2 broers en ik leeftijd verschil en afstand

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

2 broers en ik leeftijd verschil en afstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 20:45

Hallo lieve bokkers.

Ik weet niet zo goed hoe ik dit topic moet noemen maar laat ik gewoon mijn verhaal doen.

laat ik beginnen bij het begin.

Ik verschil nog al wat in leeftijd met mijn broers mijn oudste broer is 28 en word dit jaar 29 en dan heb ik nog een broer en die is 26. en ik ben 22 We hebben alle 3 dezelfde moeder maar mijn 2 broers hebben dezelfde vader en ik heb een andere vader.

We zijn ook niet bij elkaar op gegroeid in 1 gezin wij zijn alle 3 namelijk pleegkinderen.
Mijn 2 broers zijn opgegroeid samen in 1 gezin en ik ben in ander gezin opgegroeid.

Vroeger zagen wij elkaar zo 2 tot 4x per jaar vaak is dat niet ik kan mij ook niet herinneren dat wij buiten die afspraken ook echt veel contact hadden. Wel was het altijd leuk om elkaar te zien.

Afgelopen jaren denk nu zo 8 jaar is het elkaar zien minder geworden mijn oudste broer ging werken op een schip en mijn andere broer tjah had ik al niet veel contact mee en werd minder.

5 jaar geleden hebben we jaar helemaal geen contact gehad ik ging studeren en contact was al weinig en dan verwaterd het nog erger.

2 jaar geleden kreeg ik weer meer contact en zag ik ze met regelmaat.

Ondertussen is mijn oudste broer vader geworden en helaas heb ik zijn dochter nog niet gezien elke keer als wij afspreken dan komt er vanuit hun kant weer iets tussen dat het die dag niet door kan gaan heb mijn broer sinds december 2016 al niet meer gezien. ( mijn oudste broer dus)

nu heb ik regel matig contact met mijn jongste broer die van 26 en dat contact is ook erg leuk en zien we elkaar regelmatig nog niet vaak maar wel af en toe.

Nu bessef ik mij eigenlijk dat ik echt er verschil is tussen ons .

ik kreeg vandaag de vraag van mijn jongste broer wanneer ik moeder zou worden ik zo denk eind 20 terwijl mijn oudste broer al vader is en mijn jongste broer ook al probeert met zijn vriendin ouders te worden.

Ik studeer nog en wil daar voorlopig nog niet mee stoppen moet ik zeggen ben 1 van de weinige in de familie die graag studeren is :roll: . en ik zit er nog totaal niet over na te denken om moeder te worden. wel weet ik dat mijn oudste broer op zijn 24 al mee bezig was en mijn andere broer al sinds zijn 24 mee bezig is

Wat ik ook erg moeilijk vind is de afstand tussen ons het is al snel met ov 2 tot 2 half uur reizen.

Ook liggen onze intresses totaal ergens anders wat het contact ook niet echt makkelijk houd en als wij contact hebben is het meestal na 6 appjes weer stil erg jammer.

Wat ik meest jammer vind is dat ik mijn oudste broer gewoon niet meer echt spreek of zie en zoek ik contact krijg ik meestal niks te horen.

Tjah ik heb soms het idee dat ik de nakomeling ben en ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan.

Sorry als verhaal wat warrig is maar het is zo ingewikkeld allemaal zijn hier meer meiden die dit herkennen ?


Goof

Berichten: 28732
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 2 broers en ik leeftijd verschil en afstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:59

Wat is het precies dat jij wil en zoekt in de relatie met je broers? Heb je dat helder voor jezelf? Heb je dat al eens met hen besproken?

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 21:05

Goof schreef:
Wat is het precies dat jij wil en zoekt in de relatie met je broers? Heb je dat helder voor jezelf? Heb je dat al eens met hen besproken?


Ik heb tijdje geleden met mijn jongste broer er over gehad dat ik jammer vind dat wij zo weinig contact hebben hij zei ik ook maar alle contact moet vanaf mij komen anders hoor ik niks van ze.

Verder mijn oudste broer als ik die spreek dan is dat echt hoi hoe is het en dat is het. Die heeft het druk met zijn vrouw en dochter al heb ik soms het idee dat zijn vrouw hem niet echt los laat als die thuis is want sinds die met haar heeft spreek ik hem zo weinig en zie ik hem gewoon niet.


Ook vind ik het moeilijk om het ze te vertellen dat ik het jammer vind dat we gewoon zo weinig elkaar zien en dat ik gevoel heb dat alles vanuit mij moet komen

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:07

Tja ik zie mijn broer ook weinig, ik heb een kind gekregen en daardoor is mijn leven verandert. Hij doet vooral veel leuke dingen in de avond aal ik op bed lig :D

Wij verschillen maar 2 jaar, hij is ouder, maar onze levens zijn totaal verschillend. K heb er geen moeite mee, is altijd zo geweest.

De impact van een kleintje is heel groot. Wellicht kun je een keer je gevoel vertellen aan je oudste broer.
Maar kan het ook dat hij er gewoon even geen behoefte aan heeft?

Strooigoed

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 21:11

Gwenvd schreef:
Tja ik zie mijn broer ook weinig, ik heb een kind gekregen en daardoor is mijn leven verandert. Hij doet vooral veel leuke dingen in de avond aal ik op bed lig :D

Wij verschillen maar 2 jaar, hij is ouder, maar onze levens zijn totaal verschillend. K heb er geen moeite mee, is altijd zo geweest.

De impact van een kleintje is heel groot. Wellicht kun je een keer je gevoel vertellen aan je oudste broer.
Maar kan het ook dat hij er gewoon even geen behoefte aan heeft?


Ik heb ze altijd al weinig gezien omdat wij in 2 verschillende gezinnen op gegroeid zijn.

Ik wil mijn oudste broer wle vertellen hoe ik mij voel maar weet niet zo goed hoe ik het moet brengen naar hem.

FrNo
Berichten: 3656
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:13

Leeft jullie moeder nog? En hebben jullie wel contact met haar?

Misschien kun je via haar iets afspreken om bij elkaar te komen.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:14

Misschien een optie om ze alletwee een mail te sturen. Vertel hoe jij je voelt, dat je het jammer vind dat het contact minimaal is en je het heel fijn zou vinden om in ieder geval elkaar een of twee keer per jaar te zien en te spreken. Eventueel met zn drieën wanneer hun partners er geen behoefte aan hebben. Gewoon ergens een keer uit eten bvb. En dat je benieuwd bent wat zij daar van vinden, maak het niet te zwaar maar gewoon vertellen dat je ze mist.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:20

bigone schreef:
Misschien een optie om ze alletwee een mail te sturen. Vertel hoe jij je voelt, dat je het jammer vind dat het contact minimaal is en je het heel fijn zou vinden om in ieder geval elkaar een of twee keer per jaar te zien en te spreken. Eventueel met zn drieën wanneer hun partners er geen behoefte aan hebben. Gewoon ergens een keer uit eten bvb. En dat je benieuwd bent wat zij daar van vinden, maak het niet te zwaar maar gewoon vertellen dat je ze mist.



Ja hier dacht ik ook aan. Al is het maar 1 moment dat je jaarlijks afspreekt. Dan staat dat alvast.
Vieren jullie geen verjaardagen?

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 21:26

FrNo schreef:
Leeft jullie moeder nog? En hebben jullie wel contact met haar?

Misschien kun je via haar iets afspreken om bij elkaar te komen.


De moeder leeft nog ik weet wel dat zij ook weinig contact heeft vooral met mijn oudste broer.

ik zie mijn moeder eigenlijk heel veel mijn jongste broer ziet ze 4x per jaar en dan probeer ik er ook te zijn maar soms word dat ook niet door gegeven aan mij

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 21:28

Kaaaren schreef:
bigone schreef:
Misschien een optie om ze alletwee een mail te sturen. Vertel hoe jij je voelt, dat je het jammer vind dat het contact minimaal is en je het heel fijn zou vinden om in ieder geval elkaar een of twee keer per jaar te zien en te spreken. Eventueel met zn drieën wanneer hun partners er geen behoefte aan hebben. Gewoon ergens een keer uit eten bvb. En dat je benieuwd bent wat zij daar van vinden, maak het niet te zwaar maar gewoon vertellen dat je ze mist.



Ja hier dacht ik ook aan. Al is het maar 1 moment dat je jaarlijks afspreekt. Dan staat dat alvast.
Vieren jullie geen verjaardagen?


ik heb beide broers op 5 september uit genodigt voor mijn verjaardag mijn jongste is gekomen mijn oudste kon niet omdat die moest werken maar toen hij video belde met mijn andere broer kwam ik even kijken en zat die gewoon thuis. verder hebben mijn broers weinig contact met andere familie leden en komen ook niet vaak op verjaardagen.

ook word ik nooit op hun verjaardag uit genodigd.

scrabbel

Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Re: 2 broers en ik leeftijd verschil en afstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:50

Het kan natuurlijk zo zijn dat hij niet de behoefte heeft die jij wel hebt. Heb op mijn zus na mijn familie ookal jaren niet gezien, gewoon echt totaal geen behoefte aan. Als ik het zo zie heeft hij die behoefte ook niet. Niet naar zijn broer, zijn moeder en jouw. Omdat hij bloedverwant is, moet hij dan maar zijn vrije tijd inleveren omdat jullie daar behoefte aan hebben?

Waar ik wel benieuwd naar ben is jouw reden waarom jij graag regelmatig contact wilt. (vooral omdat ik die behoefte zelf echt niet ken)

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 22:11

quickie schreef:
Het kan natuurlijk zo zijn dat hij niet de behoefte heeft die jij wel hebt. Heb op mijn zus na mijn familie ookal jaren niet gezien, gewoon echt totaal geen behoefte aan. Als ik het zo zie heeft hij die behoefte ook niet. Niet naar zijn broer, zijn moeder en jouw. Omdat hij bloedverwant is, moet hij dan maar zijn vrije tijd inleveren omdat jullie daar behoefte aan hebben?

Waar ik wel benieuwd naar ben is jouw reden waarom jij graag regelmatig contact wilt. (vooral omdat ik die behoefte zelf echt niet ken)


waarom ik regelmatig contact wil eigenlijk gewoon omdat ik nooit met ze ben op gegroeid vanaf jongst af aan zien wij elkaar al weinig en op gegeven moment zag ik mijn broer best vaak dat is paar jaar geleden.

Mijn pleegouders hebben altijd voor gezorgd dat ik goed contact hield met mijn familie en probeerde dat ook met mijn broers.

als kind was ik gek op ze en was ik zo blij als ik ze zag.

En tjah waarom ik de behoefte heb aan contact met hun is denk ik ook omdat ik nooit bij hun gezin ben opgegroeid en dan mis je toch wat als je ziet hoe sterk hun band is en zij hebben onderling wel veel contact en ik sta er buiten tjah ik vind dat jammer.


Tieneke

Berichten: 21666
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: 2 broers en ik leeftijd verschil en afstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:22

Ik denk dat jouw behoefte naar een warme familieband en in een fijn gezin thuishoren nooit door hen zal worden ingevuld. Zij hebben simpelweg niet dezelfde behoefte naar jou toe als jij naar hen. En dat is niet jouw 'schuld' of jij bent daar zelf niet persoonlijk de oorzaak van, de omstandigheden vroeger hebben het allicht zo gevormd. Probeer het toch ergens los te laten.
Wij zijn hier met vier kinderen, tussen mijn oudste broer en ik zit 11 jaar. Van het moment dat mijn broers kinderen kregen, zag ik ze ook een tijd minder. Nu ik zelf ouder ben, zijn de banden weer aangehaald. En dat is fijn, maar had ook anders kunnen zijn. Genoeg gezinnen waarbij de kinderen uit elkaar groeien en elkaar niet meer zien, of erger: zelfs ruzie hebben. Dat is natuurlijk niet fijn, maar voor eender welk soort relatie moet je helaas met twee zijn. Ik denk dat je het zelf dus een beetje zal moeten los laten, hoe moeilijk dat het ook is, want je wilt zo graag... Maar je kan het niet forceren.

Dat je nog niet bezig bent met kinderen krijgen is héél normaal en daar hoef je je ook niet raar bij te voelen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie