Wespen in huis brrr

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Wespen in huis brrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 23:24

Sinds ik schat ongeveer dikke week, vind ik steeds wespen in huis. Eigenlijk allemaal een beetje half gaar en half dood. Logisch want ze komen waarschijnlijk door iniemini gaatjes het huis in gekropen.

Nou heb ik al eens eerder een nest op/in mijn huis gehad, werd ik midden in de nacht wakker omdat er een in mijn bed was gekropen en me stak... (Ja, echt hè! Ze moeten zo'n persoon als mij hebben die panisch is voor ze := )
Dat nest heeft mijn vader toen bestreden door gif te leggen bij de opening van het nest. Dit nemen ze dan mee aan hun pootjes en zo gaan ze dood geloof ik.. Dit is al een paar jaar geleden.
Nu zit ik op internet te lezen wat je kan doen en kwam ook tegen dat ze nooit 2 keer op dezelfde plek een nest hebben... maar daar heb ik nou dus mn twijfels bij.

Wat ik ook las dat ze rond deze tijd waarschijnlijk aan bestrijding niks doen omdat het al tegen de periode loopt dat ze dood horen te gaan.
Maar de koningin zoekt natuurlijk een overwinterplek.. ik wil dat natuurlijk niet in mn huis hebben zodat ze straks in t voorjaar lekker een nieuw nest gaat bouwen met wespen om mij lek te prikken :=

Maandag ga ik denk ik toch maar even een bestrijder bellen, mn pa is hartstikke handig enzo, maar ik wil nu wel voor goed verlost zijn van die krengen :=

Wie heeft er ervaring mee om ze veilig weg te krijgen en houden?
En.. pfff nog 2 nachten door te zien komen zonder gestoken te worden, iemand tips?


smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Wespen in huis brrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:27

Heb je toevallig veerust in huis? Kunnen ze ook niet tegen kwam ik deze zomer achter.

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:27

Wij hadden 3 jaar geleden ook een wespen nest, eerst zelf aan de gang gegaan maar het nest groeide alleen maar. Uiteindelijk de wespenman gebeld. We waren er zo van af.

Als je weet waar ze vandaan komen, afplakken met een stukje ducttape?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Wespen in huis brrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 23:44

Er zit er nu eentje in een plafondlamp dus dat soort gaatjes komen ze door. Uiteraard, schijtert die ik ben, kom ik nu niet in de buurt van die lamp. Laat staan dat ik m los draai en het gat dicht maak :+

Las ook dat je ze rond deze tijd, dat ze dus zelf ook voelen dat ze bijna dood gaan, niet moet irriteren want dan gaan ze juist nog meer hun best doen om andere gaatjes je huis in te vinden :=

De meeste gaten van de vorige keer zitten gelukkig nog altijd dicht.
Ze zaten toen buiten onder de rand van het dak ter hoogte van het plafond beneden en de vloer boven, in huis zaten ze daar tussen.

Ik heb er in de afgelopen week 6 ofzo gevonden/gezien, maar vandaag ineens een stuk of 4. Zal wel door de warmte komen vermoed ik.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 12:58

Inmiddels het nest gevonden, precies dezelfde plek als een paar jaar geleden :=

Morgen ga ik dus heel snel de bestrijder bellen. Hopelijk kan die nog wat doen.
Het nest zit natuurlijk weer op een vrijwel onbereikbare plek.. dus ik ben heel erg benieuwd wat ze er aan kunnen doen...
En anders maar verhuizen :+

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 19:59

Ik had een bedrijf in de buurt even een appje gedaan, er vanuit gaande dat het dan morgen wel opgepakt zou worden. Stonden ze gewoon binnen het half uur bij me thuis! En dat gewoon op zondag *\o/*

Er wordt een soort poeder in het nest gespoten wat gelijk is aan stuifmeel, dat nemen de wespen mee en gaan zeer snel allemaal dood.
Dus ik zit weer in een wespvrij huis, of tenminste vrij van levende wespen. Het nest zelf kunnen we niet bij komen dus dat blijft gewoon zitten.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wespen in huis brrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:03

Dat is wel heel erg fijn.
Goede service.
Nu maar hopen dat er ook in de toekomst niets meer komt.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:04

Hier hadden ze een lange steel met een spuit aan het begin twee meter lang. Konden ze rustig bij het nest spuiten zonder ladder. Geen wesp meer gezien.

Twee jaar eerder ging der een bestrijder nog met een ladder het dak op. Met alleen een masker om zijn hoofd.. man wat een partij zwermende wespen... Ze waren wel dood allemaal dag later

The end

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Wespen in huis brrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:16

Wat kost zo'n bestrijder nu. Wij hebben ook een nest vlakbij de keuken zitten en kan er elke ochtend een stuk of 6 naar buiten jagen

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Wespen in huis brrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:49

wij betaalde toen 60 euro met garantie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:10

Die poeder kan je ook zelf kopen en als het donker is en de wespen zijn rustig in het gat spuiten. Zo doen wij dat hier. En dan kost het 7,95 voor minimaal 10 keer.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:18

safina schreef:
Die poeder kan je ook zelf kopen en als het donker is en de wespen zijn rustig in het gat spuiten. Zo doen wij dat hier. En dan kost het 7,95 voor minimaal 10 keer.


Ik woon op de bovenetage van een boerderij. Ik ga zelf niet het dak op en al helemaal niet in het donker.
Wil geen gebroken botten dat beweegt zo lastig

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:19

Bij mij op stal zie ik wespen vliegen... ze zijn niet vervelend, maar ik krijg er toch de kriebels van. Gaan ze binnenkort dus dood? (jeahh)
Ik heb ze een tijdje geobserveerd, maar ik zie niet dat ze door een bepaald gat naar buiten/binnen gaan.. Geen idee of er dus een nest zit!

Fijn dat jij nu van je wespen af bent, TS! :-)

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 23:47

Majolen schreef:
wij betaalde toen 60 euro met garantie :+


Zelfde hier idd!
Zelf poeder kopen is goedkoper, maar wilden nu ook even wat advies over de aanpak gezien de tijd.
Mocht er weer een volgende keer komen, doen we het denk ik wel gewoon zelf. Opzich is het vrij simpel, maar je moet even het juiste spul hebben.

annepaardoes

Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:06

safina schreef:
Die poeder kan je ook zelf kopen en als het donker is en de wespen zijn rustig in het gat spuiten. Zo doen wij dat hier. En dan kost het 7,95 voor minimaal 10 keer.


Wespenpoeder is niet meer toegestaan voor de particuliere verkoop. Dus waar haal je het dan?

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Wespen in huis brrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:57

Het is wel duur maar ze zijn er vaak snel.
Ik ga ook niet het dak op. En een nest in de grond kom ik ook nooit bij. Die zijn zo agressief als wat. En je ziet het eerst niet.

The end

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:21

Christiene schreef:
Het is wel duur maar ze zijn er vaak snel.
Ik ga ook niet het dak op. En een nest in de grond kom ik ook nooit bij. Die zijn zo agressief als wat. En je ziet het eerst niet.


Dat klopt dat je nesten in de grond niet altijd meteen ziet.
Twee jaar geleden ben ik de paarden aan het voeren in de wei waar ik ze altijd al voerde. Vlak bij de ingang van de wei.

Dan zie ik opeens wat wespen daar vliegen en de grond in gaan.

Brokken van de paarden af gepakt en een halve wei verder gezet en een lintje gespannen.
Paard had 3 bulten op haar hals.

Het nest was ca een halve meter diep en doorsnee van iets groter dan een voetbal.

Gelukkig zat het nest tegen de omheining en is er daardoor gelukkig geen paard in getrapt. Dat was een nachtmerrie geworden...

De dagen daarvoor had ik nog gereden op mijn paard en weet daarom zeker dat dit de eerste bulten waren.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, ellepel, GrapeshotBot, hiphorse, iirrssjjee, janneke_S, nano, Polarize, rocky_1995, Urona447, Varekaj, Zebrastreep en 203 bezoekers