Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:15

Mijn vorige pc ging s'nachts ook weleens uit zichzelf aan, schrok me altijd rot :+
Geen idee wat het is, maar er zal vast een logische verklaring voor zijn.

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:18

Dat is schrikken zulke dingen TS! Het kan logisch verklaard worden; een afstandsbediening op hetzelfde signaal in een andere ruimte, een trilling via de tafel waardoor een knopje getriggerd is, noem maar op. Er zit vast niets engs achter. :) bespreek het wel met je begeleiders, misschien kun je voor de nacht in overleg met hen de srekker er uit trekken voor je gemoedsrust. :)


Andere mensen, sommige reacties kunnen best kwetsend zijn. TS is zelf verantwoordelijk voor wat hij plaatst maar dat hoeft geen vrijbrief te zijn voor kwetsende of sarcastische opmerkingen. :)

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:20

Praat morgen even met je begeleider(s). Wellicht is er binnen het complex een universele afstandsbediening.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 23:32

UK_eef schreef:
Praat morgen even met je begeleider(s). Wellicht is er binnen het complex een universele afstandsbediening.

Teamleidster is er morgen (Claudia) zal het wel even zeggen... :)

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:35

Op mijn werk gaat midden in de nacht de radio wel eens aan, en dan loeihard :D

Heb me laten vertellen door de huismeester dat dit komt door piekstroom.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:37

Wat een gedoe om niks. Dit gebeurd ook zowat wekelijks bij de tv van mn huisgenoot, heeft inderdaad iets te maken met stroomonderbrekingen.

Gewoon niet in elk onbenullig dingetje iets willen zien, wierrook en geestenverdrijvingsacties lijken me echt totaal overdreven. Als elk huis met zo’n tv die af en toe aan gaat behekst zou zijn, zouden we massaal onder een brug leven in NL. :D

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:38

Prairy schreef:
Ik kon de kerstboom van de buren uit en aan zetten :P

Maar heb ook weleens gehad dat mijn oude radio, die toen echt nog geen idee had van een AB, door bleef spelen toen ik allang de stekker eruit getrokken had. Toen heb ik ook een paar nachten niet zo lekker geslapen...


Dan zou je aan mij een verkeerde hebben >;) nobody touches mijn kerstboom _-:( :+

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:46

Liesje1611 schreef:
Wat een gedoe om niks. Dit gebeurd ook zowat wekelijks bij de tv van mn huisgenoot, heeft inderdaad iets te maken met stroomonderbrekingen.

Gewoon niet in elk onbenullig dingetje iets willen zien, wierrook en geestenverdrijvingsacties lijken me echt totaal overdreven. Als elk huis met zo’n tv die af en toe aan gaat behekst zou zijn, zouden we massaal onder een brug leven in NL. :D


Woont begeleid bij asvz, dat is voor mensen met een verstandelijke beperking
Dat verklaart de reacties van ts

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:54

Coonart: Ik heb dit ooit gehad. Had een analoge tv (voor het digitale tijdperk) die op 1 dag automatisch aan en uitfloepte. Ik woon 2hoog in een flatgebouw met 3 anderE woningen waar op dat moment niemand thuis was, alleen ik.Dus geen lolbroek met dezelfde afstandbediening. Ook floepte de lamp aan, terwijl de schakelaar uit stond. Ik rook een hele rare geur in huis. Geen idee of het toeval was of een geest, maar heb toen gezegd dat ik dit niet fijn vond en of degene me met rust wilde laten. Binnen 10 minuten was de geur weg en deed de tv weer normaal. De lamp bleef soms raar doen maar dat vond ik niet erg.

Dus mocht je denken dat het geen toeval is: gewoon vriendelijk vragen of ze je met rust willen laten. Ookal is er niets en ligt het wel aan je bedrading oid, kan het geen kwaad om te zeggen dat je dit niet fijn vind.

xPabloBokt

Berichten: 9393
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 00:05

Mijn receiver springt meerdere keren per dag uit zichzelf aan en uit :+

Ben daardoor al enkele keren 's nachts wakker geworden met Radio 2 op. :')

Britta31

Berichten: 13137
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 00:14

Onze oude afzuigkap ging ook weleens onverwachts aan.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 00:25

Uhh zeg ik nu iets heel geks ?
Samsung maakt toch gebruik van energie besparing.

Na x bepaalde tijd valt deze uit als er niets gedaan word.


En ik lees ook iets van aanspringen als jullie een tv box hebben voor digitale televisie en deze een update doet kan dit het aanspeinfen wel triggeren.

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 00:44

Onze tv reageert op de WII afstandsbediening, dan gaat hij dus ook zomaar aan.

Anoniem

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 01:18

Onze stofzuiger valt soms midden in de nacht ineens om
:)

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:18

Wij hebben het een poosje met de versterker gehad die op stand maximaal op ruiskanaal ging :') heeft ook wat hartkloppingen opgeleverd. Volgens mij was er toen iets met de aansluiting

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:19

Wij hadden vroeger zo'n kerst deurmat. Als je daarop ging staan, ging ie kerstliedjes blèren. En dat deed ie ook regelmatig als we allemaal samen in de woonkamer zaten (ding lag in de gang). Wij grapten dan altijd dat George, ons huisspook, naar binnen wilde. O:)

Maar de eerste keer schrokken we ons wel wezenloos.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:29

Jolliegirl schreef:
purny schreef:
Ok je bent gek en gestoord. Ik vind echt dat je dingen zoekt om aandacht te trekken. Nu je zin?
De nieuwsuitzending bleef net hangen. Misschien was het wel m’n huisgeest die wilde weten dat hij er was maar het zat toch echt in de uitzending.
Net zoals bij jou even de stroom weg was. Kan gebeuren.



Ik vind deze reactie echt ongepast!


Velen van ons weten dat deze bokkers begeleid woont en zich smders kan uitdrukken dan anderen.
Om hem dan, al dan niet voor de gein uit te maken voor gek vind ik echt belachelijk!


Wat Jolliegirl zegt... ik herhaal het nog maar even..

Kabayo

Berichten: 13957
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:31

Jolliegirl schreef:
purny schreef:
Ok je bent gek en gestoord. Ik vind echt dat je dingen zoekt om aandacht te trekken. Nu je zin?
De nieuwsuitzending bleef net hangen. Misschien was het wel m’n huisgeest die wilde weten dat hij er was maar het zat toch echt in de uitzending.
Net zoals bij jou even de stroom weg was. Kan gebeuren.



Ik vind deze reactie echt ongepast!


Velen van ons weten dat deze bokkers begeleid woont en zich smders kan uitdrukken dan anderen.
Om hem dan, al dan niet voor de gein uit te maken voor gek vind ik echt belachelijk!

Mee eens. Wat een nare reactie. Bah!
Ik zou ook 7 kleuren schijten hoor TS :+

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:36

Maar een universele ab moet toch gesynchroniseerd worden met de tv door hem er naast te leggen? Je kan toch niet random een tv aan en uit zetten? :?

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:50

Sowieso leg je een afstandsbediening toch niet met de knoppen naar beneden?
Er zal vast een verklaring voor zijn. En al zou het een geest zijn dan hoeft het geen boze te zijn he?

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:06

Ik heb dat ook een aantal keren gehad. Dat ik thuis kwam en de tv al aan stond. Die was dus zelf aangegaan toen er niemand thuis was.
Ik dacht ook dat miss reageerde op de ab van de buren ofzo.

Maar Wat was het nou??
Ik had voor een programma een herinnering ingesteld dat ie naar die zender zou gaan als t tijd was.
Maar dat deed hij dus ook als de tv uit stond. Dan ging ie vanzelf aan.
Ik dacht ook dat t spookte maar toen ik die herinnering eruit haalde gebeurde het niet meer...

Misschien heb je er wat aan...?

idje

Berichten: 1309
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:14

Och ja, wij hadden een waterkoker die onverwachts aansprong.
Hoorde je midden in de nacht soms het water koken.
Ding weggedaan..... nummer twee sloeg steeds af, kon je bij blijven staan anders had je geen thee.
Absoluut een geest volgens een collega.
Nou ja, waterkoker nummer twee de deur uit en toen eidelijk eens een exemplaar van een goed merk gekocht (de twee andere waren hele goedkope)
Nooit meer last gehad van spookgedrag.

TS, er is vast een logische verklaring voor deze zaken hoor.
Niet bang zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:26

Suzanne F. schreef:
Sowieso leg je een afstandsbediening toch niet met de knoppen naar beneden?

Ik wel hoor.. is handiger met stof :+

hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:27

Heb ook n Samsung TV, en heb het ook al voorgehad. 's Avonds rond 22u gaat ie ook automatisch uit als ik lange tijd geen knop aangeraakt heb, dus vermoedelijk kan ie zichzelf automatisch weer aanzetten? Ik maak me er ook niet druk om. Wil je zeker zijn, zet hem dan niet meer op Standby, dan kan ie het sowieso niet zelf.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Creepy! TV sprong ineens aan uit zichzelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:38

Een aantal jaar geleden had ik een keyboard, en die ging steeds aan en maakte een vreemd geluid als ik een berichtje kreeg op mijn telefoon. Bleek achteraf dat mijn keyboard behekst was door een oude geest die een hekel had aan mobiele telefoons. Heb het keyboard weggedaan en nooit meer last van gehad. Ik zou je tv weg doen.