Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:42

CoonArt schreef:
cinniz123 schreef:
Zou me ook dood schrikken hoor.
Mocht je echt denken aan geesies zou ik witte salie branden.

Van de ASVZ (Begeleid Wonen) mogen we geen open vuur in de woningen (vanwege brandgevaar), dus ook geen kaarsen...


Vraag aan je begeleiding of je wierrook mag branden.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:47

tokedri schreef:
Liesje1611 schreef:
Wat een gedoe om niks. Dit gebeurd ook zowat wekelijks bij de tv van mn huisgenoot, heeft inderdaad iets te maken met stroomonderbrekingen.

Gewoon niet in elk onbenullig dingetje iets willen zien, wierrook en geestenverdrijvingsacties lijken me echt totaal overdreven. Als elk huis met zo’n tv die af en toe aan gaat behekst zou zijn, zouden we massaal onder een brug leven in NL. :D


Woont begeleid bij asvz, dat is voor mensen met een verstandelijke beperking
Dat verklaart de reacties van ts

Inderdaad, dit.

Komop mensen, een beetje aardig mag wel ;-)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:22

isabel_94 schreef:
Een aantal jaar geleden had ik een keyboard, en die ging steeds aan en maakte een vreemd geluid als ik een berichtje kreeg op mijn telefoon. Bleek achteraf dat mijn keyboard behekst was door een oude geest die een hekel had aan mobiele telefoons. Heb het keyboard weggedaan en nooit meer last van gehad. Ik zou je tv weg doen.


Is dit serieus of...? Een 'behekst' keyboard? :+

Hier gebeurde vroeger ook rare dingen. Zoals een mannenstem die uit de speakers van mijn pc kwam (ik quote: "Wat is het hier rustig...") , tv waarvan het geluid soms harder of zachter ging, lampen die aan het uit gingen. Sliep er s nachts niet slechter door. :+

TS: Niet druk om maken! Het zal vast een logische reden hebben waarom hij aanging. Zoals je ziet gebeurd dit vaker dus geen reden voor paniek. :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:28

Misschien is het handig om niet steeds terug te pakken op de eerder geplaatste nare reactie in het topic, denk dat het nu voor iedereen duidelijk is dat TS begeleid woont.

Jeetje TS, ik zou ook wel schrikken hoor denk ik, hopelijk kom je er snel achter wat er nou gebeurde.

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:30

Het is even schrikken, maar het is echt maar gewoon een storing van de elektriciteit TS.

Als je echt schrik hebt van geesten, trek dan de stroomkabel uit van de tv als je hem niet gebruikt. Als hij dan nog aanspringt zonder stroom dan zou ik me zorgen maken, anders is het gewoon het gebouw dat kuren heeft

Praat er ook over met je begeleiders zodat ze je gerust kunnen stellen!

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:31

Joh, mijn tv gaat bijna dagelijks uit zichzelf aan. Ding doet dan een update ofzo. Niks aan de hand ts. Niet overal iets achter zoeken.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:41

Ik kan mij goed voorstellen dat je daar flink van schrikt hoor! Wellicht kun je iets met de tips van vele mensen hier. Als je inderdaad denkt dat het om geesten gaat kun je deze inderdaad vragen om weg te gaan.

Ik heb een paar jaar geleden gehad dat mijn oude camera midden in de nacht aanging en foto's begon te maken. Daarna ging hij weer uit en je raad het al, ik was helemaal van het padje af van angst. Daar voor gebeurde er meer dingen en ik heb mij daar echt voor moeten leren afsluiten, nu gebeurd er niets meer. Maar jéétje, wat was ik geschrokken.

In de camera zat geen batterij en geen geheugenkaartje. Dus het was héél ráár! En dan dat enge geluid als zo'n camera aangaat en de lens uitdraait. Brrr.
Later geprobeerd met een stekkertje in het interne geheugen van de camera te kijken .. maar geen foto's te zien. Ik weet zeker dat ik het niet gedroomd heb, maar helaas … geen bewijs.

Succes in ieder geval! :)

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 09:49

djinnie schreef:
Wij hadden vroeger zo'n kerst deurmat. Als je daarop ging staan, ging ie kerstliedjes blèren. En dat deed ie ook regelmatig als we allemaal samen in de woonkamer zaten (ding lag in de gang). Wij grapten dan altijd dat George, ons huisspook, naar binnen wilde. O:)

Maar de eerste keer schrokken we ons wel wezenloos.

Oh met die dingen had ik vroeger op vakantie 'ervaringen' mee... No way dat zo'n ding nog bij mij in huis komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:52

Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt, CoonArt! Toen ik s morgens van huis ging was er een stroomstoring. Toen ik s avonds weer thuis kwam hoorde ik bij het openen van de achterdeur luide stemmen in mn woonkamer. Mensen die in het Engels aan het ruzie maken waren. Dus ik al mijn moed verzameld en naar binnen gelopen....stond de TV aan. Die had zichzelf ingeschakeld door die stroomstoring. 8)7

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:53

Wij hebben dat ook af en toe boven.
Echt vaag hoor, opeens midden in de nacht!
Liggen we te slapen en opeens dat licht van de tv.. wtf?
Wij hebben boven een Philips.
Beneden een Samsung en die doet het nooit.
Maarja, maak me er verder niet druk om, gebeurd gelukkig niet elke nacht, slaapt zo lastig.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:02

@sanso en jolliegirl: Hij zei het toch... ben zelf ook LVB dus ja dan neem ik dingen serieus...

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:18

Ik had toevallig ook zoiets vrijdag, maar dan met een waterkoker! Ging ineens drie keer achter elkaar aan :') Toen hebben we hem naast het plaatje gezet en probleem was opgelost!

Zou je vooral niet gek laten maken door dit soort dingen, daar zit je alleen jezelf maar mee dwars. Er zal vast een logische verklaring zijn, zoals er al veel geopperd zijn hier. Als het je echt dwars zit trek je de stekker er gewoon uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:40

Volgens mij komt het gewoon omdat de toetsen van de afstandsbediening op tafel lagen,

jij neemt die games van de ondertafel, de tafel trilt, de knoppen worden ingedrukt en de televisie springt aan?

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:24

Ts,je hoeft niet bang te zijn hoor.Je woont in een huis met andere mensen en als je het toch een beetje eng vindt kan je altijd even naar iemand toe gaan.

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 11:29

Britta31 schreef:
Ts,je hoeft niet bang te zijn hoor.Je woont in een huis met andere mensen en als je het toch een beetje eng vindt kan je altijd even naar iemand toe gaan.

Ik woon op mezelf, naast mij zijn er geen andere mensen in mijn huis. (Appartement)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:46

purny schreef:
@sanso en jolliegirl: Hij zei het toch... ben zelf ook LVB dus ja dan neem ik dingen serieus...


Doe niet zo zuur purny. Vind het zeer ongepaste reacties van je. :)

-

Ik kan TS heel goed begrijpen dat dat schrikken is! Zo hadden wij een oude wekkerradio die nog van mn opa was geweest. Klein handig ding inclusief uitschuifbare antenne. :))

Ding heeft echt jaren in een doos gezeten in ons rommelkamertje. Mijn ouders en ik zaten eens beneden en plots hoorde we muziek van boven. Na even zoeken bleek het dus dat radiootje te zijn die we al jaren niet hadden aangeraakt.

Was zo apart maar ik zelf ben dan iemand die wel gelooft in geesten. De een gelooft er in, de ander niet. Maar laten we elkaar vooral in elkaars waarde laten. :D

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:58

Onze TV heeft dat ook een tijd gedaan, toen die nog vrij nieuw was. Ging gedurende de dag of 's nachts opeens aan.......was raar maar na verloop van tijd gebeurde het niet meer. De TV hebben we nog steeds en het is al jaren niet meer voorgekomen. Misschien een soort van storing maar ik geloof niet dat geesten een TV gaan aanzetten maar je weet nooit, als ze zich vervelen en even ontspannen een filmpje willen pakken :o ............... ( is overigens een Samsung).

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:24

Onze TV verspringt wel eens uit zichzelf van zender, dan zit je ook raar te kijken.
En de printer gaat af en toe spontaan aan, dan schrik ik me ook een hoedje. Ik had pas nog een paar dingen waardoor ik echt dacht van wtf, het spookt hier. Maar niet teveel aandacht aanbesteden.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:32

Ik stond tijdens ponykamp onder de douche toen de geluidsinstallatie enorm hard aan schoot. Echt heel hard! Toen heeft iemand in paniek de stekker eruit getrokken en toen is er iets waarschijnlijk gesprongen in de boxen waardoor ie her niet meer deed. Toen werd onze instructrice boos omdat ze de stekker eruit trok, ja sorry maar de douche is ver weg, stond aan, en ik hoorde het al super hard!

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 01:35

Kijk je wel eens ghost adventures?
Na dit wel een aanrader.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 02:10

Ik geloof zelf niet in geesten maar mocht je in geesten geloven dan moet je maar bedenken dat als die geest je kwaad zou willen doen hij dat allang gedaan zou hebben. Een tv aanzetten of een deurtje op een kiertje zetten is misschien wat onhandig maar niet perse schadelijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 06:55

Vannacht! :oo

Opeens hoor ik muziek....dus ik dacht dat de tv het weer deed (TMobile had storing). Al zou dat raar zijn want hij stond op standby en dan gaat ie dus nooit zomaar aan. Tenminste, niet bij mij. Dus ik loop de woonkamer in is het mijn laptop. Maar die was dichtgeklapt en op standby. Dus ik doe hem open en nederland.fm maakte geluid. De site had ik zelf geopend maar ik had het geluid uitgezet...dat is dus weer spontaan aangegaan. :=

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 07:34

Bellatrix schreef:
Vannacht! :oo

Opeens hoor ik muziek....dus ik dacht dat de tv het weer deed (TMobile had storing). Al zou dat raar zijn want hij stond op standby en dan gaat ie dus nooit zomaar aan. Tenminste, niet bij mij. Dus ik loop de woonkamer in is het mijn laptop. Maar die was dichtgeklapt en op standby. Dus ik doe hem open en nederland.fm maakte geluid. De site had ik zelf geopend maar ik had het geluid uitgezet...dat is dus weer spontaan aangegaan. :=

See? Ben ik toch niet de enige! :)

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:45

Slaapwandelen?

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:56

Als de stekker niet in het stopcontact zou zitten zou ik zeggen, ja creepy.
Nu kan dat gewoon gebeuren niets aan de hand.

Zo is hier de tom tom midden in de nacht aangesprongen en begon te ze zeggen draai nu rechtsaf.
Echt geen spook dat de weg kwijt was. :D
Opgezocht en dat model ging wel vaker spontaan aan. Dat verklaarde dus waarom hij zo vaak leeg was.