Wat betekend autorijden voor jou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:35

Ik vind autorijden echt heerlijk. Ik doe het de hele dag omdat ik buitendienst medewerker ben.

Maar ik rij ook voor mijn plezier met de auto naar Berlijn of Parijs.

Voor mij is het inderdaad vrijheid.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:38

Fijn om te lezen dat meerdere mensen niet van autorijden houden. Ik heb nu 3 jaar mijn rijbewijs, denk ik en een jaar mijn E. Ik ben pas erg laat begonnen met lessen en ik heb er lang over gedaan. Wat een gedoe zo'n auto en pfff... Ik lees hier dat mensen het rijden erg vinden vanwege de andere weggebruikers, maar ik vind het vooral lastig om mijn aandacht erbij te houden. Ik ben meer een dromer geloof ik ;) Nu ik nooit meer rijd, moet ik er ook meer bij nadenken en daardoor is het echt nog stommer.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:42

Wat betekend autorijden voor mij? Vrijheid en onafhankelijkheid.
Weg kunnen gaan naar iets wanneer je maar wilt, zonder afhankelijk te zijn van anderen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:43

Pas een paar weken niet kunnen autorijden en dan voel je je echt zo beperkt. Auto rijden is voor mij de vrijheid om daar te komen waar ik wil en ook weer te gaan als ik er genoeg van heb. Ik hou niet van rijden in drukke gebieden en heb een hekel aan files. Maar meestal kan Ik er wel van genieten.

Anoniem

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:46

Rijden in drukke gebieden gaat me redelijk prima af, ik woon bij Amsterdam en ben de A10 dus ondertussen wel gewend. File vind ik wel een verschrikking, maar in NL ontkomen we daar niet echt aan. Ik probeer het gewoon zo veel mogelijk te vermijden.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:37

Zonder auto voel ik mij echt opgesloten.
Ik vind het niet perce super leuk of heel vervelend, maar kan simpelweg niet zonder.

Als hoefsmid zal ik naar mijn klanten toe moeten, dus kan ik hem niet missen.
Maar ook in het dagelijks leven buiten dat werk om word het heel lastig zonder.

Vorig jaar heb ik een periode niet kunnen rijden (knie stuk met een ongelukje) en later 6 weken niet mogen (en in het begin niet kunnen) na een operatie aan die zelfde knie.
Wat een ellende was dat!

Ik kon niet zelf op mijn kantoorbaan komen (8 km, dus zou gezond nog wel op de fiets kunnen).
Ik kon zelf geen boodschappen doen (4 km op de fiets is geen optie als je niet eens kan autorijden).
Kon niet naar vrienden of familie toe.
Kon niet met mijn pony's naar de dierenarts of op wedstrijd.
Kon geen hooi halen voor mijn pony's (erg lastig, man mag ook niet met de aanhanger rijden).

Ik kan maar moeilijk begrijpen hoe mensen zo goed zonder kunnen.

Toen ik 16 was ben ik ook meteen gaan brommerrijden. Ik moest 25 kilometer naar school waar je met de bus bijna 2 uur over deed (en dan nog 4 km van huis stond omdat er geen bushalte in de buurt is). Met de brommer een half uur van deur tot deur.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:42

Ik vind het leuk :) Ik heb nu ruim een jaar mijn rijbewijs en aan het begin vond ik het niet zo fijn, maar ik heb zo vaak mogelijk geprobeerd te rijden als we ergens heen gingen, en sinds een tijdje voelt het vertrouwd en vind ik het echt leuk om te doen :j

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:11

Vrijheid inderdaad, ik rijd met plezier lange ritten, als er wat meezingers op staan gaat de tijd toch zo snel vooruit, alleen s nachts rijden ben ik niet zo een fan van.

Zonder mijn auto zou ik ook veel tijd verliezen om naar mijn werk te gaan, s avonds naar de pony te rijden, de winkel gaan voor mijn vader zijn boodschappen, ect..

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:15

Jildau schreef:
Maar wonen jullie dan in een stad?

Rotterdam :j Heb met de lessen ook vooral in Den Haag, Westland, Rotterdam en die omgeving(en) gereden. Als de wereld zou bestaand uit semi uitgestorven 80/100/130kmh wegen dan zou ik best willen/durven rijden, maar in deze drukte niet :o Mijn rijbewijs met alle lessen erbij is echt de meest dure miskoop in mijn leven.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:18

Ik vind het echt hartstikke leuk. Kocht al snel een auto na het behalen van m'n rijbewijs, heerlijk die vrijheid en onafhankelijkheid!
Zou niet weten wat ik zonder auto moet. Paarden etc. is allemaal niet op de fiets te bereiken.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:20

Leuke bezigheid hoor, met de personenauto het liefst door/over smalle bergweggetjes in bijv. Spanje of Oostenrijk. Met de vrachtauto met aanhanger of oplegger de uitdaging aangaan in bijv. smalle straatjes in de grote NL steden. Niet passen? Toch passen haha! Snelweg vind ik al gauw saai. Overigens wil ik er (deels) mijn beroep van gaan maken: bijna bevoegd rij-instructeur B. Misschien door voor C en E. Nu met stage al diverse leerlingen mee mogen maken, grote verschillen daarin geconstateerd maar over het algemeen zitten ze wel graag en relaxed achter het stuur. Spanning of angst is op te lossen al kan dat soms wat langer duren.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:21

Autorijden heeft voor mij niet echt een betekenis... Het is gewoon nodig om ergens snel te komen. Vind het niet vreselijk, maar ook niet leuk. Ik kan overigens overal rijden, hartje centrum, snelweg, boerenweggetjes, alpenweggetjes. Vind het niet zo erg.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:17

Ik vind autorijden meestal wel leuk, als het niet te ver is. Wel ben ik me bewust van de impact (uitstoot, parkeerplaatsen, geluid - ik woon zelf bij een drukke weg en dat verkeer hoor ik in elk geval best) waardoor ik het ook probeer te beperken.

Ik balanceer nu op het punt of ik de auto wel of niet opgeef. Maar opgeven betekent ook: bepaalde uitjes niet meer kunnen doen ('s avonds 20 minuten naar huis rijden is te doen, diezelfde avond 1u20 onderweg zijn met twee overstappen en stukken lopen + koud en donker betekent dat ik het niet meer doe), en ik ben bang dat ik het dan ook niet zo makkelijk meer oppak. Dat is wel echt een twijfelpunt.

MayoNeighs

Berichten: 164
Geregistreerd: 28-07-15

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:30

Ik vind autorijden echt geweldig, tijd om mezelf even af te sluiten van iedereen en de muziek superhard zetten. Hoewel ik wél altijd OV pak naar de stad! Al die grote kruispunten vind ik veel te eng + file.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 20:28

Wat veel reacties in een dag! En wat veel verschillende ook, leuk om te lezen :j

Overigens rij ik ook gewoon veel te weinig (werk vanuit huis).
Ik rij ook absoluut niet in m’n uppie naar Rotterdam ofzo hoor :n
Vind het sowieso onder de rivieren veel fijner rijden dan erboven :j

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:35

Ik rijd sowieso veel voor mijn werk (ambulante baan), maar daarnaast kan ik zo genieten van autorijden.
Lekker touren, koffie'tje erbij, kleinere wegen rijden, wild spotten, heerlijk.
Wij gaan in zomervakanties ook altijd lekker roadtrippen, muziekje/luisterboek/stuk cabaret aan, kleine weggetjes, eeuwenoude dorpjes ontdekken, terrasjes pakken onderweg, mooie uitkijkpunten meepakken. Voor mij is dat echt genieten <3
Ik rijd overigens ook echt overal, ik erger me soms echt rot hoor, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen niet van autorijden houden :o

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:47

LadyMadonna schreef:
Vind het sowieso onder de rivieren veel fijner rijden dan erboven :j


Haha is maar net wat je gewend bent denk ik. Voor mij is dat juist andersom :D

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:11

Mijn complete vrijheid. Ik kan door omstandigheden niet met het OV dus als ik ergens heen wil moet ik al snel met de auto (tenzij het met de fiets/brommer/benenwagen te doen is)

lizard
Berichten: 5248
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:48

Voor mij ook vrijheid.
Ik ga er graag op uit.
Ergens naar toe, wandelen,dingen bekijken,of mooie slingerweggetjes opzoeken.
Genieten van de omgeving.
Rijden in steden,of drukte vind ik niet leuk.

grossglockner hoch alpenstrasse. :)


Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:18

Ik vind het heerlijk, hetzelfde als motor rijden. Het is voor mij ontspannen en hoofd leegmaken.

Als ik boos ben kan ik zo in auto stappen en een stuk gaan rijden om af te koelen.
Het zorgt dat ik rustig word.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:47

SindyKaya schreef:
Ik vind het vreselijk en elke keer als ik in de auto stap vind ik het erger worden. Heb nog niet heel lang mijn rijbewijs maar ik heb de feeling ( met de auto waar ik nu in rijd) gewoon niet, hij slaat me altijd af en als ik weet dat er een stoplicht aankom zit ik al met trillende benen op de pedalen.

Automaatje aanschaffen. Ik mis m’n auto echt. Woon midden in de stad maar zou er echt weer eentje willen. Maar helaas kan ik het niet betalen.
M’n laatste toet was een Suzuki swift. Oftewel opa noemde we hem. Was namelijk van een oud mannetje geweest maar heeft het toch 5 jaar gedaan. En dat voor 500 euro

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:00

Gewoon hier in de omgeving vind ik autorijden net zo normaal, daar denk ik ook niet bij na.
En ik rij meestal ritjes van hooguit 8 km (dat is mijn werk), ik moet dan alleen maar een autoweg van 80 km volgen, dus helemaal geen moeilijke dingen.
Alleen maar rechttoe rechtaan.
Ook mijn paard, vrienden, winkels etc, is hier allemaal in de buurt.
Ik kan ook veel binnendoor doen via landweggetjes met allerlei bochten en kronkels, die rijd ik dan ook heel fijn!

Autorijden op de snelweg, of in drukke steden, dat doe ik niet veel omdat ik er ook niets nodig heb.
Hierdoor rij ik weinig op een snelweg, dus dat ben ik helaas wel wat ontwent, al die rijbanen met links en rechts auto's naast je, is elke keer weer even wennen.

Anoniem

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:56

Ik vind het heerlijk en ben ook heel blij met mijn auto, fijn ding! Heb hem sowieso dagelijks nodig voor mijn werk en in het weekend cross ik ook overal heen :+ Kan echt ff mijn hoofd leegmaken met een stuk autorijden :j Morgen rondje, Noord-, West- en Zuid Nederland voor de boeg.. Draai ik mijn hand niet voor om :D

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:56

Ik snap echt niet dat mensen zonder rijbewijs en auto kunnen.
Dan ben je toch zo enorm afhankelijk van andere?

Hoe haal je een paar kratjes bier voor een verjaardag?
Voor tuin onderhoud kan ik zelfs niet zonder aanhanger. Een kuub snoeiafval red ik niet in mijn auto.
Of oud papier wegbrengen, beetje doos vol is niet grappig achter op je fiets (hier is het een km of 8 om het weg te brengen).
Bij familie op bezoek die echt vlak naast een grote stad wonen zou met het OV 5 uur enkele reis duren! (1,5 uur met de auto, dus echt niet van een waddeneiland naar Limburg)
Voor het werk, als er alarm af gaat moet ik zo snel mogelijk op de zaak staan, 6 á 7 minuten met de auto. Maar 3 kwartier op de fiets, dat duurt simpelweg te lang (en is niet prettig als het om 3 uur 's nachts gebeurd met vies weer).

Of paard gerelateerde dingen.
Of een zak paardenbrok zonder auto? (oke, die heb ik ook wel met de brommer mee genomen)
Bezoekje aan de kliniek (bij een spoedbezoekje is er niet altijd tijd om eerst opzoek te gaan naar een auto en trailer).
Hooi halen red ik ook niet zonder, dus zou ze niet eens knap kunnen voeren zonder auto (en aanhanger).

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:01

Ik vind het vooral handig dat anderen niet meer voor me moeten rijden en dat ik niet meer zo beperkt ben in afstanden. Maar als ik met mijn vriend weg ga, mag hij wel rijden :P

Ik vind het echt niet leuk :') Ik zit wel heel graag in de auto! Maar niet achter het stuur.
Idem voor trailer, vind het super handig dat ik het rijbewijs heb maar ik rij er absoluut niet graag mee :+