.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:08

Mijn zusje is tevens mijn vriendin, woont met haar gezin 6 km bij mij vandaan.
We zien elkaar regelmatig.
Mijn al 30 jaar beste vriendin woont 2 km bij mij vandaan. Ga ik straks heen.
Vorige week had ze gedoe oo haar werk en is ze vanaf het station gelijk naar mij gefietst.
En dat is fijn.
Andere vriendin woont 50 km weg maar spreek ik over de app of mail.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:08

Ik woonde altijd met vriendinnen dicht bij me en dat vond ik heerlijk! 's Avonds even lekker een wijntje doen en bijkletsen of even samen de stad in. Nu woon ik helemaal aan de andere kant van het land en moeten we heel goed plannen om elkaar te zien. Dan trekken we ook wel alles uit de kast om er een topweekend van te maken. Maar ik mis ze enorm en had ze het liefst weer dicht bij me wonen.

Marije112

Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:27

Ik woonde ook vlak bij mijn vriendinnen. Allemaal binnen 15 minuten rijden.
Ik ben nu geëmigreerd naar Zuid-Afrika en dit is hetgeen wat ik het meeste mis, niet meer even snel een bakkie doen.
Denk ook wel dat dit ermee te maken heeft dat ik ook nooit thuis was, 6 uit 7 avonden was ik wel snel even ergens een bakkie doen en bijkletsen. Ik heb hier nu wel vriendinnetjes, maar niet iemand die ik zal bellen als de spreekwoordelijke 'pleuris uitbreekt' :).

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:42

Mijn vriendinnen wonen eigenlijk allemaal op 30-45 minuten rijden. Ik vind het wel jammer dat het zo'n eind rijden is, maar ja ik ben zelf vertrokken :+
Ik zou er niet op zitten te wachten dat iemand zo op je lip zit. Zou geen bezwaar hebben tegen vrienden om de hoek, maar zo controlerend hoeft niet. Hebben een poosje naast een goede vriend van mijn man gewoond, dat was wel gezellig, zou ik zo weer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:36

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:38

Tja aan de andere kant van de stad vindt ik niet 'ver weg,'. Meeste vrienden van mij wonen binnen een uur afstand, dus een andere stad. Vindt ik eigenlijk ook wel prima.. Heb natuurlijk wel vrienden in het eigen dorp maar die spreek ik veel minder vaak eigenlijk :')

Anoniem

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:37

Ik vind het beide wel wat hebben. Ik heb zelfs in hetzelfde huis als mijn beste vriendin gewoond en dat vond ik echt een stap te ver, te veel op elkaars lip waardoor je elkaars gezelschap ook niet meer op prijs gaat stellen. Nu wonen we in hele andere steden en dat vind ik ook niet alles. Ik mis het wel om iemand heel dicht in de buurt te hebben waar ik even aan kan waaien, of waar ik zo even naartoe kan fietsen. Dat had ik in Utrecht wel, nu in Badhoevedorp niet.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:46

Wat leuk om al die verschillende verhalen en bevindingen te lezen.

Toen ik nog in Zwolle woonde had ik mijn familie en een vriendin op fietsafstand wonen, ik woonde zelfs in dezelfde straat als mijn moeder. Andere vrienden woonden wat verder weg maar we wisten elkaar altijd al wel te vinden.
Makkelijk op de fiets kunnen springen heb ik altijd vanzelfsprekend gevonden. Pas toen ik naar Almere verhuisde, merkte ik hoe anders het is als je niet even spontaan bij iemand langs kunt wippen, daar moet eerst een hele reis aan vooraf gaan. Dit vond ik wel confronterend omdat ik altijd anders gewend was geweest.
Nu mis ik het nog steeds wel om mijn familie dichtbij te hebben, hoewel ik niet per sé bij familie (of vrienden) in de straat hoef te wonen. Maar vrienden of niet, ik vind het vreselijk als iemand constant bij mij naar binnen zit te turen om te kijken of ik thuis ben of wat ik aan het doen ben. Ik ben dan ook heel blij dat onze schuttingen zo hoog zijn dat we aan de achterkant geen inkijk hebben. Aan de voorkant van het huis wel maar dan kijken mensen de keuken in en niet de woonkamer.

Mijn 2 beste vriendinnen wonen niet om de hoek maar we hebben wel dagelijks contact met elkaar. Soms heel kort, soms om even te vragen hoe het gaat maar soms spreken we mekaar ook een paar dagen niet. Maar het is altijd zo fijn om elkaar weer te zien.
Dat mijn zus nu nog in Zwolle woont en ik niet had ik wel de grootste moeite mee. Mijn zus is echt een vriendin van mij en we deden vaak dagelijks simpele dingen met elkaar zoals de boodschappen of even thee drinken. Het is ook maar net wat je gewend bent, denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:54

Toen ik nog studeerde en in mijn woonplaats op scouting zat had ik vrienden dichtbij huis. Nu iedereen volwassen is en zelf een partner en gezin heeft is iedereen uitgevlogen. Ik ben als enige in deze plaats blijven wonen. En ik mis het om gewoon bij elkaar langs te kunnen gaan. Zou zo graag een goede vriend of vriendin dichter bij huis willen. Maar blijkbaar is het niet makkelijk om nieuwe vrienden te maken. Op stal zijn de contacten toch wel oppervlakkig en gaat het alleen over paarden. Op school heb ik met geen van de ouders een echte klik. Op activiteiten als zwangerschapsgym en babyzwemmen zit iedereen zo in zijn eigen bubbel dat echt contact maken moeilijk is. Ik heb goede vrienden hoor daar niet van. Maar dichter bij zou ik leuker vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:42

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:06

Wij hebben zowel onze vrienden en familie vroeger altijd dichtbij (de meeste zelfs op loopafstand) gehad en dat vind ik heerlijk. Even spontaan afspreken, makkelijk qua oppas op onze kinderen door opa/oma/vrienden/familie etc.
Zomaar langsgaan of elkaar zelfs controleren hebben we echter nooit gedaan. Altijd even een belletje of appje: "zal ik straks/vanmiddag/morgen een kopje koffie komen drinken?" Dus we respecteerden elkaars privacy altijd.
Ik vind ik wel iets waar je wat van mag zeggen, het gaat haar echt niet aan of je thuis slaapt of niet.
Nou zijn er de laatste jaren een aantal mensen vanwege relaties of juist scheidingen verder weg verhuisd. Hoewel we heus wel regelmatig op bezoek gaan is dat nu echt iets wat we met hen moeten plannen en dat vind ik toch wel erg jammer. Ik heb doordeweeks geen auto en even langsgaan als je een eeuw in het OV zit met 2 kinderen na schooltijd doe je toch niet even zomaar.
De beste vriend van mijn man is voor de liefde zelfs naar het buitenland verhuisd en die zagen we dus nog maar een paar keer per jaar IPV elke week. Binnenkort komen ze samen hier wonen en dat wordt toch wel weer een stuk gezelliger denk ik!
Dus in ons geval stem ik zeker voor vrienden/familie dichtbij! (Mits de boundaries in acht worden genomen).