Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 10:32

Ik heb zojuist mijn abonnement op de vriendenloterij stopgezet maar de vrouw aan de lijn was zo onvriendelijk.
Eerst probeerde ze alles op alles te zetten om mij lid te houden door te zeggen wat voor prijzen ik allemaal mis ga lopen.
Daarna vroeg ze mij wat de reden is dat ik het stopzet. Dus ik vertelde dat ik overal aan mee kan spelen en het geld groeit me niet op de rug, waarop zij aangaf dat ik ook mee speelt voor de kankerbestrijding.
Dus ik vertelde dat ik al meerdere familieleden (recentelijk) hier aan ben verloren en dat ik er niet in geloof dat ook daadwerkelijk al het geld naar onderzoeken gaan.
En toen werd de vrouw aan de lijn gewoon boos op mij, ze vond mijn gedachten gang maar raar(dit zei ze letterlijk), juist dan zou ik toch mee spelen en kwf willen steunen???? En ze vertelde dat ze bij reden onbekend heeft geschreven, want dit was geen reden. Het vervolg gesprek was ook zeer onprettig, ze maakte rare opmerkingen en de toon was ook vervelend.

Hebben jullie ook weleens zulke mensen aan de telefoon gehad?
Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 13-09-18 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:35

Yep, ook bij de vriendenloterij. Blij dat ik van die organisatie af ben.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:38

Postcodeloterij precies hetzelfde.
Het valt volgens mij ook allemaal onder dezelfde organisatie.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:40

je komt voorlopig niet van ze af. Ze blijven je stalken met brieven en telefoontjes. Ik ben ooit zo boos geworden ze blijvennnnn bellen en zeuren na je afmelding.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:41

Hier ook slechte ervaringen met de vriendenloterij. Heb toch ook zeker een aantal keer moeten bellen voordat ik geen reclame meer van ze ontving. Nadat ik al 10x via internet had aangegeven dat ik het niet meer wilde ontvangen...

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:43


Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:53

Als ze nog eens bellen (wat ze blijkbaar vaker doen?) zeg dan dat je gebruik maakt van je recht van verzet: dat betekent dat ze je geen aanbiedingen meer mogen doen. Dit kun je in het gesprek aangeven, je hoeft niet te wachten op een stom bandje aan het eind, en het heeft ook niets te maken met het 'bel me niet register.'
En zeg ook dat je hun telefoontjes zult opnemen en bij herhaling een klacht indient bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt.)

Dan zullen ze je denk ik wel redelijk serieus nemen. (En als dat niet zo is, dan inderdaad een klacht indienen.)

Opnemen van een telefoontje waar je zelf deel van uitmaakt mag trouwens altijd als privepersoon, en dat hoef je niet te vragen, zelfs niet te zeggen aan de ander. (Mag wel uiteraard, maar het hoeft niet.) Je mag die telefoontjes alleen niet zomaar openbaar maken.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:54

Je gaat ook nog echt in discussie met dat mens en persoonlijke dingen vertellen :+ Volgende keer gewoon bij je reden houden en zeggen dat ze je uit moet schrijven.

Hier ook rare ervaringen met bellen met de vriendenloterij of we alsjeblieft geen post meer kunnen ontvangen, we zijn nl niet eens lid. Maar volgens die gast kwam die post niet van hun. Nee, het staat er met koeienletters op. :roll: Maar nu krijgen we het niet meer :P

[o]

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:59

Waarom wilt u het opzeggen?
Omdat ik dat wil!
Geen discussie

Goedgekeurd onderschrift :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:02

Jaa, ze hebben mijn vader toen gebelden hij zei dat hij geen lid wilde worden. Dat had die jongen gewoon wel gedaan en hem lid gemaakt. Jammer dat ze dat bij hem deden. Hij heeft de incasso geblokkeerd en een aangetekende brief gestuurd. Die jongen werkt er niet meer. :=

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:02

Ik heb het ook een keer proberen op te zeggen, maar werd toen zo onvriendelijk te woord gestaan en niet geholpen, dat ik toen boos heb opgehangen. Heb nog steeds niet de moed gevonden om nog een keer te bellen.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:03

ierusju schreef:
Ik heb het ook een keer proberen op te zeggen, maar werd toen zo onvriendelijk te woord gestaan en niet geholpen, dat ik toen boos heb opgehangen. Heb nog steeds niet de moed gevonden om nog een keer te bellen.


En nu heb je nog steeds niet opgezegd? :? :=

[o]

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:04

Dan werkt hun ontmoedigingsbeleid goed!!

Goedgekeurd onderschrift :)

AM01
Berichten: 139
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:09

Daarom zeg ik het altijd per email op. Lukt bij de bank-, postcode- en vriendenloterij na lang zoeken (zoekterm online opzeggen). Bellen ze daarna nog op meteen afkappen.
Ik heb zelf recentelijk een slechte ervaring gehad met Sanoma, daar heb ik werkelijk geen enkel mailadres
of contactformulier van kunnen vinden. Dus gezeur aan de telefoon. En tot mijn grote ergernis kan ik sinds kort mijn zorgverzekering alleen nog telefonisch bereiken. Zou dat zijn om te kunnen zeggen,"dat hebben we niet zo gezegd mevrouw?"

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:15

Lous schreef:
Postcodeloterij precies hetzelfde.
Het valt volgens mij ook allemaal onder dezelfde organisatie.

Klopt daarmee hebben wij ook veel nare ervaringen, helemaal bij het stopzetten.
Maar ook in de tijd erna werden we met enige regelmaat gebeld, of we toch niet weer lid wilde worden. Nou nee!
Ja maar mevr. u loopt dan zoveel kans mis.
Nee ik speel niet meer mee!
Ah wilt u anders niet blijven meespelen tot de oudejaars.
Nee!
Ja maar u steunt goede doelen.
Nee ik speel niet mee. En toen duidelijk gezegd dat ik wenste niet meer gebeld te worden omdat ik anders andere stappen tegen ze ging ondernemen. Nooit meer wat gehoord of alleen bergen post na.

Opa en oma van mijn man speelde wel mee. Oudjes die niet snappen hoe het werkte en het overzicht compleet kwijt waren ermee.
Die dachten dat het gratis lot die je er soms bij krijgt 1 malig is. Niet dat die daarna er automatisch de maand erna betaald bij kwam. Dus activeerde ze iedere keer het gratis lot
Totdat iemand in de fam doorkreeg dat ze steeds minder te besteden hadden met boodschappen. Kijk alles was wel wat duurder geworden, maar niet zo bizar.
Bleek dat ze daardoor al 23!!! extra loten had, naast de 2 waarmee ze waren begonnen.
Toen is er door degene contact opgenomen met de postcode loterij, maar die waren niet bereid om het op te lossen. Ze konden een aangetekende brief sturen om het op te zeggen.
Op de vraag hoe je dit kunt doen bij oudere mensen was hun antwoord: hoe meer loten hoe beter.
Ze hebben toen een jurist in de hand genomen en deze heeft verdere stappen ondernomen.
Nou toen kon er opeens wel gepraat worden, en kwamen direct met een voorstel over de brug.
De 23 loten die er teveel waren werden per direct stop gezet en ze kregen van van 18 maanden met terugkerende werking terug gestort. Want ze betreurde het zo....... Heeft even geduurd maar geld is idd netjes terug gestort.
Daarna is het helemaal stop gezet en zijn ze verhuist. En daarna hebben ze er ook geen last meer van gehad betreft bellen etc

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:20

Lous schreef:
Postcodeloterij precies hetzelfde.
Het valt volgens mij ook allemaal onder dezelfde organisatie.

Hier ook, echt heel erg vervelend. Ik had 1 maand meegedaan omdat het gratis was, dus daarna wou ging ik mij afmelden en maar die man bleef maar bezig met vragen of ik het echt wel zeker wist. Sorry maar ik ben student en de kans dat ik win is klein, dus nee bedankt 'maar als je nog even wacht kan je....' ugh. Voor mij een reden om nooit meer mee te doen, 0 klantvriendelijkheid.

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:22

Gewoon grote bek geven hoor. Zijn ze er snel klaar mee.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 12:07

Ik ga een klacht indienen via de link van Genja.

Het stomme is dat je MOET bellen om het stop te zetten, via internet of brief kan het gewoon niet.
Ik heb gisteren dan ook via de website aangevraagd of zij mij willen terug bellen op een bepaald tijdstip (ik moest wel via een omweg op deze pagina komen)
Ik heb voor dat ik iemand aan de lijn kreeg zeker 30 minuten moeten wachten, ondanks dat ze mij terug belden.


Popstra: Ja, op een gegeven moment zei ik ook dat ik gewoon wilde opzeggen punt uit! Ze wilde een hele discussie aangaan. Ik werd echt boos, wilde van alles tegen haar zeggen maar ik wil geen kwaad met kwaad vergelden dus deels voor me gehouden.

Maar ik snap echt niet dat mensen zo kunnen zijn. Ook al is dat je werk, je bent mensen wel echt aan het kwetsen. Hun ontmoedigingsbeleid is uitstekend! :)

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 12:11

kiki1976 schreef:
Lous schreef:
Postcodeloterij precies hetzelfde.
Het valt volgens mij ook allemaal onder dezelfde organisatie.

Klopt daarmee hebben wij ook veel nare ervaringen, helemaal bij het stopzetten.
Maar ook in de tijd erna werden we met enige regelmaat gebeld, of we toch niet weer lid wilde worden. Nou nee!
Ja maar mevr. u loopt dan zoveel kans mis.
Nee ik speel niet meer mee!
Ah wilt u anders niet blijven meespelen tot de oudejaars.
Nee!
Ja maar u steunt goede doelen.
Nee ik speel niet mee. En toen duidelijk gezegd dat ik wenste niet meer gebeld te worden omdat ik anders andere stappen tegen ze ging ondernemen. Nooit meer wat gehoord of alleen bergen post na.

Opa en oma van mijn man speelde wel mee. Oudjes die niet snappen hoe het werkte en het overzicht compleet kwijt waren ermee.
Die dachten dat het gratis lot die je er soms bij krijgt 1 malig is. Niet dat die daarna er automatisch de maand erna betaald bij kwam. Dus activeerde ze iedere keer het gratis lot
Totdat iemand in de fam doorkreeg dat ze steeds minder te besteden hadden met boodschappen. Kijk alles was wel wat duurder geworden, maar niet zo bizar.
Bleek dat ze daardoor al 23!!! extra loten had, naast de 2 waarmee ze waren begonnen.
Toen is er door degene contact opgenomen met de postcode loterij, maar die waren niet bereid om het op te lossen. Ze konden een aangetekende brief sturen om het op te zeggen.
Op de vraag hoe je dit kunt doen bij oudere mensen was hun antwoord: hoe meer loten hoe beter.
Ze hebben toen een jurist in de hand genomen en deze heeft verdere stappen ondernomen.
Nou toen kon er opeens wel gepraat worden, en kwamen direct met een voorstel over de brug.
De 23 loten die er teveel waren werden per direct stop gezet en ze kregen van van 18 maanden met terugkerende werking terug gestort. Want ze betreurde het zo....... Heeft even geduurd maar geld is idd netjes terug gestort.
Daarna is het helemaal stop gezet en zijn ze verhuist. En daarna hebben ze er ook geen last meer van gehad betreft bellen etc


Jeetje! Wat sneu zeg! Ik gok dat zij niet de enigste zijn het overkomt

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

purny

Berichten: 27396
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:15

Shadow0 schreef:
Als ze nog eens bellen (wat ze blijkbaar vaker doen?) zeg dan dat je gebruik maakt van je recht van verzet: dat betekent dat ze je geen aanbiedingen meer mogen doen. Dit kun je in het gesprek aangeven, je hoeft niet te wachten op een stom bandje aan het eind, en het heeft ook niets te maken met het 'bel me niet register.'
En zeg ook dat je hun telefoontjes zult opnemen en bij herhaling een klacht indient bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt.)

Dan zullen ze je denk ik wel redelijk serieus nemen. (En als dat niet zo is, dan inderdaad een klacht indienen.)

Opnemen van een telefoontje waar je zelf deel van uitmaakt mag trouwens altijd als privepersoon, en dat hoef je niet te vragen, zelfs niet te zeggen aan de ander. (Mag wel uiteraard, maar het hoeft niet.) Je mag die telefoontjes alleen niet zomaar openbaar maken.

Ze mogen je nog 1 keer benaderen met een nieuw aanbod.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:13

ierusju schreef:
Ik heb het ook een keer proberen op te zeggen, maar werd toen zo onvriendelijk te woord gestaan en niet geholpen, dat ik toen boos heb opgehangen. Heb nog steeds niet de moed gevonden om nog een keer te bellen.



Haha ik wil wel bellen voor je. Ik geniet van dat soort gesprekken *D

secricible

Berichten: 25684
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:04

Volgens mij is het zelfs tegen de wet als ik op hun site ken. Je kan je aanmelden via de site, maar niet via de site opzeggen. De wet zegt dat je op moet kunnen zeggen op dezelfde manier als je lid kan worden. Dat lijkt niet te kunnen. Wettelijk gezien is een email sturen dus voldoende.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:47

Wat hierboven staat klopt, als je ergens iets online aangevraagd hebt, heb je het recht het ook online af teh kunnen zeggen. Dat is de wet van Dam: https://www.opzeggen.nl/wet-van-dam.

Ik heb me hier ook eens op moeten beroepen (niet voor een loterij, maar toch). Met een tweetje met daarin een verwijzing naar die wet was het opeens zo geregeld :=

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:54

De oude bewoners van ons huis waren ook lid van de vriendenloterij en de postcodeloterij. Ze hebben hun verhuizing niet doorgegeven en dus kregen wij wekelijks post van deze twee loterijen. Ik heb gebeld, gezegd dat die mensen hier niet meer wonen en dat ik geen post wil krijgen van ze. Toen heeft een jongen mij verteld dat hij ons adres uit het systeem zou halen maar dat het nog wel even zou duren voor ik geen post meer kreeg omdat er al heel veel vast in de planning stond.

Ik ben toen keurig behandeld, maar ik wilde ook niets opzeggen. Hij heeft geeneens geprobeerd om mij een abonnement aan te smeren :Y)

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Nare ervaring stopzetten vriendeloterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:57

Ik heb de vriendenloterij een mail gestuurd, dat ik geen zin had om te bellen en mn abonnement op wilde zeggen. Kreeg binnen 5 dagen een mail terug dat het geregeld was. Dus het kan wel. Ze hebben alleen liever dat je belt zodat ze moeilijk kunnen gaan doen.

Hee nieuwsgierig aagje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Butterfly, chocky84, desireeee_x, Eapy, ImkeTarek, Josien_, Kaetibangsi, Karla, Karmandi, Liselot, Love_Rosie, Mrskiwi, Sababber, Westerntrail, xSannee, YvonneV en 59 bezoekers