Wat betekend autorijden voor jou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:29

Mijn auto betekend mijn inkomsten.
Ik heb een eigen zaak en ik werk bij mijn klanten thuis.
Ooit reed ik een oude ford fiesta en dat ding heeft mw 4x laten staan dat ik gewoon een hele dag omzet misliep.. Na de 4e keer (en €1000 aan reparaties) was ik het zat en ben ik naar de leasemaatschappij gestapt. Nu vertrouw ik mn auto blind. Echt zo fijn.
Je betaald er grof geld voor maar het is echt wel het middel om inkomsten te genereren.
Ik geniet best van autorijden, vooral savonds als het lekker rustig is.
Al moet ik zeggen dat ik snelwegen vrij snel saai vind. Lange stukken laat ik me graag rijden door mijn partner.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:33

Vind het heerlijk! Muziekje aan en gaan! Vrijheid om te gaan en staan waar ik wil.
Werk in de thuis zorg dus mijn auto zorgt voor mijn inkomsten en is zo onderhand mijn kantoor, lunchplek en vuilnisbak :Y) Breng meer uren door in mijn auto dan op de bank.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:33

Een auto is voor mij een noodzakelijk vervoersmiddel om inkoop voor de zaak te doen, met de honden bij een wandelroute te komen zonder 5km asfalt te moeten lopen, om na het werk snel en veilig thuis te komen, etc.

Maar voor mijn lol een stukje rijden doe ik niet. Dan parkeer ik liever bij een mooie plek en ga ik lopen.
Of ik laat me rijden, daar geniet ik dan ook wel van. :)

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:56

Ik heb nu bijna 2 jaar mijn rijbewijs en ik zou hem niet meer willen missen. Kunnen gaan en staan waar je wil, niet hoeven wachten op een bus, iemand te vragen of je mee kan rijden of door weer en wind op de fiets.

Meestal bler ik mee met de radio of Spotify, maakt me ook niet uit waar ik naar toe moet, lange afstanden, of in een drukke stad. Buitenland is ook geen probleem, mijn man wil eigenlijk altijd dat ik rijd om de ervaring op te doen, dus ik ben al naar Duitsland en Luxemburg gereden.

Moet wel zeggen dat ik in onze vorige auto echt nog een hekel had aan rijden. Ik had altijd ruzie met de koppeling en liet die na maanden nog steeds regelmatig afslaan. Bij onze nieuwe auto was er meteen een klik, hij rijdt heerlijk en ik was bijna meteen vriendjes met de koppeling dus geen gestotter meer bij de stoplichten.

Grootste nadeel vind ik wel de kosten, benzine, verzekering, maar vooral onderhoud. Net pech gehad en een remklauw die is vastgelopen en ga dan tikt het wel aan.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:57

Mijn inkomen

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 00:00

De eerste jaren vond ik het super leuk. Maar toen had ik ook geen eigen auto en was ik met rijden afhankelijk van mijn ouders of ik hun auto mocht.

Toen ik eenmaal zelf een auto had was de lol er zo af. Niet dat ik het vervelend vond, maar ook niet meer leuk.

Sinds ik elke ochtend en avond minimaal een uur (zonder file) op de weg zit gaat het gaat het me steeds meer tegen staan.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 00:07

Het feit dat ik niet afhankelijk ben van anderen of het ov om ergens naar toe te gaan vind ik heerlijk.

Daarnaast woon ik in België en mijn ouders in Friesland, dus maak aardig wat kilometers. Maar ik kan er best naar uit kijken, lekker mee zingen met de muziek, gezellig kletsen onderweg, kopje koffie of wat eten. Mooi de zonsondergang ondertussen zien,en als het donker is alle lichtjes om me heen. Heerlijk

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 00:09

Autorijden, heerlijk!

Maakt mij ook echt niet uit of het centrum Amsterdam is, of kilometers snelweg. Muziekje aan en lekker rijden.

Buiten dat ik het heerlijk vind, is het voor mij ook enigszins noodzakelijk voor mijn werk. Wel nu bezig met motorrijbewijs, wil dan uiteindelijk ook veel op de motor gaan doen, scheelt gewoon veel file en parkeerproblemen in de randstad.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 00:37

Mij geeft het een gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 00:42

Ik vind het vreselijk en elke keer als ik in de auto stap vind ik het erger worden. Heb nog niet heel lang mijn rijbewijs maar ik heb de feeling ( met de auto waar ik nu in rijd) gewoon niet, hij slaat me altijd af en als ik weet dat er een stoplicht aankom zit ik al met trillende benen op de pedalen.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 00:58

Heerlijk, echt, gewoon lekker gaan, muziekje aan en hup. Afgelopen zomer ook onze hele roadtrip gereden, naar Italie, mijn vriend heeft geen meter gereden := Hij zit er net zo lief naast, en ik houd er zo van, goede deal.
Snelweg, centrum Amsterdam, zelfs parijs maakt me niks uit. Ik heb alleen in Nederland dat ik soms moet kijken aan een groot kruispunt aan welke kant van de weg ik moet zijn, omdat ik van nature nogal eens links wil rijden. Tsja, in Australie rijd ik altijd aan de linkerkant _O- En dat voelt op de een of andere manier natuurlijker. In NL moet ik toch altijd een tijdje wennen aan rechts rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 01:22

Ik heb nu een paar maanden m'n rijbewijs, en vindt het ontzettend leuk om te doen! :) Ik had het ook snel geleerd, denk dat het feit dat ik het zo leuk vindt daar een grote rol in heeft gespeeld, plus goede instructeur.

Afgelopen zomer heb ik in Zweden en Noorwegen veel gereden en man, wat is dat gaaf! Zo door de natuur, over van die prachtige wegen.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 02:04

Onali schreef:
Vrijheid, nadenken, lekker even weg zonder idd een bestemming, rijden over landweggetjes en even bijkomen, nog geen zin in verplichtingen, ontdekken, vervoer van en naar, extra opbergruimte, verhuiswagen.

Thanks, dat scheelt mij typen _/-\o_

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 02:20

Genieten. Dat is eigenlijk wat het het meest voor mij betekent.

Lekker voor mijn werk wakker worden, na mijn werk ontspannen en naar huis gaan. Rondtouren, zinnen verzetten en heel hard meeblèren met muziek.

Zolang Fritz (mijn auto :+) en ik samen de weg kunnen trotseren ben ik blij!

colunder

Berichten: 3546
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 02:28

Mijn auto is mijn vervoersmiddel die ik niet zou willen missen, maar autorijden zal nooit mijn hobby worden.
Ik doe dat echt niet voor mijn plezier.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 02:28

Ah! Een naam! Onze auto heet Snow :))
En Snow heeft ons ook al heel wat avonden rondgereden over landweggetjes. Rijden om te rijden, zonder te weten waar naartoe. Gezellig kletsen en om en om nummers uitzoeken op spotify. We nemen standaard een fles drinken en een knabbeltje mee voor onderweg :o
Een soort mini vakantie :+

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 02:34

Tivoli schreef:
Ah! Een naam! Onze auto heet Snow :))
En Snow heeft ons ook al heel wat avonden rondgereden over landweggetjes. Rijden om te rijden, zonder te weten waar naartoe. Gezellig kletsen en om en om nummers uitzoeken op spotify. We nemen standaard een fles drinken en een knabbeltje mee voor onderweg :o
Een soort mini vakantie :+


Toch niet John Snow he :+

Ja, heerlijk! Gewoon instappen, wegwezen en zien waar je uitkomt. Je komt de leukste dingen tegen.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 02:44

khirshanta schreef:
Tivoli schreef:
Ah! Een naam! Onze auto heet Snow :))
En Snow heeft ons ook al heel wat avonden rondgereden over landweggetjes. Rijden om te rijden, zonder te weten waar naartoe. Gezellig kletsen en om en om nummers uitzoeken op spotify. We nemen standaard een fles drinken en een knabbeltje mee voor onderweg :o
Een soort mini vakantie :+


Toch niet John Snow he :+

Ja, heerlijk! Gewoon instappen, wegwezen en zien waar je uitkomt. Je komt de leukste dingen tegen.

Haha! Winter is coming <<)
Nee, eigenlijk is het een familieding om auto’s een naam te geven. Dus toen ik een nieuwe vriend kreeg vroeg mijn dochter direct hoe zijn auto heette :))
‘Uhm. *kijkt een beetje schaapachtig* ik zeg altijd gewoon de BMW, geef jij hem maar een naam.’
Toen werd het Snow, want hij is wit en stoer, aldus mijn dochter.
Stiekem vind ik het een coole naam. Want Snow is heel cool en steady. 8-)

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 04:47

Autorijden is voor mij onmisbaar. Ik woon in het buitengebied zonder OV met de dichtstbijzijnde winkel op 8 km. Daar pak je niet even gauw de fiets voor. Ook voor woon-werk heb ik hem echt nodig.

Verder betekent (met een t :P ) het onafhankelijkheid en idd vrijheid. Buiten het donker kan ik ook echt genieten van een stuk rijden in mijn Fiatje 500. Heerlijk!

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 05:40

Ik heb dus ook echt een schurft hekel aan autorijden, ik vind het eng, ben bang dat er iets mis gaat, en vertrouw mijn eigen vaardigheden niet.

Maar nu woon ik in Amerika en kost het me een uur om naar de dichtbijzijndste supermarkt te lopen, dus nu moet ik wel. Ik woon hier nu 3 maanden en heb al meer gereden dan in die 12 jaar in Nederland. Gelukkig is onze auto (zoals bijna alles hier) een automaat en zijn de wegen enorm. Ik begin er bijna plezier in te krijgen. Bijna.

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 05:42

Vreselijk! Ik haalde mijn rijbewijs pas op mijn 22e omdat ik écht geen zin had om er aan te beginnen, en nu, ruim 10 jaar later, vind ik het nog steeds vreselijk. De drempels, de verkeershufters, de langzaamrijders, de hardrijders, de mensen die niet knipperen op de rotonde.. ik kan me óveral aan ergeren :+
Ik moet veel rijden voor mijn werk, maar ik zit veel liever op de passagiersstoel.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:21

Ik heb nu een paar weken mijn rijbewijs. Voor mij is het een stukje vrijheid en onafhankelijkheid. Niet meer afhankelijk van het OV. Ik ben nu overal veel sneller met de auto. Wanneer ik met de bus naar school ging, was ik een uur kwijt. Nu 20 min...
Er naast zitten in de auto en doelloos rondrijden kan ik ook van genieten. Als ik zelf rijd vind ik het ook wel leuk maar alles gaat nog niet zo op de automatische piloot, zoals dat bij een ervaren bestuurder is. Ik denk dat als ik een stukje meer inzicht en ervaring heb, ik het nog veel leuker vind.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:26

Ik hou er van.
Op t werk heb ik af en toe een spoedritje als de vaste pendelaar het te druk heeft, en heb voor hem ingevallen tijdens zijn vakantie.
Lekker toeren met t bussie.
Zoon heeft inmiddels ook zijn rijbewijs, maar is nog lang geen 18, dus prive kom ik amper aan rijden toe.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:26

Ik vind het rijdende doodskisten :x

Heb mijn angst wel onder controle maar kan echt amper ontspannen in de auto zitten. Zeker als het een beetje druk is op de snelweg ofzo. Zelf heb ik mijn rijbewijs gehaald toen ik 18 was en toen ik 19 was reed ik niet meer en dat is nu 6 jaar geleden.

Het is dat ze zo gruwelijk handig zijn om van a naar b te komen.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:52

Genieten, vrijheid, de weg naar mijn paardjes :) Ik vind het geweldig. Cross van hier naar daar. :)

Heb hem ook nodig voor school, dus mijn koekendoos doet veel km op een jaar :D