inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:22

Meeste gaat richting stichting babyspullen. Die maken er pakketten van voor Nederlandse gezinnen die een kindje krijgen en het niet breed hebben.
Rest bied ik te koop aan of geef het weg :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70490
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:25

Plastic bakken van de Blokker/Ikea/Xenos een idee? De kleren van mijn dochter heb ik hier aan de Prenatal klerenhangers hangen, de kleren van mijn zoon hangen aan de klerenhangers van de Ikea. Merkjassen verkoop ik wel, bovenkleren die niet meer passen geef ik weg of doe ik in kledingcontainers, verkoop geeft veel werk en levert niks op. Aan babyspullen heb ik ook een keer een paar dozen gegeven, erg goed doel alleen doen ze niks met peuter-kleutermaten uit mijn hoofd.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van de klerenkasten hier.
Ik koop voornamelijk Prenatal, Hema, Shoeby, Cars, Name it en Z8, de merkkleren koop ik in de Sale, kleertjes.com vind ik een leuke website om op te kijken en daar heb ik al een aantal keren leuke kleren in de sale van besteld. Eergisteren een aantal dure merkkleren gekocht waarvan de nieuwprijs boven de 230,- ligt, zoals jurkjes voor 50,- per stuk wat ik er normaal nooit voor zou betalen, waarbij ik 70% korting kreeg in de winkel, ik vind het leuk om merkkleding te kunnen kopen zonder er de volle pond voor te moeten betalen, dan wacht ik liever even en koop het dan voor minder in de sale.

MizzMontana

Berichten: 5673
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:35

Plastic bakken gaat het denk ik worden, Had al gekeken naar die van curver, maar die zijn wel prijzig.
Tot nu toe in huis nog nooit een muis oid gezien, maar we wonen wel op het platteland dus kartonnen dozen durf ik niet zo goed :o
Zou het zo zonde vinden als er toch een muizenfamilie besluit om bij ons op zolder te overwinteren.

Stichting babyspullen is ook een mooi initiatief, zelfs een verzamelpunt hier in de buurt zie ik. Maar er zit nog een klein vlindertje dat af en toe kriebelt of er hier nog een derde bij komt. Ik kan wel vast uitselecteren wat ik sowieso niet meer aan ga doen. Als er nog een komt koop ik vast weer wat nieuwe items er bij.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:42

Action bakken hier :)

Vind shoppen te leuk :+ dus zou bij een derde weer alles willen shoppen :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

MizzMontana

Berichten: 5673
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:44

Dat gevoel herken ik wel :D maar alles opnieuw is misschien ook wat overbodig.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70490
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:47

Curver is prijzig maar bij de Blokker soms in de sale uit mijn hoofd. De bakken van de Ikea vind ik prima net als de bakken van de Xenos en die zijn een stuk goedkoper.

We weten hier bijna zeker dat we het bij 2 houden al kriebelt het soms toch een beetje. Heb een paar kleine maatjes 44-50 in de doos liggen die ik sowieso wil houden ook als er geen kindje meer bij komt.

Keet schreef:
Vind shoppen te leuk :+

Herkenbaar, kan bij mijn kinderen blijven shoppen terwijl ik bijna niks nieuws voor mezelf koop.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:47

Heb alle hydrofielen enzo wel gebruikt van gup. Maar van de kleding op 2 of 3 dingen na niets.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:24

Ik zal bij een 2e ook wel weer shoppen maar ik bewaar nu alles. Je weet maar nooit en op zolder staat het niet in de weg...

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:43

lieveli schreef:
Ik zal bij een 2e ook wel weer shoppen maar ik bewaar nu alles. Je weet maar nooit en op zolder staat het niet in de weg...


Heb ik ook gedaan tot ik wist wat de tweede werd :) toen heb ik 3 stapels gemaakt:
Stichting Babyspullen
Verkoop/Weggeef
Bewaar

Maar omdat het een meisje bleek te zijn en een heel ander seizoen heb ik weinig bewaard

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:18

Afbeelding

Dit is de kledingkast van mijn 11 jarige dochter. Wij kopen alles nieuw en kopen gewoon wat we leuk vinden. Of nou ja mijn dochter bepaald al sinds ze kan lopen en praten wat er gekocht en gedragen wordt en dat zijn jurkjes en rokjes en sinds 2 jaar ook afentoe een broek.

In de kast jurkjes van 65 euro maar ook jurkjes van de hm of Hema.

Ik heb het niet geteld maar elk item heeft een eigen bak. Truien, t shirts, pyjama, korte broeken, lange broeken, sportkleding, bikini's, ondergoed, sokken en een bakje met riempjes.

Ze heeft best wat kleding maar alles wordt gedragen. Wat niet past gaat in een bak en geef ik aan mijn moeder voor de dochters van haar collega's die in de schuldsanering zitten.

Onze zonen bepalen ook zelf wat er gekocht en gedragen wordt en ook daarbij verschillen de merken en prijzen. De oudste van 14, heeft veel dure merken (Hugo, Tommy,Ralph, lacoste). Maar heeft ook Levi,LTB, northface. Hij heeft daardoor wat minder kleding/keuze als de andere 2. Maar nog steeds meer dan voldoende.

6 broeken, 6 truien, 4 vesten, 6 longsleeves, 15 tshirts/polo's.

De jongste van 8 vindt vooral retour een leuk merk en heeft daar veel van maar ook van name-it en hm

De kleding van de jongens gaat naar het goede doel. Deze verkoopt speelgoed en kleding en steunt diverse projecten in onze stad.

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:41

Hier heeft dochterlief echt heel veel kleding bijna alles is 2e hands, en alles is van natuurlijke materialen wol/zijde en bio katoen. In het zeldzame geval dat ik íets nieuw koop zorg ik dat het volledig verantwoord geproduceerd is. Kleding zit hier allemaal in het hogere segment veel mini rodini, soft galery, emile et ida en basics van gray label en mingo, verder ook nog wel wat smafolk maxomorra en duns. En een enkel zoveelstehands h&m kledingstuk. Ze zou makkelijk een maand kunnen zonder te wassen

*grote garage leegverkoop kijk snel bij mijn advertenties op boktmarkt*

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:54

Mama3 leuke kleertjes hangen er! En netjes opgeruimd hoor!

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

MizzMontana

Berichten: 5673
Geregistreerd: 05-08-08

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:55

Echt een hele mooie kast zo inderdaad!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:01

@Mama3 houdt die "buis" het goed?
Ik wil straks in ons nieuwe huis inloopkasten maken en dit lijkt mij wel handig en stukken goedkoper dan die kant en klaar dingen.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:42

Dankje, Jes en MissMontana! Mijn dochter aasde al een tijdje op de kamer van haar broer. Toen hij uiteindelijk na 3jr zeuren overstag ging, wilde mevrouw van ons rommelhok een inloopkast maken. En uiteindelijk ging haar vader overstag haha.

@Jes,het is een hele handige stang, die je in lengte kan uitschuiven, zit in de muur geschroefd en heel stevig. Voor een paar euro bij Ikea gekocht. We zochten eigenlijk iets anders, maar deze was degelijker, gek genoeg.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:22

Dank je wel!
En je dochter heeft het goed aangepakt geloof ik :D

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Jis_

Berichten: 11565
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:22

Onze kinderen mochten zodra ze dat zelf konden/wilde zelf uitkiezen wat ze aandeden, dat gaf geweldige kleurrijke combinaties. <3
Geen dure kleding want daar waren ze toch zo uitgegroeid. Meestal wel nieuw of kringloop als ik iets heel leuks zag. Kasten zaten ook niet propvol. Zonde, je knippert een keer met je ogen en ze zitten alweer een maat verder.

Ze hebben ook alle 3 een jaren 70 blousje, jungle print, van mij en een t-shirt, wickie de viking, van mijn man van vroeger gedragen. <3 .... Allemaal alweer jong volwassenen, pfff tijd vliegt

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

simongek

Berichten: 5336
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:43

Mooi mama3 :j slimme dochter :D

Mijn kids zitten langere tijd in 1 maat dus vind het niet zonde ;)

foxy80

Berichten: 7864
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 18:50

Denk je even goedkoop te doen en H&M binnen te lopen, kost een joggingbroek 15 euro en hemd 16... Mooi maar dan koop ik eigenlijk net zo lief een merk. Duurder maar zekerder qua kwaliteit en doorverkoopwaarde
Afbeelding


Afbeelding

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:09

Jep.... Hier bij de kiabi een spijkerbroek 18 a 19€ die van Gap met korting 24€ en die zitten zoveel fijner.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:06

Dit zijn de kasten van de jongste telg;

Commode:
Afbeelding

Kledingkast:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bovenin de zomerkleding, dit gaat hij niet meer dragen, ben ik bang...
Afbeelding

Foto's van de kast van de oudste heb ik nu niet :)
Wij hebben niets bewaard van de oudste (oké, er zit 7 jaar tussen), maar ook van gup 2 is en gaat alles de deur uit zodra het niet meer nodig is/past. Bij een eventuele nr 3 kopen we het wel nieuw, hoeft het niet eerst in de weg te liggen/stof te vangen.

simongek

Berichten: 5336
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:41

Oh die grijze trui is van Z8 of niet. Die is leuk.

Die blauwe trui is uit nieuwe collectie toch? Zat te twijfelen of hij voor oudere kids ook leuk is.

Hoe oud is jouw zoontje?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:43

Die grijze is van Z8 ja, die heeft hij ook in de donkere variant, erg leuk met de groene broekjes van de afgelopen 2 collecties.
De blauwe trui is inderdaad leuk, morgen draagt hij hem met de lichtblauwe Dean.

De jongste is bijna 17mnd. Hoe oud zijn jouw mannen?

simongek

Berichten: 5336
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:47

Quellian schreef:
Die grijze is van Z8 ja, die heeft hij ook in de donkere variant, erg leuk met de groene broekjes van de afgelopen 2 collecties.
De blauwe trui is inderdaad leuk, morgen draagt hij hem met de lichtblauwe Dean.

De jongste is bijna 17mnd. Hoe oud zijn jouw mannen?



Oudste kan geen z8 meer aan. Is nu 10jr. De jongste is 4jr en draagt bijna de hele wintercollectie dit jaar. Vind deze collectie eindelijk weer erg leuk allemaal.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:18

Ik vind het voor grotere jongens ook niet echt meer leuk met de teksten enzo... Mijn oudste is 8, heeft alleen de Dean en verder vooral Retour en Vingino.
Vind het belangrijk om ze er leuk en verzorgd bij te laten lopen. Jij ook, wat ik zo lees uit je berichten :D