6 weken spinnenangs “therapie”

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 07:22

Namen geven doe ik ook hoor. Dat ene spinnetje op kamp hebben ik en degene die onder me sliep Willie wortel genoemd :')

Misschien moet ik die spin op de wc bij de geitenboerderij ook maar een naam geven :=

En StillAngel, ja daar heb ik ook last van. Mijn ouders vinden het belachelijk. Ik heb op internet gelezen dat veel wetenschappelijk onderzoekers zeggen dat zo’n engst echt wel serieus genomen mag worden. Ik bedoel, die beesten geven me complete paniekaanvallen. Ja dan kun je bij mij echt niet met zo’n grapje aan komen zetten. Sorry hoor :(

Nou, wie wil meedoen om van de angst af te komen? Dan gaan we voor de komende week doelen stellen die we willen bereiken :)

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)


LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 05:52

Nou, een nieuwe week en een nieuwe start. Ben benieuwd wat deze week oplevert kwa spinnenangst :j

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 11:17

Nou, vandaag is het weer angst trotseren. Moet hier ramen poetsen, en de webben etc zijn al vantevoren weggehaald, maar er zitten nog steeds overal om me heen spinnen als ik die ramen zit te poetsen. Mooie manier om er weer aan te werken

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:34

Goed bezig hoor, succes!!

Ik heb gisteren ook een overwinning gehaald haha. In het handvat van het stroomdraad van de weide zat een enorme kruisspin :x maarja he moest paardjelief uit de wei halen... Dus met een hoop angst toch handvat beetgepakt ;( maar ik lees nog whaha

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 12:08

Ja ik ken het

Net op de wc, ik keek boven me, oh geen spin meer. Mooi :)
Laterna kijk eens naast me, zit dat beest verdorie 2 cm van me af. Ik schrok me helemaal te pleures. Jezus mina. Nouja, nu ga ik dus niet met een gerust hart naar de wc :')

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 15:56

Ik ben weer onderweg naar huis :)

Die ramen wassen was echt een goede therapie voor mij. Ben blij dat ik dat heb gedaan. Bij de laatste raam was er echter wel een grotere spin die ik niet had gezien en ineens pal naast mijn hand rende. Ik kreeg echt een hartaanval :')

Ik ben wel vaker geschrokken door spinnen. Maar heb met die paar hartaanvallen wel alles doorstaan. Ik deed als laatste een taak die ik vorige week ook heb gedaan, waar je ook veel in aanraking komt met spinnen. Zit nu al best wel verschil in hoe ik op ze reageer. Ben veel minder bang nu :))

Er zit dus echt vooruitgang in. Waar een wil is, is een weg :):)

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:51

Het is echt gewenning. :j Vanmorgen zat eentje (gelukkig niet zo heel groot) in het bad. Die zou ik vroeger dus met heet water hebben doorgespoeld. :o Nu heb ik hem netjes gevangen en naar buiten gebracht.

Janneke2

Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:45

+:)+

Goed gedaan...!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 16:59

soesita schreef:
Het is echt gewenning. :j Vanmorgen zat eentje (gelukkig niet zo heel groot) in het bad. Die zou ik vroeger dus met heet water hebben doorgespoeld. :o Nu heb ik hem netjes gevangen en naar buiten gebracht.

Ja dat merk ik. Ik word er steeds makkelijker mee. Er is wel nog echt een angst, maar hij wordt steeds minder extreem *\o/*

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:25

Hier nog iemand met een angst voor spinnen! Vergeleken met TO valt het mee, ik moet zeggen ik ben er ook niet heel bang meer voor, maar leuk vind ik ze niet. Omdat mijn vriend het ook niet zo op spinnen heeft, en ik ze toch op een gegeven moment wel weg wil hebben, moet je wel...

Misschien vinden jullie dit leuk om te lezen: https://roosvlaar.nl/zomertijd/ :P

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:39

Wat goed van je! Ik heb dan wel een andere fobie dan jij (emetofobie), maar ik kan mezelf wel heel goed herkennen in wat je zegt. Ook dat mensen het niet altijd begrijpen (''niemand vindt overgeven toch leuk..'').

Ook in hoe je je paniekaanvallen omschrijft kan ik me heel goed herkennen en ik weet dus hoe naar dat is. Maar zo te horen ben je op de goede weg! Succes! :D

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 20:18

Dankjewel allemaal :)

Ik kon vandaag ook weer goed merken dat mijn angst minder is geworden. Ik zat al comfortabeler op de wc dan gisteren met die spin zo 2 cm van mijn gezicht af :')

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 16:24

Even een update: het gaat steeds beter *\o/*

Moest de laatste dagen van vorige week, en vandaag weer veel doen waar spinnen in de weg zaten. Ondertussen heer de spin op de wc Charlotte, en de spin naast de deur van de kantine heet Henk :')

Het helpt wel. Nu is het ineens gezellig op de wc met Charlotte _O-

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

esmee_stip

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-11-07
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:52

Ik herken me (helaas) helemaal in jouw verhaal. Ik ga binnenkort hypnose doen om van mijn angst af te komen. Het is zo belemmerend!

Mocht het mij helpen dan zal ik daar tegen die tijd een topic over openen.

Ps. Laat je je tijdens je stage niet als schoonmaakhulpje misbruiken? Dat is vast niet hetgeen dat je moet leren! ;)

Stip, Youri :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:58

Ik ven geen held met spinnen. Ik wordt niet hysterisch, maar pak ze ook niet.
Op vakantie in Sri Lanka twee keer een Giant Wood Spider gezien. En ondanks dat ik ervan gruwel, vind ik ze ergens ook prachtig...

Eigen foto:

Spoiler:
Afbeelding


Foto van internet:

Spoiler:
Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 19:37

esmee_stip schreef:
Ik herken me (helaas) helemaal in jouw verhaal. Ik ga binnenkort hypnose doen om van mijn angst af te komen. Het is zo belemmerend!

Mocht het mij helpen dan zal ik daar tegen die tijd een topic over openen.

Ps. Laat je je tijdens je stage niet als schoonmaakhulpje misbruiken? Dat is vast niet hetgeen dat je moet leren! ;)

Oh nee hoor. Met dieren werken is gewoon veel poetswerk. Ik mag ook wel eens helpen met melken of voeren of andere dingen. De meeste geiten bij ons hebben een automatisch voer- en drinksysteem, dus daar hoef je al geen aandacht aan te besteden. Dus het meeste werk is simpelweg poetswerk
LadyMadonna schreef:
Ik ven geen held met spinnen. Ik wordt niet hysterisch, maar pak ze ook niet.
Op vakantie in Sri Lanka twee keer een Giant Wood Spider gezien. En ondanks dat ik ervan gruwel, vind ik ze ergens ook prachtig...

Eigen foto:

Spoiler:
[ [url=m/zls2ma.jpg]Afbeelding[/url] ]


Foto van internet:

Spoiler:
[ [url=m/mGACHM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi :j
Ik zou een beetje schrikken van de maat van dat beet, maar verder zou ik er om een of andere reden niet echt bang voor zijn. Het zijn prachtige beesten :j

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:18

Nou ik moet ook maar weer even wat kwijt hier

Mijn pony ging even in de schuilstal staan, komt ze terug: ENORME SPIN OP DR ~~}> wat ben ik geschrokken. Een super dikke vieze witte kruisspin.. even aan een stalgenootje gevraagd of ze hem weg wilde halen

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:22

Sinds ik in Australie heb gezeten ben ik eigenlijk veel minder bang voor spinnen.
Maar echt elke keer als ik ook maar denk dat er een op/ bij me loopt schrik ik mezelf te pletter.
Daarna hervat ik me en kan ik hem vangen in een glas of wat dan ook, maar die eerste reactie blijft zo enorm heftig.
Die dikke vocht/huisspinnen zuig ik nog altijd op met de stofzuiger trouwens, maar langpootspinnen mogen binnen blijven wonen zolang ze hun vriendinnetje niet mee nemen. Want een fokkerij beginnen vind ik ook weer overdreven :+


eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:55

LoveGlove schreef:
Dankjewel allemaal :)

In principe is zo’n angst gewoon gecreëerd in je hoofd door jezelf. De meeste mensen weten niet waar hun angst vandaan komt. Het is gewoon jezelf die het creëert. Dat is met alle angsten en ook bijvoorbeeld depressie. Dat zijn allemaal dingen die je eigenlijk zelf creëert in je hoofd. Daarna heeft het controle over jou. Maar als je eigen brein erin omzet, kun je het overwinnen. Dit heb ik in heel veel dingen in mijn leven geleerd. Dit is daar ook een voorbeeld van. Het is zeker niet makkelijk, maar je veranderd ervan. Ze zeggen niet voor niets: if it doesn’t challange you, it won’t change you.

Ik ben met dit stukje het niet helemaal eens.

Los hiervan: knap dat je er mee aan de slag gaat!

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 14:01

Nou, vandaag weer grote meilpaaldag voor mijn angst. Ik moet ramen poetsen, en de webben en alles zelf weghalen. De eigenaar heeft me zo ongeveer geforceerd om het te doen, omdat ik het alleen maar stond uit te stellen. Helaas komen er vandaag wel weer tranen bij kijken, want ik ga echt hardcore over mijn grens. Ik ben nog niet klaar, maar het engste gedeelte heb ik nu wel ongeveer gehad :)

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:17

Ik ben opgegroeid met een moeder die nog net het huis niet verkoopt als ze een spin ziet. Resulteert dus in kinderen die ook bang zijn voor spinnen. Nu heb ik een beetje zo overal en nergens gewoond, ook op boerderijen enzo. De langpootspinnen zijn ondertussen een makkie geworden, die durf ik gewoon op te pakken, ongeacht de grootte. Als ik die zie zitten laat ik ze ook lekker zitten. Ook kleine kruisspinnetjes durf ik aan. Maar de grote dikke spinnen ho maar...

Vanochtend kreeg ik ook een cadeautje op stal. Ging de paarden hooi geven, dus ik wil het plastic van de baal afhalen en wat zit er; een ENORME dikke spin. Denk dat het achterlijf al 2cm doorsnee was, incl. de poten zo'n 6 cm... Gelukkig had ik een baksteen bij de hand :Y)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:18

Wat knap!
Goed bezig hoor TS. Wij geven ze per soort namen. De trilspinnen zijn Henry’s, de grote rioolspinnen heten Boss, de kruisspinnen heten cleo’s (van Cleopatra haha) en de kogelspinnetjes heten Karels. Geen idee hoe ik er ooit bij ben gekomen maar iedereen weet altijd precies welke en/of wat ik bedoel.
Alle andere krijgen een persoonlijke naam. :')

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 15:46

Haha die namen, wat leuk _O-

Bij mij krijgen ze allemaal persoonlijke namen :')

Er zit er nu eentje bij mij op mijn slaapkamer. Ze eet Bianca _O-

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: 6 weken spinnenangs “therapie”

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 16:28

Ja dat deed ik eerst ook maar waren er zoveel dat ik ze niet kon onthouden :')
Ik heb wel een aparte Henry (trilspinnen) en dat is driepoot Henry want die heeft maar 3 pootjes := :(:)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 16:32

LoveGlove schreef:
Haha die namen, wat leuk _O-

Bij mij krijgen ze allemaal persoonlijke namen :')

Er zit er nu eentje bij mij op mijn slaapkamer. Ze eet Bianca _O-


Ze eet Bianca nog wel. Arme Bianca :(:)


Sanso, ik had ook een spin met 3 poten op het plafond zitten! Maar dat was een langpoot :P

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, carineken, Hootje, Kimberly520, kitag1rl, Malissaa1, naomi_mickey, Shivaya en 54 bezoekers