Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:50

Op een gegeven moment wordt het onderhoud aan zo'n baan ook gewoon te kostbaar. Een achtbaan heeft een levensduur van zo'n 30 à 40 jaar, de bob is nu 33. Een paar jaartjes jonger dan de originele Python, en die is natuurlijk ook grotendeels vervangen :)


Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:58

Ik vind het prima, bijna iedere keer dat ik er ben is de bob inderdaad weg. :z

live laugh love

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 01:57

Levitate schreef:
Wij waren dit voorjaar op een doordeweekse dag. Ivm de verwachting dat het rustig was, was het gevolg dat er overal minder treintjes werden gebruikt (bvb 1 instapperron bij de vliegende hollander, 2 karretjes bij de baron). En hierdoor nog wachtrijen van een uur %) Werd ook niets bij gezet door de dag heen... Denk je op een rustige dag te gaan :wave:


Ik vind het heel jammer dat de bob vertrekt! Die vind ik nog wel leuk, de achtbaan die in de plaats komt, gaat mij waarschijnlijk veel te traag...

Ik was er dus afgelopen maandag en er was wel 1 trein bij baron maar is dat niet altijd? En wel gewoon twee perron bij vliegende. En 4 treinen bij Joris. Maar Efteling is altijd wel wat te doen en er staan bijna altijd wel rijen. Ik heb maandag bij Joris meteen kunnen wachten bij het instap stuk, baron 10 minuten maar vliegende Hollander wel echt het hele binnen stuk gewacht maar wel telkens lopen. Eigenlijk overal wel een rij maar dat t wel gewoon doorliep dst was wel echt fijn.

Gewoon altijd door de weeks gaan! En is idd lastig met werk maar opzich valt er wel wat te fixen toch.

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:18

Ik vind het stiekem best grappig dat er staat dat de bob een kinderachtbaan is.. :')
Ik ben ooit als kind in de bob geweest en heb er nog steeds een trauma van..
Durf wel iets meer dan vroeger, maar ik ga nog steeds niet in de bob..

Misschien moet ik dit trauma maar eens verwerken en toch nog een keer erin gaan voordat het te laat is :+

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:51

L_iek schreef:
Beetje jammer alleen dat het tegenwoordig elke dag zo afschuwelijk druk is dan je de helft van het park niet eens meer kan zien. Hoop dat ze met de uitbreidingen wat meer kunnen betekenen voor de capaciteit.


Nee hoor. Juiste dag kiezen.
Ik ben laatst geweest en langste wachtrij was 15 minuten. Meestal 5 minuten. Zo ben ik 7x in de Joris en de draak geweest :+

De Bob vond ik doodeng, haha
Ik vind bijna alles leuk in de Efteling, behalve villa volta en het schip.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:22

Ik ga ook niet in villa volta hoor, word ik misselijk van.


xRaisin

Berichten: 1753
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:08

Jammer van de Bob, vond het altijd een erg leuke attractie, maar ik snap hun keus wel. De attractie die er na komt vind ik niet zo interessant klinken. Maar wel leuk dat ze dat Oostenrijkse stijl nog houden!

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Efteling haar bobsleebaan maakt plaats voor nieuwe achtbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:08

Heel jammer van de Bob! Maar niet meer dan terecht.... Het is de laatste jaren alleen maar erger geworden met het horten en stoten... Bij regen mag hij niet open, ivm de gladheid... Ben al een poosje niet meer in de Efteling geweest (in het jaar dat de Baron open ging ben ik nog even geweest en daarna niet meer).

Wel jammer dat er weer een soort van Joris en de Draak voor terugkomt, maar wel leuk dat het thema blijft!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Antgillya, Astrophe, boyca, Christina, DJZ, Duran123, ellen05, fjord_brucht, Freyr, Kitty_, Koekie_186, Sabbientje, Sasqiua, SentiBot, soeboenoe, supervon78, Tamara1991, VenoSnorlax, WendyShet, YandexBot en 247 bezoekers