Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
CoonArt

Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 21:58

I SWEAR BY GOD! Mijn huis is GESTOORD! Was vanmiddag wat games in een tas aan het doen en de afstandsbediening lag met de knoppen naar beneden op tafel. Had ik dus op dat moment niet nodig, dus ook echt niet aangeraakt. De games die ik aan het inladen was lagen in een rieten mand onder de tafel, die ik stapel voor stapel in de tas deed. Opeens, totaal onverwacht (en nogmaals, ik heb totaal niet aan de afstandsbediening gezeten, ik zit dit echt niet te verzinnen!) springt de TV aan, compleet uit zich eigen, zonder interactie met de afstandsbediening die toch ruim een meter van me af lag.

IK SCHROK ME WILD! Mijn arme nekhaartjes gingen gewoon omhoog staan! Ben maar gauw de games verder in de tas wezen laden (had mijn xbox 360 in de inloop, paar deuren verder gezet... Woon begeleid)

Had het ook tegen de leidinggevende vandaag gezegd (Sandra) en die keek ook raar op. En volgens haar zag ik er ook knap geschrokken uit...

Nogmaals, de afstandsbediening lag ruim een meter van mij af op de woonkamertafel. Er is echt NO WAY dat ik tijdens het overladen van de games aan de aanknop had gezeten... Ten tweede, de knoppen van de AB lagen met de knopjes naar beneden. Dus 'per-ongeluk aanraken' is ook out of the question. En ten derde: je moet de knopjes stevig indrukken omdat de AB knap oud begint te worden (slijtage)

Sorry, ik moet het éven van mij afschrijven...

Have You Hugged Your Horse Today?



J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:01

Lollige huisgenoot met een afstandsbediening? Deden wij vroeger ook weleens, met zo'n universeel ding de straat door. Of leerlingen die het smartboard op afstand aan en uit zetten.. ;-)

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:02

Ik heb dit wel eens midden in de nacht meegemaakt. 's Nachts werd ik ineens wakker van geluid, halfslapend stoot ik mijn (ex)vriend aan met de mededeling: "Zet jij de tv ff uit". Pas later realiseerde ik me dat het enorm creepy was dat de tv spontaan aanging! We zijn er nooit achter gekomen hoe dit kwam, aangezien je bij mij twee afstandsbedieningen nodig hebt om tv aan te krijgen (1 voor de tv zelf en 1 voor kpn kastje) :')

CoonArt

Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 22:03

J_emma schreef:
Lollige huisgenoot met een afstandsbediening? Deden wij vroeger ook weleens, met zo'n universeel ding de straat door. Of leerlingen die het smartboard op afstand aan en uit zetten.. ;-)

Huisgenoot? Welke? Ben de enigste in huis.


Afbeelding

Have You Hugged Your Horse Today?

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:04

Wat voor TV heb je? En heb je chromecast toevallig?

Ik kan onze tv bedienen met mijn telefoon, en ik kan ook verbinden met de chromecast van mijn buren := Niet in zn geheel uitgeprobeerd maar ik denk dat ik zo hun tv per ongeluk aan kan doen als ik per ongeluk zou proberen te verbinden.
Zou zomaar kunnen

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

CoonArt

Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 22:04

Ghostattack schreef:
Ik heb dit wel eens midden in de nacht meegemaakt. 's Nachts werd ik ineens wakker van geluid, halfslapend stoot ik mijn (ex)vriend aan met de mededeling: "Zet jij de tv ff uit". Pas later realiseerde ik me dat het enorm creepy was dat de tv spontaan aanging! We zijn er nooit achter gekomen hoe dit kwam, aangezien je bij mij twee afstandsbedieningen nodig hebt om tv aan te krijgen (1 voor de tv zelf en 1 voor kpn kastje) :')

Een vriendin die een paar jaar geleden bij mij op de bank sliep voor een overnachtig zei de volgende dag ook dat de TV midden in de nacht aanging. Dus het is niet de 1e keer dat dit gebeurde...

Have You Hugged Your Horse Today?

CoonArt

Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 22:05

laraxXxemma schreef:
Wat voor TV heb je? En heb je chromecast toevallig?

Ik kan onze tv bedienen met mijn telefoon, en ik kan ook verbinden met de chromecast van mijn buren := Niet in zn geheel uitgeprobeerd maar ik denk dat ik zo hun tv per ongeluk aan kan doen als ik per ongeluk zou proberen te verbinden.
Zou zomaar kunnen

SAMSUNG Plasma TV(!) en geen Chromecast. Ben dit spookhol nu wel zat en kijk echt uit naar de verhuizing media 2019! :)
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 13-10-18 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Have You Hugged Your Horse Today?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:06

Dat gebeurde bij mijn vader ook regelmatig, de muren waren best dun en de tv reageerde dan op de afstandbediening van de buurvrouw.

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:07

Je tv probeert je wat duidelijk te maken :j

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

CoonArt

Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 22:08

Koper schreef:
Je tv probeert je wat duidelijk te maken :j

Ja, 'GOOI ME BIJ HET VUIL, IK BEN TE OUD!' :')

Have You Hugged Your Horse Today?

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:09

O. Nou, opgelost dan toch?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Coentjuh

Berichten: 9841
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:09

Ik had ooit een laptop die doodleuk midden in de nacht opstartte / aan ging. Medion van Aldi. Maar jij dus een Samsung. Zou het niet kunnen dat kids met een afstandsbediening langs de huizen liepen te gekhuilen.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:09

tjha goh.....Er zal een geest in je huis zitten :evaw:

CoonArt

Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 22:10

Coentjuh schreef:
Ik had ooit een laptop die doodleuk midden in de nacht opstartte / aan ging. Medion van Aldi. Maar jij dus een Samsung. Zou het niet kunnen dat kids met een afstandsbediening langs de huizen liepen te gekhuilen.

Te watte..?

Nee hoor, anders had het vaker voor moeten komen...

Have You Hugged Your Horse Today?

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:10

Nou ja als je bang bent dat er een spook in je huis zit zeg je gewoon dat je graag wil dat het weg gaat.
Heel simpel :D

Verder kan het komen door statische electriciteit, en als je even gaat zoeken op google vind je talloze topics over tv's die spontaan aan gaan..
:(:)

Samsung is echt te erg wat dat betreft :')

Coentjuh

Berichten: 9841
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:11

J_emma schreef:
Deden wij vroeger ook weleens, met zo'n universeel ding de straat door. Of leerlingen die het smartboard op afstand aan en uit zetten.. ;-)


Dit dus

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

CoonArt

Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 22:12

ellepel schreef:
Nou ja als je bang bent dat er een spook in je huis zit zeg je gewoon dat je graag wil dat het weg gaat.
Heel simpel :D

Verder kan het komen door statische electriciteit, en als je even gaat zoeken op google vind je talloze topics over tv's die spontaan aan gaan..
:(:)

Samsung is echt te erg wat dat betreft :')

Zal ik je bloedeerlijk vertellen dat er meer inwoners in deze flat zijn die aparte dingen meemaken in hun woningen? :oo Een vroegere medebewoner bij ons in de flat is er juist door verhuisd...

Have You Hugged Your Horse Today?

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:15

Ik zou ook een hartverzakking krijgen :')

Maar bij mij kan de tv niet aangaan, hier thuis is niets wat op standby staat. Misschien stroom helemaal uit doen? Dan springt jou tv niet meer zomaar aan.

Zelfs de meeste stekkers trek ik uit stopcontact, kun je bijv. Ook doen.
Laatst bijgewerkt door Arashah op 13-10-18 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

CoonArt

Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 22:18

Goed, we hebben dus al dozen die spontaan van de kast vallen, geklop op de slaapkamer muur (zeldenheid!), buren zijn nooit thuis, deuren die spontaan de volgende dag op een kier staan, licht in de vitrine die 's-avonds uit staat en de volgende ochtend aan...

En nou weer die TV

Dit kan toch geen toeval zijn??

Arashah schreef:
Ik zou ook een harTverzakking krijgen :')
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 13-10-18 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Have You Hugged Your Horse Today?

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:18

CoonArt schreef:
ellepel schreef:
Nou ja als je bang bent dat er een spook in je huis zit zeg je gewoon dat je graag wil dat het weg gaat.
Heel simpel :D

Verder kan het komen door statische electriciteit, en als je even gaat zoeken op google vind je talloze topics over tv's die spontaan aan gaan..
:(:)

Samsung is echt te erg wat dat betreft :')

Zal ik je bloedeerlijk vertellen dat er meer inwoners in deze flat zijn die aparte dingen meemaken in hun woningen? :oo Een vroegere medebewoner bij ons in de flat is er juist door verhuisd...



Snel, schakel een ghosthunter in! :+

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:20

Kan gewoon aan de elektriciteit liggen. Zie je wel eens een lamp knipperen of heel kort even uit springen bv? Een dip in de stroom kan ervoor zorgen dat de tv even helemaal uit valt, en als ie dan weer stroom krijgt springen sommige modellen gewoon meteen aan ipv terug op standby

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:20

Ik zou een gohsthunter in schakelen gezien je het niet eens met met 'toeval' :+

CoonArt

Berichten: 23285
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 22:21

8nnemiek schreef:
Kan gewoon aan de elektriciteit liggen. Zie je wel eens een lamp knipperen of heel kort even uit springen bv? Een dip in de stroom kan ervoor zorgen dat de tv even helemaal uit valt, en als ie dan weer stroom krijgt springen sommige modellen gewoon meteen aan ipv terug op standby

Laatste keer had ik ook een stroomuitval in huis maar dat gebeurde er niet met de TV... Beeld bleef zwart maar Standby bleef op rood.

Have You Hugged Your Horse Today?

purny

Berichten: 27453
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:22

Misschien stonden er buiten wel kindertjes met een universele afstandsbediening... ik vind dat het echt tussen je oren zit sorry.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt