(Brievenbus)pakje versturen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

(Brievenbus)pakje versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:20

Ik ga voor het eerst iets via Martkplaats verkopen wat opgestuurd moet worden.

Het gaat om een bit en een vzh singel.

Is er een bokker zo lief om mij te helpen? Past dit door de brievenbus of moet het met een pakketje komen? Hoe verpak ik dit? Waar haal ik een passend doosje vandaan? Dan past het dus niet door de brievenbus. _O-

Wat kan ik tegen de koper zeggen qua verzendkosten?

Help!


nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: (Brievenbus)pakje versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:28

Een brievenbuspakje gaat niet lukken, je zult het als pakje moeten versturen. Met post.nl kost dat 6,95. Heb je niet ergens een doosje liggen? Of haal een doosje bij de supermarkt en maak hem iets kleiner. Zorg wel dat alle naden dicht geplakt worden met plakband.

Anoniem

Re: (Brievenbus)pakje versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:35

Thanks! Krijg je er dan ook standaard een track and trace code bij?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:37

Als je het via PostNL als pakket verstuurd kost het je 6,50. Dan kun je het in iedere willekeurige doos versturen. Formaat maakt dan niet veel uit, als het pakket maar onder de 10 kg blijft. Gewoon goed dichtplakken en even kijken of er geen adressen (buiten het adres van de persoon waar je het heen stuurt) of barcodes op staan. Die anders even wegstrepen of het goede adres overheen plakken.

Voordeel is dat je er een track and trace code bij krijgt. Die code stuur je naar de persoon waar je het pakje heen verstuurd en dan kan diegene via internet zien wanneer het pakje bezorgd wordt. En jij kan met die code ook zien dat het bezorgd is.


Brievenbuspakketjes bestaan ook, maar die moeten natuurlijk door de brievenbus passen. Je kan het verpakken in een dikke grote envelop of zo'n grote envelop met bubbeltjesfolie aan de binnenkant.
Maar wel even passen of het door de brievenbus kan. Dit kan je thuis passen of bij thuis op het postkantoor vragen. Vaak hebben zij een soort mal waar het dan doorheen moet kunnen. Bij het postkantoor verkopen ze ook doosjes die precies door de brievenbus kunnen.
Het pakketje mag maximaal 38 x 26,5 x 3,2 cm groot zijn en maximaal 2 kg zwaar. Dit kost je dan 3,80 en daar zit dan ook een track en trace code bij.
De vraag is alleen of het er in past.



https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... =position1


https://www.postnl.nl/search?q=tarieven ... eld&entsp=
Laatst bijgewerkt door Vayo op 16-08-18 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Joke89
Berichten: 86
Geregistreerd: 26-11-12
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:38

Een track and trace code zit standaad bij een pakket binnen NL, dus voor die 6,95 krijg je die erbij

Joke89
Berichten: 86
Geregistreerd: 26-11-12
Woonplaats: Boskoop

Re: (Brievenbus)pakje versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:40

Delphu, de bedragen die jij noemt gelden alleen als je m online zelf frankeert. Wanneer je dit bij het PostNL punt laat doen, kost een brievenbuspakje 4,25 en een pakket 6,95

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:45

Joke89 schreef:
Delphu, de bedragen die jij noemt gelden alleen als je m online zelf frankeert. Wanneer je dit bij het PostNL punt laat doen, kost een brievenbuspakje 4,25 en een pakket 6,95


Klopt, dat zie ik nu ook! Ik frankeer zelf inderdaad altijd online. Als je het op het postkantoor laat doen ben je meer kwijt.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: (Brievenbus)pakje versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:58

Je kunt wel in de app betalen en dan krijg je een code die ze scannen op het postkantoor en printen ze voor je. Voor als je zelf niet kan printen. Zet wel even het adres dan ook nog op de doos.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie