Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoltsjeJarig

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:17

Geen ervaring hier.

Ik wil je wel heel veel sterkte en kracht toewensen

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:28

PB Prrrrr even op bokt....

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 12:03

Thanks allemaal, ik doe mn best om iedereen zsm terug te pb’en!

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:25

Sterkte ermee. Ik heb er geen ervaring mee, maar als je je halt wilt luchten mag je me altijd pben :)

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:26

Ik kom ze vanuit mijn werk regelmatig tegen, ik wil best even met je meedenken.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:55

Ik heb er helaas geen ervaring mee. Je hart luchten mag altijd via pb.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 04:25

Hier ook een meelezer.
Geen ervaring mee wel ouders gehad met een scheiding.
Kan alleen zeggen zorg voor een goede advocaat.
Bewaar alles en wees er natuurlijk voor de kids.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 07:35

Ik heb ook geen ervaring, maar wil wel even zeggen dat ik je heel veel sterkte wens en hoop dat dit gedoe snel achter de rug is!
En wat fijn dat er bokkers zijn die dit vaker tegenkomen en daarom met je mee kunnen denken! <3

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 09:28

Ja echt, Bokt is geweldig wat dat betreft!

Zoveel steun al aan gehad!

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 16:29

Ik kan mijn vraag wel even anders stellen heb ik bedacht.

In hoeverre hebben jullie meegemaakt dat een nieuwe partner zich met het verloop van het scheidingsproces/de mediation ging bemoeien? En hoe gingen jullie daar mee om? Ik heb namelijk het idee dat zij enorm veel invloed heeft op de zaken zoals mijn ex die nu inbrengt. Zij heeft natuurlijk alleen een totaal ander beeld van hem dan ik. En dat kost mij behoorlijk wat energie zal ik maar zeggen.

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:38

Ik had nog niet gereageerd in pb maar ik vind dat dit iets is tussen jou en je ex, zij heeft hier niks mee te maken. Tenzij ze hem ten voordele van de situatie kan beïnvloeden, dus hem bijv helpt om overwogen keuzes te maken bijvoorbeeld.
Is dat niet het geval, dan mag je er heel kort in zijn, je praat alleen met hem en niemand anders erbij(als in de partner houdt zich erbuiten). Ik vind dat je dat wel kunt eisen, alleen het gesprek met hem of helemaal niet.

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:40

Dit is iets wat je ook bij de mediation naar voren kan brengen. Dat zou ik zeker doen.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:41

Je advocaat alles laten regelen. Aan de advocaat doorgeven hoe jij het wilt hebben, en dan die persoon laten onderhandelen. Die is sowieso minder manipuleerbaar dus de kans dat die er meer uithaalt is vrij groot.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 16:51

Joolien schreef:
Ik had nog niet gereageerd in pb maar ik vind dat dit iets is tussen jou en je ex, zij heeft hier niks mee te maken. Tenzij ze hem ten voordele van de situatie kan beïnvloeden, dus hem bijv helpt om overwogen keuzes te maken bijvoorbeeld.
Is dat niet het geval, dan mag je er heel kort in zijn, je praat alleen met hem en niemand anders erbij(als in de partner houdt zich erbuiten). Ik vind dat je dat wel kunt eisen, alleen het gesprek met hem of helemaal niet.


Nou ze is niet lijfelijk aanwezig en in principe kan ik niet echt bewijzen dat ze zich er mee bemoeit.
Maar ik heb hele sterke vermoedens want hij komt met dingen die hij nooit zelfbedacht heeft. En die niet in het voordeel van de kinderen zijn bijvoorbeeld.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:46

Avalanche81 schreef:
Je advocaat alles laten regelen. Aan de advocaat doorgeven hoe jij het wilt hebben, en dan die persoon laten onderhandelen. Die is sowieso minder manipuleerbaar dus de kans dat die er meer uithaalt is vrij groot.


Dat werkt alleen in situaties waarin partijen elkaar nooit meer hoeven zien. In dit geval blijven TS en haar ex altijd aan elkaar verbonden door de kinderen en moet je samen on speaking terms blijven. Dat komt niet goed als je door een ander laat onderhandelen. "Er meer uithaalt" is ook niet het goede uitgangspunt, "er op een goede manier uitkomen" is veel belangrijker.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:59

Zo lang zij niet fysiek aanwezig is bij het gesprek tussen jou en je ex bij een advocaat of een mediator, kan je daar weinig mee denk ik. Je kunt alleen dicht bij jezelf blijven en het beste blijven willen voor jou en vooral voor de kinderen. Wat welke hersens bij de andere partij hebben bedacht doet minder ter zake dan de uitkomst van de gesprekken.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:13

Ik denk dat je hoe dan ook de focus moet leggen op jezelf en hoe de kids er uit komen. Wat hij doet heb je helaas geen invloed op en ook niet waar zij zich mee bemoeid. Hoe vervelend en poedersuiker dat ook is.

Sterkte in elk geval :(:)

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:14

Prrrr schreef:
Avalanche81 schreef:
Je advocaat alles laten regelen. Aan de advocaat doorgeven hoe jij het wilt hebben, en dan die persoon laten onderhandelen. Die is sowieso minder manipuleerbaar dus de kans dat die er meer uithaalt is vrij groot.


Dat werkt alleen in situaties waarin partijen elkaar nooit meer hoeven zien. In dit geval blijven TS en haar ex altijd aan elkaar verbonden door de kinderen en moet je samen on speaking terms blijven. Dat komt niet goed als je door een ander laat onderhandelen. "Er meer uithaalt" is ook niet het goede uitgangspunt, "er op een goede manier uitkomen" is veel belangrijker.


:j :j :j bij een ouderschapsplan is samen goede afspraken maken het allerbelangrijkste. Je blijft immers collega-ouders, ook al ben je geen partners meer. En dan is het heel wat waard dat je een redelijke relatie houdt met je mede collega-ouder.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 18:56

Maflinger_S schreef:
Zo lang zij niet fysiek aanwezig is bij het gesprek tussen jou en je ex bij een advocaat of een mediator, kan je daar weinig mee denk ik. Je kunt alleen dicht bij jezelf blijven en het beste blijven willen voor jou en vooral voor de kinderen. Wat welke hersens bij de andere partij hebben bedacht doet minder ter zake dan de uitkomst van de gesprekken.


Ja dat is idd een goeie. Ik ben alleen in de relatie altijd erg gemanipuleerd en veel te meegaand geweest, heb nu wel t gevoel tegen twee man op te moeten boksen die beide niet het belang van de kinderen voor ogen hebben. Pfff. Maar ok, zorgen voor mn eigen zaakjes dus.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:59

Maar jij vecht voor 3!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:32

Wanneer het echt water en vuur word, laat de kinderen ook hun zegje doen bij de mediator zonder jullie erbij. En dan kun je je kinderen echt op het hart drukken dat ze alles mogen zeggen.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:52

Joolien schreef:
Ik had nog niet gereageerd in pb maar ik vind dat dit iets is tussen jou en je ex, zij heeft hier niks mee te maken. Tenzij ze hem ten voordele van de situatie kan beïnvloeden, dus hem bijv helpt om overwogen keuzes te maken bijvoorbeeld.
Is dat niet het geval, dan mag je er heel kort in zijn, je praat alleen met hem en niemand anders erbij(als in de partner houdt zich erbuiten). Ik vind dat je dat wel kunt eisen, alleen het gesprek met hem of helemaal niet.


Ze is niet aanwezig bij de mediation gesprekken, dus kun je er verder niks mee. Zelf een scheiding achter de rug die zeer moeizaam is verlopen. Zelf ook advies ingeschakeld van anderen. Wat hij doet, mag jij ook gewoon doen. Sterker nog ik kan het je aanraden.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 23:13

Tja voor mij voelt advies van "anderen" wel anders dan advies van "haar", maar dat zal mijn emotie zijn dan. Uiteraard hou ik ruggespraak, maar de meeste zaken kan ik gewoon zelf bedenken en onder woorden brengen. Ik ging er vanuit van mij ex-man te scheiden en niet van zijn nieuwe vriendin ;-)

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:39

Als het te maken heeft met opvoeding van de kids en zij daar nu al in betrokken wordt bijvoorbeeld zou ik een clausule op laten nemen dat hij eerst een half jaar een relatie moet hebben voordat hij de kids voor mag stellen. En als je kids al wat ouder zijn mogen ze zelf toch ook weigeren om daar heen te gaan?

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 10:14

Ja zoiets ben ik ook mee bezig, en de oudste mag idd zelf al bepalen.