opzeggen telefoon abbo wegens emigratie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

opzeggen telefoon abbo wegens emigratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 15:20

Echt ik ben woest!!!!
Ik heb afgelopen februari een nieuw KPN abonnement afgesloten omdat mijn oude afliep. Ik heb toen heel duidelijk aangegeven dat ik rond augustus/september zou gaan emigreren en dat ik dan mijn abbo wilde opzeggen, of dat kan? Want als dat niet kon zou ik kiezen voor een andere optie, een prepaid of zo. Nee mevrouw, dat kan. Moet u alleen wel een uitschrijvingsbewijs van de gemeente meenemen. Ok, super.
In mei/juni nog een keer binnen gelopen omdat er iets mis was met mijn foon. Zelfde medewerker. Nogmaals gevraagd naar wat ik allemaal moest hebben voor de opzegging omdat emigratie nu wel dichterbij kwam.

Nu is mijn visum binnen en dinsdag ga ik vliegen.
Donderdag heb ik mij op het gemeentehuis uitgeschreven (kan maar maximaal 5 dagen van tevoren). Ik kreeg niet direct een bewijs van uitschrijving daar moest ik een dag later voor terug komen. Dus dat heb ik gister gedaan.
Vandaag bij de telefoonwinkel lang gegaan. En wat denk je? IK KAN MIJN ABBONEMENT NIET TUSSENTIJDS OPZEGGEN ZONDER BOETE!!!!! Wat de fak???? Dat kreng loopt nog anderhalf jaar of zo. Dat gaat hem dus echt niet worden he. Medewerker die me tot nu toe altijd te woord heeft gestaan uiteraard in geen velden of wegen te bekennen. Meneer die me hielp heeft het hoofdkantoor gemaild. Ze zullen me vandaag of maandag wel even bellen.
Ja hallo schatje, ik vertrek op dinsdag. Als dit vandaag niet opgelost is sta ik maandag bij jou op de stoep en dan blijf ik zitten tot je het opgelost hebt. Alsof ik maandag niks beters te doen heb appelflap....

Normaal zoek ik zelf alles helemaal honderd procent tot in de puntjes uit. Maar met dit hele immigratie verhaal heb ik 1001 dingen die geregeld moeten worden dus ik geloof EEN IEMAND op zijn blauwe ogen en krijg ik dit weer. Je geloof het toch zeker niet????

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.


Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:25

Jeetje, wat kl*te. Ik heb geen idee wat je verder nog kunt doen, maar wat een sh*tbende daar bij KPN.

Geen leven zonder horsies!

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:27

Ik zou gewoon de automatische incasso blokkeren op je bankrekening :=
Wij zijn in 2015 'geëmigreerd naar DL en hadden een tv abonnement bij caiway.
Netjes de boel opgezegd maar ze bleven na opzegging de maandelijkse kosten incasseren.
Toen gewoon de incasso geblokkeerd en de laatste gestorneerd en nooit meer wat van weer gehoord :o

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 15:30

ClaudiaHS schreef:
Ik zou gewoon de automatische incasso blokkeren op je bankrekening :=
Wij zijn in 2015 'geëmigreerd naar DL en hadden een tv abonnement bij caiway.
Netjes de boel opgezegd maar ze bleven na opzegging de maandelijkse kosten incasseren.
Toen gewoon de incasso geblokkeerd en de laatste gestorneerd en nooit meer wat van weer gehoord :o


Dit gaat ook de laatste optie worden mocht het nodig blijken te zijn. Maar ik wil het gewoon netjes opgelost hebben. dit slaat toch nergens op?
Misschien willen wij ook ooit als manlief gepensioneerd is terug naar nederland verhuizen en dan wil ik niet een bkr registratie en een torenhoog opgelopen boetebedrag open hebben staan.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: opzeggen telefoon abbo wegens emigratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:41

Alsof je niets beters te doen hebt.. wtf.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:41

Wat een vervelende situatie zeg. Heb je het juridisch loket al geprobeerd, wie weet hebben zij een goeie tip voor je.

Succes in ieder geval!

Doe wel en zie niet om

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:42

Uiteraard wil je het netjes oplossen.
Caiway had ook gewoon ons nieuwe adres hoor maar heb er gewoon niks van weer gehoord.
Ik had ook schriftelijk bewijs van de opzegging.
Hoop voor je dat het maandag is opgelost en anders heb je weinig keus dan in 1 keer het complete abonnementsgeld te betalen van de resterende maanden _-:(

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:45

Kpn heeft zelfs zijn personeel familie en vrienden laten naaien.
Door een goed aanbod te kunnen doen, en daar later van terug te krabbelen.
Aanbod was dat je dan ipv 1 gb 2 gb kreeg, nou die 2 gb hebben we nooit gezien.
De persoon die ons binnen gehaald heeft, een vriend dus voelde zich héél schuldig en het personeel was echt not amused.
Ik wens je er succes mee, als het bij ons afloopt is het ook bye bye kpn!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:46

Er iets mij niet duidelijk, waarom heb je een nieuwe abbo afgesloten? Tot nu toe heb ik nooit gehad dat ze een lopend abbo uit zichzelf niet meer lieten doorlopen? Dan kun je gewoon per maand opzeggen. Had wel iets makkelijker geweest :=

Maar... wat staat er in de voorwaarden van het abonnement, het is belangrijk daar goed naar te kijken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: opzeggen telefoon abbo wegens emigratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:57

Maar heb je dan een jaar abbo of 2 jaar abbo afgesloten?
Ik snap namelijk dat je die niet tussentijds kan opzeggen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:02

Wat vervelend zeg, dit is wel het laatste waar je, je op dit moment druk om wilt maken.
Toch had ik wel mijn twijfels gehad bij zijn toezegging. Ik heb namelijk altijd begrepen dat je een abonnement niet tussentijds kunt opzeggen, hier zit je aan vast voor zolang het abonnement loopt. Hier teken je voor op het contract tijdens het afsluiten.
Ik hoop voor je dat het wordt opgelost en dat je zorgeloos kunt emigreren.

Ik wil je trouwens wel aanraden om op je toon te letten, zeker als je met KPN in gesprek bent. Zij doen hun werk en dan helpt het niet als je op deze manier tekeer gaat. Hoe vervelend het ook is.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 18-08-18 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:05

Het zal vast aan mij liggen, maar als dat abonnement nog 1,5 jaar doorloopt, dan heb je hem dus voor 2 jaar afgesloten?
Dat begrijp ik dan bij voorbaat al niet... waarom dan niet voor 1 jaar? Al zou je er dan nu nog aan vast zitten, maar voor een kortere periode.

Verder wel enorm balen natuurlijk.
Hopelijk stoppen ze het abonnement (al dan niet uit coulance) alsnog.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 18-08-18 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:06

Waar is dat gescheld nou weer goed voor :x Als je vriendelijk bent, bereik je over het algemeen veel meer...
Verder had je beter je oude abonnement door kunnen laten lopen, hij was daarna maandelijks opzegbaar geweest. Of je had zwart op wit moeten laten zetten dat je hem tussendoor op kon zeggen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: opzeggen telefoon abbo wegens emigratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:08

Heb je er toen ook een nieuwe telefoon bij uitgekozen? Want dan is het toch logisch dat je nog moet afbetalen ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:10

Destination schreef:
Waar is dat gescheld nou weer goed voor :x Als je vriendelijk bent, bereik je over het algemeen veel meer...
Verder had je beter je oude abonnement door kunnen laten lopen, hij was daarna maandelijks opzegbaar geweest. Of je had zwart op wit moeten laten zetten dat je hem tussendoor op kon zeggen.

Ja dat snap ik ook niet zo goed!
Ik snap dat je boos bent. Maar ben dan ook boos op je zelf omdat je de voorwaarden zelf niet hebt doorgelezen.
Als ik in soort gelijke situatie zou zitten zou ik zeker zelf in de voorwaarden kijken.
Ik vind het namelijk erg ongeloofwaardig dat je een 2 jarig abbo kunt opzeggen tussen tijds vanwege emigreren. Het heet niet voor niks een 2 jarig abbonoment.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:10

Ineke2 schreef:
Er iets mij niet duidelijk, waarom heb je een nieuwe abbo afgesloten? Tot nu toe heb ik nooit gehad dat ze een lopend abbo uit zichzelf niet meer lieten doorlopen? Dan kun je gewoon per maand opzeggen. Had wel iets makkelijker geweest :=

Maar... wat staat er in de voorwaarden van het abonnement, het is belangrijk daar goed naar te kijken.


Dit..
Het is toch logisch dat je een abo van 2 jaar ook voor die tijd moet afnemen? Anders wel de lusten en niet de lasten zegmaar..

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:14

Tiggs schreef:
Ineke2 schreef:
Er iets mij niet duidelijk, waarom heb je een nieuwe abbo afgesloten? Tot nu toe heb ik nooit gehad dat ze een lopend abbo uit zichzelf niet meer lieten doorlopen? Dan kun je gewoon per maand opzeggen. Had wel iets makkelijker geweest :=

Maar... wat staat er in de voorwaarden van het abonnement, het is belangrijk daar goed naar te kijken.


Dit..
Het is toch logisch dat je een abo van 2 jaar ook voor die tijd moet afnemen? Anders wel de lusten en niet de lasten zegmaar..


Eens.
Anders was het makkelijk geweest.. abo hier en daar en opzeggen kan altijd. Je contract is bindend in deze...

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:18

Ze heeft dat toch gevraagd in de winkel? Later nog een keer. Dat jullie het blijkbaar normaal vinden dat deze medewerkster zo zit te liegen, begrijp ik niet helemaal...

Geen leven zonder horsies!

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:22

Ik snap hierin TS wel maar ook bovenstaande berichten.

Niet dat ik zulke plannen heb. Maar heb wel een abbo wat ik maandelijks kan beëindigen mocht dit mogelijk zijn.

Kan je niet automatisch incasso vast beëindigen?
Mail sturen naar hoofdkantoor dat je hem wil beëindigen en misschien via FB chat....

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:22

Zammie schreef:
Ze heeft dat toch gevraagd in de winkel? Later nog een keer. Dat jullie het blijkbaar normaal vinden dat deze medewerkster zo zit te liegen, begrijp ik niet helemaal...

Ik weet niet of het liegen is, ik was er niet bij wat er precies gezegd is én wat de voorwaarden zijn van dit abbonement.

Als je een abbo afsluit voor 2 jaar terwijl je weet dat je na 7/8 maanden hem weer wilt opzeggen vind ik dat nogal... vreemd.. om dan te verwachten dat dat kosteloos kan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:24

Hier ongeveer hetzelfde probleem gehad (nog lopend abonnement) en maar gewoon door laten lopen al was dat geen 1,5 jaar.
Het kwam er op neer dat ik idd "gewoon" het hele resterende bedrag in 1 keer kon aflossen en er dan vanaf was. Dat ging ff niet dus dan maar door zoals het ging. Zonde van het geld maar weinig aan te doen.

Als er een telefoon bij het abonnement zit zul je iig deze moeten betalen als ze al wat voor je willen regelen voor het abonnement zelf..

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:31

Wellicht is er sprake van miscommunicatie, omdat, als ik het goed begrepen heb, bij emigreren binnen de EU niet kosteloos kan worden opgezegd. Dit is ook wel logisch, aangezien je je abonnement gewoon binnen de EU kan gebruiken en er dus niet direct een reden meer is om op te zeggen. Buiten Europa kan het wel kosteloos, aldus het KPN forum: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnemen ... ren-447192

Ik zou voor de zekerheid even bellen en je situatie voorleggen, maar je zou ook meteen kunnen mailen naar het e-mailadres wat in dat forum staat.

Ik zou in ieder geval nooit de automatische incasso stopzetten, want dan mag je later alles alsnog gaan betalen + de extra kosten. Het voorbeeld dat eerder werd genoemd gaat over een abonnement wat al beëindigd was, maar waarbij nog wel geld werd afgeschreven. Dan is het geen probleem, maar dit geval is echt niet te vergelijken, want jouw abonnement loopt voorlopig nog.

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:34

https://www.kpn.com/faq/9389

kijk dit even na, gewoon ook schriftelijk op zeggen is mogelijk. Maak een kopie van je uitschrijving, alle gegevens erbij en dan moet het gewoon goedkomen, succes met de emigratie, waar gaan jullie wonen??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:35

Croo schreef:
Wellicht is er sprake van miscommunicatie, omdat, als ik het goed begrepen heb, bij emigreren binnen de EU niet kosteloos kan worden opgezegd. Dit is ook wel logisch, aangezien je je abonnement gewoon binnen de EU kan gebruiken en er dus niet direct een reden meer is om op te zeggen. Buiten Europa kan het wel kosteloos, aldus het KPN forum: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnemen ... ren-447192

Hier zitten ook haken en ogen aan. Je moet een aantoonbare duurzame band hebben met Nederland (bijv. door studie) en over een bepaalde periode genomen mag je verbruik in het buitenland niet hoger zijn dan dat in Nederland.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:37

bigone schreef:
https://www.kpn.com/faq/9389

kijk dit even na, gewoon ook schriftelijk op zeggen is mogelijk. Maak een kopie van je uitschrijving, alle gegevens erbij en dan moet het gewoon goedkomen, succes met de emigratie, waar gaan jullie wonen??

Volgens mij gaat dit om de pakketten voor thuis en niet de mobiele pakketten?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flying_Angel, Googlebot, pillow en 58 bezoekers