedertopic.


Nee het begon met de vraag waarom er zoveel moeders in het kinderloos topic zijn.

Maar genoeg d'r mee ontopic pls