Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:07

Hmm, generatiekloof misschien :')
In “mijn tijd” buiten het sprookjesbos om:
Villa volta *\o/* ,
Pandadroom -O- (ik zie geen diepte, dus geen 3D, maar daar kan de Efteling niks aan doen :') ).
Vogelrok -O-
Joris -O-
Baron -O-
Ravelijn... hmm, neutraal
Aquanura *\o/*
Symbolica *nog niet gezien*.

Vroeger kwamen wij echt minimaal 2/3x per jaar, ben er nu alweer een poosje niet geweest

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:11

Shiloh schreef:
Ben wel benieuwd naar die nieuwe ruimte...

Zo groot is dat gebied namelijk helemaal niet naast het Efteling hotel.... je zit in no time tegen de auto weg aan.

Ik weet alleen dat er veel weerstand is vanuit de bewoners.. dat gaat nog een lang traject worden.

Jammer dat de Bob weg gaat, maar veiligheid staat voorop.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:13

DiantaM schreef:
Shiloh schreef:
Ben wel benieuwd naar die nieuwe ruimte...

Zo groot is dat gebied namelijk helemaal niet naast het Efteling hotel.... je zit in no time tegen de auto weg aan.

Ik weet alleen dat er veel weerstand is vanuit de bewoners.. dat gaat nog een lang traject worden.

Jammer dat de Bob weg gaat, maar veiligheid staat voorop.



Nee hoor er is sinds 2(?) weken een overeenkomst met de gemeente dus de bewoners hebben daar niks meer over te zeggen ;)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:15

DiantaM schreef:
Shiloh schreef:
Ben wel benieuwd naar die nieuwe ruimte...

Zo groot is dat gebied namelijk helemaal niet naast het Efteling hotel.... je zit in no time tegen de auto weg aan.

Ik weet alleen dat er veel weerstand is vanuit de bewoners.. dat gaat nog een lang traject worden.

Jammer dat de Bob weg gaat, maar veiligheid staat voorop.


Ik snap het wel... de weerstand. Gaat dan toch flink wat groen weg.

Mijn ouders hebben ongeveer een jaar in hartje Kaatsheuvel gewoond. Zie maar eens op zaterdag ochtend met de bus in Kaatsheuvel te komen. Ik had altijd echt zoiets van “ja leuk al die Efteling gangers... ik wil gewoon naar huis... mag dat ook?” Constant wringen om er tussen te komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:16


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:17

Nope en als er problemen komen met het verkeer moet de Efteling dokken dacht ik. Snap het wel maar Efteling brengt wel veel werkgelegenheid en snap dat ze willen groeien, want met dezelfde attracties kan je niet blijven bestaan.

En ze willen 11% van het park bebouwen en de rest groen, maar als ze niks aan ruimte bij krijgen zal die 11 % ook niet gaan. daar zijn ze heel erg bewust mee bezig en eigenlijk is de Efteling ook een groen park :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:21

Ze gaan 8 hectare groeien, dus tja...

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:21

Ik ben echt een angsthaas wat achtbanen betreft. De Bob gaat nog net haha.
Joris en Hollander vind ik best wel eng. Terwijl ik er al wel meerdere keren in ben geweest...... Vreselijk dat gevoel dat je vast zit en er niet meer uit kan! En dan begint de rit en kan je helemaal niet meer weg.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:24

Ik vind het erg jammer dat de bob weg Gaat, het is een unieke achtbaan. Maar ik snap de Efteling wel, na mijn idee was hij vaker dicht dan open de laatste tijd :+ hij mocht ook niet draaien met regen namelijk. Ze hebben er veel aangedaan zodat hij weer kom draaien, maar omdat het een oude baan is, en de leverancier deze banen niet meer maakt is het lastig om aan onderdelen te komen als ik de verhalen moet geloven.

Volgende week maak ik een ritje! Gelukkig kan ik zo vaak als ik wil :)

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:24

Iel. Ook nog een saaie achtbaan voor 4 tot 10 jarigen las ik ergens, bah. "Familieachtbaan" noemen ze het dan. De bob is top!! :p Ik vind dit dus echt stom... Zoveel herinneringen aan de bobslee daar!!! Een van de weinige dingen waar ik destijds in durfde ook ha ha ha. Goed banketstaaf vind ik het. Maar dat is dan weer mijn mening.

Bouw die stomme achtbaan dan gewoon op je uitbreiding.....

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:24

Erg leuk dat ze wel het alpenthema houden.
Vind dat vooral in de winter erg leuk.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:26

De Bob was nou net een van de leukste banen daar! -O- Jammer dat die weg gaat.

Anoniem

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:27

Arme bob :(:) , vond ik altijd super leuk :):)

Maar nieuwe achtbaan ziet er ook weer leuk uit

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:28

Ik moest ook even fronzen met “kinder achtbaan”. Ben er 1x in geweest bevond het doodeng! :') (nu maak je mij ook écht niet gelukkig met achtbanen )

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:28

Ben blij dat de Bob weg gaat. Ik ben er maar 2 keer in geweest en ik heb me die 2 keer zo ontiegelijk onveilig gevoeld :')

Maar dat gevoel klopt dus wel een beetje.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:46

Ik snap wel dat ze een dubbele bouwen, met de toenemende bezoekersaantallen kunnen ze in een dubbele wel meer mensen tegelijkertijd kwijt.
En aan de toegangswegen en dergelijke betaalt idd de Efteling mee.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:21

Ik vind het jammer dat de Bob weggaat. Gelukkig zijn mijn kinderen inmiddels wat groter, maar de bob had geen minimale leeftijd en geen minimale hoogte, dus dat was voor mijn kinderen de 1e belevenis en wat hebben ze een lol gehad!!!

Los daarvan heb ik het altijd een leuke attractie gevonden.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:39

Beetje jammer alleen dat het tegenwoordig elke dag zo afschuwelijk druk is dan je de helft van het park niet eens meer kan zien. Hoop dat ze met de uitbreidingen wat meer kunnen betekenen voor de capaciteit.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:51

L_iek schreef:
Beetje jammer alleen dat het tegenwoordig elke dag zo afschuwelijk druk is dan je de helft van het park niet eens meer kan zien. Hoop dat ze met de uitbreidingen wat meer kunnen betekenen voor de capaciteit.



Als je op een doordeweekse dag gaat valt dat wel mee hoor. Heb nu een maandje een abonnement voornamelijk voor mijn peuter dochter. Al 5x geweest en dan gewoon zorgen dat je er op tijd bent. Maximaal 15 minuten gewacht tot nu toe

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:54

maratjesammy schreef:
L_iek schreef:
Beetje jammer alleen dat het tegenwoordig elke dag zo afschuwelijk druk is dan je de helft van het park niet eens meer kan zien. Hoop dat ze met de uitbreidingen wat meer kunnen betekenen voor de capaciteit.



Als je op een doordeweekse dag gaat valt dat wel mee hoor. Heb nu een maandje een abonnement voornamelijk voor mijn peuter dochter. Al 5x geweest en dan gewoon zorgen dat je er op tijd bent. Maximaal 15 minuten gewacht tot nu toe


Tuurlijk zijn er rustige dagen. Mijn paard staat een paar straten verder en verbaas mij er elke keer weer over als de parkeerplaats naast de brandweerkazerne gevuld gaat worden. In ieder geval fijn voor de Efteling dat ze goede zaken doen.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 16:57

Veel mensen kunnen niet zo makkelijk op doordeweekse dagen. (Lees school en werk). De meeste iegenlijk niet

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:04

Wij waren dit voorjaar op een doordeweekse dag. Ivm de verwachting dat het rustig was, was het gevolg dat er overal minder treintjes werden gebruikt (bvb 1 instapperron bij de vliegende hollander, 2 karretjes bij de baron). En hierdoor nog wachtrijen van een uur %) Werd ook niets bij gezet door de dag heen... Denk je op een rustige dag te gaan :wave:


Ik vind het heel jammer dat de bob vertrekt! Die vind ik nog wel leuk, de achtbaan die in de plaats komt, gaat mij waarschijnlijk veel te traag...

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:22

Ik ga 2 november met 3 collega's en 8 clienten. Ben erg benieuwd hoe het dan is. Hopelijk geen lange wachtrijen :)

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:53

Ik snap het heel goed..Die bon was echt oud en onderhoud was biet meer te doen.
Met het verdwijnen van de Pegasus was er geen achtbaan meer voor de jongere kinderen die niet over de kop durven.

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:57

Ik vind het niet zo erg dat de bob weggaat. De laatste keer echt onwijze blauwe plekken aan overgehouden op mijn bovenbenen. De Pegasus mis ik soms nog wel, dat was de eerste echte achtbaan waar ik in durfde. Al vind ik de Joris en de Draak ook superleuk. Dat is nu mijn favoriet. Zelf vind ik de Vliegende Hollander en Vogel Rok eng, maar dat komt omdat ik niet van donkerte houd. Ik zie liever wat er om me heen gebeurt.
Helaas door mijn huidige werk in het onderwijs weinig gelegenheid om buiten de schoolvakanties te gaan.