Voor het eerst babysitten..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Voor het eerst babysitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 16:12

Och jee. Ik heb het voor mekaar hoor. Ik ga vanavond voor het eerst van mijn leven babysitten. Ik 26 jaar oude muts die niks met kinderen heeft en bloednerveus word alleen al door ze in m'n omgeving te hebben :o

Een kennis van me zat helemaal omhoog en wist niet meer wat te doen. Babysitter had afgebeld en ze kon geen kant op. Alleenstaande moeder zijn lijkt me al ingewikkeld zat dus ik heb aangeboden haar uit de brand te helpen. Over 2 uurtjes is het zo ver.

Het kindje in kwestie is 5 jaar oud en echt heel erg lief. Ik ben alleen nog nooit alleen geweest met een kind, laat staan dat ik het op bed moet leggen etc. Help :')

Mijn vriend lacht me vooral heel hard uit, omdat ie weet wat voor kindervriend ik ben :+ . Dus wat extra tips etc. zijn welkom van de ervaren babysitters onder ons :D

Even voor de duidelijkheid, ik vind het niet erg om te doen. Ben denk ik vooral heel zenuwachtig nu over de gedachte 1 op 1 te zijn met zulk jong grut.


MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:19

Ah joh, kindje is vast alleen maar enthousiast dat je komt. Spelletje doen, lekker samen eten en dan tandjes poetsen en in bed. Misschien nog een verhaaltje voorlezen. Kent het kindje je? Lief van je trouwens om te helpen :j

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Voor het eerst babysitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:22

Vraag naar het bedtijd ritueel en hoe streng je moet zijn met het naar bed gaan, heeft ze hulp nodig op de wc, waar liggen dingen als pyama en tandenborstel (kan ze zelfstandig poetsen?). Verder zou ik een potje memory of kwartet doen en vervolgens een film opzetten. Daar worden ze vaak lekker ontspannen van en gaan ze makkelijker slapen.

Vergeet ook niet te genieten! 5 jaar is een leuke leeftijd!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:23

Ik denk dat het kindje morgen naar school zal gaan en dus (gelukkig :') ) al snel naar bed zal moeten.
Ik zou even goed navragen wat haar normale ritme/volgorde is. Moet er een lichtje aan op haar kamer of op de gang? Heeft ze een knuffel waar ze altijd mee slaapt en waar is die?

Even rustig wat spelen. Niet te druk als ze kort er na naar bed moet. Tanden poetsen, nog een slokje water misschien en nog even naar de wc. Op bed een verhaaltje lezen en dan gaat ze hopelijk lekker slapen.

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:29

Oh joh, 5 jaar is een leuke leeftijd, dan kunnen ze al zoveel en vertellen wat ze wel en niet willen :D

Ik zou inderdaad naar het bed ritueel vragen en hier ook aan vast houden, vragen wat te doen als hij/zij moeite heeft met afscheid nemen van de ouder.
Waarschijnlijk ligt het kotertje op tijd in bed omdat hij/zij morgen naar school moet dus je overleeft het vast wel!

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:34

Vanaf welk tijdstip pas je op? 5-jarigen gaan tussen 7 en 8 uur echt wel naar bed, dus dat scheelt al met wat oudere kinderen. Ik pas zelf regelmatig op en zolang je een leuk spelletje weet om ze mee bezig te houden, kom je al een heel eind. Qua op bed leggen: tanden poetsen gaat vaak zelf, pyjama aan, verhaaltje voorlezen en dan moet het licht uit. Hier moet je bij het ene kind wat duidelijker in zijn dan bij het andere, maar dat voel je zelf wel aan.
Meestal gaat de tijd een stuk sneller dan je denkt en achteraf valt het altijd mee :j

Dakota F12+1 / L1+4

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Voor het eerst babysitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:43

Voordeel is dat ze met 5 wijs genoeg zijn om te vertellen hoe alles werkt en eerlijk genoeg om niet te jokken.
Komt vast goed!

...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Voor het eerst babysitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:47

Ik heb wel eens opgepast bij die leeftijd en die zijn vrij eerlijk. Dus die kon je gewoon vragen "vertel eens, wat zullen we doen voor we naar bed gaan?" en dan is het reuze interessant om alles uit te moeten leggen (hier is de tandenborstel, dan naar de wc, dan een verhaaltje lezen etc.)
Vraag je vriendin of je haar mag appen als je een vraag hebt, dan komt het vast goed. :) En vergeet niet te vragen hoe de TV werkt haha. (Of neem iets anders om te doen mee)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Re: Voor het eerst babysitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 21:01

De kleine ligt op bed, maar slaapt nog niet. Ben zelf doodmoe en moet eigenlijk nog even werken. Dacht dat mooi te doen terwijl ze sliep :+ Maar het gaat goed :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, Annenas, BeFunny, Bloemetje75, Eliana, Evelyne79, Facebook, FransienE, Galeobdolon, GoogleAdsense, IASCrawler, Jatoby, jitskenienke, Lau07, Leedebee, Letje01, LiDi, MerleSimone, petje86, Rije, Saintelette, sas27, Snippergroen, Talindos, Telpeva, xRaisin en 174 bezoekers