Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat doe jij wanneer er een orkaan op je vakantie adres af komt?

A. Ach, het zal wel weer meevallen, ik blijf lekker zitten waar ik zit.
27 (10%)
B. Ik blijf en ga er vanuit dat ik daarna gewoon naar huis kan.
48 (19%)
C. Ik neem het risico niet en ik ga naar huis.
88 (35%)
D. We pakken het vliegtuig en gaan ergens anders heen.
24 (9%)
E. We zouden eigenlijk heen gaan, maar we blijven thuis of zoeken een andere plek.
41 (16%)
F. We gaan dit weekend heen en we gaan gewoon en zien wel.
21 (8%)

Totaal aantal stemmen: 249


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:49

_Kellyy schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Ik zit nu op zo'n mooi eiland.
En ik blijf lekker zitten waar ik zit. Ze verwachten hem voor dit weekend. En ik ga pas volgende week donderdag naar huis en heb ik dan vertraging heb ik gewoon pech en gelukkig nog een aantal dagen vrij voordat ik weer aan het werk mag :)

Hier maken de locals zich nog geen zorgen, vanuit Tui is ook iedereen nog relaxed :)

Ook in het Griekenland topic heeft iemand een wolkbreuk gehad in Kos stad. En wij zitten 20 kilometer verder en niks aan de hand :o


TUI blijft altijd relaxed, zelfs als er problemen zijn met het vliegtuig is mijn ervaring. Dan weten ze niet hoe snel ze weg moeten rennen. :+

Proest jou ervaring dus ook al. Oeps

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:51

Selka schreef:
"We pakken het vliegtuig en gaan ergens anders heen." Ga mijn vakantie niet laten verpesten door een orkaan.


Ja, lekker ergens anders vakantie vieren.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:53

karuna schreef:
_Kellyy schreef:
TUI blijft altijd relaxed, zelfs als er problemen zijn met het vliegtuig is mijn ervaring. Dan weten ze niet hoe snel ze weg moeten rennen. :+

Proest jou ervaring dus ook al. Oeps


Kan er een boek over schrijven........
Zoek maar op.. Gestrande reizigers Dubai 2016 :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:54

Yup die had ik al gevonden. Toen we zochten wat tui gedaan had met irma. Kwam genoeg naar boven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:00

Joolien schreef:
xyzutu2 schreef:
Wel vreemd, op de Nederlandse weersites wordt gewaarschuwd dat Kreta middenin de orkaan zou komen te liggen, maar als ik op Weather Maps kijk dan ligt de baan van het oog een stuk hoger en gaat dat over Mykonos, en dat is ook een grote toeristenplaats. Gek dat die dan niet genoemd wordt, terwijl het oog daar op zondagochtend overheen draait.

Ja dat ligt denk aan de geupdate kaarten, want de laatste kaarten plaatsen m ook zuidelijker, meer over Kreta heen. :j http://Www.windy.com is een goede en makkelijke site om het te volgen.


Mooie site, die Windy, bedankt voor de link! _/-\o_
Ik heb net even wat met de schuifjes geschoven op windy, 8-) maar daar zie je ook dat het weer in Griekenland - zelfs op zee - extreem lokaal is: de orkaan wil blijkbaar alleen over de 'open zee' tussen Kreta en de noordelijkere eilandgroepen ronddraaien, waarschijnlijk omdat al die eilandjes hun eigen heuvels en bergjes hebben die de vrije luchtstroom hinderen. Kijk je op de Windy kaart naar Fira en alle eilanden daarboven, dan krijgen die eilandgroepen hun eigen 'windeiland' met een constante windkracht 6 volgens deze voorspelling, de rotatie blijft daar echt onder.

Natuurlijk kun je die windvoorspelling in Griekenland sowieso nooit vertrouwen als het om eilanden gaat, want elke keer als ik op een Grieks eiland zit en de voorspelling voor dat eiland is windkracht 5 in Noordelijke richting, dan komt het in de vorm van windkracht X uit zuidelijke richting langs zeilen, maar als ik in een hotel zou zitten op een eiland ten noorden van Fira, en mijn hotelkamer de windstoten van windkracht 9 van de afgelopen dagen ook overleefd heeft, dan zou ik daar denk ik blijven. Een boot vinden die je van je eiland afhelpt wordt morgen sowieso al lastig, dus ook al wil je weg, dat betekent niet per se dat dat ook kan. ;)

En dan is Griekenland ook nog eens groter dan de eilanden alleen, je zult waarschijnlijk niet door de Vikos kloof moeten gaan wandelen dit weekend, maar dat betekent niet dat je ook wegspoelt als je in je hotelkamer zit. ;)

Ballard_L

Berichten: 2493
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:17

Ironisch :') ‘Boek vandaag nog’

Afbeelding

Ik zou denk ik denken: ach dat zien we wel. Ik hou zelf wel van extreem weer, dus ik zou (mits ik veilig zit) ervan genieten!

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:25

Ik mis de optie;Ik blijf bewust langer om het mee te maken :D

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:51

Jaaaah. Waarschijnlijk heel dom maar ik ben gefascineerd door storm en onweer. En hoe gevaarlijk ook ben ik dan vaak buiten. Dus ....niet geremd door enige kennis van zaken, en waarschijnlijk heel stom, lijkt het me toch gaaf om eens mee te maken.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:03

Leuk dit, mijn ouders vliegen morgen van Kreta terug naar huis... Sunweb heeft nog niks laten horen. Heeft iemand met verstand van zaken een idee of het morgen veilig is om te vliegen? Ik zit in de stress zeg maar

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:13

Als t niet veilig is laten ze dat vliegtuig toch niet vliegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:14

Telpeva schreef:
Leuk dit, mijn ouders vliegen morgen van Kreta terug naar huis... Sunweb heeft nog niks laten horen. Heeft iemand met verstand van zaken een idee of het morgen veilig is om te vliegen? Ik zit in de stress zeg maar

Morgen komt wel goed, echt :j

Anoniem

Re: Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:16

Als ik de voorspellingen moet geloven kun je zelfs zaterdag nog de hele dag veilig vanuit Kreta vliegen, en het zou met niets verbazen als Athene zondag voor noordelijke vluchten open kan blijven.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:21

Ik lees even mee, heb net met mijn zus,zitten whatsappen,die zit op Kreta.
Maak me wel wat zorgen dus hoop dat het mee gaat vallen

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:24

Bedankt voor de antwoorden! Dan slaap ik straks toch wat lekkerder :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:26

ellepel schreef:
Ik lees even mee, heb net met mijn zus,zitten whatsappen,die zit op Kreta.
Maak me wel wat zorgen dus hoop dat het mee gaat vallen


Aan welke kant zit ze, noord of zuid?

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:30

Whut? Wij vertrekken zaterdag naar Griekenland en het is dat ik dit topic toevallig tegenkom, want ik heb er serieus niets of niemand over gehoord, ook de reisorganisatie niet.

Edit: Net op die website gekeken die hier werd aangegeven en zie niets geks qua kleuren in Corfu, dus ik ga voor antwoord F.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 27-09-18 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:34

Yv_ schreef:
Whut? Wij vertrekken zaterdag naar Griekenland en het is dat ik dit topic toevallig tegenkom, want ik heb er serieus niets of niemand over gehoord, ook de reisorganisatie niet. Dus ik ga voor antwoord F.

Ja sommige organisaties zijn niet zo vlot. Waar ga je heen?

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:36

Pas 'm net aan haha, Corfu. Had even op die website gekeken die jullie hier besproken en de rode kleuren zijn een stuk zuidelijker. Bij een orkaan a la Twister (ja die oude film) had ik mijn vakantie wel omgezet :)).

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:40

Ik heb hier nog niet zo veel over meegekregen, m'n moeder zit op dit moment op Kreta en hoort zondag terug naar hier te vliegen. Is dat wel realistisch als ik dit zo hoor/lees? :')

Anoniem

Re: Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:43

Yv, Corfu wil nog wel denk. Misschien is t weer niet zo top, maar daar zit je wel in een ander gebied.

Sanne, zondag terug vliegen wordt idd spannend.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:46

Vriendinnetje van mij vliegt zaterdag op Kos en gaat morgen met Tui bellen.

Hebben al de hele week leuk contact met zowel de Belgische als de Nederlandse tui mevrouw en ook de mensen die op het Resort werken maken zich niet druk en is het afwachten hoe het zich vormt :)

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:48

Van z’n lang zal z’n leven niet dat ik erheen zou gaan, al kreeg ik geld toe.
Heb dan Irma meegemaakt op st Maarten die veel erger was dan een cat. 1, maar alsnog nooit meer :n
Zeker een land als Griekenland dat zover ik weet dit nooit meemaakt dus absoluut niet voorbereid zal zijn. Mensen die zeggen dat ze willen helpen, als de stroom er echt voor langere tijd uitligt ben je alleen behulpzaam door weg te gaan zodat je eten bespaard voor de bevolking.
Kan je beter gaan helpen met wederopbouw als er weer stroom is in mijn ogen.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:51

xyzutu2 schreef:
ellepel schreef:
Ik lees even mee, heb net met mijn zus,zitten whatsappen,die zit op Kreta.
Maak me wel wat zorgen dus hoop dat het mee gaat vallen


Aan welke kant zit ze, noord of zuid?


Precies weet ik het niet.
geloof in agios nikolaos?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:58

Als ik er zou zitten zou ik blijven. Maar ik ben er dan ook voor de katten. Die hebben mij dan hard nodig.
Zou haast nu nog in het vliegtuig stappen juist om te helpen. De storm zitten we wel ergens uit.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:03

Cowgirl schreef:
Als ik er zou zitten zou ik blijven. Maar ik ben er dan ook voor de katten. Die hebben mij dan hard nodig.
Zou haast nu nog in het vliegtuig stappen juist om te helpen. De storm zitten we wel ergens uit.



<3