Een vleermuis in de slaapkamer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:40

Die vriendin van mij moest een kuur, volgens mij meerdere dagen/weken medicijnen. Preventief overigens maar toch.

Kijk dat van die 3000 muggen wist ik niet. Hier vliegen er ook aardig wat. Maar heb ook wel veel muggen. Overigens overal horren voor.

[o]


Pimpelpaard

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:50

Het zijn mooie en nuttige beestjes, maar ik snap dat het 's nachts in je slaapkamer griezels zijn. ;)

Meestal gaan ze vanzelf weer naar buiten, anders even met een netje of handdoek vangen en voorzichtig buiten los laten. Zorg dat ze je niet bijten, want ze kunnen inderdaad rabiës bij zich dragen. Beetje afhankelijk van welke vleermuis, maar bij laatvliegers draagt geloof ik het merendeel deze ziekte. Als je gebeten wordt moet je ook binnen 48 uur starten met de behandeling.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:14

madeliefw schreef:
Die vriendin van mij moest een kuur, volgens mij meerdere dagen/weken medicijnen. Preventief overigens maar toch.

Kijk dat van die 3000 muggen wist ik niet. Hier vliegen er ook aardig wat. Maar heb ook wel veel muggen. Overigens overal horren voor.

Was dat niet anti biotica? Dat is wel standaard na een Dierenbeet. Vorig jaar gebeten door mijn eigen (binnen) kat. Maar dan moet je nog tetanus injectie en een week anti biotica.
Dacht eerst dat het wel mee zou vallen, maar de volgende dag was mijn duim al 3 keer zo dik en kon ik er niks meer mee, dus toch maar snel naar de huisarts. Dierenbeten zijn dus sowieso geen geintje (lesje geleerd), dus van zo'n wild beestje zal ongetwijfeld nog meer ellende kunnen mee brengen.

Ik zie idd een cartoonscène voor me bij die vleermuis in iemands haar, haha.
Prachtige beestjes, maar op een afstandje...

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:33

Je moet gewoon het licht aan doen, raam open, en dan gaan ze vanzelf naar buiten naar het donker, ze houden niet van licht... Woonde voorheen in het bos en een paar keer gebeurd, vond het doodeng, maar ze waren telkens binnen vijf minuten weer buiten, dus veel moeilijker dan het licht aan en even de kamer uit is het niet. Zou trouwens ook niet in me op komen om hem proberen te vangen

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:47

Koper schreef:
Toevallig had ik het van de week, alleen was het dan een al overleden exemplaar. Één van de katjes heeft 'm naar binnen gesleept, ik verdenk mijn poetie er zelfs van dat ze 'm best wel eens eigenhandig vermoord kan hebben. Dus neem een kat in huis, dan fladderen ze in elk geval niet meer :Y) Ik ben al lang blij dat ze 'm op de grond had gelegd en niet in mijn bed. Dat laatste had ze eens met een pimpelmees gedaan. Misschien moest ik ook maar eens een klamboe zoeken :P

Het wemelt hier van de vleermuisjes, 's avonds zie ik ze voor mijn raam voorbij scheren. Ik woon midden in de stad. Ook op de wei zie ik ze wel eens. Het zijn nuttige beestjes, ze eten insecten. Dat laatste helpt voor mij wel om ze minder "eng" te vinden. Het zijn ook maar dieren, ten slotte :)


Heb je je dierenarts gebeld om te informeren naar rabiës? Mijn katten moesten beide ingeënt na contact met een vleermuis namelijk.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:48

mirim schreef:
Hahaha capopjekop een medestander ! :j

Djuulsie : waarom de dierenambulance bellen ? Het dier vliegt al lang al weer vrij rond hoor . De dierenambulance zou me uitlachen denk ik als ik ze om half vier snachts bel voor een vleermuis die niets mankeert, maar enkel in mijn slaapkamer rondvliegt !


Echt niet, dan komen ze hem halen hoor... maar fijn dat hij weer vrij is.

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:49

Nabster: nee, daar had ik helemaal niet bij stilgestaan. Inmiddels zijn er meer dan 48 uur voorbij maar naar aanleiding van dit topic bel ik ze morgen even op.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:24

Wij hebben er ook een keer 1 binnen gehad, echt vreselijk gewoon, ze zijn zo mega snel ik vond het ook doodeng, uiteindelijk gelukkig weer buiten gekregen en gelukkig nooit weer gebeurd.
Ze zitten bij ons achter de luiken van de ramen, mooi verstop plekje voor ze

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:47

Vleermuizen zijn geweldig! Mijn moeder heeft een vleermuisopvang en heeft momenteel een heel kleintje (jong) zitten die het vliegen nog niet onder de knie heeft. :')

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:58

Marjolein29 schreef:
Vleermuizen zijn geweldig! Mijn moeder heeft een vleermuisopvang en heeft momenteel een heel kleintje (jong) zitten die het vliegen nog niet onder de knie heeft. :')

Ze vliegen toch niet met hun knieën? :')

Er is er eens eentje tegen mijn hoofd aangevlogen toen ik op een avond aan het fietsen was. Dat deed pijn! Voor de vleermuis vast ook.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:02

Cerilene_ schreef:
madeliefw schreef:
Die vriendin van mij moest een kuur, volgens mij meerdere dagen/weken medicijnen. Preventief overigens maar toch.

Was dat niet anti biotica? Dat is wel standaard na een Dierenbeet. Vorig jaar gebeten door mijn eigen (binnen) kat. Maar dan moet je nog tetanus injectie en een week anti biotica.
Dacht eerst dat het wel mee zou vallen, maar de volgende dag was mijn duim al 3 keer zo dik en kon ik er niks meer mee, dus toch maar snel naar de huisarts. Dierenbeten zijn dus sowieso geen geintje (lesje geleerd), dus van zo'n wild beestje zal ongetwijfeld nog meer ellende kunnen mee brengen.


Ik heb geen idee maar het was wel echt via de ggd.

[o]

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:28

Ik heb ooit een documentaire over hondsdolheid gezien en daar word je niet blij van. Als je de symptomen krijgt, zit de ziekte al in je zenuwstelstel en is de kans heel groot dat je een erg pijnlijke dood sterft. Verder vind ik vleermuizen leuk, ze zien er altijd zo lief en knuffelig uit.

Gelukkig is het risico in Nederland klein. Hier staat dat je het contact met vleermuizen het beste kunt vermijden en wat je moet doen als je er eentje in huis hebt: https://www.rivm.nl/Documenten_en_publi ... _op_rabi_s

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:33

Ik had een paar weken terug een vleermuis onder mijn laken, die kroop over mijn been. := Ik voelde 's morgens iets over mijn been kruipen en schrok wakker en schopte het meteen weg. Ik keek naast mijn bed en daar lag een vleermuis. Ik trok een laatje uit mijn nachtkastje en zette dat over de vleermuis heen en ging op zoek naar iets om de vleermuis in te doen. Ik had een grote plastic bak en schoof een stuk karton onder het laatje, zette het laatje met het stuk karton in de plastic bak, pak het laatje op... vleermuis verdwenen. :') De hele dag gezocht maar nergens gevonden. De ramen hebben horren dus hij kon niet zelf naar buiten. 's avonds komt mijn man thuis en ik zeg, pas op want er zit ergens een vleermuis op de slaapkamer. Hij gaat naar boven naar de slaapkamer en roept: ik heb de vleermuis gevonden! Hing ie aan de spiegel. :+
Afbeelding

We hebben 'm met een netje en handschoenen aan gevangen en weer buiten op een veilige plek vrij gelaten.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.level-upmagazine.nl Hét horsemanship magazine waarin o.a. dieper ingegaan wordt op R+ trainen, grondwerk, bitloos/neckrope rijden, gedrag, connectie & communicatie, welzijn en gezondheid. http://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
The Western Rider magazine, voor elke westernruiter! http://www.facebook.com/WesternRidermagazine/

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:39

Op die tweede foto is het net een pad. :+

Het was in elk geval wel een ijdele vleermuis. :j

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:48

Oh, ik vind Vleermuizen geweldig. Ik noemde ze als klein kind altijd Vleertjes en was er gefascineerd door. Dit topic doet me trouwens denken aan dit filmpje:


*pum**pum**pum**pum**pum*

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:03

Ik hou van vleermuizen :+:
Wij hebben er twee onder de dakgoot wonen en sindsdien veel minder last van vliegend ongedierte in en rond het huis. Als het gaat schemeren zie je ze altijd rond de lantarenpaal flapperen.
Maargoed... ik ben een beetje raar, ik laat die grote huisspinnen ook leven. Die geef ik een naam en dan vind ik ze minder eng :')
Alles was ongedierte te lijf gaat is welkom hier in huis :+
Al zou ik de vleermuis niet in huis willen omdat ik katten rond heb lopen.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:13

Och, ze zijn zo leuk. In de spouw zat een kolonie van een stuk of 20. Dachten we...
Bleken er 67 te zijn, ongeveer. Toen het hol te klein werd zijn ze verkast. Nu zitten er weer een paar in. Af en toe vinden we er eentje, en die hangen we in een theedoek aan de waslijn. Vanaf de grond kunnen ze niet opvliegen.
Ze maken trouwens wel herrie. Er wordt heel wat afgekletst.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:21

Ik heb vroeger vaak gedroomd dat er een vleermuis vastzat in m'n haar en sindsdien vind ik ze maar eng.. Bij m'n ouders vlakbij staan allemaal vleermuiskasten in de buurt en met schemer vliegen ze vaak door de tuin. Van achter het raam wel leuk om naar te kijken ja :D En leuk om m'n moeder te plagen door de achterdeur open te zetten zodat ze gaat gillen, die is nog banger dan ik _O-

[o]

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 00:17

Ik ben normaliter geen held op sokken maar voor alles wat fladdert maak ik een uitzondering.

Als bij mij een vleermuis binnen zou zitten dan gil ik de hele straat uit bed en ga niet rusten voordat een van mijn buren dat monster uit mijn hut heeft gejaagd. Desnoods wil ik zelf wel evacueren. :')

Brrrr daar moet je toch niet aan denken. :')

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 00:20

Oh brr..hier vliegen ze ook altijd voorbij als ik ´s avonds de honden uitlaat.. Heb mijn ramen altijd wagenwijd open, maar ik doe het luik nu altijd wel een beetje op tijd half naar beneden, zodat er niet iets zomaar naar binnen vliegt;p

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 01:10

Als kind probeerde ik buiten altijd vleermuizen te vangen met een lang visnet. :') Nooit gelukt overigens.
Wel hebben we thuis eens een vleermuis gehad die gewond was. Herinner het me alleen nog maar vaag, was toen 4-5 jaar. Volgens mij had mijn moeder hem toen gewoon aan het gordijn op de slaapkamer gehangen om hem bij te laten komen, alleen heeft de hond hem te pakken gekregen uiteindelijk.. :=

Blijf vleermuizen eigenlijk echt wel schattige dieren vinden, liever 20 vleermuizen op mijn kamer dan één spin. Maar ik kan me voorstellen dat als je er schrik van hebt het niet zo geweldig is. :')

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 03:16

Brrr een cliënt van me op een leefgroep trof een vleermuis aan op zijn kamer en riep mij erbij. Gelukkig was hij heldhaftiger dan ik en heeft hij de vleermuis buiten gezet.
Buiten vind ik het mooie beesten, maar binnen vind ik ze doodeng.

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 04:30

Smee__ schreef:
Ik heb vroeger vaak gedroomd dat er een vleermuis vastzat in m'n haar en sindsdien vind ik ze maar eng.. Bij m'n ouders vlakbij staan allemaal vleermuiskasten in de buurt en met schemer vliegen ze vaak door de tuin. Van achter het raam wel leuk om naar te kijken ja :D En leuk om m'n moeder te plagen door de achterdeur open te zetten zodat ze gaat gillen, die is nog banger dan ik _O-

Ik heb dat niet gedroomd maar live gezien.

Ik was bij een vriendin. Ik denk dat ik een jaar of 13 was. Toen wij een vleermuis in de keuken zagen. Het arme ding was helemaal in paniek en botste overal tegen op. Op een gegeven moment valt dat beest op het hoofd van haar moeder :')
Die moeder had zn vogelnest kapsel boven op der hoofd. Vriendinnetje en ik schrokken zo dat we al gillend naar buiten rende... die moeder rende net zo vlug al gillend mee. Wapperend met der handen. Help help!!! Hahahaha. Ja dacht het niet! _O-

Ik vind ze zo dood eng.
Als je gebeten wordt moet je een serie rabbies entingen halen. Die heb ik ooit ook moeten halen omdat ik met apen ging werken in Indonesië. Nou das geen pretje.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 17-08-18 04:34, in het totaal 1 keer bewerkt

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 04:32

DezeNaam schreef:
Als kind probeerde ik buiten altijd vleermuizen te vangen met een lang visnet. :') Nooit gelukt overigens.
Wel hebben we thuis eens een vleermuis gehad die gewond was. Herinner het me alleen nog maar vaag, was toen 4-5 jaar. Volgens mij had mijn moeder hem toen gewoon aan het gordijn op de slaapkamer gehangen om hem bij te laten komen, alleen heeft de hond hem te pakken gekregen uiteindelijk.. :=

Blijf vleermuizen eigenlijk echt wel schattige dieren vinden, liever 20 vleermuizen op mijn kamer dan één spin. Maar ik kan me voorstellen dat als je er schrik van hebt het niet zo geweldig is. :')

Mijn opa ving ze vroeger altijd. Hij was er echt een kei in.

Dan vloog er een vleermuis over het erf van de boerderij dan gooide hij zijn boerenpet in de lucht. En hoppa vleermuis eronder.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 08:10

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met angst voor alles wat fladdert.
Vannacht heb ik na al jullie verhalen dus wel eerst een rondje door de slaapkamer gelopen en mijn bed goed nagekeken.
De kiepramen hebben we deze keer maar dicht gehouden :D