Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 12:45

Berdien schreef:
Lieve TS, laat je alsjeblieft NIET leiden door uitspraken over wel/geen co-ouderschap hier op Bokt, maar bespreek dat met de mensen die je helpen. Dus de mediator en je orthopedagoog. Mensen hier op Bokt bedoelen het ongetwijfeld goed maar kennen jou, de kinderen en de situatie niet. Ik snap dat de situatie ontzettend moeilijk, verdrietig en frustrerend is en je hart hier luchten is helemaal goed, maar haal je hulp en advies daar waar je dat het beste kunt krijgen.


Dat ben ik ook zeker aan het doen, dankjewel! Ik vind de ervaringen van anderen wel fijn om te lezen (en de hartjes onder de riem <3 ) en toch ook via pb heel fijn advies gekregen dat me steunt.
Het is zo'n slechte film, het is wel fijn om zo'n medium te hebben om er over te praten :o


BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:00

Hoe gaat het!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:30

Er bestaan ontmoetingshuizen waar een ouder zijn/haar kinderen onder toezicht kan zien voor enkele uren. Dan moet het wel erg zijn, maar op die manier kan hij zijn recht op bezoek toch ingevuld krijgen.

09/10/2023 <3

xPabloBokt

Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:36

Rebel_Jits schreef:
Er bestaan ontmoetingshuizen waar een ouder zijn/haar kinderen onder toezicht kan zien voor enkele uren. Dan moet het wel erg zijn, maar op die manier kan hij zijn recht op bezoek toch ingevuld krijgen.


Ik vond die huizen als kind zijnde echt vreselijk.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 13:10

Rebel_Jits schreef:
Er bestaan ontmoetingshuizen waar een ouder zijn/haar kinderen onder toezicht kan zien voor enkele uren. Dan moet het wel erg zijn, maar op die manier kan hij zijn recht op bezoek toch ingevuld krijgen.


Zo ernstig is het (gelukkig) niet. Maar ik heb nu een voorstel gedaan voor voorlopige verdeling en ook voor als we beide een andere woonsituatie hebben. En ik wil ook echt wel meedenken aan het realiseren van contactmomenten, maar het zal wel erg lastig worden om goed te overleggen.

Vanochtend weer een gesprek gehad met de OP, maar ohoh ik begin nu pas goed te zien hoe hij eigenlijk (niet) communiceert. Het is zijn idee en daar moet iedereen mee akkoord gaan en meedenken over een compromis is niet aan de orde. Dan worden er weer allerlei zaken bij gehaald waar hij ooit last van heeft gehad om maar te bewijzen dat wat ik voorstel een volslagen idioot plan is. Terwijl hij zonder te overleggen dingen voor zichzelf regelt en plant en ik dus maar moet afwachten wanneer hij waar is.

Ik heb er eerlijk gezegd ook een hard hoofd in dat de mediation gaat lukken, alles wat ik voorstel is per definitie een aanval op hem, hij komt zelf niet met ideeen of voorstellen en redelijkheid hoef ik al helemaal niet te verwachten. Ondertussen maakt hij mij wel continue verwijten dat ik niet overleg, dat ik alleen aan mezelf denk en dat iedereen tegen hem is, maar als ik bijvoorbeeld vraag hoe hij zijn weekend had gedacht in te vullen dan heb ik meteen een dikke ruzie aan mijn broek hangen.

Ik begin me inmiddels af te vragen hoe ik hier zo lang mee heb kunnen leven, blijkbaar heb ik altijd voor de lieve vrede met alle stromen meegezwommen en concessies gedaan. Maar nog ff doorzetten en dan ben ik daar hopelijk klaar mee. En dan ben ik de oorzaak van zijn problemen niet meer, maar "de nieuwe" vermoed ik. Succes dr mee :Y)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:38

Je slaat de spijker zo precies op zijn kop in je post. VASTHOUDEN dit inzicht.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:42

Alsof je met mijn ex getrouwd bent, werkelijk.......

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:45

Heel herkenbaar idd, dit gedrag.
Wellicht dat mediation wel gaat lukken hoor, omdat ze dan soms ineens meegaander worden omdat er iemand tussen zit. Dus proberen kan altijd. Het is dan vooral van belang dat de mediation hem aanspreekt op zijn gedrag, zonder hem daarbij tegen de haren in te strijken.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:35

Hou vol ts, het komt goed!

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:46


09/10/2023 <3

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:28

Hoe is het, al wat opgeschoten?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 17:36

Ik heb je n pb gedaan, ik zal later nog even hier reageren!

Petpa

Berichten: 1670
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:13

Hoe gaat het nu?

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:15

Zelfde vraag :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 11:58

Het is nog steeds erg lastig... We zijn vooralsnog geen steek verder in het mediation proces, er zijn ondertussen nog weer best heftige incidenten geweest. De mediator vindt het ook lastig worden inmiddels. Het komt erop neer dat hij wil blijven zitten waar hij zit en anders nergens aan mee kan werken vanwege zijn psychische gesteldheid en allerlei andere problemen.

We proberen nu toch in ieder geval een voorlopige zorgverdeling door te gaan drukken zodat we niet meer in hetzelfde huis aanwezig zijn, maar iedere keer als er een voorstel gedaan wordt komt ie met wat anders (meestal totaal anders) terug. Het lijkt erop dat hij gewoon geen afspraken wil maken en alles moet gaan zoals hij het bedacht heeft.

Ik vind het echt een nachtmerrie...

(maarrr ik heb wel goede backup gelukkig :-))

Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:07

Oef Bloempje, wat lastig.

Succes, ik hoop dat je toch iets er door kunt drukken. Dit schiet niet op en is voor niemand fijn.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:10

Da's dus gewoon meer van hetzelfde, alleen nu zie je het helderder dan in het begin. Balen zeg. Is er kans dat de mediator er de brui aan geeft en je het advocatentraject in moet?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:10

Moet je dan niet al wat verder gaan denken dan mediation? want zo kom je ook nergens en is voor jou gemoedstoestand ook niet echt fijn.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:29

djuulsie schreef:
Moet je dan niet al wat verder gaan denken dan mediation? want zo kom je ook nergens en is voor jou gemoedstoestand ook niet echt fijn.


Dat zou ik ook denken, misschien toch wat meer dwang, advocaat?

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:30

Zelfde gedachte. Ik zou het nu ook harder gaan spelen, hij wil toch niks en is volkomen onredelijk.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:34

Mediation is een hele mooie en goede manier om een scheiding te regelen, maar voorwaarde is wel dat je er samen uit wilt en kunt komen. Ik denk dat dat hier ontzettend lastig wordt.. Ik zou me voorzichtig eens gaan oriënteren op een advocaat.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 13:56

Jullie hebben pb :-)

Idd Maflinger, ik begin heel langzaam in te zien hoe erg ik altijd gemanipuleerd ben, ik schrik er regelmatig van hoe vanzelfsprekend het voor mij was om precies te doen wat hij wilde. En ik schrik nou nog bijna harder van hoe het er nu aan toe gaat, met de bemoeienis van haar erbij, die heeft ie in korte tijd al mooi in zijn straatje weten te parkeren...

Communicatie gaat nu al bijna voornamelijk via de mediator, als we samen gaan overleggen wordt het standaard dikke drama.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:11

Mediation lukt gewoon niet altijd. Helaas moeten dingen soms gewoon via de gerechtelijke weg.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:13

Fijn dat je nu eindelijk duidelijk voor ogen hebt hoe het is geweest om met een narcist te leven, het vervolg is net zo moeilijk getuige een aantal mensen die hier al voor gewaarschuwd hebben. Misschien nu toch maar keihard spelen en zorgen dat er rust in de tent komt. Hoe langer het duurt hoe meer je kinderen hier van meekrijgen, moet je niet willen. Kinderen op plek één en meneer kan de rampan krijgen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

eestheer

Berichten: 585
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: aan de rand van het bos! :)

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:42

Ik lees al sinds het begin mee, maar nog niet eerder gereageerd..

Ik wil je toch even een hart onder de riem steken! Heel veel sterkte en kracht toegewenst in dit zware traject.

Ik weet niet in welke omgeving je zit, maar mocht ik in de buurt zitten, en ik kan je ergens mee helpen, doe ik het graag!

Co!! <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, AnoukS_, CynThier, esje01, Eulogy, Facebook, fannetje, Hannanasjuh, Ik_is_Ik, Marleen_L, Myrsky, Pabie, tengeltje11, xSuuzerd en 217 bezoekers