incasso bureau neemt me in de maling..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:56

Prrrr schreef:
Dat is geen serieus incassokantoor, dus je loopt het risico dat ze maar wat roepen. Heb je een concept dagvaarding van Juristu gekregen, of is er een betekend door een echte deurwaarder?

Ik zou hiermee naar het Juridisch Loket gaan en er een advocaat bij zoeken die iets snapt van incasso en bewijsvoering.


Omdat ze niet aangesloten zijn bij een branche vereniging ?
Zoals ik het lees is de vordering correct opgebouwd.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:06

Attitude schreef:
Prrrr schreef:
Dat is geen serieus incassokantoor, dus je loopt het risico dat ze maar wat roepen. Heb je een concept dagvaarding van Juristu gekregen, of is er een betekend door een echte deurwaarder?

Ik zou hiermee naar het Juridisch Loket gaan en er een advocaat bij zoeken die iets snapt van incasso en bewijsvoering.


Omdat ze niet aangesloten zijn bij een branche vereniging ?
Zoals ik het lees is de vordering correct opgebouwd.


Omdat het een onderneming is met een opgeblazen website met 'vestigingen' door heel Nederland die allemaal verwijzen naar een hoofdkantoor in Amsterdam in een bedrijvenverzamelgebouw, met een directeur van 22 jaar waarvan de hoogste opleiding VMBO-TL is. En dat niet is aangesloten bij een branchevereniging. En dat er gerommeld wordt met afspraken, ze niet willen mailen, dat er verschillende verhalen zijn over de kosten en er ineens stukken verschijnen die er oorspronkelijk niet waren.

Ik lees geen opbouw van de vordering dus ik kan er niets zinnigs over zeggen, ik weet ook niet of er wel door een deurwaarder betekend is. Er lijkt hier voer genoeg om je tanden in te zetten en als ik tijd had zou ik de uitdaging best aangaan, maar tijd... Nogmaals: zoek er een advocaat bij die thuis is in incasso en bewijsvoering. Vooral dat laatste wordt een sleutelstuk.

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:09

GDG schreef:
Wat is dan de reden dat je dat ene deel niet gewoon betaald hebt?

Dat doet er toch helemaal niet toe? Lijkt mij een privé zaak.
TS ik zou verder niks op openbaar internet zetten hierover en met een jurist praten. Je weet nooit wie er allemaal meelezen hier en dat ligt in juridische zaken gevoelig.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 22:12

Prrrr schreef:
Attitude schreef:

Omdat ze niet aangesloten zijn bij een branche vereniging ?
Zoals ik het lees is de vordering correct opgebouwd.


Omdat het een onderneming is met een opgeblazen website met 'vestigingen' door heel Nederland die allemaal verwijzen naar een hoofdkantoor in Amsterdam in een bedrijvenverzamelgebouw, met een directeur van 22 jaar waarvan de hoogste opleiding VMBO-TL is. En dat niet is aangesloten bij een branchevereniging. En dat er gerommeld wordt met afspraken, ze niet willen mailen, dat er verschillende verhalen zijn over de kosten en er ineens stukken verschijnen die er oorspronkelijk niet waren.

Ik lees geen opbouw van de vordering dus ik kan er niets zinnigs over zeggen, ik weet ook niet of er wel door een deurwaarder betekend is. Er lijkt hier voer genoeg om je tanden in te zetten en als ik tijd had zou ik de uitdaging best aangaan, maar tijd... Nogmaals: zoek er een advocaat bij die thuis is in incasso en bewijsvoering. Vooral dat laatste wordt een sleutelstuk.



Ja er is een deurwaarde die getekend heeft. De man aan de deur zij dat ik justitu maar moest bellen om een rechtzaak te voorkomen. Ik dacht dus dat ik alleen met hun te maken had.

Lang leven bokt, via pb veel bijgeleerd in tussen tijd.
Morgen ga ik even bellen met een jurist die via bokt doorgegeven is..
Morgen even bellen naar de deurwaarden.

Incasso kosten die kloppen, dat zijn de 150 euro..
Maaaaar, waarom moet ik proceskosten betalen terwijl de zaak niet is door gegaan omdat we een schikking hadden. ( mondeling, die veranderen ze dus vandaag zo'n 3 keer. )

Ik heb via telefoon en eerste mailtjes contact met een mevrouwtje, heel vriendelijk en niets aan de hand.
En nu heeft bob bakker het mail contact over genomen.
Deze vent is ronduit onvriendelijk, dreigt met nog meer kosten en als ik uitleg vraag bij de kosten krijg ik als reactie.. Dus je gaat nu niet betalen vanwege 100 euro? Prima dan gaat de juridische procedure weer in gang. Jah pfffffff -O- -O- -O- Vermoeiende vent..
Mijn geduld bijna verloren vandaag.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 22:13

Ineke2 schreef:
GDG schreef:
Wat is dan de reden dat je dat ene deel niet gewoon betaald hebt?

Dat doet er toch helemaal niet toe? Lijkt mij een privé zaak.
TS ik zou verder niks op openbaar internet zetten hierover en met een jurist praten. Je weet nooit wie er allemaal meelezen hier en dat ligt in juridische zaken gevoelig.


Waarom niet betaald is idd mijn zaak :) net zoals de precieze bedragen.

Enigste waar ik dan ook advies over vraag is over het kosten plaatje wat het incasso bureau mij voorschotelt wat te vaak veranderd.

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:17

Prrrr schreef:
Omdat het een onderneming is met een opgeblazen website met 'vestigingen' door heel Nederland die allemaal verwijzen naar een hoofdkantoor in Amsterdam in een bedrijvenverzamelgebouw, met een directeur van 22 jaar waarvan de hoogste opleiding VMBO-TL is. En dat niet is aangesloten bij een branchevereniging. En dat er gerommeld wordt met afspraken, ze niet willen mailen, dat er verschillende verhalen zijn over de kosten en er ineens stukken verschijnen die er oorspronkelijk niet waren.

Ik lees geen opbouw van de vordering dus ik kan er niets zinnigs over zeggen, ik weet ook niet of er wel door een deurwaarder betekend is. Er lijkt hier voer genoeg om je tanden in te zetten en als ik tijd had zou ik de uitdaging best aangaan, maar tijd... Nogmaals: zoek er een advocaat bij die thuis is in incasso en bewijsvoering. Vooral dat laatste wordt een sleutelstuk.


Wat grappig deze aanname .
Want waarom kan een incassoburo niet in een verzamelgebouw zitten en wie zegt dat het LinkedIn profiel van de eigenaar up to date is en waarom zou je geen goedlopend en eerlijk incassoburo kunnen hebben als je een VMBO opleiding hebt . Echt grootste onzin.

De opbouw van de vordering ken je inderdaad niet. Wie zegt dat TS het wel goed begrijpt en wel helemaal eerlijk is. Sorry ts maar feit blijft dat je een deel niet betaald hebt en ook niet tijdig gecommuniceerd hebt naar de schuldeiser.

En nee ik heb geen banden met dit buro maar ik run zelf een kleinschalig incasso buro en als over mijn bedrijf zulke onwaarheden , of zwartmakerij op internet zou komen zonder dat er echt gegronde reden voor zijn dan zou ik dat echt niet tof vinden.

Zaak is wel om dit goed uit te laten zoeken en te weten hoe sterk je zaak is alvorens je hoog van de toren gaat blazen.
Zoals ik het nu inschat heb je er te weinig aan gedaan in je verweer en kan het zomaar zijn dat de rechter de vordering toewijst . Daarna gaat het heel snel als je dan uiteindelijk niet alles binnen een 8 weken na de uitspraak betaald. En de vraag is ook maar of de schuldeiser je dan nog uitstel van betaling wilt geven.

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:22

wilmatj schreef:
Ja er is een deurwaarde die getekend heeft. De man aan de deur zij dat ik justitu maar moest bellen om een rechtzaak te voorkomen. Ik dacht dus dat ik alleen met hun te maken had.

Lang leven bokt, via pb veel bijgeleerd in tussen tijd.
Morgen ga ik even bellen met een jurist die via bokt doorgegeven is..
Morgen even bellen naar de deurwaarden.

Incasso kosten die kloppen, dat zijn de 150 euro..
Maaaaar, waarom moet ik proceskosten betalen terwijl de zaak niet is door gegaan omdat we een schikking hadden. ( mondeling, die veranderen ze dus vandaag zo'n 3 keer. )

Ik heb via telefoon en eerste mailtjes contact met een mevrouwtje, heel vriendelijk en niets aan de hand.
En nu heeft bob bakker het mail contact over genomen.
Deze vent is ronduit onvriendelijk, dreigt met nog meer kosten en als ik uitleg vraag bij de kosten krijg ik als reactie.. Dus je gaat nu niet betalen vanwege 100 euro? Prima dan gaat de juridische procedure weer in gang. Jah pfffffff -O- -O- -O- Vermoeiende vent..
Mijn geduld bijna verloren vandaag.


Het incassoburo heeft de deurwaarder ingeschakeld om de dagvaarding te betekenen. Alleen zij mogen dat dus dit is correct gebeurd.
Dat zij de zaak niet inhoudelijk behandelen en je verwijzen naar het incassoburo klopt ook.
Dat je de proceskosten moet betalen klopt ook . Lees mijn eerdere berichten maar. Door het uitbrengen van de dagvaarding is er ook een zitting gepland .

Dat je misschien niet zo netjes te woord wordt gestaan is niet netjes maar daar zijn wij natuurlijk niet bij.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:23

Attitude schreef:
Wat grappig deze aanname .
Want waarom kan een incassoburo niet in een verzamelgebouw zitten en wie zegt dat het LinkedIn profiel van de eigenaar up to date is en waarom zou je geen goedlopend en eerlijk incassoburo kunnen hebben als je een VMBO opleiding hebt . Echt grootste onzin.


Of je checkt de onderneming. Dat kan natuurlijk ook. Wie neemt er nu iets aan?

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 22:27

Attitude schreef:
Prrrr schreef:
Omdat het een onderneming is met een opgeblazen website met 'vestigingen' door heel Nederland die allemaal verwijzen naar een hoofdkantoor in Amsterdam in een bedrijvenverzamelgebouw, met een directeur van 22 jaar waarvan de hoogste opleiding VMBO-TL is. En dat niet is aangesloten bij een branchevereniging. En dat er gerommeld wordt met afspraken, ze niet willen mailen, dat er verschillende verhalen zijn over de kosten en er ineens stukken verschijnen die er oorspronkelijk niet waren.

Ik lees geen opbouw van de vordering dus ik kan er niets zinnigs over zeggen, ik weet ook niet of er wel door een deurwaarder betekend is. Er lijkt hier voer genoeg om je tanden in te zetten en als ik tijd had zou ik de uitdaging best aangaan, maar tijd... Nogmaals: zoek er een advocaat bij die thuis is in incasso en bewijsvoering. Vooral dat laatste wordt een sleutelstuk.


Wat grappig deze aanname .
Want waarom kan een incassoburo niet in een verzamelgebouw zitten en wie zegt dat het LinkedIn profiel van de eigenaar up to date is en waarom zou je geen goedlopend en eerlijk incassoburo kunnen hebben als je een VMBO opleiding hebt . Echt grootste onzin.

De opbouw van de vordering ken je inderdaad niet. Wie zegt dat TS het wel goed begrijpt en wel helemaal eerlijk is. Sorry ts maar feit blijft dat je een deel niet betaald hebt en ook niet tijdig gecommuniceerd hebt naar de schuldeiser.

En nee ik heb geen banden met dit buro maar ik run zelf een kleinschalig incasso buro en als over mijn bedrijf zulke onwaarheden , of zwartmakerij op internet zou komen zonder dat er echt gegronde reden voor zijn dan zou ik dat echt niet tof vinden.

Zaak is wel om dit goed uit te laten zoeken en te weten hoe sterk je zaak is alvorens je hoog van de toren gaat blazen.
Zoals ik het nu inschat heb je er te weinig aan gedaan in je verweer en kan het zomaar zijn dat de rechter de vordering toewijst . Daarna gaat het heel snel als je dan uiteindelijk niet alles binnen een 8 weken na de uitspraak betaald. En de vraag is ook maar of de schuldeiser je dan nog uitstel van betaling wilt geven.



1 juni is de eerste incasso brief gestuurd.
5 juni de 2e.
10 juni de 3e.

12 juni kreeg ik ze in handen, waren namelijk niet naar mijn huis adres gestuurd.
12 juni hun gelijk gemaild, 16 juni weer, 1 juli weer gemaild. alle 3 met de vraag waar het bedrag op gebaseerd was. Was niet het bedrag was ze nog moest krijgen. Gevraagd om bewijzen/ facturen.

31 juli krijg ik een deurwaarde aan de deur.
infomatie ingewonnen.

9 aug weer gemaild met schikkings voorstel.
14 aug weer gemaild met schikkings voorstel.
14 aug gebeld, eerste reactie van hun kant.. Jeeejjj *\o/* -O-

Toen hadden we een mondelinge afspraak.. Deze wilde ik via mail bevestigd. Daarin staan andere prijzen..
Weer gebeld en gemaild.
weer andere mail, weer andere prijzen.. 3 verschillende prijzen in 1 mail.. uhm whut? -O-

weer gemaild en geprobeerd te bellen, maar 17u dan stoppen ze er natuurlijk mee.

15 aug, vandaag dus. 9.30 zou de zaak zijn.
Ik voor de zekerheid er maar heen, want ja. Gaat nu door of niet?
Gelukkig ging niet door.. Dus volgens internet.. ( geen idee hoe betrouwbare info ) zou je dan normaal geen proces/ griffiekosten hoeven te betalen. Volgens hun wel.

Hun houden vol op een bedrag 100 euro boven het bedrag wat mondeling overeen gekomen was.
En als ik kritisch doorvraag op de specificaties van de kosten, krijg ik dreigementen met toch een juriische zaak, meer kosten.

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:30

Sorry, had het eerst moeten lezen. :o
Laatst bijgewerkt door santie op 15-08-18 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:31

@Attitude: Ik weet hoe een incassotraject er uit ziet :-) Op moment van mijn post was nog niet duidelijk dat er een echte deurwaarder bij betrokken was :-)

TS: als er al een dagvaarding ligt en er is een datum gepland dan kun je best naar die zitting toe gaan. Wat er gebeurd op zo'n zitting is dat de deurwaarder toestemming vraagt voor het nemen van gerechterlijke invorderingsmaatregelen (leggen van beslag) en de rechter kijkt of de vordering klopt. In jouw geval zeg je hier dat de vordering niet klopt. Je vraagt je af of de incassokosten wel kloppen. Dan zal het incassoburo moeten aantonen aan de rechter dat de kosten terecht zijn.
Als het bedrag klopt (inderdaad deurwaarderskosten moeten gewoon voldaan worden) dan hoef je ook niet naar die zitting.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:34

Kennelijk is er wel een dagvaarding uitgebracht (98 euro tegenwoordig?), maar niet aangebracht bij de rechtbank - dus geen griffierecht verschuldigd. Kan nog steeds, met een herstelexploot, en dus extra kosten.

Deurwaarder aan de deur zonder vooraf de bewijzen over te leggen - ben benieuwd wat een rechter daarvan vindt. Voorlopig vindt de rechter er niks van, want er is niet tegen de aangezegde datum aangebracht.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:35

Dit ging even te snel, sorry niet bijgelezen.

Wilmatj: jij bent dus naar de rechtbank geweest voor de zekerheid, maar die hele zitting ging niet door? Dat is bijzonder. Je hebt daar geen brief ofzo van ontvangen?
Wie is de deurwaarder?
Het hele traject vind ik nl ook bijzonder snel. 31 juli deurwaarder aan de deur en 15 augustus al een zitting.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 22:39

Apple schreef:
Dit ging even te snel, sorry niet bijgelezen.

Wilmatj: jij bent dus naar de rechtbank geweest voor de zekerheid, maar die hele zitting ging niet door? Dat is bijzonder. Je hebt daar geen brief ofzo van ontvangen?
Wie is de deurwaarder?
Het hele traject vind ik nl ook bijzonder snel. 31 juli deurwaarder aan de deur en 15 augustus al een zitting.


Nee ik stond daar maar was afgezegd, gisteren afgezegd, dus een brief was nooit op tijd geweest..
Deurwaarder kosten wat in de dagvaarding stond was idd 98 euro.
Maar via mail vind juristu dat dit me veel meer moet gaan kosten, weet het bedrag even niet uit mijn hoofd.
Incassokosten in de dagvaarding zijn 150 euro, in de mail 250 euro.

Ik heb net juristu gegoogled, maar zie wel erg veel mensen die een beetje dezelfde problemen met ze hebben.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:43

Die termijn kan prima. Minstens 8 dagen tussen uitbrengen en roldatum, dus dat klopt, en dan gewoon niet aanbrengen, dus de rechtbank weet van niks. Scheelt de kosten van het griffierecht. Korte aanzegtermijn zou ik ook doen als er al onderhandeld is. Maar dan zou ik ook aanbrengen.

De manier om hier vanaf te komen is toch om het rechtstreeks te regelen met je schuldeiser, want dit kunstje zullen ze tegenover de opdrachtgevers ook niet vol kunnen houden. Op de website roepen ze dat er binnen tien dagen betaald wordt. Klinkt leuk, maar is niet realistisch, en wel aanzeggen maar niet aanbrengen levert je wel kosten, maar geen resultaat op.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:50

Hummm, dat is dan inderdaad niet zo netjes, wel aanzeggen, maar vervolgens niet aanbrengen :\

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 04:41

Veel van die bureaus zijn niet zo netjes. Dat is algemeen bekend. Sommigen helpen je met een glimlach dieper de penarie in en als dat niet lukt dan wordt er op denigrerende wijze druk uitgeoefend. Heel asociaal maar hun resultaat is het enige wat telt. Ik heb het al zo vaak gezien en ik vind dit soort praktijken niet alleen schandalig maar ook misselijkmakend. Het kan idd wel helpen om gesprekken op te nemem en ook om afspraken schriftelijk samen te vatten en vast te leggen. En bewaren. Alles heel goed bewaren!
Daar heb je nu achteraf weinig aan ts maar misschien voor een ander of onverhoopt voor een volgende keer.

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:42

Vorig jaar hebben wij ook te maken gehad met een incasso bureau, het ging om een factuur waar wij niet mee eens waren, omdat dit ongeveer het dubbele was dan wat afgesproken was. Dit ook herhaaldelijk via de mail kenbaar gemaakt. Wij kregen daarop geen enkele reactie, ineens was daar een brief van het incasso bureau, zonder herinneringen en blabla.. Volledig buiten het boekje om.

Hun werden alleen maar bozer en bozer, wij kwamen een zakelijke, inhoudelijke mail terug en zij konden alleen maar dreigen met meer kosten en procederen.
Wij lieten ons niet bang maken en wij hebben wel rechtsbijstand (misschien handig om dit wel af te gaan sluiten dus, zo duur is het namelijk niet) en die heeft ons geholpen.

Uiteindelijk het eerst afgesproken bedrag betaald en alle andere kosten zijn weg.
Wij hebben een zeer negatieve recensie op google geschreven over het bedrijf in kwestie met foto's voor het bewijs.
Hierop kregen wij een reactie terug dat zij ons zouden dagvaarden vanwege laster.. Moet nu nog steeds gebeuren :+ 1,5 jaar later..

Het incasso bureau wat hun hadden ingeschakeld probeerde zakelijk over te komen, maar in de mails stonden zo veel slordige fouten en ook de loze dreigementen, dit konden we gewoon niet serieus nemen.

Punt is; een rechtsbijstand verzekering afsluiten is wel een aanrader, je weet nooit wanneer je het nodig hebt en het is heel vervelend, blijkt wel hieruit, als je het niet hebt.
Succes TS!

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:36

Rechtsbijstand is echt overbodig met een laag inkomen. Dat is echt weggegooid geld.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:12

En hier is de eiser.
Ik heb vorige jaar een paard gekocht van Wilma, Wilma wilde wel eerste recht op terug koop houden.^
6 maanden later besluit ik dat dit paard niet bij mij past.
Wilma komt kijken en staat met krokodillen tranen langs de bak ze heeft geen geld om haar terug te kopen.
We spreken af dat ze haar mee neemt op afbetaling van minstens 100 euro per maand.
Na enkele maanden veel appjes en 500 euro betaald te hebben stagneert het betalen en na niet al te vriendelijke appjes van haar kant schakel ik de deurwaarder in.
Thats it!

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:18

koetjeboe schreef:
En hier is de eiser.
Ik heb vorige jaar een paard gekocht van Wilma, Wilma wilde wel eerste recht op terug koop houden.^
6 maanden later besluit ik dat dit paard niet bij mij past.
Wilma komt kijken en staat met krokodillen tranen langs de bak ze heeft geen geld om haar terug te kopen.
We spreken af dat ze haar mee neemt op afbetaling van minstens 100 euro per maand.
Na enkele maanden veel appjes en 500 euro betaald te hebben stagneert het betalen en na niet al te vriendelijke appjes van haar kant schakel ik de deurwaarder in.
Thats it!


Vervelende situatie. Maar ik geloof niet dat TS het geld niet wil terugbetalen, maar dat het probleem nu het incassobureau is omdat er onafgesproken kosten in rekening worden gebracht.
Ik hoop voor jullie beiden dat jullie eruit gaan komen.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:44

Volgens mij wil ts ook wel betalen.
Maar verandert elke keer het incassobedrag en dat is raar.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:08

koetjeboe schreef:
En hier is de eiser.
Ik heb vorige jaar een paard gekocht van Wilma, Wilma wilde wel eerste recht op terug koop houden.^
6 maanden later besluit ik dat dit paard niet bij mij past.
Wilma komt kijken en staat met krokodillen tranen langs de bak ze heeft geen geld om haar terug te kopen.
We spreken af dat ze haar mee neemt op afbetaling van minstens 100 euro per maand.
Na enkele maanden veel appjes en 500 euro betaald te hebben stagneert het betalen en na niet al te vriendelijke appjes van haar kant schakel ik de deurwaarder in.
Thats it!


Ik vind het niet netjes dat jij nu de vuile was buitenhangt. TS haalt jou er ook niet bij en het is niet dat ze niet wilt betalen maar dat het incassobureau over grenzen lijkt te gaan.

Heeft niets met jou of de aankoop te maken. Ja het was makkelijiker als ze meteen had betaald maar ik zi e de meerwaarde echt niet in dit bericht

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:14

Ik heb getemd voor delen van privé informatie

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:17

Schuur_ schreef:
koetjeboe schreef:
En hier is de eiser.
Ik heb vorige jaar een paard gekocht van Wilma, Wilma wilde wel eerste recht op terug koop houden.^
6 maanden later besluit ik dat dit paard niet bij mij past.
Wilma komt kijken en staat met krokodillen tranen langs de bak ze heeft geen geld om haar terug te kopen.
We spreken af dat ze haar mee neemt op afbetaling van minstens 100 euro per maand.
Na enkele maanden veel appjes en 500 euro betaald te hebben stagneert het betalen en na niet al te vriendelijke appjes van haar kant schakel ik de deurwaarder in.
Thats it!


Ik vind het niet netjes dat jij nu de vuile was buitenhangt. TS haalt jou er ook niet bij en het is niet dat ze niet wilt betalen maar dat het incassobureau over grenzen lijkt te gaan.

Heeft niets met jou of de aankoop te maken. Ja het was makkelijiker als ze meteen had betaald maar ik zi e de meerwaarde echt niet in dit bericht


Ik wel. Lees je de andere kant ook.
Zo te lezen verzuimt TS het al even de afgesproken betalingen te verrichten. Contact helpt niks, dus wordt er terecht een incassobureau opgezet.
Koetjeboe, hoop dat je je geld nog krijgt...