Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:58

Het zou mooi zijn als de jongeman na zijn vakantie bij zijn nieuwe liefde intrekt, bijvoorbeeld omdat hij het huis waar de rest van zijn “eerste” gezin woont niet meer in kan of mag.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Goof

Berichten: 28745
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:01

Maflinger_S schreef:
Het zou mooi zijn als de jongeman na zijn vakantie bij zijn nieuwe liefde intrekt, bijvoorbeeld omdat hij het huis waar de rest van zijn “eerste” gezin woont niet meer in kan of mag.


Als dit gewoon zijn huis is mag hij daar uiteraard gewoon in.

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:09

“Uiteraard” financieel gezien wel, moreel gezien is ‘t minstens een twijfelgevalletje.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:11

Weer samen komen, nadat je deze hele bende er van hebt gemaakt...
Je zou er om lachen, als het niet zo sneu was voor de kinderen en "vorige partner".

Het stomme is, als hij het in zijn kop haalt, komt hij schuldbewust en zijn ogen vol tranen weer terug om het te proberen.
En dan denk je echt dat hij het snapt en begrepen heeft....
Maar het is opnieuw manipulatie....en als je het doorprik worden ze weer net zo onaangenaam als ervoor.
Maar ik zou ook kijken of ik andere woonruimte kon fiksen.

En tjonge....wat heb ik bij voorbaat te doen met de nieuwe vriendin....want het moment dat ze de strikjes los gaat maken, is natuurlijk nog niet eens over een jaar.....

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:17

quera schreef:
belle_boef schreef:
Tijd om sloten te veranderen en te zeggen dat hij niet meer hoeft terug te komen na zikn vakantie.

Is niet zo makkelijk als ze samen een huis hebben. Ik zou zeggen probeer in die tijd te verhuizen.


Nou, dan doet ie maar wat moeite om er weer in te komen, zo zou ik denken. :o
Dan doet ie tenminste nog wat.

Misschien al zn spullen verhuizen naar de tuin van zn nieuwe vriendin :=

Ben je al aan het zoeken naar woonmogelijkheden TS??

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:27

Ik wens je geduld en kracht toe.

Ik ben benieuwd of je hulp hebt voor snelle woonmogelijkheden, ik wens je zo graag een beetje rust.

Little_Gift
Berichten: 1777
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:31

quera schreef:
belle_boef schreef:
Tijd om sloten te veranderen en te zeggen dat hij niet meer hoeft terug te komen na zikn vakantie.

Is niet zo makkelijk als ze samen een huis hebben. Ik zou zeggen probeer in die tijd te verhuizen.


Toch wel, tenminste hier in BE toch... De eerste die het huis verlaat, geeft eigenlijk de woonplek uit handen en in de tijd dat deze het huis verlaten heeft, is het de andere partij toegestaan maatregelen te nemen.
Bij ons wordt de partij die het huis verliet dus ook gezien als de partij die huur moet ontvangen van de in de woonst blijvende partij.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:45

Even kort hier op in hakend: zo werkt het echt niet in NL. TS geeft aan dat ze allerlei prof. hulpverlening heeft ingeschakeld, en ik ga er eigenlijk vanuit dat dat gelet op de situatie ook juridische bijstand is. Die kan haar precies uitleggen wat er wel/niet kan in deze situaties en wat de risico's zijn van bepaalde keuzes.

TS: succes met deze bizarre situatie.

Valse hoop is ook hoop!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:51


Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:13


Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:15

estja schreef:
TS kun je geen voorlopige voorziening aanvragen? Dan spreekt de rechter uit dat hij het huis niet in kan totdat de scheiding rond is. https://www.echtscheiding-wijzer.nl/voo ... ening.html


Dit inderdaad, maar ik neem aan dat de advocaat dit al besproken heeft met TS.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 12:36

Dit is idd bekend :-)

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:36

Bloempje13 schreef:
Dit is idd bekend :-)

Maar toen was je nog in de veronderstelling dat het allemaal rustig en kalm geregeld kon worden mbt je kinderen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:22

Bloempje13 schreef:
Zo beetje slapeloze nacht hier, werd ergens van wakker en kon niet meer slapen helaas.

Meneer kondigde aan dat ze samen op vakantie gaan, tja ze had al geboekt, hij kon mee en hij moest toch aan zichzelf denken hè, dat ie een beetje tot rust komt...

Ik zelf vind het helemaal prima, dikke doei, maar mn hart breekt voor mn kinderen... heb gezegd dat ie ook nog gewoon vader is en aan ze moet denken maar dan krijg je weer een sneu verhaal. Orthopedagoog maar weer bellen hoe we hier nu weer mee om moeten gaan. Dan wordt je toch gek als kind? Van een gespannen situatie naar een scheiding naar papa gaat op vakantie met zn nieuwe vriendin binnen een week...

Overigens hoopt ie dan nog steeds wel dat als we n tijdje uit elkaar zijn dat we weer bij elkaar kunnen komen. Tja daar was nou dat tijdelijke apart wonen voor bedoeld hè... * hoort kwartje vallen *

Ik heb overigens de site van verdwenen zelf ff doorgespit. Zo herkenbaar allemaal, ook wat er nu gebeurt, hoewel er geen NPS is vastgesteld (maar wel trekken) is bijna alles direct te vergelijken.

Pfff...


Is die vakantie nu echt zo erg voor de kinderen? Ik weet niet of dat hij een weekje weg gaat of een maand weg blijft. Maar als hij week weggaat dan kun je toch gewoon aan de kinderen uitleggen. Ze kennen de gespannen sfeer in huis ook. En ik geloof dat jij ze al had verteld dat het niet goed ging tussen hun vader en moeder en dat jullie uit elkaar gaan. Dan kun je toch gewoon tegen de kinderen zeggen dat vader een weekje op vakantie is/ergens anders is zodat het een weekje rustig is thuis. Er geen ruzies gemaakt kunnen worden tussen de ouders, niet op tenen hoeft worden gelopen etc. En dat iedereen zo even tot rust kan komen en ook al vast een beetje kan wennen aan dat jullie als ouders niet altijd meer samen zijn. Er hoeft niet eens zo zeer bijverteld te worden dat vader met zijn nieuwe vriendin gaat.

Ik denk dat wellicht in deze situatie het juist misschien wel beter is dat vaders een weekje weg is. Dan dat vaders emotionele buien heeft bij de kinderen, jou zwart maakt (door te zeggen papa voelt zich zo verdrietig omdat mama dit of dat). En de kinderen hem verdrietig en wanhopig zijn lijkt mij ook niet echt gewenst. Dus ik denk dat de kinderen echt wel aankunnen als vaders een weekje op vakantie gaat.

Ik bedoel het niet naar. Maar ik denk dat het maar zo kan dat die vakantie je toch wat meer doet/steekt dan je wilt. En dat is juist zijn bedoel en ook helemaal te begrijpen. Jij hebt jaren geïnvesteerd in jullie relatie, zoveel door de vinger gezien, je zo vaak om laten praten door hem. En dat doe je toch ook allemaal omdat er ooit wel wat liefde is geweest en je graag één gezin wilt blijven. En ik kan helemaal begrijpen dat het dan toch stiekem wat steekt als hij (zo makkelijk) met een ander op vakantie gaat. Maar ik denk ook dat het juist zijn bedoeling is. En dat hij hiermee eigenlijk wil dat jij je wanhopig gaat voelen om hem kwijt te raken (het gevoel dat hij naar jou toe had/heeft). En als jij boos wordt op het feit dat hij op vakantie gaat geeft hem weer hoop. Want kan maar zo dat hij denkt ze wordt boos dus ze voelt nog wat voor mij. Terwijl boos worden toch wel een normale reactie is en echt niet gelijk betekent dat jij hem terug wil. En het alleen maar averechts werkt. Omdat het voor jou alleen maar meer duidelijk maakt dat je niet met hem verder wilt.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:34

Daantj__ an sich snap ik je post, maar ik mis de grote nuance in het verhaal.
Een weekje op vakantie, met haar!

Daar gaat hem de schoen wringen.

Bij mijn oude buren hebben we een soortgelijke (wel minder extreem gelukkig) situatie meegemaakt.

Einde van het verhaal:
Gescheiden
Hij woont bij zijn nieuwe vriendin
De kids hebben de keuze gemaakt hun vader niet meer te willen zien, hij doet ze keer op keer pijn en ziet zelf niet in waar het mis gaat.

Zo herkenbaar, alleen zijn hier de kinderen jonger.
Onderschat niet wat het met hen doet dat pappa al direct een nieuwe vriendin heeft en daarmee leuke dingen doet en tijd aan besteed. Tijd, aandacht en liefde die hij niet aan hen besteed.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:28

MarliesV ik ben het ook helemaal met je eens dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat hij zich alleen maar met zijn nieuwe vriendin bezig houdt en de kinderen gewoon vergeet en op de laatst plek zet. Dat wil je als ouder ook niet voor je kind. Alleen is dit (nog) niet het geval bij ts. Hij gaat nu een weekje (als het een week is) weg. Geen idee of hij of ts de kinderen vertelt heeft dat hij met die nieuwe vriendin gaat. Maar ik vind dat zelf niet iets dat er gelijk bij moet worden verteld aan de kinderen. Zolang dat er niet bij wordt verteld kunnen de kinderen ook niet het idee hebben dat vriendin voor hun gaat bij hun vader. Dus voor nu zie ik het alleen als een (hoognodige) adem- en rustpauze voor zowel ts als haar kinderen en niet iets dat de kinderen gelijk schade aanbrengt. Het wordt natuurlijk echt een ander verhaal als hij constant de kinderen op de laatste plek zet. Dan ben ik het helemaal met je eens. Maar ik heb helaas geen glazen bol om in de toekomst te kijken en te weten wat vaders gaat doen. Misschien is die nieuwe vriendin over een maand al wel weer weg. Is dit een bevlieging om zijn gekwetste ego (omdat zijn vrouw bij hem weg wilt) op te poetsen en zijn benodigde aandacht te krijgen en tevens een manier om TS nog wat steken onder water te geven. Maar we kunnen niet in de toekomst kijken en zelfs als vaders zijn kinderen echt op de laatste plek zetten of niks meer mee te maken willen hebben kan ts dat niet veranderen. Ze kan haar (ex-)man niet vertellen wat die wel en niet moet doen, zelfs niet als het om hun kinderen gaat. Want hij zal zelf zijn verantwoordelijkheid als vader moeten nemen. En ik hoop ook echt dat hij dat doet voor de kinderen en mans genoeg voor is. Maar daar kan ts weinig invloed op uit oefenen, als ze dat wel wil proberen is het gewoon energie in een bodemloze put storten en een heleboel frustratie ervoor terug krijgen. (En in die situatie heeft ze al jaren gezeten).

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:30

Ts hoeft de kinderen niet te vertellen over de vakantie met een andere vrouw, echter, ik zou het wel op een rustige manier vermelden. Ik denk dat het goed is dat de bijna ex , gezien zijn gedrag geen enkel kans moet krijgen om zielig richting kinderen te doen waarbij hij zeker straks zijn ex als de grote aanstichtster ziet. En dat is mam en de kinderen zijn gewoon gebaat bij openheid voor zover ze dat aankunnen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 22:48

Ik vind het zelf helemaal goed dat ie gaat, idd, rust. Maar het lijkt me voor de kids zo pijnlijk...

Ik twijfel zelf nog, het hoeft niet verteld te worden, aan de andere kant heb ik ook weinig zin om tegen ze te liegen, die hebben feilloos door wat er gebeurt...

En idd hij zal alles aangrijpen om mij de schuld te geven. Nou zijn ze niet gek en weten ze dat ze meer op mij kunnen vertrouwen, maar leuk is het niet als ie dat toch probeert.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:09

Is het een idee om hem te vragen dat hij het ze vertelt?

Ik denk namelijk dat ik min mogelijk ertussen zou willen zitten.
Dan weet je tenminste ook dat "jouw geweten zuiver is".

Ik zou de dingen die hem betreffen, bij hem laten.
En als kinderen ernaar vragen ook zeggen dat je het fijne er niet van weet maar dat ze het het beste aan papa kunnen vragen.

Want straks zijn er ook 2 werelden, jij weet niet wat daar gebeurd, dus gewoon daar laten.

Alleen als dingen uit de klauwen gaan lopen, kun je als de andere ouder eens gaan horen hoe en wat.
Of als het ouderlijke verantwoordelijkheid betrefd zoals een gesprek op school.

En ja, het is pijnlijk maar hoe gewoner jij er mee om gaat, hoe gewoner het wordt.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:51

Ik denk zelf dat als je het hem zelf laat vertellen dat hij dingen aanhaalt die schadelijk zijn voor de moeder... Aangezien hij zichzelf het slachtoffer vind zal hij zich ook zo gedragen en bijvoorbeeld kunnen zeggen dat hij een weekje weg gaat voor de rust omdat mama boos is op hem of iets in die trant....

Ik weet niet of dat beter zal zijn...

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:03

Bloempje13 schreef:
Ik vind het zelf helemaal goed dat ie gaat, idd, rust. Maar het lijkt me voor de kids zo pijnlijk...

Ik twijfel zelf nog, het hoeft niet verteld te worden, aan de andere kant heb ik ook weinig zin om tegen ze te liegen, die hebben feilloos door wat er gebeurt...

En idd hij zal alles aangrijpen om mij de schuld te geven. Nou zijn ze niet gek en weten ze dat ze meer op mij kunnen vertrouwen, maar leuk is het niet als ie dat toch probeert.



Ik ben zelf een kind van gescheiden ouders, en mijn moeder is ook weg gegaan bij mijn vader omdat hij psychische problemen heeft. Mijn vader was altijd heel erg goed in zielig doen en manipuleren, en ik en mijn broertje waren(zijn) daar erg gevoelig voor. Mijn moeder was op het begin ook altijd boos op hem, en zonder dat zei in ons bijzijn ruzie met hem maakte merkte ik het wel, en vond ik mijn vader heel erg zielig en had ik veel medelijden met hem. En op mijn moeder was ik dan weer boos, omdat zei altijd zo sterk was. Als ik er nu als "volwassenen" aan terug denk kan ik mijn moeder heel erg goed begrijpen, maar dat deed ik als kind natuurlijk niet.

Ik had graag beide ouders in mijn leven gehad, maar door die ruzies kon vaak mijn moeder of mijn vader bij belangrijke dingen niet aanwezig zijn omdat er dan teveel spanning was, en niet perse ruzie maar er hing dan gewoon een nare sfeer, en daar heb ik nu bijna 20 jaar later nog last van.

Dus probeer het voor je kinderen zo positief mogelijk te houden hoe moeilijk dat ook is, en probeer ook al zijn jullie niet meer samen zoveel mogelijk gezamenlijke (belangrijke) dingen te doen met jullie kinderen. En ook al doe je het niet bewust maar laat je kinderen niet kiezen tussen hun vader of moeder, want dit gebeurde 20 jaar geleden bij mij wel, en mijn vader of moeder hebben mij nooit gevraagd om te kiezen, maar toch trok ik partij voor mijn vader omdat die zo "zielig" was.
Terwijl hij na een jaar een nieuwe relatie had met een vrouw en 2 kinderen, waar hij vervolgens lekker mee op vakantie ging en hij zijn eigen 2 kinderen thuis liet..

Ik wil je heel veel sterkte en wijsheid wensen in deze situatie TS en ik hoop op het beste voor jou en je kids.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 09:21

Ik denk idd dat ik het hem zelf laat vertellen (maar wel in mijn bijzijn). Advies ortho was overigens om nu eerst niks te zeggen (want misschien wordt het nog weer anders) en volgende week hebben we nog een gezamelijk gesprek bij een therapeut en die kan daar wellicht in sturen/adviseren.

Wat vervelend dat je dat allemaal zo hebt meegemaakt CharmingS. Ik heb idd de intentie om wel uiteindelijk de verstandhouding goed te houden zodat de kinderen beide ouders "gewoon" bij zich kunnen hebben wanneer dat belangrijk voor ze is. Lijkt me vreselijk als ze het gevoel zouden hebben dat dat niet kan of dat ze zouden moeten kiezen, daarom heb ik het ook zo lang volgehouden.

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:31

Misschien is het wel onmogelijk om het goed te doen voor je kinderen... Vroeger of later veranderen inzichten (net zoals bij CharmingS - en zo ook bij mij -) en daarmee zou er gezegd kunnen worden; "het had wellicht anders gemoeten".........
Maar hoe dat anders dan had gemoeten kun je nu niet weten. Wat voor mij nu geldt en dat is heel wat jaren later dan toen mijn ouders zo veel ruzie hadden, is, dat ik toch wel heel graag gewoon de waarheid had willen horen. Niets meer, niets minder. Als kind en nu als volwassene kon/kan ik heel wat hebben en geloof er in dat ik altijd kan dealen met wat er komt. Al hoe rot dat dan ook was of is, de waarheid houdt het het langste vol. Daar zit dan ook gemakkelijker acceptatie in op welk moment dan ook, omdat de waarheid eenvoudig is.

http://www.bokt.nl/markt/ad/32393/bijzondere-oornetjes
"Moed betekent niet de afwezigheid van angst. Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen!" Verberg nooit je angst in stilte !
Be like a duck. Remain calm on the surface and paddle like crazy underneath.

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:53

Helemaal waar wat je zegt jibberjabber: de waarheid kan hard zijn maar het is wat het is. Ook vele jaren later.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 11:52

Klopt absoluut. Ik voel er ook niet veel voor om tegen de kinderen te liegen, ik denk dat ze dat meteen doorhebben. Maar pijnlijk is het wel...

Klopt jibberjabber, het is moeilijk om te bepalen waar je goed aan doet, zeker omdat er zoveel spanningen en emoties bij komen kijken. Maar ik hoop het zo goed mogelijk vanuit het standpunt van de kinderen te bekijken. Het blijft hun vader, zij hebben eigenlijk niks met het gedoe tussen ons te maken. Maar ik wil wel voorkomen dat ze (meer) beschadigd raken. Dus dat zijn wel lastige dingen.

Ik heb overigens nu ook een doorverwijzing voor individuele hulp gekregen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, BingBot, Bowo, C_estmoi, Eliana, FrNo, gerlienke, Mirjam79, Roosch, Syzygy, XxMariellexX en 160 bezoekers