Vegetarisch, maar je bank investeert in de vee-industrie.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Was jij hiervan op de hoogte? Ga je overstappen?

Ja ik was op de hoogte, maar mij maakt het niet zoveel uit.
18 (12%)
Ja ik was op de hoogte, ik ben tevreden met mijn bank betreft de investeringen.
21 (15%)
Ja ik was op de hoogte, ik zou wel over willen stappen maar dit is lastig.
28 (20%)
Nee dit wist ik niet, maar mij maakt het niet zoveel uit.
39 (28%)
Nee dit wist ik niet, ik ben na vergelijken tevreden met mijn bank betreft de investeringen.
6 (4%)
Nee dit wist ik niet, ik ga overstappen!
7 (5%)
Nee dit wist ik niet, ik zou wel over willen stappen maar dit is lastig.
20 (14%)

Totaal aantal stemmen: 139


8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vegetarisch, maar je bank investeert in de vee-industrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:52

Qua milieubelasting kunnen megastallen dan wel beter zijn dan biologische bedrijven, maar qua dierenwelzijn zeker niet.
Ik vind het niet kunnen dat varkens in kleine kooien zitten, in het donker, in de stank, met een ventilatiesysteem dat hen in leven houdt. Als een paard/hond/kat op zo’n manier zou worden gehuisvest dan zou heel Nederland op z’n kop staan, maar voor een intelligent dier als een varken moet dat maar kunnen omdat ze minder aaibaar zijn en het verborgen is tussen hoge muren?
Nee, ook al is het slechter voor het milieu, toch zie ik liever de Livar varkens hier in de buurt buiten rondscharrelen in grote groepen.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:23

kvika schreef:
vee-industrie... dierenwelzijn niet hoog in het vaandel... megastallen... woorden die van een bepaalde hoek komen. en iets met klok horen luiden, en klepel??
Maar je bent vrij om de bank te kiezen die je wilt, en te eten en geloven wat je wilt.
Wil je echter een meer eigen mening hebben van dingen, stel ik voor om je er wat meer in te verdiepen. die drie boven genoemde steekwoorden zijn loos.



Ach, wat een prachtig onderbouwde uiteenzetting vol argumenten die het tegendeel bewijzen. *sarcasme uit*

(Ja, ik heb familie in de veehouderij, ik heb het al van dicht gezien door mensen die 'erg begaan zijn met hun dieren' (zoveel als mogelijk is in die wereld), ik woon er zelfs middenin op den buiten. Maar nee... het verandert niet mijn gedacht over het gebrek aan dierenwelzijn in de vee-industrie. In tegendeel, het motiveert mij nòg meer om geen dierlijke producten te consumeren.)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Vegetarisch, maar je bank investeert in de vee-industrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:34

Ik ben om deze reden vorig jaar van bank gewisseld. Van ING naar Triodos. :) Wel een heel gedoe, maar ben er uiteindelijk heel blij mee.

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Vegetarisch, maar je bank investeert in de vee-industrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:15

Goede herinnering dit topic, ik wilde altijd nog overstappen. Dank blijheid voor de link!!

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:26

dressagelady schreef:
Goede herinnering dit topic, ik wilde altijd nog overstappen. Dank blijheid voor de link!!


Ik heb precies hetzelfde inderdaad! Ga meteen kijken om over te stappen

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:29

Ilsey schreef:
kvika schreef:
vee-industrie... dierenwelzijn niet hoog in het vaandel... megastallen... woorden die van een bepaalde hoek komen. en iets met klok horen luiden, en klepel??
Maar je bent vrij om de bank te kiezen die je wilt, en te eten en geloven wat je wilt.
Wil je echter een meer eigen mening hebben van dingen, stel ik voor om je er wat meer in te verdiepen. die drie boven genoemde steekwoorden zijn loos.



Ach, wat een prachtig onderbouwde uiteenzetting vol argumenten die het tegendeel bewijzen. *sarcasme uit*

(Ja, ik heb familie in de veehouderij, ik heb het al van dicht gezien door mensen die 'erg begaan zijn met hun dieren' (zoveel als mogelijk is in die wereld), ik woon er zelfs middenin op den buiten. Maar nee... het verandert niet mijn gedacht over het gebrek aan dierenwelzijn in de vee-industrie. In tegendeel, het motiveert mij nòg meer om geen dierlijke producten te consumeren.)


dus, jij gebruikt niets van dieren? zoals je beweert in de laatste zin? dat vind ik echt knap. en mijn zinnen zijn net zo onderbouwd als de jouwe....

Maar stap over van bank en consumeer geen dierlijke producten . ik denk dat als je dat red het 100% te kunnen dat ik dat zeker heel knap vindt en dat je daar in cursussen moet gaan geven. ( geen sarcasme) Maar ga niet lopen banketstaaf over dat boeren niet met hun dieren begaan zijn.. dat is gewoon rascisme en haatzaaiend.

tja....

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Vegetarisch, maar je bank investeert in de vee-industrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:44

Ik denk dat ASN enigszins, Triodos redelijk en Bunq 'etisch' de beste keuzes zijn - in die volgorde (bunq als 'beste').
Dan is ASN iets beter voor de mensen, Triodos voor het milieu en Bunq voor alle principes.

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 01:37

kvika schreef:
Ilsey schreef:
Ach, wat een prachtig onderbouwde uiteenzetting vol argumenten die het tegendeel bewijzen. *sarcasme uit*

(Ja, ik heb familie in de veehouderij, ik heb het al van dicht gezien door mensen die 'erg begaan zijn met hun dieren' (zoveel als mogelijk is in die wereld), ik woon er zelfs middenin op den buiten. Maar nee... het verandert niet mijn gedacht over het gebrek aan dierenwelzijn in de vee-industrie. In tegendeel, het motiveert mij nòg meer om geen dierlijke producten te consumeren.)


dus, jij gebruikt niets van dieren? zoals je beweert in de laatste zin? dat vind ik echt knap. en mijn zinnen zijn net zo onderbouwd als de jouwe....

Maar stap over van bank en consumeer geen dierlijke producten . ik denk dat als je dat red het 100% te kunnen dat ik dat zeker heel knap vindt en dat je daar in cursussen moet gaan geven. ( geen sarcasme) Maar ga niet lopen banketstaaf over dat boeren niet met hun dieren begaan zijn.. dat is gewoon rascisme en haatzaaiend.


Inderdaad, ik consumeer geen dierlijke producten. Ik eet/ drink ze niet, ik draag ze niet rond mijn lichaam, mijn honden en paarden dragen ze niet rond hun lichaam, ik adopteer enkel of neem enkel dieren over van particulieren die hen door omstandigheden weg doen, ik koop heel veel tweedehands, ben bewust kinder'loos', etc etc etc. Het hele pakket, niet alleen voor de dieren, ook voor de planeet (dat hangt nu eenmaal ook heel hard samen, zonder gezonde planeet heb je geen goeie thuis voor die dieren).

Omdat ik tegen dierenleed ben, dat is mijn voornaamste argument, en dat is nu eenmaal onweerlegbaar... maar dan zijn er ook nog de veel beter voor het milieu en dergelijke argumenten, allemaal goede redenen.

Ik zei dan ook dat boeren 'begaan zijn met hun dieren in de mate dat het mogelijk is in die wereld'. Ik zei niet 'niet begaan'. Want je hebt gradaties in begaan zijn met een dier. In de veehouderij voor consumptie, vanzelfsprekend dat dat niet de hoogste graad is natuurlijk. Om dat in te zien hoef je niet de slimste van de klas te zijn. Racisme is trouwens iets anders. Een boer is bij mijn weten een beroep en geen ras, jij bedoelt wellicht discriminatie op basis van beroep. Anyway, als je mij verwijt van discriminatie, kijk dan zelf ook even in de spiegel. Want dieren consumeren en dieren houden voor menselijke consumptie (of voor hun melk/ eieren e.d.) is speciesisme en dat is evengoed discriminatie van de bovenste plank.

Ik moet niet van bank veranderen, want ik zit al bij een ethische bank.

Als ik heel eerlijk ben, moet ik toegeven dat ik ook wel aan speciesisme doe, maar dan in de omgekeerde richting. Niet zo'n super fan van 'de mens', ik. Dat maakt mij geen supergoede veganist maarbon, het zal mij een 'worst' wezen :+ :Y) Als het aankomt op ethische producten kijk ik dus voornamelijk naar de impact op dieren en het milieu, ipv de mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 06:11

Ik heb bij meerdere banken (en financiële instellingen) gewerkt en tijdens de introductiedagen lezingen gehad van de "sustainability" afdeling die de standpunten toelichten.

In het algemeen staan de meeste banken nergens voor. Als er maatschappelijke weerstand is tegen een land/product/sector dan bouwen ze hun investering daarin af, maar anders niet. Als voorbeeld werd vaak kernenergie gegeven. Enkele decennia terug was dit een positieve sector omdat er zoveel minder uitstoot was en banken investeerde daar graag in, maar na verloop van tijd verschoof de opinie richting nucleair afval en stralingsgevaar en kwam het op de zwarte lijst.

Zoals al eerder aangegeven is het echter niet zo makkelijk als sommige het hier doen blijken. Bijna elk groot bedrijf zit wel ergens in iets onethisch, dus het is maar net hoe diep je gaat graven. Als je denkt dat sommige banken "echt ethisch" handelen dan heb je nog niet helemaal door hoe het werkt. Je zou hoogstens kunnen stellen dat het ene bedrijf het minder slecht doet dan het andere... maar goed is weer is iets anders.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:02

Ik vind alleen maar een verantwoorde bank nemen en vervolgens al je uitgaven zonder nadenken bij willekeurig welk bedrijf doen mooi weer spelen. Dan kan je nog zo mooi 'vegetarisch' zijn (dan ben je je eigen eten namelijk - knap staaltje duurzaamheid - of ben je toch gewoon vegetariër bij nader inzien) en bewust leven maar dan houdt het letterlijk op na je eigen bankrekening. Er zijn betere oplossingen om bewust te leven dan verantwoord bankieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:06

Nant schreef:
Om deze en nog wat andere redenen zijn wij overgestapt naar Bunq.
Bunq investeert en sponsort helemaal niet, dus ook geen wapens en andere narigheid.

Het kost wel een stuk meer, maar ik voel mij hier super goed bij.

Citaat:
WIJ ZIJN IN OPSTAND GEKOMEN
Tegen kleine lettertjes
Door onze eigen bankvergunning (de eerste in 35 jaar) zijn we 100% onafhankelijk. Geen bankkantoren waar je in de rij staat. Regel dingen wanneer jij het wil.

Tegen gecompliceerde onzin
We maken het gebruiken van je geld super simpel. Hoe, waar of wanneer je je geld gebruikt is volledig aan jou.

Tegen nare investeringen
Bij bunq staat je privacy niet te koop en wordt je geld nooit geïnvesteerd in nare bedrijven.
Ik vind de site van Bunq ook maar vaag en ondoorzichtig. En het vetgedrukte en onderstreepte over de eerste bankvergunning in 35 jaar is gewoon niet waar, het is de tweede. DSB heeft ook een bankvergunning gekregen, zo'n 15 jaar geleden dacht ik. En dat is niet zo best afgelopen.

Hilli schreef:
Ik vind alleen maar een verantwoorde bank nemen en vervolgens al je uitgaven zonder nadenken bij willekeurig welk bedrijf doen mooi weer spelen. Dan kan je nog zo mooi 'vegetarisch' zijn (dan ben je je eigen eten namelijk - knap staaltje duurzaamheid - of ben je toch gewoon vegetariër bij nader inzien) en bewust leven maar dan houdt het letterlijk op na je eigen bankrekening. Er zijn betere oplossingen om bewust te leven dan verantwoord bankieren.
Net zo goed kun je zeggen dat heel bewust en duurzaam winkelen maar vervolgens je geld bij de ING stallen mooi weer spelen is. Er is niet maar een oplossing om bewuster te leven. Je kunt op allerlei vlakken bewuster leven, dit is er een van. Het is toch niet of/of?
Ik vind dit altijd zo flauw, niemand kan in een keer alles perfect doen, maar ieder stapje dat iemand doet richting een bewuster en duurzaam leven is mooi vind ik. (Hoewel ik diep in mijn hart denk dat het hopeloos is en we de wereld toch wel naar de klote helpen met zijn allen := )

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:15

Marie_Anne, er bestaat voor mij een duidelijk verschil tussen verantwoord leven en de keuze voor een (zogenaamd) verantwoorde bankrekening. En ja, dat laatste vind ik een goed voorbeeld van window dressing (of een goede marketingtruc van de bankenwereld, daar ben ik nog niet helemaal over uit), omdat ik er niet van overtuigd ben dat het een zinvolle stap is om "de aarde te redden".

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Vegetarisch, maar je bank investeert in de vee-industrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:39

Ilsey, dus ook geen medicijnen nemen als je ziek bent he, want dan kom je ook varken tegen.
8nnemiek, hoe kom je er toch bij dat dieren in 'megastallen' in het donker staan? Zo lang hier nog zoveel onzin wordt verkondigd neem ik al die zgn. kennis met een hele grote korrel zout.

Anoniem

Re: Vegetarisch, maar je bank investeert in de vee-industrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:42

ASN is wel onderdeel van een concern. SNS, Regio en Zwitserleven vallen daar ook onder. SNS staat ook op die site en is ook niet gek.

Wel moeten ze de missende banken (KNAB, Bunq, Regio en nog een paar) wel toevoegen vind ik voor de meest pure vergelijking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:46

Hilli schreef:
Marie_Anne, er bestaat voor mij een duidelijk verschil tussen verantwoord leven en de keuze voor een (zogenaamd) verantwoorde bankrekening. En ja, dat laatste vind ik een goed voorbeeld van window dressing (of een goede marketingtruc van de bankenwereld, daar ben ik nog niet helemaal over uit), omdat ik er niet van overtuigd ben dat het een zinvolle stap is om "de aarde te redden".

Dan ben ik wel benieuwd wat jij dan wel zinvolle stappen vindt om "de aarde te redden".

Ik geloof zelf niet dat het voor Triodos bijvoorbeeld een marketingtruc is. Bij de grote banken ben ik er dan weer van overtuigd dat het wel een marketingtruc is.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:47

Ilsey schreef:
Ach, wat een prachtig onderbouwde uiteenzetting vol argumenten die het tegendeel bewijzen. *sarcasme uit*

(Ja, ik heb familie in de veehouderij, ik heb het al van dicht gezien door mensen die 'erg begaan zijn met hun dieren' (zoveel als mogelijk is in die wereld), ik woon er zelfs middenin op den buiten. Maar nee... het verandert niet mijn gedacht over het gebrek aan dierenwelzijn in de vee-industrie. In tegendeel, het motiveert mij nòg meer om geen dierlijke producten te consumeren.)


dus, jij gebruikt niets van dieren? zoals je beweert in de laatste zin? dat vind ik echt knap. en mijn zinnen zijn net zo onderbouwd als de jouwe....

Maar stap over van bank en consumeer geen dierlijke producten . ik denk dat als je dat red het 100% te kunnen dat ik dat zeker heel knap vindt en dat je daar in cursussen moet gaan geven. ( geen sarcasme) Maar ga niet lopen banketstaaf over dat boeren niet met hun dieren begaan zijn.. dat is gewoon rascisme en haatzaaiend.[/quote]

Inderdaad, ik consumeer geen dierlijke producten. Ik eet/ drink ze niet, ik draag ze niet rond mijn lichaam, mijn honden en paarden dragen ze niet rond hun lichaam, ik adopteer enkel of neem enkel dieren over van particulieren die hen door omstandigheden weg doen, ik koop heel veel tweedehands, ben bewust kinder'loos', etc etc etc. Het hele pakket, niet alleen voor de dieren, ook voor de planeet (dat hangt nu eenmaal ook heel hard samen, zonder gezonde planeet heb je geen goeie thuis voor die dieren).

Omdat ik tegen dierenleed ben, dat is mijn voornaamste argument, en dat is nu eenmaal onweerlegbaar... maar dan zijn er ook nog de veel beter voor het milieu en dergelijke argumenten, allemaal goede redenen.

Ik zei dan ook dat boeren 'begaan zijn met hun dieren in de mate dat het mogelijk is in die wereld'. Ik zei niet 'niet begaan'. Want je hebt gradaties in begaan zijn met een dier. In de veehouderij voor consumptie, vanzelfsprekend dat dat niet de hoogste graad is natuurlijk. Om dat in te zien hoef je niet de slimste van de klas te zijn. Racisme is trouwens iets anders. Een boer is bij mijn weten een beroep en geen ras, jij bedoelt wellicht discriminatie op basis van beroep. Anyway, als je mij verwijt van discriminatie, kijk dan zelf ook even in de spiegel. Want dieren consumeren en dieren houden voor menselijke consumptie (of voor hun melk/ eieren e.d.) is speciesisme en dat is evengoed discriminatie van de bovenste plank.

Ik moet niet van bank veranderen, want ik zit al bij een ethische bank.

Als ik heel eerlijk ben, moet ik toegeven dat ik ook wel aan speciesisme doe, maar dan in de omgekeerde richting. Niet zo'n super fan van 'de mens', ik. Dat maakt mij geen supergoede veganist maarbon, het zal mij een 'worst' wezen :+ :Y) Als het aankomt op ethische producten kijk ik dus voornamelijk naar de impact op dieren en het milieu, ipv de mens.[/quote]

Maar je maakt dus ook geen gebruik van asfaltwegen en stopcontacten en lijm en pleisters?

Ik EET trouwens vegan, aangezien je volgens mij alleen ergens in de rimboe helemaal vegan kan gaan leven.

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:54

Kinke schreef:
8nnemiek, hoe kom je er toch bij dat dieren in 'megastallen' in het donker staan? Zo lang hier nog zoveel onzin wordt verkondigd neem ik al die zgn. kennis met een hele grote korrel zout.

Omdat ik bij genoeg megastallen binnen ben geweest. Met ‘in het donker’ bedoel ik natuurlijk niet dat het er pikkedonker is, maar wel veel te weinig licht. Dieren horen gewoon zo nu en dan lekker in de zon te kunnen lopen. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die het normaal vinden dat dieren 24/7 in een klein binnenhok staan :n

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:57

Hanafubuki schreef:
ASN is wel onderdeel van een concern. SNS, Regio en Zwitserleven vallen daar ook onder. SNS staat ook op die site en is ook niet gek.

Wel moeten ze de missende banken (KNAB, Bunq, Regio en nog een paar) wel toevoegen vind ik voor de meest pure vergelijking.
Ik vraag me alleen af of SNS/Volksbank de huidige koers aanhoudt als ze weer zelfstandig worden en naar de beurs gaan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vegetarisch, maar je bank investeert in de vee-industrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:01

Ik vind het altijd heel raar dat mensen die enorm hun best doen dan afgebrand worden omdat ze ook niet helemaal perfect zijn.

Don’t blame good for not being perfect!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 09:06

poes schreef:
Ik vind het altijd heel raar dat mensen die enorm hun best doen dan afgebrand worden omdat ze ook niet helemaal perfect zijn.

Don’t blame good for not being perfect!


AMEN.


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:14

Dus het houden van dieren consumeren en dieren houden voor menselijke consumptie (of voor hun melk/ eieren e.d.) is speciesisme en dat is evengoed discriminatie van de bovenste plank.
volgens jouw, Maar een paard gevangen houden voor eigen plezier en je hond vlees onthouden omdat jij geen vlees eet is wel oke?

Maar gelukkig zijn er mensen zoals jij die de wereld redden. ik ga mijn koeien knuffelen en verzorgen en nog ff een rondje met mijn paarden met hun leren zadels een rondje door het bos.

tja....

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:30

Ik ben nog niet overgestapt. Het heeft momenteel ook geen prioriteit want spaargeld heb ik toch niet (en tijd om te kijken hoe overstappen het makkelijkst gaat ook niet) _O-
Wanneer ik dat wel weer kan opbouwen ga ik overstappen.

Verzekering ga ik eind van het jaar naar kijken, vind ik lastig want ik kan me echt niks veroorloven maar heb wel veel zorg nodig, heb dure medicatie voor astma en ook mijn tanden hebben elk jaar wel wat :o. Ik moet dus echt kijken naar een goede verhouding.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Vegetarisch, maar je bank investeert in de vee-industrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:41

Ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan en ga het nu zeker allemaal eens vergelijken en lezen.
Ik moet zeggen dat ik wel bewust geen groene energie heb.Had het voor dit contract wel,dat was voor ons zeer betaalbare 100% groene energie.Alleen mocht die groep plost van de overheid niet meer leveren in het deel waar ik woon ??? Dus we waren verplicht over te stappen,de partijen die hier groene energie verkopen zijn gewoon erg veel duurder plus dat groen niet altijd groen is ,dus heb ik bewust voor mijn eigen portemonnee gekozen.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:58

poes schreef:
Ik vind het altijd heel raar dat mensen die enorm hun best doen dan afgebrand worden omdat ze ook niet helemaal perfect zijn.

Don’t blame good for not being perfect!


Amen to that _/-\o_ exact wat ik ging antwoorden :j

+ op sommige dingen heb je nu eenmaal geen vat, tenzij je in de rimboe gaat leven kom je ermee in aanraking. Het gaat hem over de keuzes die we gemakkelijk(er) kunnen maken (en daar is nog iedereen vrij in hé, maar je moet er wel tegen kunnen als iemand zijn mening deelt als je met drogredenen komt aanzetten).

Anoniem

Re: Vegetarisch, maar je bank investeert in de vee-industrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:19

Zucht...
Gelukkig hoort mijn vader dus ook in het hokje megastallen, welzijn slecht in het vaandel etc.
Walgelijk dat er nog steeds zo veel mensen een vooroordeel hebben zonder de praktijk te hebben ervaren.
Mijn vader heeft een redelijke megastal, een serrestal te verstaan, waar de hele dag de zijwanden open staan voor frisse lucht en licht, heeft de koeien volgens het weidesysteem dus ze komen gewoon buiten, zal je nog beter vertellen door die achterlijke regeltjes MOESTEN de koeien met de hittegolf naar buiten toe, mijn ouders hebben ze zowat naar buiten moeten duwen, maar na een half uur stonden ze allemaal weer binnen, maar o wee als de controleur langskomt, zouden ze een dikke boete krijgen terwijl het hek gewoon openstaat en ze naar buiten kunnen lopen als ze dat willen.
Voor de rest heefer mijn vader speciale matten in de ligboxen waardoor ze voldoende ruimte hebben om te liggen, een aantal heerlijke borstels hangen etc etc.
Mijn ouders en denk wel heel veel meer boeren werken zich een slag in de ronde om het jullie naar de zin te maken en aan alle regeltjes te voldoen, wat bijna onmogelijk gemaakt word tegenwoordig, terwijl jullie lekker om 17.00 uur naar huis gaan van het werk en de beentjes omhoog kunnen doen.

Nee ik blijf lekker bij de bank waar ik nu zit, bevalt mij prima.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Dandy200, DinaxUllie, DotBot, Eefje_Sammy, HuyanaJoy, IASCrawler, Lestrange01, Leukertje, Nathachou, Paloma_Janet, Riviera87, rosalie_a, shaddy82, spookyskippy, Zira1994 en 187 bezoekers