Wat betekend autorijden voor jou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:01

Ik denk dat het super afhankelijk is van de regio waarin je woont. Als je in hartje Amsterdam woont is een auto zelfs eerder een beperking dan handig, het kost je veel geld om hem te parkeren (als je überhaupt al een parkeerplek kan krijgen zonder anderhalf jaar op de wachtlijst te staan) en je kan niet 'even snel' Amsterdam uit in een auto. Ik woon in Badhoevedorp, tegen Amsterdam aan, en hoewel mijn auto me in heel veel gevallen heel goed uitkomt is het absoluut een luxe en geen noodzaak. Naar mijn werk ga ik op de fiets of met het OV (ene filiaal is een paar minuten rijden en bij de ander kost parkeren me twee keer een uurloon) en boodschappen kunnen ook op de fiets. Als ik een paar kratten bier nodig heb laat ik het bezorgen door de AH, want ik woon op vier hoog zonder lift en zelfs mét auto ga ik echt niet meerdere kratten acht trappen op slepen.

Nou heb ik geen paard en weet ik dat het vooral in de randstad heel handig is als je wel een auto hebt als je een paard hebt, vooral omdat 99% van de stallen echt dramatisch bereikbaar is met het OV, maar uiteindelijk zou ik daar ook wel omheen kunnen. Hooi en/of brok kan je altijd afspraken over maken met stalgenoten oid.

Nogmaals, in een buitengebied of wat meer afgelegen kan ik het me echt 100% voorstellen maar voor mij... Mijn auto is echt een luxe en ik probeer het ook zo te behandelen. Als het even kan ga ik liever met de fiets of het OV, dat scheelt me benzinekosten, binnen A'dam parkeerkosten, en het is ook nog beter voor het milieu.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:10

een fijne manier om overal te komen waar ik wil wat voor weer het ook is.
Ik woon best afgelegen en de eerste supermarkt is al 10 min verderop (met de fiets een half uur) dus heb hem echt wel nodig, ook naar mijn werk waar ik woon en werk (beide dorpjes) rijd bijna geen OV

Ik heb nu 2,5 jaar mijn rijbewijs. in het begin vond ik het super leuk om te rijden en nu is de lol er ook wel vanaf.

Vooral in de avond rijden vind ik verschrikkelijk. Ik ben nachtblind en kan me daardoor moeilijk concentreren als het donker is en wordt daar ook snel moe van. Kleine stukken gaan wel maar kan geen uur achter elkaar door rijden als het donker is wat overdag prima lukt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 15:13

Hoe ik het doe, want ik heb wel een rijbewijs, maar we hebben maar 1 auto en die is overdag weg ;)
Dennis schreef:
Ik snap echt niet dat mensen zonder rijbewijs en auto kunnen.
Dan ben je toch zo enorm afhankelijk van andere?

Hoe haal je een paar kratjes bier voor een verjaardag?’s avonds of in het weekend als manlief thuis is. 1 kratje past op de scooter. Maar ik haal nooit een paar kratjes, hooguit een paar flesjes
Voor tuin onderhoud kan ik zelfs niet zonder aanhanger. Een kuub snoeiafval red ik niet in mijn auto.
nvt hier, klein maken en in de groene container is voldoende
Of oud papier wegbrengen, beetje doos vol is niet grappig achter op je fiets (hier is het een km of 8 om het weg te brengen).
wordt hier elke twee weken opgehaald
Bij familie op bezoek die echt vlak naast een grote stad wonen zou met het OV 5 uur enkele reis duren! (1,5 uur met de auto, dus echt niet van een waddeneiland naar Limburg)
mijn ouders wonen op een half uurtje, dus in de avond of weekend
Voor het werk, als er alarm af gaat moet ik zo snel mogelijk op de zaak staan, 6 á 7 minuten met de auto. Maar 3 kwartier op de fiets, dat duurt simpelweg te lang (en is niet prettig als het om 3 uur 's nachts gebeurd met vies weer).
nvt hier

Of paard gerelateerde dingen.
Of een zak paardenbrok zonder auto? (oke, die heb ik ook wel met de brommer mee genomen)
paarden stonden in pension
Bezoekje aan de kliniek (bij een spoedbezoekje is er niet altijd tijd om eerst opzoek te gaan naar een auto en trailer).
stalgenoot of stalbaas, trailer past niet achter een (toen) aygo
Hooi halen red ik ook niet zonder, dus zou ze niet eens knap kunnen voeren zonder auto (en aanhanger).
zie eerder, paarden in pension


Je kan jouw situatie dus niet op een ander projecteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:13

Autorijden is voor mij om van a naar b te kunnen. Vind het ideaal om een auto te hebben. Maar hecht er weinig waarde aan hoe ie eruit ziet.

Mijn huidige auto heb ik zelfs voor mijn honden aangeschaft. Train met 2 mechelse herders. En de derde gaat mee omdat ie dat leuk vind. Staan dus 3 benches achterin.

Motorrijden daarentegen kan ik echt van genieten. De vrijheid die ik dan ervaar, is niet te beschrijven. Kom soms op de mooiste plekken terecht. En al vele vriendschappen opgebouwd er door.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:25

Meestal is het puur genieten :D ik kan door mijn werk veel verschillende en leuke auto’s rijden en ik krijg er nooit genoeg van. Ik rij dus graag en veel :j heb net weer een rit van 3u erop zitten.

Het enige wat ik haat is file en als het gekker wordt dan pakweg Rome haak ik ook af :D
Laatst bijgewerkt door poes op 19-10-18 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:41

A3a1 schreef:
gohya schreef:
Lijkt me heerlijk autorijden,maar ik heb geen rijbewijs en zal die ook nooit gaan halen.Ik ben gewoon té agressief in het verkeer en daarom is het beter om nooit te gaan auto rijden.
Ik vind het heerlijk [als mede passagier] om heel hard te rijden,ben ook nooit bang.


Geef jezelf over een jaar of 10 de kans, er kan zoveel in een mensenleven veranderen.
Tegen die tijd heb je denk ik auto's die vanzelf afstand houden, dus dan kun je niet zoveel meer met je agressie *D


Dat bestaat al :j

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:52

Ik heb nu bijna 3,5 jaar mijn rijbewijs. Wat autorijden voor mij betekent?

Het betekent vooral dat ik zelfstandig naar mijn pony kan gaan en dus niet (zoals vroeger) elke keer één van mijn ouders mee hoef te slepen. Fietsen naar de stal waar mijn pony voorheen stond was nog wel te doen, maar hij is nu naar een stal verderop verhuisd en dat is gewoon net te ver om te fietsen. Bovendien kan ik vanwege mijn stage bijna alleen maar 's avonds naar mijn pony, en nu het donker wordt vinden zowel ik als mijn ouders het geen fijn idee als ik in mijn eentje door het donker fiets. Nu pak ik gewoon lekker de auto.

Ook is het fijn om "in te kunnen vallen" wanneer iemand anders niet kan rijden. Zoals nu is mijn moeder geopereerd aan haar knie en kan ze niet autorijden. Dan is het heel fijn als ik met haar mee kan naar de supermarkt, fysio etc.

En inderdaad gewoon een middel om snel van A naar B te kunnen. En droog over kunnen komen als het regent vind ik ook een groot voordeel :))

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:01

Voor mij is autorijden (met de "normale" auto) genieten als ik geen tijdsdruk heb, heb ik die wel dan is het even gauw ergens naar toe ofzo.
Met de oldtimer is het puur genieten, rondrijden en puzzelritjes ermee maken.
Motorrijden is genieten en rondtoeren (misschien volgend jaar woon werkverkeer, maar dat is nog niet zeker)
Busrijden is ook heel fijn en is mijn bron van inkomen.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:22

Voor mij is autorijden echt verschrikkelijk. Ik heb nu bijna 2 jaar mijn rijbewijs maar ik stap altijd misselijk de auto in. Ik ben doodsbenauwd dat er wat gebeurd en als ik mensen in de auto heb kan ik me alleen maar bedenken dat ik hun leven in mijn handen heb. Ik raak snel in paniek en rij alleen met uiterste noodzaak en om het bij te houden (dan zit mijn vader naast me).


Het stomme is dat ik prima kan rijden, maar door de verantwoordelijkheid raak ik zo snel in paniek en kan ik gewoon niet rustig in de auto zitten.

Vanavond ben ik Bob wat me helaas is opgedrongen. Zie er nu al zo tegenop, in een vreemde auto en in het donker een uur terugrijden. :’(

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:28

Ik heb altijd een auto tot mijn beschikking gehad. Ik vind het helemaal niet erg om auto te rijden. Muziekje op en sturen maar. Voor mijn werk rijd ik 100km per dag, ik zie er nooit tegenop.

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:36

Fair schreef:
Voor mij is autorijden echt verschrikkelijk. Ik heb nu bijna 2 jaar mijn rijbewijs maar ik stap altijd misselijk de auto in. Ik ben doodsbenauwd dat er wat gebeurd en als ik mensen in de auto heb kan ik me alleen maar bedenken dat ik hun leven in mijn handen heb. Ik raak snel in paniek en rij alleen met uiterste noodzaak en om het bij te houden (dan zit mijn vader naast me).


Het stomme is dat ik prima kan rijden, maar door de verantwoordelijkheid raak ik zo snel in paniek en kan ik gewoon niet rustig in de auto zitten.

Vanavond ben ik Bob wat me helaas is opgedrongen. Zie er nu al zo tegenop, in een vreemde auto en in het donker een uur terugrijden. :’(


:(:) De enige tip die ik je kan geven, is blijven rijden. Zoveel mogelijk rijden. Voorheen zat ik ook altijd met zweethandjes in de auto, bang dat het niet goed zou gaan. Vooral als ik de snelweg op moest, invoegen vond ik doodeng. Zeker toen ik nog niet genoeg ervaring had met de schakelauto waar ik toen in reed, doodsangsten heb ik uitgestaan. Echt paniekaanvallen gehad en gezworen nooit meer in die auto te rijden. Toen ook niet meer gedaan, er kwam een automaat voor in de plaats (per toeval) en daarmee heb ik meer ervaring opgedaan. Ik voelde me ineens een stuk zekerder! Daarna kregen we tijdelijk een schakelauto, ik zag hem al hangen := Uiteindelijk samen met mijn vader urenlang geoefend op het industrieterrein. Inmiddels heb ik zelf een schakelauto (leaseauto), dus weinig keus. Dat was in het begin nog zweten en trillende voetjes, vooral bij stoplichten en hellingen. Inmiddels cross ik overal heen, voel me niet meer onzeker! Echt puur door heel veel te gaan rijden.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:00

File rijden richting het werk is niet leuk, maar ik kan ook echt genieten van het autorijden.

Als je onderweg een zonsopgang of ondergang ziet, wilde dieren onderweg, mooie huizen of richting de bergen.

Ik stop soms de auto onderweg om te kijken naar een sterrenhemel of een mooie lucht.


Afbeelding