Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
xPareltje

Berichten: 934
Geregistreerd: 14-02-18

Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 22:30

Hallo Bokkers.

Sinds een tijdje heb ik een hele leuke jongen leren kennen. We hebben veel gepraat en gebeld op en elkaar gezien op whatsapp. Het voelde van allebei de kanten goed aan en we vinden elkaar ook al leuk. We zouden elkaar volgende week (dan heeft hij vakantie) gaan ontmoeten in real life, hij zou dan naar mij toe komen om samen naar de kermis te gaan.

Maar nu.. vanavond heb ik met hem gebeld en kwam weer het gesprek naar boven waar ik precies woonde. (dit heb ik hem ook al eens eerder verteld). Dus ik vertelde nogmaals waar ik woonde en het eerste wat meneer zei: ''OMG, dat is 3 uur rijden?!'' Hij woont in Groningen en ik in Limburg. Toen zei ik de opmerking: ''liefde kent geen afstand als je voor elkaar wil gaan''. hierop antwoordde hij: ja inderdaad.

Wat moet ik doen.. Ik wil zo graag voor hem gaan, maar dit werkt niet |(
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 24-09-18 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt


JustMeI2

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-05-18
Woonplaats: Friesland

Re: Een leuke jongen.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:32

Ik vindt het eerlijk gezegd een beetje een vaag verhaal. Als je ervoor wilt gaan, ga er dan voor.
Als je denkt dat afstand een probleem wordt, praat dan met hem over oplossingen.
Als je het niet ziet zitten, doe je het niet :)

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:37

Jeetje, maar je weet toch nog niet eens of het liefde is? Je hebt elkaar nog niet eens in het echt gezien!

Spreek gewoon ergens halverwege af, kijk of het klikt, en focus niet direct op liefde. Als het echt goed zit komt dat namelijk vanzelf wel. :)

xPareltje

Berichten: 934
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 22:40

Palmera schreef:
Jeetje, maar je weet toch nog niet eens of het liefde is? Je hebt elkaar nog niet eens in het echt gezien!

Spreek gewoon ergens halverwege af, kijk of het klikt, en focus niet direct op liefde. Als het echt goed zit komt dat namelijk vanzelf wel. :)


Nou we hebben elkaar wel al eens eerder gezien alleen is dit al 2 jaar geleden |( Toen voelde we al iets voor elkaar, alleen zat ik toen zelf nog midden in een relatie. Dus hij meent het wel echt :')

xPareltje

Berichten: 934
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 22:46

JustMeI2 schreef:
Ik vindt het eerlijk gezegd een beetje een vaag verhaal. Als je ervoor wilt gaan, ga er dan voor.
Als je denkt dat afstand een probleem wordt, praat dan met hem over oplossingen.
Als je het niet ziet zitten, doe je het niet :)


Nou het komt eigenlijk niet van mijn kant uit. Want ik vind hem leuk dus die afstand zou me nog niet eens wat uitmaken om bij diegene te zijn waar ik van hou. Ik zou er zeker voor willen gaan alleen, hij vind de afstand een groot probleem.. |o

Lynnepinny

Berichten: 2697
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:52

Pfoe, snap ik wel. 3 uur van elkaar vandaan is niet niks, zeker als je nog niet echt wat hebt opgebouwd. Ik kan ook niet helemaal inschatten hoe oud je bent, ben je student en heb je toevallig studenten OV? Dan zou je in principe wat vaker kunnen afspreken met gratis reizen.

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:56

Niet aan beginnen, daaâg. Volgens mij heb je in Limburg ook prima jongens. :')
Je hebt m 2 jaar geleden voor het laatst gezien dus bent (nog) niet eens verliefd op hem, dus bezint eer je begint.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:57

Maar je hebt hem nog maar één keer in het echt gezien en dat is al 2 jaar geleden? En verder alleen via de telefoon contact? Dus nog nooit echt samen tijd doorgebracht?

Voor je er echt van uit gaat dat dit de liefde van je leven is, zou ik eerst eens wat dagen met hem doorbrengen. Meerdere keren overdag samen wat gaan doen. Hoe oud ben je ongeveer?

Ik kan hem trouwens wel begrijpen dat hij het lastig vindt dat jullie 3 uur uit elkaar wonen. Weet je eigenlijk wel zeker dat hij ook echt verliefd is op jou? Dat hij hetzelfde voor jou voelt als jij voor hem?
Probeer niet te hard van stapel te lopen en hem eerst eens goed te leren kennen.

Misschien kun jij de keer erna zijn richting opkomen of ergens halverwege afspreken?
Echter als hij het al een probleem vindt om te reizen om je te ontmoeten, dan gaat het toch lastig worden vrees ik.

Hhilde

Berichten: 7399
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:04

Drie uur enkele reis is veel hoor... Dus bedenk inderdaad heel goed wat de opties zijn en of dit voor jullie kan werken.

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:12

Er zijn relaties waarbij de afstand Nederland - Australie is die werken en er zijn relaties met the girl next door die niet werken. Gewoon afspreken en kijken wat het wordt

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Eilinora

Berichten: 11904
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:20

Mijn vriend woont in Drenthe en ik woonde in Limburg,dik 2 uur rijden (maar 3 kwartier korter dan jullie) en we deden het veel.
Ik ging om de week met de trein naar hem en hij kwam soms naar mij.

Inmiddels zijn we dik 3.5 jaar samen,ben ik verhuisd naar Drenthe en verwachten we ons 1ste kindje.

Het kan werken als de wil er is.
En wat is 3 uur nou eenmaal, als je het eerlijk afwisselt hoeft het niet elke week te zijn.

Als hij aangeeft niet die afstand te willen rijden dan is de liefde er ook niet echt.

Spreek gewoon halverwege ergens af om te gaan lunchen en zie dan verder.

Anoniem

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:28

Nou... liefde kent zeker wel afstand!:p als jij je ff rot voelt is hij er niet zo 123 voor je.. 'even' samen zijn zit er ook niet in.. ik zou de boot ook afhouden als ik hem was. Je vind vast een leuke vent dichtbij huis!

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:53

Je kan het altijd een keertje proberen. Is het niks, dan is het niks. Maar het meteen al afkappen omdat de afstand te lang is voor àls jullie misschien ooit op een dag een relatie krijgen, vind ik zelf wel zonde. Wie weet worden jullie allebei super verliefd, dan zijn er altijd wel oplossingen te vinden. Mijn moeders vriend woont op twee uur afstand, mijn vriend op bijna anderhalf uur. Dat is natuurlijk allebei een stukje korter dan bij jou, maar het is prima te doen :)

*pum*

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:54

Ik ben ook geen type voor lange afstand relaties.

Maar voor het eerst afspreken kan toch in het midden? Dat scheelt al een hoop. Ipv hem helemaal naar jou laten komen


Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:59

Tja, het is niet ideaal maar jullie zijn niet de eersten die zo'n eind uit elkaar wonen. Maar het moet wel bij je passen om zo'n eind te reizen. Jullie kunnen het altijd proberen en dan maar zien of het werkt voor jullie. Niet geschoten is altijd mis.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:02

Jullie moeten het beide echt willen. En nee het is niet makkelijk. Mijn eerste relatie was noord Brabant/Overijssel en duurde 4 jaar bijna. Nu heb ik al bijna twee jaar een relatie Nederland/België. Zien elkaar ieder weekend. Soms slaan we eens over. Wij hebben wel al samenwoon plannen.
Laatst bijgewerkt door Saskia9 op 25-09-18 07:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Karaat_the_newforest op Instagram

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:02

Ik heb best lang een baan gehad waar ik 45 min tot 2:15 enkele rit voor moest reizen. Als dat kan, kan dit ook :) maar heb je echt het woord liefde al gebruikt? Dat vind ik wel erg heftig.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:16

Poeh als jij die laatste zin echt hebt gezegd dan zal hij het nu al wel benauwd hebben. Ik zou hard wegrennen denk ik.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

_Nancy

Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:25

Waar een wil is...

Persoonlijk zou ik dit véél te ver vinden, mijn ex woonde op een half uur afstand, dat vond ik lang genoeg.
Maar dat is ieder voor zich en als je er (beide) voor wilt gaan, ja waarom niet dan :+

Dit is nog wel heel erg pril, ik zou ook eerst even in het midden afspreken.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Anoniem

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:29

Ik zou de bal even lekker bij hem laten liggen. Als hij naar jou toe zou komen is het aan hem om te bepalen of het te ver is, dat kan jij niet invullen als jij niet degene bent die die reis gaat maken. Het is absoluut te doen en je hebt gelijk in dat liefde altijd wel een weg vindt, ik heb vier maanden aan de andere kant van de wereld gewoond toen ik mijn vriend net een paar maanden kende, maar het is wel gewoon echt een onwijs ver stuk reizen om een relatie op te bouwen.

TinkerTreas

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:03

Ik heb een half jaar geleden afgesproken met mijn ex vriendje van ruim 20 jaar geleden, die in Parijs woont :D
Nu was bij ons allebei het gevoel weg toen we elkaar ontmoetten, terwijl het bij het mailen net zo goed klikte als vroeger.

Voor sommige mensen kan het werken, een relatie op afstand, voor anderen niet. Het is belangrijk dat jullie daar hetzelfde over denken, anders hoef je er bij voorbaat al niet aan te beginnen.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:07

Tja, mijn liefde moest ik 3,5/4 uur voor vliegen voordat we elkaar konden zien :+
Inmiddels samenwonend en getrouwd, dus alles kan.. Je moet het er alleen wel (beide) voor over hebben.

Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:10

Ik snap het wel, ik zou het persoonlijk ook niet willen, iemand zover weg. Inderdaad wat pimaude zegt, eventjes elkaar zien ofzo als het zo uitkomt zit er niet in, je kunt het alleen maar heel goed plannen en dan moet je er nogal wat voor opofferen of aanpassen als het wat zou worden. Moet je wel zin hebben en het moet ook allemaal maar kunnen (bijvoorbeeld ivm hobby's of wat dan ook). Ik ben blij dat mijn vriend maar 20 minuten verderop woont in ieder geval! Wij zouden echt een serieus planningsprobleem hebben als wij zover weg zouden wonen :')

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Re: Een leuke jongen ontmoet.. maar hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:04

Tsja, mijn vriend en ik wonen 2500 km uit elkaar. Maar je moet het er inderdaad beide voor over hebben :)

foxy80

Berichten: 7852
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:27

Laat angst voor zoiets de boel niet van tevoren verknallen. Anders had ik nooit mijn echtgenoot leren kennen. Stond in een discotheek klein uurtje rijden van mij thuis, raakte aan de babbel, en ik dacht nog: "oeh, ik ben ver van huis, straks komt hij van nog verder weg, dat kan niet werken, kap dit maar af". Toch blijven kletsen. Bleek hij in mijn buurgemeente te wonen :')

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 9 bezoekers