Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli
Lous schreef:Postcodeloterij precies hetzelfde.
Het valt volgens mij ook allemaal onder dezelfde organisatie.
Lous schreef:Postcodeloterij precies hetzelfde.
Het valt volgens mij ook allemaal onder dezelfde organisatie.
kiki1976 schreef:Lous schreef:Postcodeloterij precies hetzelfde.
Het valt volgens mij ook allemaal onder dezelfde organisatie.
Klopt daarmee hebben wij ook veel nare ervaringen, helemaal bij het stopzetten.
Maar ook in de tijd erna werden we met enige regelmaat gebeld, of we toch niet weer lid wilde worden. Nou nee!
Ja maar mevr. u loopt dan zoveel kans mis.
Nee ik speel niet meer mee!
Ah wilt u anders niet blijven meespelen tot de oudejaars.
Nee!
Ja maar u steunt goede doelen.
Nee ik speel niet mee. En toen duidelijk gezegd dat ik wenste niet meer gebeld te worden omdat ik anders andere stappen tegen ze ging ondernemen. Nooit meer wat gehoord of alleen bergen post na.
Opa en oma van mijn man speelde wel mee. Oudjes die niet snappen hoe het werkte en het overzicht compleet kwijt waren ermee.
Die dachten dat het gratis lot die je er soms bij krijgt 1 malig is. Niet dat die daarna er automatisch de maand erna betaald bij kwam. Dus activeerde ze iedere keer het gratis lot
Totdat iemand in de fam doorkreeg dat ze steeds minder te besteden hadden met boodschappen. Kijk alles was wel wat duurder geworden, maar niet zo bizar.
Bleek dat ze daardoor al 23!!! extra loten had, naast de 2 waarmee ze waren begonnen.
Toen is er door degene contact opgenomen met de postcode loterij, maar die waren niet bereid om het op te lossen. Ze konden een aangetekende brief sturen om het op te zeggen.
Op de vraag hoe je dit kunt doen bij oudere mensen was hun antwoord: hoe meer loten hoe beter.
Ze hebben toen een jurist in de hand genomen en deze heeft verdere stappen ondernomen.
Nou toen kon er opeens wel gepraat worden, en kwamen direct met een voorstel over de brug.
De 23 loten die er teveel waren werden per direct stop gezet en ze kregen van van 18 maanden met terugkerende werking terug gestort. Want ze betreurde het zo....... Heeft even geduurd maar geld is idd netjes terug gestort.
Daarna is het helemaal stop gezet en zijn ze verhuist. En daarna hebben ze er ook geen last meer van gehad betreft bellen etc
Shadow0 schreef:Als ze nog eens bellen (wat ze blijkbaar vaker doen?) zeg dan dat je gebruik maakt van je recht van verzet: dat betekent dat ze je geen aanbiedingen meer mogen doen. Dit kun je in het gesprek aangeven, je hoeft niet te wachten op een stom bandje aan het eind, en het heeft ook niets te maken met het 'bel me niet register.'
En zeg ook dat je hun telefoontjes zult opnemen en bij herhaling een klacht indient bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt.)
Dan zullen ze je denk ik wel redelijk serieus nemen. (En als dat niet zo is, dan inderdaad een klacht indienen.)
Opnemen van een telefoontje waar je zelf deel van uitmaakt mag trouwens altijd als privepersoon, en dat hoef je niet te vragen, zelfs niet te zeggen aan de ander. (Mag wel uiteraard, maar het hoeft niet.) Je mag die telefoontjes alleen niet zomaar openbaar maken.
Gebruikers op dit forum: BingBot, Butterfly, chocky84, desireeee_x, Eapy, ImkeTarek, Josien_, Kaetibangsi, Karla, Karmandi, Liselot, Love_Rosie, Mrskiwi, Sababber, Westerntrail, xSannee, YvonneV en 59 bezoekers