dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 15:30

Wij worden al een hele tijd zeer regelmatig gebeld door een callcenter wat zich blijkbaar niet aan de regels houdt. Hele tijd geleden een keer opgenomen omdat ik het zat was, kreeg een ontzettend brutale mevrouw aan de telefoon, uiteindelijk opgehangen. Nu zojuist maar weer opgenomen om te melden dat we niet meer gebeld willen worden. Antwoord was: ik zoek meneer X...dus ik zei, dat is dan jammer, we willen niet meer door jullie gebeld worden, dit a.u.b. noteren" Het antwoord was: dan bel ik hem wel mobiel", waarop ik reageerde met 'nee', vervolgens werd er opgehangen. (overigens hebben zij het mobiele nummer niet, dus we zijn hier nog niet vanaf voorlopig. Wat te doen met zulke dubieuze bedrijven? Ik kan waarschijnlijk het nummer wel laten blokkeren via KPN, maar heb al op internet gezien dat ze steeds nieuwe nummers gebruiken. Op de handset is het helaas niet te blokkeren. Is er een instantie waar we dit kunnen melden?


Lente
Berichten: 27756
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:38

Als ze zich niet aan de regels houden zal je ze ook wel niet op de vingers kunnen laten tikken door een overkoepelende instantie...

Mijn tip (niet zo netjes, wel effectief) is om een scheidsrechtersfluitje aan te schaffen O:)

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 15:39

hmmm...die is wel origineel Lente :D

Shadow0

Berichten: 43455
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:39


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:40

Lente schreef:
Mijn tip (niet zo netjes, wel effectief) is om een scheidsrechtersfluitje aan te schaffen O:)


Of gewoon zo'n airhorn! Heeft m'n pa een keer gedaan, zeeer effectief :))

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 15:42

Shadow, net gevonden en melding gedaan. Benieuwd of ze er iets mee doen.

faunty

Berichten: 1789
Geregistreerd: 06-06-13

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:53

Zeggen dat je minderjarig bent , dan kunnen ze niks

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 15:55

dan weet ik al wel wat het antwoord is: we bellen voor meneer, dan gaan we hem mobiel bellen. En vervolgens krijg je iedere dag weer meerdere keren telefoontjes op het vaste nummer.

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:58

Wat willen ze dan precies? Misschien eens ontzettend veel van hun tijd rekken? Houden ze ook niet zo van

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:59

Ik kreeg een tip, die ik de volgende keer ga toepassen indien van toepassing (jaja)
Bijvoorbeeld bij gas/elektra bellers etc zeggen dat je net op zoek was naar een nieuwe leverancier omdat de huidige je af wilt sluiten wegens wanbetalingen.
Kan je natuurlijk ook voor andere sectoren gebruiken ;)

Tip kreeg ik van medeondernemers. Wij worden regelmatig gebeld voor zakelijke contracten. Waar ik overigens doorgaans niet op zit te wachten.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 16:01

_O-
wanbetaler spelen, erg origineel :D

Ze willen je graag een ander energiecontract aansmeren san4nie....je brengt me op een idee, gewoon laten l.llen en de telefoon wegleggen :)

Rex_Rolfo

Berichten: 5365
Geregistreerd: 27-07-13

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:05

Ik zeg gewoon "nee dank u, geen interesse" en hang dan op zonder reactie af te wachten.

Shadow0

Berichten: 43455
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:19


Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 16:19

ff lezen a.u.b., hier nemen ze geen genoegen mee, dit is een clubje wat zich niet aan de regels houdt.
Juud87, ik zat al even verder te fantaseren over jouw tip mbt wanbetaling....misschien moet ik de volgende keer opnemen, gaan huilen dat ik zooo blij ben dat er eindelijk een bedrijf is wat ons wil voorzien van energie :D

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 16:21

Shadow, ACM heb ik inmiddels geïnformeerd, hopelijk kunnen ze er wat mee

Shadow0

Berichten: 43455
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:29

Ja, ik hoop het. (Ik had het gelezen, en wilde mijn reactie eigenlijk een oproep maken naar iedereen die hiermee te maken heeft om het te melden. Alleen dat schreef ik dus uiteindelijk niet.)
Ik hoop echt dat de ACM dit aanpakt met een paar fikse boetes!
Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat het iets oplevert.

Maar... wat ik in het topic dat ik linkte volgens mij ook al heb geschreven: een idee is zeker om ook te zeggen wat je doet: "ik neem deze gesprekken op en zal het bij het dossier van de ACM voegen. Van welk bedrijf bent u? Wat is uw naam? Hoe schrijf je dat?" Grote kans dat ze dan ineens best wel ophangen :)

BigOne
Berichten: 38045
Geregistreerd: 03-08-09

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:33

Wel energiebedrijf gaat dit om??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:45

Zeggen dat meneer X dood is.
Of even de politie tippen.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

fjordjes

Berichten: 11966
Geregistreerd: 03-07-05

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:48

Zeggen dat je onder bewind staat allebei schijnt ook te helpen

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:57

Wij hebben het ook een tijd gehad met aan de deur iemand van een of andere energie maatschappij. Ze belden ons plat en stonden gemiddeld 2 keer in de maand aan de deur voor weer een aanbieding die mijn vader zou opvragen. Nu is mijn vader overleden in 2009 dus tenzij dit een soort humor vanuit het hiernamaals is, kan ik met zekerheid zeggen dat dit een grap is.

Wij hebben het uiteindelijk opgelost toen ze eens voor de deur stonden met dat we de heer H Klein Velderman wouden spreken want zijn naam stond toch echt op ons huis bordje. Heb hem ook opgehaald, in zijn urn wel te verstaan. Heb nog nooit iemand zo snel zien weglopen en sinds die keer nooit meer iemand gehad :+

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:59

Alice _O-

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:04

Ik had ze van de week ook, kan haast niet missen, binnen 2 minuten noemde ze me een brutaal wijf en hing op. Het is een gave 8-)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:07


Hutcherson

Berichten: 7295
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:10

Ik had laatst voicemail op mn zakelijke telefoon of ik met spoed trademark office terug wilde bellen.
Dus ik bel terug. Had een dossiernummer gekregen dus krijg iemand aan de telefoon die mij dor gaat schakelen. In een goede ingeving rammel ik even 'trademark office' kn google. Allemaal klachten over dat het bedrijf ondernemers belt met het verhaal dat hun domeinnaam wordt geclaimd en dat de ondernemer het eerste recht heeft om het domein te kopen. En veel mensen trappen daar in en zijn dan 600€per jaar kwijt voor n domein dat helemaal nooit geclaimd is door een ander

Dus ik hoorde het verhaaltje aan, was perfect geacteerd door de telefoonmeneer. Hij was hoorbaar aangeslagen dat iemand mijn domein geclaimd had en of ik niet dat domein alsnog wilde wegkapen... Kon ik bij hun contract afsluiten blablabla. Ik heb ze geconfronteerd met de artikelen van internet. Ja daar wist hij niks van, want er waren fraudeurs in omloop die de naam van trademark office hadden misbruikt etc. Ook dat stond exact in de artikelen dat dat bij de ingestudeerde tekst hoorde.

Heb ze geblokkeerd. Handig dat dat met android kan.

Goof

Berichten: 28619
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: dubieus callcenter, hoe kom ik hier vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:14