Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:09

Wat hebben sommige mensen toch een bijzondere kijk op de wereld 8)7
En da's nog zacht uitgedrukt

Ik wilde even zeggen dat ik je onwijs sterk vindt. Ik heb echt respect voor je hoe je hiermee omgaat

Heel veel sterkte en kracht toegewenst vandaag!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:12

Ik hoop dat hem vandaag duidelijk wordt gemaakt dat wat hij doet niet handig is.. op z'n zachts gezegd..

Sterkte vandaag!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:51

Heel veel sterkte vandaag! hoop dat jullie wat afspraken kunnen maken!

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:38

@TS, mocht het echt de spuigaten uit gaan lopen dan kun je een voorlopige voorziening aanvragen, zowel m.b.t. het huis als m.b.t. de gezamenlijke rekening.

De mensen die ik ken waar een soortgelijke situatie speelt hebben eerst ook gepoogd middels mediation tot een 'schone breuk' te komen om het zo maar te noemen. De narcistische partner wappert echter zo heen en weer tussen poeslief doen, beschuldigen, schelden, verdrietig doen, hulp vragen en opnieuw weer beschuldigen dat niemand daar ene steek mee opschoot. Inmiddels is mediation daar gestopt en heeft mijn kennis een advocaat in de arm genomen.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 15:31

Thanks allemaal!

Gesprek is achter de rug, ging gelukkig wel goed, veel (voor nu) uit de lucht kunnen halen iig. En wat afspraken gemaakt. Dus vooralsnog wel een goed gevoel bij deze route, maar wat jij noemt GreaseMonkey gebeurt hier ook vaak, dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen...

Maar wel blij met dit eerste gesprek in ieder geval.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:40

+:)+

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:48

Wat fijn! hopen dat alles lang genoeg stabiel blijft tot een nette afronding!

Sychess

Berichten: 810
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:18

Bloempje13 schreef:
Thanks allemaal!

Gesprek is achter de rug, ging gelukkig wel goed, veel (voor nu) uit de lucht kunnen halen iig. En wat afspraken gemaakt. Dus vooralsnog wel een goed gevoel bij deze route, maar wat jij noemt GreaseMonkey gebeurt hier ook vaak, dus ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen...

Maar wel blij met dit eerste gesprek in ieder geval.


Weer een stapje gezet. Goed bezig hoor. Hou vol! Weet dat het moeilijk kan zijn. Sterkte xx

Sychess

Berichten: 810
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:12

Hoi hoi,

Is er alweer iets nieuws te melden? Ben wel benieuwd hoe het met je gaat.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 15:17

Hi ;-)

Nee op zich niets nieuws, er is wel een heel goed gesprek geweest met de orthopedagoog waardoor hij (hopelijk) zijn houding naar een van de kinderen toe verandert. Hij vond het namelijk wel erg vervelend dat kind A nogal een sterke mening over het gebeuren heeft en vond bv dat ik daarin moest corrigeren.
Dat ga ik niet doen en uit het gesprek kwam eigenlijk dat hij het zelf moest oplossen, veel meer begrip moest tonen, minder moest vasthouden aan zijn eigen inzichten. Dat vond ik een heel erg fijn gesprek, ik voelde me wel heel erg gesteund en ben blij dat ik mijn intuitie heb gevolgd.

Verder zijn er af en toe nog wel heftige spanningen rondom de woning en financiele zaken, maar ik heb het behoorlijk goed in beeld en laat me niet gek maken.

Ik heb wel behoorlijk last van alle stress, sta soms echt te shaken van de spanning hoor. Maar gelukkig veel steun uit alle mogelijke hoeken, dat is heel erg fijn.

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:20

Fijn dat je een goed gesprek heb gehad, maar schrik niet als het geen effect heeft. Tegen een narcist zeggen dat ie meer begrip moet tonen is als tegen een blinde zeggen dat ie zonder stok moet lopen :P Dat is dus vrijwel onmogelijk haha. Maar goed, ik hoop voor je dat ie zsm de deur uit gaat. Ik vind ook dat je daar wel eens korte metten mag maken hoor, doorpakken. Is ff zwaar, maar geeft op termijn zoveel meer rust.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:22

Nou dat kind heeft gewoon recht op die mening...... wat een onzin om een kind daarin te corrigeren zeg.

Het is toch ook belachelijk? Pendelen op en neer naar een nieuwe vriendin en daar regelmatig een weekend doorbrengen, terwijl hij gewoon nog getrouwd is met jou. Ik heb daar ook een sterke mening over.

Hij moet eens goed bij zichzelf te rade gaan waarom mensen daar een mening over hebben...... is ie nou helemaal van de pot gerukt?

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 15:34

Avalanche81 schreef:
Hij moet eens goed bij zichzelf te rade gaan waarom mensen daar een mening over hebben...... is ie nou helemaal van de pot gerukt?


Dat vindt iedereen die ik spreek... maar dat lukt hem dus niet. Klein foutje in de bedrading...

Ik geef mn kind ook groot gelijk, de wereld is ineens op kop gegaan en dat moet maar geaccepteerd worden? Dacht het niet. Ik maak hem niet zwart bij ze, maar ik vind dat ze recht hebben op hun eigen mening hierover. Ze zijn naar mij toe ook wel eens kritisch en dan kijk ik bij mezelf of dat klopt. Soms hebben ze gewoon gelijk ook en dan doe ik daar wat mee.

Maar het was toch helemaal niet leuk voor hem 8)7 dus daar moest wat aan gedaan worden. Nou niet dus.

Ik zie wel dat hij nu wat anders reageert, maar ik denk ook dat dat van korte duur is hoor. Ik voel me in ieder geval zelf wel gesterkt en zal blijven vechten voor mn kinderen.

Ben het verder ook met je eens hoor Joolien, qua eruit zetten, maar dat is nog helemaal niet zo makkelijk :\

Laat ik het erop houden dat er achter de schermen naar een oplossing gewerkt wordt en dan zal hij niet anders meer kunnen. Hoop ik. Er is niemand die vindt dat deze situatie maar voort moet blijven duren, maar het is helaas niet zo makkelijk...

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:58

Jeetje..... hij is echt niet goed hoor. Niet leuk voor hém? So what?

Alsof het leuk is voor jou hoe hij je al die jaren gemanipuleerd en (psychisch) mishandeld heeft. Daar heb je ook helemaal geen trauma van of zo. Geen stress, niks......

Alsof het leuk is voor de kinderen dat hun vader hun moeder zo behandelt, of de spanning in huis, die waarschijnlijk te snijden is. Of uitleggen dat hun vader ieder weekend naar zijn 'vriendin' gaat en hun moeder aan het lijntje houdt.......

Die empathie zal hij wel niet hebben, maar voor het principe maakt dat natuurlijk geen reet uit.

Hij heeft deze ellende zelf veroorzaakt, dan moet hij ook de gevolgen er van dragen. Vindt ie dat niet leuk, had ie eerder na moeten denken. 't Is werkelijk doodjammer dat je mensen niet kunt veroordelen voor dit gedrag. Bij wet is het net zo strafbaar als fysieke mishandeling, maar het is niet te bewijzen helaas. Maar als de mening van een kind voor hem al zo pijnlijk is, is 't nog een kleinzerig menneke ook, hahahaha. Dan zou ik er nog wat meer meningen op loslaten, gewoon omdat het kan, en omdat je het mensen niet kunt verbieden een mening te hebben.

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:01

Nee maar sommige mensen hebben zo hun eigen visie op de waarheid dat je toch niet tot ze door kunt dringen. Ik zeg altijd; die hebben geen plaat voor hun hoofd maar een heel appartementencomplex.
Tuurlijk heeft een kind recht op een eigen mening, en nee daar ga je niet in sturen. Ze hebben het recht om zelf iets te vinden en jammer dan als dat niet in zijn straatje valt.

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:15

Tja, een narcist ziet een andere mening als een onwaarheid. Wat je ook zegt, ook al haal je er feiten bij, ook al wordt je boos,verdrietig, gooi je het servies van de tafel, een narcist geeft nooit zomaar toe. Dat een kind hem ondermijnt is al helemaal gezichtsverlies, want hoe kan een kind hem nou tegenspreken?! Dat kan natuurlijk niet voor een narcist, daar moet wat aan worden gedaan en daar zal jij hem in moeten steunen, want hij heeft natuurlijk gelijk... En als hij dan te horen krijgt dat hij wat moet veranderen, dan heb je de poppen aan het dansen, want een narcist veranderen? :oo Dat kan natuurlijk niet... Uiteindelijk zullen ze het wellicht doen, maar dan van mening zijnde dat zij dat zelf hebben aangedragen. Laat het in het geval van de kinderen maar vooral zijn idee zijn wat hij anders gaat doen, want alleen dan zal hij het goede doen. Als je een narcist gaat opleggen dat ie moet veranderen, dan wrijf je hem enkel tegen de haren in.

Ik ga denk ik als afstuderen iets doen met slachtoffers van narcisme, als in huiselijk geweld. Misschien ga ik wel een handleiding schrijven :+

BigOne
Berichten: 38243
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:17

Joolien, goed plan, zal pijnlijk en herkenbaar voor je zijn maar juist van uit jouw achtergrond zou je mensen dus heel goed kunnen helpen. Niet de narcisten, die zijn geen hulp nodig maar juist die omgeving.

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:20

Klopt, narcisten ga je namelijk niet helpen, maar de omgeving kan echt kapot gaan aan de narcist. Als ik zie hoe het bij mij nog steeds door sleept, ondanks dat ik toch al mijn trauma's al heb verwerkt... Het zijn gewoon hele schadelijke mensen, die narcisten. Ze worden ook niet voor niks met anti-socialen, sociopaten en psychopaten in 1 rijtje genoemd. Omdat ze A)bijna niet te behandelen zijn en B) zoveel sluimerende schade aanrichten aan de mensen om hen heen.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:14

Oh maar Joolien, ik zou persoonlijk helemaal niet aan die onzin toe willen geven, en hem al helemaal niet over zijn bol willen aaien...... bekijk het even, dat ego is al opgeblazen genoeg.
De meesten taaien toch af als je niet van hen onder de indruk bent. Beginnen lachen is nog beter, vinden ze echt helemaal niet leuk.......

Mijn ex dreigde aan de telefoon met boos worden, heb hem lachend gevraagd wie hij daarvoor dacht mee te brengen. Kreeg een scheldkanonnade natuurlijk, dat snap jij. Kalmpjes geluisterd en aan het einde gevraagd of hij nu klaar was, en dan kalm gezegd wat ik wilde zeggen. Hij heeft me nooit meer gebeld. Zegt-ie ook nog dat als ik zo doe, hij dan geen contact meer met me wil _O-

Oh oh briljant, terwijl ik daarvoor ongeveer 10 keer had aangegeven geen contact meer te willen :') wat een loser.

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:15

Ja haha dat laatste bedoel ik :P Dan ineens jouw idee als zijn idee presenteren _O-
Ik heb er trouwens een topic over gemaakt, om ervaringen te delen over narcisme. Ik vind het nu al interessant :j
[MWS] Narcisme, wat is jouw ervaring?

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:18

Hey wat goed meis, dank je wel.

Ja precies, dat dus :') werkt geweldig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:20

Avalanche81 schreef:
Hey wat goed meis, dank je wel.

Ja precies, dat dus :') werkt geweldig :')

Narcisten zijn bijna grappig als je ze door hebt :')

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:52

Joolien schreef:
Avalanche81 schreef:
Hey wat goed meis, dank je wel.

Ja precies, dat dus :') werkt geweldig :')

Narcisten zijn bijna grappig als je ze door hebt :')

Ja echt hè? Ik heb er later ontzettend om gelachen :D

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:36

Bloempje13: ik word elke keer een soort van blij als ik je posts lees. Je hebt het inmiddels zo goed door en blijft dicht bij jezelf. Ik vind je een topper!

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 01:34

Bedankt :)

Ik heb het nu wel even lastig. We zitten natuurlijk met financiële verdeling enzo. Nou vindt zijn familie dat ik op n bepaalde manier bevoordeeld ben en hebben spijt van zaken die zij weer voor ons gedaan hebben. Die zijn blij dat het nu weer zo goed met m gaat met de nieuwe relatie. Zij hebben eigenlijk niet echt veel weet gehad van hoe het werkelijk gegaan is bij ons, hoe ernstig de problemen zijn geweest. Ik wil eigenlijk zo graag dat ze het zien, begrijpen hoe erg het soms was en joe lang al. Maar aan de andere kant denk ik ze gaan het niet begrijpen en zullen me gewoon evengoed een profiteur vinden... wat is wijsheid... dat laatste accepteren of toch praten en het uit proberen te leggen? Ik heb dat ook in de jaren wel geprobeerd maar het is ook eigenlijk nooit echt overgekomen...

Ik vind het zo lastig, heb globaal net alle gebeurtenissen opgeschreven, maar zit er zo mee. Bah dat soort gedachtes komen altijd zo laat en ik ben al zo moe...