Geregistreerd partnerschap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:17

Willeke_ schreef:
Ceetje_bokt schreef:
jaren gelden moesten wij elkaar als de sodemieter erfgenaam maken. We wilden niet trouwen en een samenlevingscontract was veel duurder en meer rompslomp. Bovendien leverde het GP vrije dagen op :D
We zijn met twee getuigen naar het stadhuis gereden en een kwartier later (ofzo) stonden we buiten. Daarna een borrel met de twee getuigen. Totaal geen gedoe voor ons dus.


Haha dat was ook mijn eerste idee. Wat had je aan? Gewoon dagelijkse kleding?

Wel mijn nette kloffie, de ambtenaar van de burgerlijke stand vond het maar raar dat wij geen toespraak wilden. hahahahaha.

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Geregistreerd partnerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:44

Wij zijn 3 jaar geleden voor een GP gegaan met partnerschapsvoorwaarden. Gratis op maandagochtend, in onze gewone kleren en met 2 vrienden als getuige. Wij hebben er helemaal niks mee qua gevoel, maar het was het makkelijkste qua regelen met huis etc. Die middag ging manlief klussen met vriend in ons huis en ben ik met vriendin naar de Ikea geweest :+ Sommige mensen vinden het raar, voor ons voelde dit goed zo. Ik zou niet eens meer een datum weten ^&+

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Geregistreerd partnerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:00

Hier wel meer officieels gedaan.
Ceremonie, vrienden en familie en ringen.

Als we nog eens goed geld over hebben, gaan we trouwen. Maar nu moest er vooral iets voor de zaak geregeld worden.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:13

Suusjepluus schreef:
Ik zou niet eens meer een datum weten ^&+

Ik dacht dat wij de enige waarin daarin _O-

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:19

Ceetje_bokt schreef:
Suusjepluus schreef:
Ik zou niet eens meer een datum weten ^&+

Ik dacht dat wij de enige waarin daarin _O-

Haaa! Dat dacht ik ook :')

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 23:09

justdiesel schreef:
Is dat tegenwoordig verplicht?
Toen wij ons eerste huis kochten stond het zonder huwelijk of gp gewoon op ons beide naam en als 1 van ons zou overlijden was de overblijver meteen eigenaar.
Niks aparts voor hoeven regelen, maar dat is al wel jaaaaren geleden.

Dan hebben jullie dat dus in testamenten geregeld, oftewel: je hebt er dus wel iets voor moeten regelen.

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Geregistreerd partnerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 23:18

Wij zijn 3 juli een geregistreerd partnerschap aangegaan. Wij hebben het tekenen gewoon gratis gedaan. Maar wel met fotograaf. Daarna zijn we ook gewoon foto's gaan maken. Hij was wel in pak en ik in jurk.

Wij wouden wel feest aangezien het toch wel speciaal is
Nou hadden wij ook zo iets van kan en mag niet teveel kosten. Wij hebben dus gezellig een bbq gedaan bij ons achter het huis.

Foto van ons


Afbeelding

sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 23:57

Ik en mijn vriend hebben dit afgelopen januari gedaan ivm aankoop van ons huis. We wilden dit eerst gratis doen, omdat we ook ooit nog willen trouwen, maar dit zat vol dus gekozen voor een korte seremonie. Was erg leuk en toch ook wel heel bijzonder, we hadden dit niet zo verwacht. We hadden onze nabije familie mee. We droegen allebei wel nette kleren, ik een mooi jurkje en hij in pak, evenals onze familie. Hierna dit met de familie gevierd met een borrel. Was een hele leuke dag geworden zo al met al.

Hou er wel rekening mee dat je na je partnerschap niet meer “gewoon” kunt trouwen zoals een ander die geen partnerschap heeft afgeslogeb, maar dat dit bijvoorbeeld perse moet in de stad waar je je partnerschap hebt omgezet, en dat je ook niet dezelfde getuigen meer kunt nemen. Een ja-woord etc schijnt wel te kunnen, maar is eigenlijk overbodig aangezien je al een partnerschap hebt. Dit vertelde de gemeente ons, dus is wel handig om rekening mee te houden. Ik neem aan dat dit in andere gemeenten ook zo geldt namelijk.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Geregistreerd partnerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 01:37

Och, een reden voor een feestje is toch geen probleem? Of een reden om je mooie jurk aan te doen *\o/* Ik zou niet weten waarom dat niet 'mag' bij het aangaan van een GP. En als de vriend van TS liever nog niet trouwt omdat nu niet iedereen erbij kan zijn heb je gewoon een reden voor twee feestjes. Ik zeg doen.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 09:08

sanne_xxxx schreef:
Ik en mijn vriend hebben dit afgelopen januari gedaan ivm aankoop van ons huis. We wilden dit eerst gratis doen, omdat we ook ooit nog willen trouwen, maar dit zat vol dus gekozen voor een korte seremonie. Was erg leuk en toch ook wel heel bijzonder, we hadden dit niet zo verwacht. We hadden onze nabije familie mee. We droegen allebei wel nette kleren, ik een mooi jurkje en hij in pak, evenals onze familie. Hierna dit met de familie gevierd met een borrel. Was een hele leuke dag geworden zo al met al.

Hou er wel rekening mee dat je na je partnerschap niet meer “gewoon” kunt trouwen zoals een ander die geen partnerschap heeft afgeslogeb, maar dat dit bijvoorbeeld perse moet in de stad waar je je partnerschap hebt omgezet, en dat je ook niet dezelfde getuigen meer kunt nemen. Een ja-woord etc schijnt wel te kunnen, maar is eigenlijk overbodig aangezien je al een partnerschap hebt. Dit vertelde de gemeente ons, dus is wel handig om rekening mee te houden. Ik neem aan dat dit in andere gemeenten ook zo geldt namelijk.


Leuk!
Hoe ging jullie ceremonie?

Magrathea schreef:
Och, een reden voor een feestje is toch geen probleem? Of een reden om je mooie jurk aan te doen *\o/* Ik zou niet weten waarom dat niet 'mag' bij het aangaan van een GP. En als de vriend van TS liever nog niet trouwt omdat nu niet iedereen erbij kan zijn heb je gewoon een reden voor twee feestjes. Ik zeg doen.


Haha ja zo kan je het ook bekijken :D
maj0 schreef:
Wij zijn 3 juli een geregistreerd partnerschap aangegaan. Wij hebben het tekenen gewoon gratis gedaan. Maar wel met fotograaf. Daarna zijn we ook gewoon foto's gaan maken. Hij was wel in pak en ik in jurk.

Wij wouden wel feest aangezien het toch wel speciaal is
Nou hadden wij ook zo iets van kan en mag niet teveel kosten. Wij hebben dus gezellig een bbq gedaan bij ons achter het huis.

Foto van ons


[ [url=m/HP308P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie kleding <3
Voor gratis kunnen we in onze gemeente pas in maart weer terecht. Duurt me te lang O:)
Dus wij gaan voor een goedkoop moment.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Geregistreerd partnerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:48

Wij hebben toentertijd een GP gedaan wegens de komst van ons dochtertje en de aankomende gezamenlijke koop van een huis. Ik was hoogzwanger en zat in een rolstoel wegens aanhoudende harde buiken maar wilde het toch geregeld hebben. Alleen onze ouders en mijn broertje met zijn vriendin waren erbij. Daarna hapje gegeten en thuis stukje taart.

Mettertijd willen we het omzetten naar een huwelijk en dan gaan we een feest geven.

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Geregistreerd partnerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:06

Hier ook een GP aangegaan (november 2016) toen we ons huis kochten en ik zwanger was. Eerst op het gratis moment (met dus dikke buik in positiejurk haha) GP gedaan met onze getuigen. Wij wilden ook later nog trouwen en dit hebben we afgelopen zomer dan ook gedaan. Wij hebben gewoon een ceremonie e.d. gehad hoor. Enige wat dus niet meer hoefde omdat we dat bij het GP al hadden waren getuigen. Maar als je dat wel wil kan je daar altijd zelf nog iets voor knutselen. Voor ons was het een mooi moment om nu de kinderen te laten tekenen:) ik heb er absoluut geen spijt van dat we het op deze manier gedaan hebben en nu hadden we mooi de tijd om te sparen voor een mooie dag.

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Geregistreerd partnerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:40

Hier geregistreerd partnerschap gedaan 8 jaar geleden ivm zwangerschap. Gratis op maandag ochtend. Wel ouders en schoonouders mee. Daarna taartje gegeten en er een gezellige dag van gemaakt. Ik heb toen nog niet zijn naam aangenomen. Daarvoor moest hij mij ten hopelijk vragen. En 2 jaar geleden zijn we getrouwd.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:03

Kaygee schreef:
Hier geregistreerd partnerschap gedaan 8 jaar geleden ivm zwangerschap. Gratis op maandag ochtend. Wel ouders en schoonouders mee. Daarna taartje gegeten en er een gezellige dag van gemaakt. Ik heb toen nog niet zijn naam aangenomen. Daarvoor moest hij mij ten hopelijk vragen. En 2 jaar geleden zijn we getrouwd.

Autocorrect? _O-

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:52

Magrathea schreef:
Kaygee schreef:
Hier geregistreerd partnerschap gedaan 8 jaar geleden ivm zwangerschap. Gratis op maandag ochtend. Wel ouders en schoonouders mee. Daarna taartje gegeten en er een gezellige dag van gemaakt. Ik heb toen nog niet zijn naam aangenomen. Daarvoor moest hij mij ten hopelijk vragen. En 2 jaar geleden zijn we getrouwd.

Autocorrect? _O-


Altijd fijn :')

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:34

Wij wilden voor een GP gaan, maar gaandeweg wilden we toch eigenlijk ook wel een leuk feest etc erbij houden, dus.. trouwen it was!

2x feest is duurder dan 1 feestje ;-)

Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Geregistreerd partnerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:27

Ook hier binnenkort GP ivm de koop van ons huis en ook wij willen uiteindelijk trouwen, maar dan niet met als reden dat dat lekker praktisch is :D
Op maandagochtend gaan wij dus gratis ons GP aan (en daarna lunchen met onze getuigen) en over een paar jaar laten we het omzetten naar een huwelijk en dan met alles erop en eraan.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Geregistreerd partnerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:40

Hier ook een GP,ik was zwanger en we hadden een huis gekocht.

Ik wilde trouwen, mijn man niet.
Dus toen werd het een GP, met volledige ceremonie, ringen, ja-woord, etentje met familie en getuigen en een feestje met ca 100 man.
Enige wat wij niet hadden was trouw kleding (hij had een pak aan en ik een jurkje, zijn stropdas was afgestemd op mijn jurk), taart en een huwelijksreis.

Wij hebben 2 geweldige dagen gehad (ceremonie en etentje op vrijdag, feestje op zaterdag). Gp doet echt niet onder voor trouwen. Maak er gewoon het feestje van dat jij graag wil hebben!

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:00

Wat een mooie foto matheno :+:

Wij gingen samen een huis kopen en wilden daarvoor alles goed geregeld hebben. Dus meteen maar alles aangepakt bij de notaris, met testament enzo. En toen bleek dat het slim was om dan meteen maar te trouwen / partneren.

Mij maakte het niet zoveel uit, ik ben niet zo'n jurken en graag in de belangstelling staan type en feestjes heb ik ook niet zo gek veel mee :P Man eigenlijk hetzelfde. Dus ik dacht nou dan trouwen we toch gewoon eenvoudig, dan is het maar geregeld.

Maar vond het wel heel lief dat mijn man toen zei dat hij liever wilde partneren zodat we later altijd nog eens echt zouden kunnen trouwen want dat wilde hij niet zo koud zakelijk doen :P

Vond het wel grappig dat hij de optie tot een echte trouwerij open wilde houden.

Maar als je echt wilt trouwen dan moet je in principe eerst je partnerschap ontbinden en dat is ook weer zowat.... doe je dat niet dan is het alleen maar omzetten.

Bij ons moest het gewoon geregeld worden en we hadden op de gratis maandagochtend een afspraak. Toen we de sleutel van het huis net 3 dagen hadden :)) Dus wij in een setje schone kluskleren naar het gemeentehuis toe, daar werd 2 man achter hun bureautje vandaan getrokken om te getuigen :)) en hebben we allemaal onze handtekening gezet en het was geregeld :D

Kan me nog wel herinneren dat de mensen op het gemeentehuis het wel super leuk deden toch, ze maakten er echt iets bijzonders van op een hele lieve manier waardoor je toch het gevoel kreeg van jee dit is toch wel "iets". Het was geen zakelijke sfeer zeg maar, getuigen straalden ook echt uit dat ze het een bijzonder moment vonden en echt feliciteren enzo en volgens mij kregen we zelfs nog een aardigheidje :)

Achteraf gezien hadden we misschien toch beter iets kleins kunnen doen met ouders maar we dachten er niet zoveel over verder, het was gewoon een plichtpleging :o