Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:46

Je kunt wel professioneel blijven maar blijkbaar is de plaat heel erg dik. Ik maakte mijn opmerking niet voor niets. Meer dan veertig jaar geleden ook zoiets meegemaakt . Duitse stal waar ik werkte was de ruiter van de springpaarden ( kon ook mijn pa zijn) ook zeer opdringerig. Nadat hij me weer een keer in het nauw probeerde te drijven zag ik de baas aankomen . Ruiter had niets door dus ik heb hem bewust dichterbij laten komen en toen een dikke knie gegeven en heel hard geroepen dat hij nu eens op moest houden met mij lastig vallen. Hij wou nog wat doen maar toen had de baas hem al in het nekvel. Heb er nog een half jaar gewerkt maar die vent nooit weer gezien. Baas zei alleen maar dat hij hoopte dat de boel blauw was zodat hij iets aan zijn vrouw had uit te leggen. En gelukkig hadden we toen geen telefoons of social media dus weg was ook echt weg.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:46

Meld dit aan je baas, TS.
Hij is bezig met je te manipuleren. Als jij met andere collega's lacht en met hem niet, dan is dat jouw afweging.
Het is heel fijn als je met een collega vriendschappelijk om kan gaan, maar dat wordt niet van iemand gevraagd : je bent als werknemer wel geroepen om professioneel met elke collega om te gaan, maar lachen etc hoeft echt niet.
Je bent niet aangenomen om lief naar hem te lachen, maar om je werk te doen.
Het komt helaas vaker voor dat mannen niet willen accepteren dat een jonge vrouw op de werkvloer er niet is voor zijn vermaak.
In dat geval: welkom in de eenentwintigste eeuw, leer je gedragen of rot op.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:58

Bij je baas melden en eventueel naar vertrouwenspersoon.

Verder zou ik die collega die je gewaarschuwd heeft eens goed om feedback vragen, wat doe ik, wat kan verkeerd uitgelegd worden etc.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 01:18

Ik heb alle reactie's gelezen, echt fijn zo'n objectieve blik van anderen.
Ik heb besloten om het gewoon zo te laten, mijn baas/bazin weten van de situatie en zullen het wel oppikken als het uit de hand dreigt te lopen. Maar voor nu funcioneert alles zoals het moet qua werk dus ga ik niet onnodig drama maken. Laat hem gewoon lekker links liggen, negeer alles wat hij zegt/doet en we zullen wel zien hoe het loopt. Ik ga gewoon zo professioneel mogelijk blijven, denk niet dat roepen/tieren/schelden oid veel nut gaat hebben.

Ik ga mij er in ieder geval proberen niet meer druk over maken want dat is het niet waard.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:12

Als hij weer gaat lopen zeuren kun je hem aangeven dat jullie collega's zijn en geen vrienden, dat je werk en privé graag gescheiden houdt en hem daarom dus ook geen tekst en uitleg verschuldigd bent. Misschien helpt dat als je hem dit nog eens zegt. Je kunt ook aangeven dat als hij dit blijft doen, je naar je bazen gaat omdat je je hier niet prettig bij voelt. Dan waarschuw je hem netjes van te voren

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 12:17

Ja zoiets ben ik inderdaad van plan, gewoon ff afwachten en als het weer gezeik is/wordt, zeg ik gewoon we zijn collega's en meer niet, snapt hij het dan niet ga ik inderdaad weer eens een praatje maken met mijn bazin :)

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:51

Misschien met één korte zin antwoorden als hij toch weer komt. Gewoon elke keer herhalen op exact dezelfde manier. Mocht t blijven dan zeker naar directie gaan.

"Gaat niet over werk, laat mij met rust."