Hulp van financieel jurist? Mag dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Hulp van financieel jurist? Mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 17:15

Hallo iedereen.

Mijn vader heeft na de verkoop van het huis een restschuld overgehouden.
Zij zaten bij de DSB bank.
Ze zijn destijds een betalingsregeling aangegegaan.
Door het pensioengat is dit in overleg tijdelijk stil gelegd

Nu moet mijn vader opnieuw een regeling aangaan.
Daarvoor moet hij een formulier invullen met zijn inkomen en vaste lasten.
Door heel erg summier te leven heeft hij een klein beetje kunnen sparen voor als er wat gebeurt ( medische kosten die mijn moeder heeft, auto kapot of koelkast enz)

Nu vragen ze op die formulieren ook naar het rekeningnummer van een spaarrekening en het saldo.

Nu is mijn vraag ben je verplicht dit op te geven?
En kunnen ze eventueel eisen dat je dat bedrag aan hun betaald?

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hulp van financieel jurist? Mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:22

Er zal vast rekening worden gehouden met het feit dat je een bedrag op je rekening moet houden ivm onvoorziene kosten. Nibud heeft daar ook een berekening en bedrag voor.
Opzich wel logisch dat ze naar je spaartegoeden vragen bij een regeling. Als je een regeling aanvraagt terwijl je een ton op de bank hebt dan wordt deze afgekeurd natuurlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 17:27

Suzanne F. schreef:
Er zal vast rekening worden gehouden met het feit dat je een bedrag op je rekening moet houden ivm onvoorziene kosten. Nibud heeft daar ook een berekening en bedrag voor.
Opzich wel logisch dat ze naar je spaartegoeden vragen bij een regeling. Als je een regeling aanvraagt terwijl je een ton op de bank hebt dan wordt deze afgekeurd natuurlijk.

Nibud rekent dat mijn ouders ruim 10.000€ als buffer moeten hebben.
Hier zitten ze onder.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Bo_Y

Berichten: 4551
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:42

Ze mogen dit opvragen en officeel hoeven ze als ‘schuldeiser’ geen spaargeld vrij te laten.
Ze willen alle gegevens om te kijken of het wel een reeel aanbod is, dus iemand die maandelijks 2000 euro kan sparen en biedt aan 50 euro per maand af te betalen, zullen ze dat weigeren...

Je bent niet verplicht gegevens te verstrekken, maar zo zijn zij ook verplicht een voor jou passende regeling te treffen.

ღ Bo! ღ 16-05-05 —- 28-08-2020
ღ Sinelia! ღ 21-04-99 --- 27-03-13


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Appeltje00, ardanwan, Black_Moon, Drico, Glenda, GrapeshotBot, huckellover, Ik_is_Ik, JodieR, Laj1, mabellean, SentiBot en 118 bezoekers