Wat te doen in situatie potloodventer....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 17:32

Goedemiddag bokkers..

Vanmiddag heb ik de tweede keer in een paar maanden tijd te maken gehad met een potloodventer. Niet leuk kan ik je vertellen.

Aantal maanden geleden, ik skeeler bij ons een rondje om het plaatselijke meer, waar ik in eens een man langs het fietspad zie staan, met zijn broek op de knieën en zijn geslachtsdeel in zijn hand, ik dacht nog “die staat op een aparte manier te plassen” :+ lekker naïef, maar meneer stond dus zijn eigen te bevredigen. Afijn ik schrok hier best van, en ben hard door geskeelerd, en kon niks uitbrengen....

Vanmiddag, reed ik lekker een rondje bos met paardlief, waarbij er een tegemoet komende fietser aan kwam, meneer ziet mij, gooit fiets aan de kant, trekt zn broek naar beneden waardoor zijn hele hebben en houden zichtbaar was, hier schrok ik wederom weer van, maar ging nu volledig uit mn plaat. Meneer meende weg te fietsen, waarna ik er achter heen ben gegaan met paardlief, hierdoor schrok meneer erg, en smeekte dat ie et nooit meer zou doen en het hem speet, ik nog steeds tierend en scheldend dat ie achterlijk was, en dat hij niet normaal was, en dat ik politie zou bellen... hierna heb ik hem weg laten fietsen, en heb ik idd de politie gebeld, deze hebben melding gemaakt van de gebeurtenis.

Hebben jullie hier welleens mee te maken gehad? En hoe reageerde jullie?

Ondanks dat ik alleen een paar blote dingen heb gezien.... voelt dit echt heel naar :(

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:34

Gelukkig nog niet meegemaakt.
Of gewoon verdrongen dat kan ook.

Wel stoer dat je achter hem aan ben gegaan.
En dat je de politie hebt gebeld.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:35

Goed gehandeld!
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt maar ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent.
Ik heb nooit begrepen wat het toch is met mannen die de behoefte hebben om ongevraagd hun pielemoos tentoon te stellen.
Hopelijk zul je snel van de schrik bekomen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:37

Ik ben eens een man tegen gekomen die met zijn voorkant naar het fietspad met zn zaakje stond te spelen. Had zelf geen telefoon bij me dus iemand aangehouden en die heeft gebeld. Politie heeft hem gevonden, aangehouden en meegenomen naar het bureau. Ik heb aangifte gedaan maar nooit meer wat van gehoord. Was toch zijn woord tegen mijn woord, hij beweerde dat hij stond te plassen maar ik wist wel beter :=

Wat mij vooral tegenviel was hoe bang ik was. Hij was op een scooter, hele afgelegen weg en ik was ongeveer 15, alleen, in de avond. Ik was bang dat hij op zijn scooter achter me aan zou komen voor hele nare dingen maar hij stond alleen maar vies te lachen. Geen idee hoe ik zou reageren als het nog een keer gebeurt. Volledig afhankelijk van omstandigheden.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:40

Ja heb ik weleens mee te maken gehad vroeger, mijn reactie was minder stoer dan die van jou want ik ben weggegallopeerd en heb er verder niks mee gedaan. (was toen ook 13 ofzo)

Ik vind het goed dat je de politie hebt gebeld en hoe je gehandeld hebt, je mag trots zijn op jezelf. En voor de rest..ja die beelden zijn niet fijn, en opgedrongen sexualiteit is sowieso erg naar. Ik weet niet hoe oud je bent maar mocht je daar problemen mee houden dan is het zinvol om er hulp bij te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:40

Goed gedaan TS!

Vroeger een keer meegemaakt, ik liep toen samen met een andere meid door het bos. Die was gelukkig nogal gebekt en die heeft mn vierkant staan uitlachen en naar zn pielemoos gewezen, terwijl ze schreeuwde dat ie maar een kleintje had :')
Man had die reactie niet verwacht en bleef beduusd staan, wij zijn snel weggerend.

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:41

Helaas ook eens meegemaakt hier.. ik fietste op een avond na de kroeg naar huis over het fietspad waar ik al 1000x als het niet vaker is overheen ben gefietst (stedelijk gelukkig, niet landelijk) en opeens staat daar in de hoek bij het fietspad een jongen/man bezig te zijn. Ik ben me echt kapot geschrokken, maar heb niks ondernomen verder. Vreemde typjes heb je helaas overal, al denk ik niet snel dat ze je iets zullen doen persé. Vgm is het meer een soort exhibitionisme/aandacht dingetje.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:41

Kaus schreef:
Ik ben eens een man tegen gekomen die met zijn voorkant naar het fietspad met zn zaakje stond te spelen. Had zelf geen telefoon bij me dus iemand aangehouden en die heeft gebeld. Politie heeft hem gevonden, aangehouden en meegenomen naar het bureau. Ik heb aangifte gedaan maar nooit meer wat van gehoord. Was toch zijn woord tegen mijn woord, hij beweerde dat hij stond te plassen maar ik wist wel beter :=

Wat mij vooral tegenviel was hoe bang ik was. Hij was op een scooter, hele afgelegen weg en ik was ongeveer 15, alleen, in de avond. Ik was bang dat hij op zijn scooter achter me aan zou komen voor hele nare dingen maar hij stond alleen maar vies te lachen. Geen idee hoe ik zou reageren als het nog een keer gebeurt. Volledig afhankelijk van omstandigheden.


Ik denk dat dit geen irreële angst van je was, hoor. Er zijn zat mannen die de jacht inzetten op een leuke, jonge blom. Heel goed dat je aangifte hebt gedaan. En al had hij daar wel staan plassen, dat had evengoed niet gemogen ivm een verbod op wildplassen.

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:43

Heel toevallig heb ik dit net nog op de radio gehoord. Op het werk luister rij altijd 538 en de nieuwslezeres heeft dit vanmiddag ook meegemaakt!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 17:44

Elisa2 schreef:
Ja heb ik weleens mee te maken gehad vroeger, mijn reactie was minder stoer dan die van jou want ik ben weggegallopeerd en heb er verder niks mee gedaan. (was toen ook 13 ofzo)

Ik vind het goed dat je de politie hebt gebeld en hoe je gehandeld hebt, je mag trots zijn op jezelf. En voor de rest..ja die beelden zijn niet fijn, en opgedrongen sexualiteit is sowieso erg naar. Ik weet niet hoe oud je bent maar mocht je daar problemen mee houden dan is het zinvol om er hulp bij te zoeken.


Pfoe op je 13e zoiets meemaken/zien lijkt me helemaal ellendig....

Ik ben nu bijna 25, en nooit gedacht dat ik zo zou schrikken van een blote piel :') Maargoed, idd heeft dat te maken denk ik met dat het dan opgedrongen word.. en dat je er mee geconfronteerd wordt, terwijl je dat niet wil/verwacht

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:45

Wat eng!
En wat goed wat jij hebt gedaan, dat zal m wel leren! Hij zal daar onwijs van geschrokken zijn, idi**t
Goed dat je je op dat moment niet gek hebt laten maken.

Ik heb een keer meegemaakt dat ik met mijn nichtje in het bos aan het spelen was, onze ouders hadden puppy cursus op het veldje naast het bos, en op een open plek lagen er allemaal pagina's uit seks boekjes.. Wij waren 10 ofzo, dus wij waren er flink over aan het giechelen.

Toen wij later weer terug kwamen stond daar een man met zijn broek op zijn enkels, wat ie precies aan het doen was weet ik niet, want in een reflex draaide ik om en rende heel hard weg.
Mijn nichtje daarentegen verstijfde en kwam pas later in beweging.

Toen we, nadat we weg waren gerend, weer terug liepen naar het veldje naast het bos, zag we deze man nog weglopen. Hij zag ons ook, bleef even staan en liep toen toch verder.

Nooit meer over gehad overigens.. Niet met onze ouders, wij samen ook niet.. Ook geen behoefte aan gehad oid.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 22-08-18 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 17:47

Ik snap vooral niet waarom mensen dit doen... wat willen ze nou? Vinden ze het een lekkere gedachte dat mensen dit zien? Kicken ze op de reactie van degene die het ziet? Wat zou dat toch zijn.... in het geval van vanmiddag denk ik, dat meneer wel echt geschrokken is van mijn reactie.... hoop ik... of is negatieve aandacht ook leuke aandacht?

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:47

SharonIndezz schreef:
Elisa2 schreef:
Ja heb ik weleens mee te maken gehad vroeger, mijn reactie was minder stoer dan die van jou want ik ben weggegallopeerd en heb er verder niks mee gedaan. (was toen ook 13 ofzo)

Ik vind het goed dat je de politie hebt gebeld en hoe je gehandeld hebt, je mag trots zijn op jezelf. En voor de rest..ja die beelden zijn niet fijn, en opgedrongen sexualiteit is sowieso erg naar. Ik weet niet hoe oud je bent maar mocht je daar problemen mee houden dan is het zinvol om er hulp bij te zoeken.


Pfoe op je 13e zoiets meemaken/zien lijkt me helemaal ellendig....

Ik ben nu bijna 25, en nooit gedacht dat ik zo zou schrikken van een blote piel :') Maargoed, idd heeft dat te maken denk ik met dat het dan opgedrongen word.. en dat je er mee geconfronteerd wordt, terwijl je dat niet wil/verwacht


Och, ik heb al zat piemels in mijn leven gezien maar ik zou denk ik ook schrikken als dit mij zou overkomen. En ik ben 30. :=

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:48

SharonIndezz schreef:
Ik snap vooral niet waarom mensen dit doen... wat willen ze nou? Vinden ze het een lekkere gedachte dat mensen dit zien? Kicken ze op de reactie van degene die het ziet? Wat zou dat toch zijn.... in het geval van vanmiddag denk ik, dat meneer wel echt geschrokken is van mijn reactie.... hoop ik... of is negatieve aandacht ook leuke aandacht?


Ik vraag me vooral af wat zo'n man zou doen als een vrouw wel zou ingaan op zijn avances. :')

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:54

Jaren terug tijdens buitenrit, alleen met bijrijdHaf, eentje achter me aan gehad. Meneer stond in de struiken (ik nog heel naief dat ie bessies aan 't plukken was), draait zich naar me toe en begint met z'n zakie te zwaaien. Ben maar hard door gereden. Helaas stond ie een stukje verder weer helicoptertje te spelen. Bleek dat ie telkens z'n fiets pakte en een stukje verder weer klaar ging staan. Doodeng vond ik het, paard ook, die kreeg de zenuwen van struiken. Maar zo snel mogelijk richting stal gereden, onderweg nog iets geroepen over de grootte van die van een mens versus die van een hengst en hoe niet ik onder de indruk was, maar zo blij om weer terug op het erf te zijn...
Ook gelijk politie gebeld, had gelukkig een heel goed signalement (nee, de precieze grootte wist ik uiteraard niet, ik ben slecht in schatten en helemaal als 't rond zwaait) en niet veel later is daar ook daadwerkelijk een potloodventer opgepakt.

Ooit eens een stukje op tv gezien over potloodventers. Zo'n man die dat graag deed en uitleg gaf waarom. Schijnt ze, hem in ieder geval, vooral te doen om de opwinding van het gezien worden en dat ze, hij sowieso, niet de bedoeling had om dingen ergens ook in te stoppen. Meneer snapte dus ook totaal niet waarom vrouwen daar nou zo zenuwachtig van werden, want wat was er nou zo erg aan het zien van bepaalde lichaamsdelen?

Nou ben ik best een dapper mensje, maar toch voelde het erg ongemakkelijk en vooral tijdens het achtervolgen, gewoon doodeng. Ik denk ook dat het heel normaal is dat je schrikt en je er ongemakkelijk en/of bang bij voelt. Je weet uiteindelijk niet of zo iemand alleen staat te swieberen of dat ie meer van plan is en zeker als je alleen bent (en helemaal als jonkie) lijkt het me best intimiderend.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:54

Goede reactie van je. Hopelijk heeft de man er van geleerd.

Ik een keer iets dergelijks meegemaakt. En ik voelde me echt onveilig ondanks drie grote honden waarvan twee herder die echt me zouden verdedigen, in het bos bij veenendaal het zandgat daar. Was aan het wandelen, zie een stukje verderop een man op het pas staan met zijn penis in zijn hand. Ik schuif een pad op en de man schuift mee, dat ging zo een paar paden door terwijk hij steeds dichterbij kwam. Ik ben toen dwars door het bos naar de weg en het dichtsbijzijnde huis gelopen, deze oudere mensen uitgelegd wat er gebeurd was. Zij hebben de politie gebeld die niemand verder hebben aangetroffen, wel aangifte gedaan.

Paar weken later bij opsporing verzocht. Zochten ze die man ivm een verkrachting paar dorpen verderop. Had ik dus heel goed aangevoeld dat het niet klopte. Weet nog niet wat die man bezielde. Ik had echt twee erg felle honden bij me die blaften en gromden enorm. En een brave labrador die zelfs de boel niet vertrouw de

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:03

Zelf wel vaker meegemaakt, schrik er nooit zo van, vind het meer zielige idioten. :=
Ze zijn ook niet echt gevaarlijk normaal gesproken, willen zichzelf graag laten zien.
Ik heb ook jarenlang een stalker achter me aan gehad toen ik een jaar of vijftien was, die volgde me als ik op de fiets naar mijn paard ging in de middle of nowhere, die begon op een gegeven moment naast me te fietsen en naar me te graaien, toen heb ik hem op zijn bek geslagen. :=
Dat vond ik een stuk vervelender, want ik kon hem niet kwijtraken.
Hebben ook wel eens vreselijk gelachen toen ik met een vriendin samen reed, werden we telkens ingehaald door een auto, die stopte dan weer en dan moesten wij er voorbij rijden, zat hij met zijn worteltje in zijn hand.
Het raam stond open en de pony van mijn vriendin deed zijn hoofd naar binnen.
Hij schrok zich toen rot en was zó weg!
Was natuurlijk bang dat de pony de wortel wilde opeten! _O-

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:09

MirandaFuego schreef:
Was natuurlijk bang dat de pony de wortel wilde opeten! _O-


Wat meteen ook een goede reactie is als je te paard bent: "Kijk eens, paardlief, die meneer heeft een worteltje voor je..." }>

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:28

Of heel hard roepen: "Pas maar op, mijn paard is dol op piemels!"

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:30

Ach ja, ooit eens tegengekomen. Toen heb ik hem medegedeeld dat hij gerust naar de huisarts mag gaan als hij last van wormen heeft. :+

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:35

Potloodventers.. Ze zijn gewoon zo trots op hun pielemoos, dat ze deze aan iedereen willen laten zien <<)

Goed en dapper gereageerd TS. Ik zou niet weten wat ik zou doen als er ineens zo iemand voor mijn neus zou verschijnen :P

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:41

Wat stoer van je dat je er achter aan bent gegaan. Op een paard zou ik me ook wel zekerder voelen in zo'n situatie. Ik heb het zelf jaren geleden meegemaakt toen ik op de fiets onderweg was naar school. Ik ben toen ook hard doorgefietst en heb achteraf melding gemaakt bij de politie.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:42

liesenlizzy schreef:
Potloodventers.. Ze zijn gewoon zo trots op hun pielemoos, dat ze deze aan iedereen willen laten zien <<)

Goed en dapper gereageerd TS. Ik zou niet weten wat ik zou doen als er ineens zo iemand voor mijn neus zou verschijnen :P


Ik ben heel trots op mijn voorgevel maar ik laat 'de dames' echt niet loslopen op straat hoor.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:43

Mijn moeder vertelde dat ik met mijn buurmeisje thuis kwam dat een man witte plas had wij waren toen 5 en 6. Later bleek inderdaad dat er zo'n viezerik rondliep.

Nu vind ik het meest effective om toch te zeggen dat hij een kleintje heeft en zo, size does matter

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:48

Ik ben er nu een paar x een tegen gekomen. Ik lach ze altijd uit en zeg dat ze een kleine hebben :+
Daarna bel ik de politie en dan mogen die ermee doen wat ze willen.
Sommige mensen...