Waar doen we het eigenlijk voor?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Waar doen we het eigenlijk voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:19

Ik maak nooit selfies maar ik vind facebook een makkelijke manier om mensen die je niet zo vaak ziet toch op de hoogte te houden. Bijv in ons geval het project "van stadswoning naar boerderij". Ik vind het ook leuk als anderen dat doen en dat like ik dan.
Het gaat denk net als in het echte leven om gedeelde interesses. Soms ken je mensen gewoon van hoi en doei en dan kom je er via facebook achter dat je allemaal dezelfde hobby's hebt. Dan kan je elkaar via die weg toch vaker gaan opzoeken. Ik vind het leuk. Maar ik zit alleen op facebook als dat me uitkomt. Soms paar dagen achter elkaar elke dag even 5min kijken, soms weken helemaal niet.
Ik vind de marktplaats op facebook ook super handig want je hebt dingen zó verkocht.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:22

Ach, ik noem het ook wel asocial media. Gebruik het wel maar voornamelijk allemaal dikke onzin en kwats.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:25

RoyceMack schreef:
Ik maak fotos voor in mijn plakboek. Ik heb een plakboek gekocht en maak mooie fotos van mn paard en alleswat hij meemaakt en druk deze eens in de zoveel tijd af. Zo'n album ga ik ook maken van mn hond als we hem straks in huis hebben.

Ik heb alleen facebook. Puur om anderen nog een beetje te kunnen volgen.
Ik ben 50 km verderop gaan wonen dan het dorp waar ik ben opgegroeid en mijn vrienden had. Mijn partner precies n hetzelfde verhaal. Je merkt toch dat je vriendschappen verliest en minder hecht worden als je verhuist. Mensen zeggen 'wel fotos op fb zetten he?'. Kom gewoon kijken? Heb mn nichtjes beide al meermaals uitgenodigd, maar tis toch teveel moeite ofzo. Zijn allemaal druk met zichzelf en hun koters. Terwijl ik wel af en toe bij hun kom en wel de rit van 50 km maak elke week.


Precies de reden dat ik in de loop der jaren flink heb "gesnoeid" in mijn vriendenkring.
Nu is het helemaal makkelijk, degene waar wij wel heen gaan maar niet de moeite doen om naar ons te komen (omdat het zo ver weg is bijvoorbeeld) dan ben ik er snel klaar mee.

Facebook heb ik puur om nog een beetje bij te blijven van wat er in Nederland gebeurt maar veel mensen ontvolg ik omdat het steeds hetzelfde verhaal is.
Zelf plaats ik erg weinig.

Dat zelfde is eigenlijk ook hier op bokt. Ons volgtopic is ontstaan naar aanleiding van mensen die er naar vroegen maar het is ook wel makkelijk voor ons zelf als naslagwerk.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Waar doen we het eigenlijk voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:43

Deze vraag stelde ik mij ook ergens februari dit jaar.... Wat heb ik aan Facebook?! Ik heb daarom ook mijn account verwijderd, geen Snapchat, Instagram of Twitter. Ik vind het heerlijk rustig zo zonder Sociaal Media, heb alleen Whatsapp.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:48

Ik gebruik het alleen maar voor hondendingen, shows enzo.. Insta staan ook alleen maar hondenfoto´s op, gewoon omdat ik dat leuk vind;) Heb verder geen familie ofzo op die accounts. Deel niets persoonlijks, geen foto´s van mezelf of dingen over mijn leven. Alleen maar hondenmensen als vrienden die ook shows doen, trainingen, fokkers zijn etc.. :+
Van die meiden die elke dag 100 selfies van zichzelf maken snap ik ook niet echt. Vind je jezelf dan zo knap en denk je dat iedereen dat moet zien?

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Waar doen we het eigenlijk voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:03

Ik zat vandaag in een best drukke trein na het werk, automatisch wilde ik naar me mobiel grijpen om inderdaad eens te kijken op Instagram, maar iets in me zei dat ik niet zo verslaafd moest doen. Terwijl ik zo een week zonder mobiel en internet kan hoor. (Al kan dat niet meer vanwege me werk...). En op vakanties ben ik ook echt niet te vinden achter me beeldscherm.
Maar omdat ik me mobiel dus weg deed in me zak en gewoon om me heen keek. Zag ik een ouder vrouwtje met oprecht twee leuke tassen met aardbeien er op! En net voordat ik uitstapte vertelde ik haar dat ik haar tassen leuk vond. Ze vond het helemaal leuk en glimlachte. En dat. Dat contact met mensen doet me goed, beter dan de ‘aandacht’ die je krijgt van social media. En ik kon er niks aan doen, maar er kwam automatisch een lach op me gezicht.

Ik snap wel wat je bedoeld, ik maak ook een stuk minder foto’s. Enkel met me camera van landschappen, maar dat is gewoon hobby matig. Maar foto’s van me zelf heb ik best weinig. En als ik ze heb staan ze op me mobiel en na er een paar maanden niks mee gedaan te hebben gaan ze gewoon de prullebak in.

En foto’s die ik wil houden druk ik af en plak ik op me kast of prik ze op me prikbord.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:09

ik heb pas geleden ook heel mijn FB account leeg getrokken. Dat vind ik zelf wel een heel fijn en opgeruimd gevoel. Het neemt flink wat tijd in beslag maar toch voelt het fijn. Ik deel niet echt heel veel meer. Sommige van mijn vrienden delen echt de grootst mogelijke onzin zoals: "zo naar mijn werk toe". "goedemorgen op deze zonnige dag". etc. tjha…..
Ik heb FB alleen nog voor spulletjes in de Marketplace te verkopen of kopen en om mijn hobby te delen op een groep. En om goed contact te houden met een opvang waar ik vrijwillig voor opvang en werk.

Verder vind ik het ook de grootste onzin die er is om belachelijke filmpjes te delen enzo.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:27

Wel een hele goeie vraag eigenlijk en soms denk ik er over na. Waarom doe je het eigenlijk. Denk toch om trots te zijn op bepaalde foto’s. Mijn fb is niet heel vol, verwijder oude berichten altijd.

Ik plaatst voornamelijk veel op verslag, dit blijft 24 uur en is daarna weg. Ik ben sowieso gek op foto’s en heb een externe harde schijf vol, en in huis ook genoeg foto’s.

Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:41

Ils_K schreef:
Ik plaatst voornamelijk veel op verslag, dit blijft 24 uur en is daarna weg.

Niks wat je plaatst is opeens "weg" ;)

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:43

Myra schreef:
Ils_K schreef:
Ik plaatst voornamelijk veel op verslag, dit blijft 24 uur en is daarna weg.

Niks wat je plaatst is opeens "weg" ;)


Het is dan niet meer zichtbaar, dus ja. Tuurlijk een printcreen kan je van alles maken. Maar na 24 uur is het niet meer zichtbaar en staat het niet meer op Instagram of fb.

Dus snap niet helemaal wat je bedoeld? :7

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Waar doen we het eigenlijk voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 20:48

Ik denk dat ze erop doelt dat je het geüpload hebt en instagram/facebook het ook 'heeft'.

Sherivey
Berichten: 8624
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Waar doen we het eigenlijk voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:28

Ik plaats vrij veel foto's op FB en insta. Voornamelijk van onze dieren.

Heb een fitgirl-periode gehad, waarin ik selfies plaatste en het aantal likes en volgers belangrijk vond.
Nu vind ik vooral Instagram een leuk online plakboek voor mijn foto's. Ik kijk regelmatig met een glimlach terug naar oudere foto's die ik niet meer op mijn pc of mobiel heb :)

Heb momenteel heel wat minder volgers als toen ik actiever was, maar dat vind ik helemaal prima.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:34

Hier wel Facebook en instagram niet heel actief maar gebruik het wel.

De momenten dat ik tijd heb sleur ik mijn camera met mij mee naar mijn paard of als ik buitensloot met een het hoeft niet speciaal een bijzonder speciaal moment te zijn om een dierbare foto te maken. Gisteren had mijn paard flinke koliek dat zijn voor mij de moment dat ik het koester altijd een camera bij de hand te hebben en elk moment vast kan leggen wanneer ik dat wil :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:40

Robijntjah schreef:
Laat ik eens de andere kant belichten...

Ik persoonlijk gebruik facebook en instagram juist om mezelf te richten op de positieve dingen in het leven, post dus ook vaak positieve dingen. Dit omdat dit mij helpt me hier op te richten ipv op de negativiteit (die er zeker wel is want die is er gewoon bij iedereen).
Wat je aandacht geeft groeit ;)
Dus vandaar mijn positieve posts. Ik kan er ook wel echt van genieten om terug te kijken naar bijvoorbeeld afgelopen week op mijn wall, ik heb die momenten dan ook echt genoten en niet alleen maar door mijn scherm gekeken.

Dit heb ik inderdaad ook. Zeker als ik me dan zelf even wat minder voel kijk ik terug naar een fototje of een berichtje en dan knap je toch weer een beetje op ofzo :D

Maar ik kan me ook indenken dat het als je in een neerwaartse spiraal zit het heel frustrerend kan zijn om alleen maar leuke berichten van anderen voorbij te zien komen.

Verder ben ik me er de afgelopen periode wel bewuster van geworden en leg ik m'n telefoon ook af en toe bewust weg of zet ik m'n geluid bewust even uit om niet in de verleiding te willen komen en echt even te focussen op waar ik mee bezig wil zijn :D

Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:06

Ils_K schreef:
Myra schreef:
Niks wat je plaatst is opeens "weg" ;)


Het is dan niet meer zichtbaar, dus ja. Tuurlijk een printcreen kan je van alles maken. Maar na 24 uur is het niet meer zichtbaar en staat het niet meer op Instagram of fb.

Dus snap niet helemaal wat je bedoeld? :7

Precies wat Maddoxx zegt. Ik bedoelde er mee te zeggen: je plaatst iets online, en in dit geval is het voor volgers maar 24uur zichtbaar, maar het blijft wel op de server bewaard (van Facebook). Maar dat gaat meer over het privacy onderwerp.