Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:28

Door dit topic bedacht ik me dat ik ook nog steeds de vriendenloterij moest opzeggen, na een paar keer doorklikken op de website kon ik wel online een formulier invullen. Als het goed is krijg ik binnen een week een bevestiging.
Maar ze maken het inderdaad zo moeilijk mogelijk om online te doen, als je niet leest en een paar keer doorklikt ga je toch maar bellen en proberen ze je natuurlijk over te halen te blijven.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*


zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:11

Opzeggen kan ook via hun website. Ik moest er flink naar zoeken, maar het kan wel. Scheelt weer zo'n gesprek waarin ze je koste wat het kost over willen halen..

speurneusc

Berichten: 5362
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:20

Lous schreef:
Postcodeloterij precies hetzelfde.
Het valt volgens mij ook allemaal onder dezelfde organisatie.



zelfde ervaring met de Postcodeloterij

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Westhof

Berichten: 2900
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:22

Wat een verhalen zeg... Ik wilde ook opzeggen, maar toen won ik ineens een 4k televisie dus ben ik nog maar even lid gebleven :')

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:28

HAHA Westhof dat kan ook nog, da's dan wel weer leuk! :')
Ik heb ooit een abonnement gekregen omdat ik gratis de Apenheul in kon, maar weet dat telefoontje om het weer op te zeggen nog goed. Die mensen blíjven praten. Ik blijf altijd zo lang mogelijk vriendelijk, maar als ik voor de vierde keer aan moet geven dat ik toch echt mijn abonnement op wil zeggen ben ik het zat. Toen ik me eenmaal had afgemeld werd ik drie maanden later weer benaderd 'of ik me toevallig had bedacht'.
Heb gewoon opgehangen toen, adios señorita.

Westhof

Berichten: 2900
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:34

Een vriendin van mij zou €10.000 hebben gewonnen in de Vriendenloterij, maar dat geld heeft ze tot op de dag van vandaag nooit gezien. Dus toen hier een brief op de mat viel dat we een televisie hadden gewonnen en vervolgens wekenlang niks hoorden, gingen we er vanuit dat dit ook niks zou worden. Tot er in één keer een koerier van de Vriendenloterij voor de deur stond met die televisie. Ging nogal vreemd dus, maar wel heel blij mee :)

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:46

Hier ook opgezegd bij de Postcode Loterij. Wij wilden eigenlijk alleen meespelen voor de eindejaars trekking en wisten van te voren al dat het opzeggen lastig zou gaan. Ik heb bij het opzeggen het gesprek ook zo kort mogelijk geprobeerd te houden, alle vragen die mevrouw stelde afgekapt en kortaf gereageerd op pogingen mij als klant te houden.
Hoewel ik persoonlijk écht niet zo ben, blijkt dit wel de juiste manier van aanpak te zijn bij dit soort bedrijven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:37

Westhof schreef:
Een vriendin van mij zou €10.000 hebben gewonnen in de Vriendenloterij, maar dat geld heeft ze tot op de dag van vandaag nooit gezien. Dus toen hier een brief op de mat viel dat we een televisie hadden gewonnen en vervolgens wekenlang niks hoorden, gingen we er vanuit dat dit ook niks zou worden. Tot er in één keer een koerier van de Vriendenloterij voor de deur stond met die televisie. Ging nogal vreemd dus, maar wel heel blij mee :)


Collega van mij heeft ook 10K gewonnen, maar had het gewoon op zijn rekening staan hoor. Ik zou er toch ff achteraan gaan als ik je vriendin was :j

Qua opzeggen doen ze altijd moeilijk, maar ik kap het gewoon af en ga niet eens een reden opgeven, gaat ze niets aan. Ik wil opzeggen punt ;) Doen ze nooit moeilijk meer eigenlijk :n

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:39

secricible schreef:
Volgens mij is het zelfs tegen de wet als ik op hun site ken. Je kan je aanmelden via de site, maar niet via de site opzeggen. De wet zegt dat je op moet kunnen zeggen op dezelfde manier als je lid kan worden. Dat lijkt niet te kunnen. Wettelijk gezien is een email sturen dus voldoende.


Bij de kro kan je ook niet online opzeggen.

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:00

Herinner me nog altijd de colporteur die daarvoor jaren geleden belde. Hij begon met 'Gefeliciteerd mevrouw, u maakt kans op 1 miljoen euro', Ik zei meteen: 'Ik heb geen belangstelling.' Even was het stil, toen zei hij:'Hoe kunt u nu geen belangstelling hebben voor 1 miljoen euro, als u dat gewoon kunt krijgen?!' Het werd een lang gesprek waarin ik steeds bleef herhalen dat ik niet geïnteresseerd was en deze meneer dat echt niet leek te snappen. Hij hing uiteindelijk op met ' ... die is vast niet lekker in d'r hoofd.'

Ik heb zo hard moeten lachen... (ik denk dat deze man gewoonlijk wel succes had met zijn praatje)

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Popstra
Berichten: 13704
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:17

het lijkt mij trouwens verschrikkelijk werk om te doen, mensen paaien.
Daar moet je wel geschikt voor zijn.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:07

Hier ook nog steeds soms bijna wekelijks brieven van de vriendenloterij. Terwijl ik niet eens meer meespeel.

Overigens zijn het niet alleen loterijen. Ik ben de afgelopen weken 10!! keer gebeld door de NRC. Want ze hadden zo'n mooi aanbod. Heb gezegd dat ik het aanbod waardeloos vond en dat de NRC enorm voor mij af heeft gedaan door hun idiote stalkpartijen. Zonde hoor, want ik vind het wel echt een goede krant. Maar alleen al vanwege deze praktijken peins ik er niet over om weer abonnee te worden.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:43

Ik zou zeggen: klacht bij de ACM!

tienus63

Berichten: 11960
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:51

Ik stuur alle post die ze sturen, aan bewonderd van adres bla bla, in brievenbus van TNT.

Grote letters retour afzender erop.
Duurt lang, maar ze stoppen uiteindelijk wel.
Die clubs moeten dan porto betalen.

#trotsoponzeboeren

purny

Berichten: 27453
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:53

Brieven gaan bij mij de prullenbak in.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:01

Postcodeloterij kan je online opzeggen. T is goed verstopt en ze ontmoedigen dat flink maar t kan zeker. Ik gok de andere 2 ook. Post op naam van Vriendenloterij en Bankgiroloterij kun je ook online stopzetten!!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Anoniem

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:13

Ja, dat is daar een drama. Ik heb namelijk aan de andere kant van de lijn gezeten. Niet aan beginnen en online opzeggen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:17

Voor wie geen zin heeft in telefoonterreur en wel wil opzeggen:

Vriendenloterij: https://www.vriendenloterij.nl/schrifte ... zeggen.htm

Bankgiroloterij: https://www.bankgiroloterij.nl/opzeggen ... mulier.htm

Postcodeloterij: https://www.postcodeloterij.nl/opzeggen/opzegformulier

Speel je niet mee, maar word je knettergek van die zeurpost die je op naam (of naam vorige bewoners) toegestuurd krijgt?

Vriendenloterij: https://www.vriendenloterij.nl/informatievoorkeur.htm

Bankgiroloterij: https://www.bankgiroloterij.nl/klantens ... rijven.htm

Postcodeloterij: https://www.postcodeloterij.nl/informatievoorkeur

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:22

Ooit eens een blauwe maandag gewerkt voor ze. Kreeg ik te horen dat ik te weinig binnen haalde en vooral bij de oudere mensen om de woorden heen moest praten zodat ze zouden toezeggen. Dit was de druppel voor mij, ik ben zo niet en wil zo ook niet zijn.. heel erg naar doen om als bedrijf geld binnen te harken, nee dankje.

Karaat_the_newforest op Instagram

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:38

Alwiene, dit werkt niet voor “aan de bewoners van Straatlaan 1”-grappen zeker, of wel?
Ik vraag me al jaren af waarom dat niet illegaal is en hoe je er vanaf komt...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:58

watchthesky schreef:
Alwiene, dit werkt niet voor “aan de bewoners van Straatlaan 1”-grappen zeker, of wel?
Ik vraag me al jaren af waarom dat niet illegaal is en hoe je er vanaf komt...


Nee ben bang van niet, dat is geen post op naam, maar gewoon gewoon ordinair reclamedrukwerk. Die krijgen wij dan weer niet want ik heb een 'Wij hebben alles al' sticker van Loesje op de brievenbus. De folders die ik wél wil hebben laat ik op zaterdag geadresseerd komen via 'folderkiezer' en wat daar niet in kan zitten omdat het niet bij de keuzes staat lees ik wel online. Ik was het zat dat er kilo's papier rechtstreeks van de brievenbus de papierbak in gingen dus dit werkt voor mij heel prima.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:45

Wij hebben een nee-nee sticker, maar die “aan de bewoners”-zooi mag dan toch nog komen, omdat het volgens de wet niet ongeadresseerd is, heb ik me laten vertellen.

Dammie

Berichten: 3315
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:50

Sinds ik de veronica gids en later de Flow op wilde zeggen, weet ik dat er altijd een fanatieke terreur telefoniste aan de lijn komt bij lidmaatschappen waarbij je alleen telefonisch op kan zeggen.
Dus ik ben mentaal al helemáál assertief geladen voordat ik bel.
En bij voorkeur neem ik geen abonnement op iets wat je alleen telefonisch op kan zeggen.
Ik heb geen zin in dat gezeik. :evaw:

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

tienus63

Berichten: 11960
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:04

watchthesky schreef:
Alwiene, dit werkt niet voor “aan de bewoners van Straatlaan 1”-grappen zeker, of wel?
Ik vraag me al jaren af waarom dat niet illegaal is en hoe je er vanaf komt...

Die bende gooi ik dus met melding retour afzender, ongewenste post in oranje brievenbus.
Dan stipt het wel.
Ze moeten dan immers portokosten betalen.

#trotsoponzeboeren

JoyCiej007

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:41

Jup, hier ook dezelfde nare ervaring.... het begon positief en leuk....

Van het voorjaar kwamen er ineens 2 spontane, jonge meiden met een zeer vlotte babbel (maar niet héél erg opdringerig) door de straat.
Zo ook bij mij.
"Gefeliciteerd mevrouw, we mogen u een cadeau aanbieden namens de Vriendenloterij".
Euh.... ja maar ik ben helemaal niet lid bij jullie??
Nou, ergens in mijn wijk had dus iemand 1 miljoen gewonnen. Waar...... dat wilden ze natuurlijk niet zeggen :') (achteraf was dat gewoon b*llsh*t).
En daarom mochten ze iedereen in de wijk een gratis lot twv 15 euro aanbieden.
Nee, het zou geen vast abonnement zijn, voor 't einde v/d maand kon ik héééél gemakkelijk via mail/internet opzeggen, het zou niet stilzwijgend verlengt worden, en de 15 euro zou ik gewoon retour ontvangen.

Ik maakte dan kans op allerlei prijzen, ÉN ik steunde de kankerstichting. Tsja.... nouja prima dan.
Ik heb echt goed doorgevraagd, gezegd dat ik geen gezeur en gedoe wilde, "nee mevrouw dat gaat helemaal goed komen!".
:= Je raad het al.....

Voor een bepaalde datum kon ik het stopzetten; de 9e van de maand zou de trekking zijn, en dan kon ik daarna opzeggen de gehele maand.
Dus mooi niet. Want de volgende trekking stond al gepland. Ja, maar dat is zo gezegd >;)

Antwoord Vriendenloterij; "u kunt inderdaad na de gratis trekking opzeggen, máár u speelt dan nog wel automatisch 2 maanden mee.". Dat weigerde ik te betalen. Moest toch echt..... pfffff :roll: :roll: -:(-
Nou, dit doe ik dus nóoooit meer weer, dat begrijp je wel.
Uiteindelijk wel (veel later) die 15 euro terug gekregen, en maand later "won" ik 2 Verkade repen naar keuze. Netjes ontvangen ook.
Maar zowel telefonisch als per post werd ik nog steeds lastig gevallen. Opzeggen gaat inderdaad met veel "ja maar dan loopt u dit mis en dat mis en ik kan u een nieuw aanbod doen" blablabla.
Toen ik na opzeggen voor de zoveelste keer werd gebeld, werd ik ook erg onbeschoft behandeld "ja maar u hebt u toen opgegeven.....". "ik heb al maanden geleden stopgezet dus BEL ME NIET MEER".


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, Annienke, beegee, chocky84, Christel1, criollo_yess, Eelmo, Esmee_RS, Gee, Jannie79, Laurahh, lynn_Joy, Macs, marit1999, Marocje, MieLo, Mitch_Beauty, ryukapple, Saintelette, viphorse, VosjeN, xAlice, Xayah, YandexBot en 151 bezoekers